Jinx Skrevet 20. februar 2008 #14401 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Ja, det var en kunstnerisk smurf! Navn er ikke enkelt. Vi kommer ikke til å si navnet til noen før gutten er født og har sett at han passer til navnet. Så frem til da vet vi ikke hva han skal hete Han kan jo se ut som han heter Oscar for alt vi vet Her har alle barna kun ett etternavn å forholde seg til. Har aldri skjønt poenget med to etternavn og syns det er superharry! Men det er min mening da! Endret 20. februar 2008 av Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. februar 2008 #14402 Del Skrevet 20. februar 2008 *harry* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14403 Del Skrevet 20. februar 2008 *harry* Jeg og Men den bindestrekversjonen har vi tenkt på. Da regnes det som ett etternavn gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. februar 2008 #14404 Del Skrevet 20. februar 2008 Jo, gjør det ikke? Det er derfor vi tenkte på den, for da blir mitt navn etternvan også, og ikke mellomnavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. februar 2008 #14405 Del Skrevet 20. februar 2008 Sånn som Anker-Hansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14406 Del Skrevet 20. februar 2008 Jo, gjør det ikke? Det er derfor vi tenkte på den, for da blir mitt navn etternvan også, og ikke mellomnavn. Jo, jeg mener det er sånn. Synes det er like greit å likestille begge etternavnene istedet for at mitt etternavn skal bli "annenrangs" på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14407 Del Skrevet 20. februar 2008 Men jeg vil egentlig ikke ha hans *sær* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14408 Del Skrevet 20. februar 2008 Nå er det en times tid til vi setter nesa mot byen. Dagen idag har jammen flydd synes jeg. Nå sitter jeg og smurfen og ser i babyboka hans ("I magen bor en baby") og han spør masse om babyer. Hvorfor har mamma'n vondt i magen når babyen vil komme ut? Hvor kommer babyer ut? Kan han være med når babyen kommer ut? Kan han være med til jordmora neste gang jeg skal dit? Så masse de lurer på de små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14409 Del Skrevet 20. februar 2008 Mannen satt på med en kompis på jobb idag for han skulle ha med seg bilen si hjem (den har stått igjen i byen mens han har hatt fri), men hvem har glemt bilnøkkelen??? :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. februar 2008 #14410 Del Skrevet 20. februar 2008 Stakkars monjamannen. Tror han har mista et par stjerner i boka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14411 Del Skrevet 20. februar 2008 Han går snart i minus nå ja Men det er vel bare alderen som tynger han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14412 Del Skrevet 20. februar 2008 Middis: Skal du ikke tippe??? *snurt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. februar 2008 #14413 Del Skrevet 20. februar 2008 Åh...øøøøh...*tenke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. februar 2008 #14414 Del Skrevet 20. februar 2008 Ok, 29. dah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kort innpå Skrevet 20. februar 2008 #14415 Del Skrevet 20. februar 2008 ØØHhh. Kan jeg få tippe også, i såfall kom det kun ett tall til meg når jeg leste ned boka de i går. Den 28. april så jeg for meg, håper det er en fin dato for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 20. februar 2008 #14416 Del Skrevet 20. februar 2008 Uff, navn Her er guttenavn forsatt i det blå... Mannen har sterke meninger om det... Jeg liker også Kasper, men det var visst for pinglete Han skal tydeligvis ha en gutte-gutt.... Jeg prøver å presse han litt til å komme med forslag, men han har ikke så mange. Får vente til etter 3D ultralyden, så skal jeg presse han litt tenker jeg... Siden alle mine forslag blir nedstemt så kan han i det minste komme med noen egne... Her skal knøttet ha mannens etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn. Rett og slett fordi jeg har et relativt sjeldent navn, mens han har et -sen navn. Mannen var inne på det en stund at han ville at knøttet kun skulle ha et navn. Men når han innså at det var hans som i så tilfelle skulle bli borte ombestemte han seg gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. februar 2008 #14417 Del Skrevet 20. februar 2008 Mannen var inne på det en stund at han ville at knøttet kun skulle ha et navn. Men når han innså at det var hans som i så tilfelle skulle bli borte ombestemte han seg gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 20. februar 2008 #14418 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei på deg Monja:) Synd å lese om slike tvister i hjemmet da, håper det løser seg om ikke lenge. Vi har også diskutert navn veldig - da vi i utgangspunktet ikke har lik smak...det skaper litt trøbbel det ja. Men så la vi navneletingen på hylla og gikk og gnagde på et som jeg hadde kommet opp med som eksempel, da altså hver for oss... Plutselig en dag sa kjæresten at, ja det navnet tar vi. Jippi - mitt forslag gikk i gjennom:) Men så var det dette med etternavn da, Kjæresten har et ikke uvanlig etternavn, mens jeg har det. Men vi har kommet frem til at begges navn skal stå på fødselsattesten (mitt som mellomnavn) og at bare kjærestens etternavn brukes i det daglige:) Helt greit tenkte jeg:) Hvordan går det ellers med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14419 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Bortsett fra litt kjekling i kulissene går det bra. Lillemann i magen er aktiv til faste tider hver dag, og jeg koser meg med bevegelsene. Snart bare 2 mnd igjen :dåne: Vi begynner å få alt i hus og redebyggingen er igang. Nå er det maling av barnerom som står for tur. Men det blir mannen sin jobb Bekkenet skranter da. Jeg går til behandling med akupunktur to ganger i uka, men selv om jeg ikke har vært der enda denne uka går det overraskende bra. Kjenner jeg blir mer sliten generelt, men det er jo bare sånn det er. Neida, så alt i alt har jeg det veldig bra Endret 20. februar 2008 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. februar 2008 #14420 Del Skrevet 20. februar 2008 Kjedelig med den navnekrangelen. Skjønner godt at du ble skuffa. Selv om jeg må si jeg synes M. er mye finere enn Kasper da Men det er neimen ikke lett med navn! Her har vi heldigvis bare et etternavn. Og fornavnet får vi se på, har noen alternativer, så får vi se hva h*n ser ut som. Kanskje det blir noe helt annet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå