Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

La inn en bestilling på www.lillemille.no for en liten evighet siden, men ingenting har kommet. Idag sjekka jeg epost innboksen min og den 27/2 har jeg fått beskjed om at alt, bortsett fra en ting, var utsolgt. Jadda, godt jeg følger med :ler: Uansett fikk jeg bekreftet at jeg skulle ha den tingen de hadde inne så nå kommer den kanskje snart :fnise:

Så og at togene jeg bestilte på ebay er sendt for to dager siden. Tipper smurfen blir fornøyd ja :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i byen er det en eneste butikk som selger Kirsebæryoghurt (Meny) og de har vært utsolgt siden midten av forrige uke :sur: Jeg har prøvd å supplere med drikkeyohurt med kirsebær, og sans yoghurt med bringebær, men nei :grine: Nå begynner det å bli krise altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag må jeg kjøpe meg nye truser. De forsvinner jo bare :klø:

Lurer på om vaskemaskina mi spiser dem jeg. De og sokkene til mannen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacopasta hørtes kjempegodt ut. Tror jeg må prøve det en gang. Du er visst god til å lage mat du :)

Kirsebæryoghurt er en av favorittene her også. Når de ikke har det, blir det skogsbær. Men ingen er som kirsebær altså. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å få tak i den? Bare to butikker som har den her. Og så finnes den bare i de store bøttene. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink til å lage mat nei....men mannen min derimot. Han skulle vært kokk tror jeg. Stakkars mannen må lage middagen sin selv hver dag etter jobb - til tross for at jeg er hjemme hele dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjeder meg..

Blir du med ut? :fnise:

Skal vi gå ut og leke? :fnise:

Kjeder meg jeg og. Så mye at jeg ikke orker å reise meg fra sofan og gå ut i bilen :dåne: Men jeg kom meg i dusjen - og ut av den - så noe har jeg da gjort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk bytta om på dugnadsdagene så han slipper i kveld, men må til pers i juli i stedet. Mamma kunne passe smurfen for de timene, 17 - 20, men det blir så veldig lang dag på han. Jeg synes han skal få hvile seg og siden jeg ikke klarer å ha han hjemme alene synes jeg det ble så kjipt rett og slett. Men i juli er jeg i knallform igjen så da kan mannen bare være på så mye dugnad han vil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at tiltakslysten er kjempe stor her også :lol:

Håper baby`n snur seg snart da, men det er jo enda litt tid igjen. Skal du på kontroll snart? Til meg sa de at de ville sjekke rundt uke 36 om han hadde snudd seg, men igjen så sier de jo det at de kan snu seg helt frem til fødselen. Når jeg var hos legen nå sist, sa han at det var enklere å snu seg fra seteleie til hodeleie, enn omvendt. Så da satser vi på at lillegutt turner litt til og putter hodet nedi der det skal være :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tilbake på kontroll tirsdagen etter påske - da er jeg vel sånn omtrent 35+4, altså i uke 36. Hadde han ikke snudd seg til da skulle jeg henvises videre til UL og røntgen av bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på JYSK og kjøpt et lammeskinn. Jeg er litt skeptisk til sånne billige lammeskinn. Det er skikkelig ull lukt av det så dette må luftes en stund, noe jeg tror betyr at det ikke er kjemisk behandlet.. Det er og mykt og deilig - mykere enn det vi hadde til smurfen som vi kjøpte på en barneutstyrsbutikk - og på "skrivet" som følger med står det: "Produced by Kaiser Naturfelleprodukte" i Tyskland. Står og utførlig at det må vaskes med lanolin om det absolutt må vaskes. Helst skal det bare luftes for naturlige skinn har en selvrensende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiserlammeskinn er good stuff :Nikke:. Vi har ett og det ble kjøpt på Steen og Strøm.

så mannen din er flink til å lage mat? Mannen min kan hvis han vil, men blir som regel pottesur de få gangene han står ved kjelene :fnise:. Heldigvis er jeg glad i å lage mat og så lenge han rydder opp eller tar seg av m ini så er det en fin fordeling.

Han er derimot den med grønne fingre ;)

Nå er det ikke lenge igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter smurfen i balja si.....etterpå skal vi smøre på vortemiddel på en vorte han har på pekefingeren sin. Skal bli morsomt å se hvor enkelt det blir :dåne:

På apoteket så får du kjøpt vortemiddel du bare trenger å behandle med en gang. Det fryser vorten og kjennes ikke i det hele tatt! Genialt! Har brukt det selv. Så slipper man å kline med vortemiddel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte et lammeskinn på barnas hus til 300 kr. Det var samme merke som du skriver. Jeg fikk beskjed i butikken om å vaske med milo bare, varierer vel kanskje det?!?

Så man MÅ ikke vaske det før det tas i bruk altså? jeg trodde det måtte vaskes først, men hvis det holder å bare lufte det godt så er det jo mye bedre det. Lukter skikkelig ull av mitt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiserlammeskinn er good stuff :Nikke:. Vi har ett og det ble kjøpt på Steen og Strøm.

så mannen din er flink til å lage mat? Mannen min kan hvis han vil, men blir som regel pottesur de få gangene han står ved kjelene :fnise:. Heldigvis er jeg glad i å lage mat og så lenge han rydder opp eller tar seg av m ini så er det en fin fordeling.

Han er derimot den med grønne fingre ;)

Nå er det ikke lenge igjen :hoppe:

Jeg og trodde at Kaiser var et bra merke, så da orker jeg ikke å kjøpe dyrt om jeg ikke må. Skal sende mannen ned for å kjøpe ett til idag så vi har to :ler: Ser for meg at en liten smurf vil ha skinn om baby skal ha det og.

Mannen min er konge på kjøkkenet. Skjønner ikke at han ikke er kokk jeg. Han liker å lage mat ut fra eget hode og trenger sjelden oppskrift. Bake gjør han og så jeg er superfornøyd, for jeg og kjøkkenet er ikke akkurat bestevenner.

Planter er mer min gate :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket så får du kjøpt vortemiddel du bare trenger å behandle med en gang. Det fryser vorten og kjennes ikke i det hele tatt! Genialt! Har brukt det selv. Så slipper man å kline med vortemiddel :sjenert:

Spørs om vi må ut å kjøpe noe sånt. Det høres litt mer lettvint ut enn den gørra vi skal ha på nå. Enda i går kveld gikk det veldig bra, for da sa mannen at de hadde på "godlukt" :fnise: Så fikk det tørke og så fikk han på plaster - suksess :ler: Det skal ikke så mye til for å glede en liten kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et lammeskinn på barnas hus til 300 kr. Det var samme merke som du skriver. Jeg fikk beskjed i butikken om å vaske med milo bare, varierer vel kanskje det?!?

Så man MÅ ikke vaske det før det tas i bruk altså? jeg trodde det måtte vaskes først, men hvis det holder å bare lufte det godt så er det jo mye bedre det. Lukter skikkelig ull av mitt også...

Du kan godt vaske skinnet med Milo - for det er lanolin i Milo.

Man må ikke vaske det før det brukes nei, du kan og lufte det, men om ikke lukten av bæ forsvinner ganske raskt havner det nok i maskina her en runde og. Men husk å bruke en hundebørste eller noe for å børste det innimellom når det er "ligget flatt" eller vasket for da får du tilbake det luftige skinnet som isolerer bedre. Da blir det så fint atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...