Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg trur han kjem 27. april :)

Eg har litt annan oppfatting av dette med besøk, enn deg, ser eg. Eg tenkjer at dess fleire som kjem på sjukehuset, dess betre. For då får me fred og ro når me kjem heim og slepp å laga kaker og styre med kaffi og vera vertar når me får besøk. På barsel er det liksom greiare, der slepp ein å stilla med kaker og kaffi, for det har ein ikkje mulighet til på same måte. Men likevel så håpar eg på å få komma på Barselloftet (hotellet for nybakte foreldre i Bergen), der er det kortare liggetid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått ut litt energi på å rydde. Og jeg har slumpa sammen brøddeig til 3 brød. Nå står de i formene sine og etterhever mens vi venter på besøk. Det kommer et vennepar av oss med sine to gutter (den ene er like gammel som smurfen, den andre er 2 mnd :hjerte: ) om noen få strakser. Jeg har til og med rukket å ta en dusj innimellom alt. Begynner å føle meg som et menneske snart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig fikk smurfen se og kjenne skikkelige bevegelser fra lillebror. Det ble en skikkelig runde med hikke inne i magen og akkurat da smurfen holdt hånden på magen for å kjenne sparka lillebror til skikkelig :hjerte:

Smurfen ble skikkelig stor i øynene, men så ble han mer opptatt av å se om mamma har snopp idag :lol:

Nå er han i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superduperskuffet idag. Ikke sint, ikke rasende engang, bare skuffet.....

Grunnen? Mannen det.....

Hvorfor? Fordi sist jeg var gravid hadde vi jo som alle andre en diskusjon om navn. Etter mye om og men kom vi da fram til T (som jeg ikke angrer på :hjerte: ). Da var det etternavnet som var problemet. Jeg ville bruke mitt etternavn, han ville ha sitt. Etter mye krangel (vi er sta begge to) ble det mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn (det har jeg ikke vært fornøyd med). Men så slengte han på at "om det blir en neste gang skal du få mest å si med tanke på guttenavn".

Så ble jeg gravid igjen og jeg hadde umiddelbart guttenavnet klart - KASPER! Men nei, det kom altså ikke gubben til å godta under noen omstendigheter, for han kobler navnet til en hund :dåne: Dessuten messa svigermor på at vi "måtte ikke finne på å kalle han Kasper", for det minna henne om en fyllefrans i byen her som heter det. Likevel holdt jeg det gående i x antall uker før jeg ga opp og begynte å se etter andre navn.

Så fant jeg M da, etter farfaren min. For meg er det et nest best alternativ, men gubben likte det med en gang. Så vi har så smått begynt å fortelle det til familie og venner.

Så sier :gubben: igår: "Ja, hadde jeg ikke funnet noe annet navn hadde han godtatt Kasper :sjokk: Og om vi ikke kunne forandre det nå om jeg ville?????" :sjokk: :sjokk:

Og det sier han NÅ?????

Trenger jeg å si at jeg er skuffet? Jeg klarte ikke å bli sint, ikke rase, ikke gråte eller noenting, men jeg er så bunnløs skuffet. Enn å si sånt nå? Selvfølgelig kan jeg ikke si til pappa, som ble både rørt og glad da han hørte M, at vi skal bytte. Ikke til noen andre heller for den del. For vi kan ikke bytte.

Enn om han hadde vært litt mer imøtekommende i begynnelsen? Enn om han hadde tatt det seriøst og sett hvor mye det betydde i begynnelsen? Neida, han trodde jeg hadde brukt det "mot han" fordi han ikke likte det :dåne:

Og nå prøver han å forhandle da. Nå vil han plutselig ta vekk sitt etternavn på smurfen og meg (og lillebror) sånn at vi får bare mitt etternavn alle tre. Ikke ha hans som mellomnavn engang. Godt mulig det blir sånn..... jeg må bare få summet meg først.

De aller fleste vil vel si at det er bare et navn, men det er et navn som betyr en del og det gjør det verre. Enda verre at han sier i ettertid at "om at, hvis at" hadde det vært greit.

Æsj, enda et syteinnlegg fra meg :sukk:

Ikke siter - godt mulig jeg fjerner innlegget delvis etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Skjønner godt du er frustrert.

Ikke mulig med dobbeltnavn?

Våre (og jeg) har mitt etternavn som mellomnavn og mannens etternavn. Vi har også vært inne på tanken om at mannen også kunne tatt mitt som mellomnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to fornavnene passer ikke sammen i det hele tatt, så dobbeltnavn er ikke en mulighet.

Utrolig hvor mye jeg engasjerer meg i det meste i dette svangerskapet :ler: Jeg kommer nok ikke til å ta vekk hans etternavn, men vi skal vurdere at enten mannen tar mitt pikenavn som mellomnavn, eller at vi skal snu om på navnene og heller bruke mitt pikenavn som etternavn og hans som mellomnavn. Vi får se. Det blir ikke aktuelt å ta vekk navnet hans helt, selv om samvittigheta er dårlig, for de har en far og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfen utfoldet seg i går og viste sine kunstneriske evner.... i stillhet....på stueveggen. Med sprittusj. Vi har vaska og gnudd, men maling er eneste mulighet for å få det bra. Ja ja, men flott var det iallefall og kunstneren var bare såååå fornøyd.

Kunstverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så greit dette med navn. Vi har sagt våre navnalternativer til noen, MEN med forbehold om at det ikke er bestemt i det hele tatt. Og i det siste har vi begynt å lure på et annet guttenavn også, så...hvem vet hva det blir.

Etternavn ja. Her blir det begges etternavn med bindestrek vil jeg tro. Og om vi en gang gifter oss, så blir det nok det på oss også. Skal jeg ta hans, så skal han ta mitt. Basta!

Nydelig kunstverk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...