Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Burde vært i dusjen nå, men jeg orker ikke :sjenert:

Har fått superkoselig mail fra "ex-datteren" min :ler:

Det er datteren til ex'en, men jeg har alltid vært venninne med henne, for hun er jo bare tre år yngre en meg. Alltid like kos å høre fra henne :)

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu!

Har hatt en strevsom dag. Eller, kanskje ikke strevsom, men innholdsrik. Har ikke sovet siden klokka halv 4 i natt så nå er jeg rimelig klar for senga :Gjesp:

Dro til legen og fornyet sykmeldinga mi kvart på 12 (tenk, den siste sykmeldinga før permisjonen :dåne: ). Dro så på føden og fikk akupunktur. Måtte vente i 45 minutter på å få et ledig rom, men da nålene var satt ble jeg så trøtt at jeg sovna rett og slett. Men jeg våkna før de kom for å ta dem ut etter en halv time da. Så dro vi og kjøpte bursdagsgave til svigermor før jeg var innom på jobben en tur. Så henta jeg mannen på jobb og pjokken på barnehagen før vi dro på bursdag. Svigermor passa på smurfen en stund så vi fikk lagt inn påskehandel innimellom, men klokka 19 dro vi hjem.

Smelte bare sammen noen hamburgere før vi sendte smurf i seng klokka 20.30 og nå følger jeg etter.

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gikk unna i går. Ikke rart at bekkenet mitt streika i går kveld :sjenert:

I natt våkna vi til hundebjeff - igjen :dåne:

Denne gangen var mannen snar i fillene og tok bilen for å finne ut hvor det kom fra. Og han greide det ja. To elghunder til en nabo litt oppe i bakken for oss. Til tross for at klokka var nesten ett på natta ringte han på døra, men ingen åpna. Da han kom hjem ringte han naboen (som viser seg å overnatte til kjæresten sin i byen så han var tre mil unna :dåne: ) Stakkars naboen ble jo helt bestyrtet for han visste jo ikke at bikkjene sto sånn (han har normalt sett bare en hund som aldri klynker engang, men nå hadde han en i pass som er en smule ivrigere med kjeftamentet så de drar opp hverandre) Etter en stund fikk vi en sms om at vi bare kunne slippe løs bikkjene sånn at de ikke sto i gjerdet sitt hele natta, men vi hadde ikke samvittighet til det da. Mannen min stappa ørene fulle med bomull og jeg er så tett i ørene likevel for jeg holder på å bli syk tror jeg, så vi fikk da sove sånn noenlunde i natt :lol:

Nå er mannebeinet dratt på jobb (heldigvis ferdig 12 idag) og smurfen sover. Jeg koser meg med frokost.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge som smurfen. Kom akkurat ut av rommet sitt - jeg må tisssssse, mamma! :fnise: Nå er han på badet og vasker hender og skal pusse over tennene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær ute. :sol: og skyfri himmel. Vindstille er det og. Håper virkelig dette er fasiten for hvordan påska blir. Vi har ikke så mange planer for dagen, men må en tur til byen. Heldigvis bare to timer til mannen er hjemme. Han er ferdig klokka 12 idag :mrgreen:

Da er det påskeferie :hoppe:

Jeg og smurfen har malt på 5 egg. Da ble det slutt på tålmodigheten så de 5 eggene vi har igjen må vente til pappa'n er hjemme :fnise: Så har jeg satt på oppvaskmaskin og støvsugd stua. Nå koser smurfen seg på gulvet med tretogene sine og jeg lurer meg til en KG pause :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser den rett :jepp:

Strålendes vær her også i dag, håper det holder påsken ut :sol:

Kanskje du har skrevet det før, men har dere noen påskeplaner?

Skrivefeil

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for påskeferie! :hoppe:

Så deilig at mannen kommer hjem tidlig!

Her kommer han ikke hjem før til kvelden. Men han har fri torsdag, fredag og mandag da, og det skal bli godt å ha ham litt hjemme. Kanskje det kan bli gjort litt rundt i huset da? *optimistisk* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke mange påskeplaner. Skal prøve å grille pølser i fjæra en dag, og så har vi en kjeller som skal ryddes. Så jeg lurer på om vi kanskje skal smiske med mamma og pappa om å ha smurfen en dag. Det er jo best å være uten han når vi skal til med noe sånt. Men jeg må ta det litt rolig pga blodtrykket nå så det blir rolig hjemmepåske.

Svigermor kommer på lammelår på fredag. Spennende, for jeg har aldri laget sånt før, men det går sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Lammelår har ikke jeg heller laget før. Men jeg tror ikke jeg hadde tort å lage noe for første gang for så å servere det til svigermor. Jeg må liksom vite at jeg får det til på forhånd, ellers føler jeg meg som en dårlig husmor, og det vil jeg helst ikke vise til svigermor.. :sjenert:

Modig du! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, nå er det jo en kjent sak at jeg er udugelig på kjøkkenet så det blir vel mannen som står for det meste av matlagingen den dagen og :sjenert: Men jeg kan jo kanskje koke poteter om ikke annet :fnise:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, såpass? Men hvorfor skriver du da at DU aldri har laget det før, men at det sikkert går? Gir inntrykk av at det er du som skal kokkelere da, vet du. :tunge1:

*erter litt*

:ler:

Jeg er bare misunnelig på at du har en så flink mann på kjøkkenet, altså. Min er totalt ubrukelig, så her er det jeg som må stå for all matlagingen.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i prøve noe nytt så jeg hadde liksom planer om å lage det selv, men jeg gir nok opp....kanskje. Hvor vanskelig kan det være å gni inn låret i salt og pepper, stappe inn litt rosmarin og hvitløk og slenge det i ovnen da? :klø:

Nei, dette skal jeg nok klare.... ellers er jeg stort sett god på finnbiff jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det på den måten, høres ikke lammelår særlig vanskelig ut nei. :klø:

Hvis jeg skal steke store kjøttstykker, er jeg alltid redd for å steke det for lite slik at det er rått i midten når det skal serveres. Det er min store skrekk, og det er nok det som hindrer meg i å prøve så mye fancy middagsretter.

Finnbiff har jeg forresten heller aldri prøvd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt steketermometer, det kan jeg ikke å bruke, men har lært at ved 70 grader er det rosa og ved 76 grader er det grå snittflate på kjøttet - noe vi må ha nå da, siden jeg ikke vil spise råssa kjerne. Man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...