Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Idag kom smurfen opp FØR klokka 6 :dåne:

Han hadde med seg et helikopter i bhg i går og det var selvsagt som sunket i jorden da vi skulle hjem :sukk: I morges smalt han opp døra vår og lurte på om vi hadde funnet helikopteret.

Da vi kom i bhg hadde de ikke funnet det og verden raste sammen (og hormonell som jeg er blir jeg så lett påvirket av han :tristbla: ). Masse gråt og hyl da vi dro, men en halvtime etter ringte de mannen og sa at smurfen hadde roet seg og lekte så fint med togene de har der *lettet*

Nå har jeg spist frokost og lurer på om jeg kanskje skal tenne i ovnen. Det er ikke akkurat glovarmt her inne.

Og så må jeg gjøre litt i huset. Kanskje bake litt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg er veldig glad for at de har forbud mot private leker i bhg vår.

Det hadde nok gjort det litt enklere ja. Men samtidig gjør vi hele tiden smurfen oppmerksom på at leker han har med kan bli ødelagt eller forvinne. Kanskje like greit at det faktisk skjer en gang sånn at han (kanskje) slutter å ville ha med leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fyrstikker i hus....ikke en liten lighter engang :sur: Så da blir det ikke fyr i ovnen. I min desperate leting etter fyrstikker rydda jeg ut alt fra "rotehylla" vår øverst i et kjøkkenskap....og hva finner jeg? Ikke fyrstikker nei, men MUSEBÆSJ :overrasket:

Alt kom ut av det skapet rimelig fort ja....men det var heldigvis begrenset til den øverste hylla....skapet er vasket og ryddet så noe fikk jeg da gjort. Så rydda jeg litt i et annet kjøkkenskap med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er trist når man mister yndligslekene, men det kan jo hende det fortsatt dukker opp.

Barnehagen til M har "ha-med-dag" på fredager så hver morgen spør han om det er "ha-med-dag" i dag...hehe....heele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner nesten med at den dukker opp før eller siden. I går flytta barnehagen til nye lokaler så jeg tipper det har lurt seg med i en kasse det ikke skal være i. Det var litt kaos der idag så det blir nok bedre når de får rydda litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydder og tørker litt støv på stua og setter fotoalbum (de er tomme ja :sjenert: ) i en hylle i gangen utenfor soverommet. Skal vaske ut av framskapet vi flytta inn på stua igjen og sette tilbake glass og stæsj i hyllene der. Deilig å få unna litt rot :fnise:

Mannen må ha med noen ruller med søppelsekker hjem for her skal det kastes med hard hånd :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig ryddemodus idag. Driver og setter opp "flatpakka" IKEA esker som skal brukes til oppbevaring i kjelleren. Kanskje får jeg putta noe ned i dem idag. Iallefall skal mannen få bære dem ned i kjelleren sånn at de ikke står i veien her.

Har og satt på en vaskemaskin på 95 grader med kjøkkenkluter og håndklær og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt meg en liten matpause. Varma opp en liten pizza jeg fant i fryseren. Har og satt sammen alle eskene - 14 i tallet - som nå står stablet i en haug her og venter på at mannen skal ta dem med ned etter jobb.

Må tørke litt støv her etterhvert som jeg rydder meg gjennom stua. Klærne har jeg og hengt opp :mrgreen:

Noen dager føler jeg meg bare så effektiv, men jeg passer jo på litt og. Har jo høyt blodtrykk for tiden så jeg skal hvile litt innimellom og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjen er FULL av skrot og rot vi har kastet i det siste. Masse papp og en del søppelsekker av ymse slag og. Skal låne varebilen til pappa på søndag og kjøre det vekk på mandag morgen. Skal bli deilig og bli kvitt det. Vi skal jo ha container senere i mars, men det er greit å bli kvitt det man kan før det - for den blir full nok likevel :fnise:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er stua så godt som støvfri. Det er litt rot her akkurat nå, men en del skal på oppbevaring i kjelleren så det er derfor. Det skal ned idag ja. Nå skal jeg få ryddet unna litt leker og stæsj, så skal jeg slenge meg rundt med støvsugeren. Får se om jeg tar badet med det samme og. Det må ialelfall støvsuges, for jeg rista opp noen bukser som smurfen hadde liggende og jammen ble gulvet fullt med sand :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfen og mannen skal få vaske og rydde smurferommet og soverommet vårt skikkelig idag. Tror mannen må dra frem senga vår og støvsuge bak den og.

Og så skal han få ta kjøkkenet, for det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så effektiv du var i dag da! Her i huset er det mamma som har vært effektiv i dag... :fnise: Fikk ikke lov til å hjelpe til så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare sitere noe jeg skrev i en tråd om mors gave fra far etter fødselen på graviditet. Jeg innså etterpå hvor mye jeg faktisk har satt pris på alt mannen min har gjort for meg selv om jeg er dårlig på å vise det innimellom:

Nåja, mannen min har ikke "bare hatt sex" iallefall. Han har måttet ta hovedansvar for huset siden jeg så og si har forbud mot det meste pga svangerskapsplager som bekkenløsning og høyt blodtrykk. Han har bekymret seg når jeg har vært dårlig, han har måtte ta stell og legging av sønnen vår hver eneste kveld siden jeg på kvelden så og si er avhengig av krykker, han har ofret det meste av sitt sosiale liv denne perioden, han har pusset opp barnerom, han har vært min klippe i tunge tider, delt mine sorger og gleder og han har måtte bo sammen med en hormonell furie i perioder. Alt dette uten å klage en eneste gang og i tillegg til å være i full jobb. Han skal være med når ungen skal ut, han kjenner ikke den fysiske smerten, men lider av å se meg ha vondt under fødselen.....han har definitvt gjort mer enn å "bare ha sex" og fortjener en gave minst like mye som meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn er i sving på kjøkkenet. De lager pannekaker :sikle:

Gleder meg til middag.

Jeg fikk shampo og balsam i posten idag. Bestilte fra lookfantastic for mindre enn en uke siden og idag kom de. Så jeg har vært i dusjen og jeg. Deilig med litt egenpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannfolka må holde ut med en del rare greier fra oss. Min har sluppet unna masse husarbeid siden jeg er hjemme hele dagen i god form. Men han har jammen måttet tåle en del grining og hormonelle utbrudd... :sjenert:

Tror ikke jeg får noen gave, hadde vært hyggelig, men vi har ikke råd så jeg håper han lar vær :ler:

Kos dere med pannekaker. Det hadde vi i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mannen min har hatt "et lett svangerskap." Jeg har jo ikke hatt noen problemer av noe slag, utenom svangerskapskløen og bekkenløsningen. Ok, jeg har vært veldig trøtt også, men på grunn av helsesituasjonen hans har han også vært det. Så der har vi stilt likt.

Jeg har ikke merket noe til verken hormoner eller humørsvingninger, og husarbeidet har jeg tatt som vanlig. Så jeg tror han har vært heldigere enn han faktisk vet om. :ler:

Jeg får nok heller ingen gave etter fødsel. I likhet med deg imli, har vi ikke råd til det og dermed håper jeg at han lar være å kjøpe noe. Men et rent og ryddig hus kunne jeg tenke meg å komme tilbake til! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et rent og ryddig hus kunne jeg tenke meg å komme tilbake til! :Nikke:

Det må være den aller aller beste gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har gubben lurt seg selv. Han og smurfen skal rydde og vaske rommet, men smurfen vil ikke rydde. Mannen blir sur og kaster alt på gulvet i en søppelsekk. Hva skjer? Smurfen forlanger å få en søppelsekk, begynner å rydde leker fra lekekassen og ned i den sekken. Jah, og nå mener han at lekene godt kan ligge i søppelsekker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...