Gjest imli Skrevet 2. januar 2008 #14001 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg er enig med deg jeg - pc-spill er ikke noe for småbarn. Synes ikke små unger skal se for mye på tv heller... Kanskje jeg blir en sånn skikkelig kjip og streng mamma Du er flink og effektiv, du Ikke lenge til UL heller nå? Da skal dere vel prøve å få vite kjønn også da. Jeg tipper jente på deg! Ha en fin kveld! * endret: skrivefeil Endret 2. januar 2008 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. januar 2008 #14002 Del Skrevet 2. januar 2008 De lærer og utvikler seg når de spiller dataspill også. De får kunnskaper, blir kjent med begreper, de lærer å koordinere og de må konsentrere seg. Så bare fy fy er det ikke, men det handler også om å se mulighetene det har, tror jeg. Mange barnehager (for å ta det som et eksempel) vet sikkert ikke hvordan de skal gjøre det, hvordan bruke data og andre digitale verktøy, for det er såpass "nytt" og har ikke vært brukt så mye i barnehagen. Derfor vil det kanskje ses på som at det ikke har noe der å gjøre. Men, vi lever i en teknologiverden, og barn vil møte på det uansett. De er nysgjerrige og ønsker nok å utforske det også. Men som sagt, det er forskjellig hvordan det brukes, og det er der man må være obs, og for mye bruk er heller ikke bra. Det bør ikke gå ut over for eksempel fysisk aktivitet og sosialisering med andre. Poenget er vel at det handler om å se på mulighetene også, og ikke med en gang tenke at dette ikke er bra og skjerme dem for det. Det er også noe man kan gjøre sammen med barnet/barna. Ja.. Men skal ikke diskutere det så mye her, kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #14003 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er bare å diskutere.... I utgangspunktet har jeg vært imot det, og er det delvis enda, men nå har jeg mykna litt for Lek og Lær da. Rene spill er jeg helt imot (det er jeg for pappa'n og ), men om man kan lære noe stiller det seg annerledes.....tror jeg. Han har iallefall fått lært litt bare på den lille tiden han satt med spillet (Labbe Langøre 3 - 5 år) idag. Bare det å forstå prinsippet med hvordan ting gjøres. Så det kan jo hende at vi bruker litt tid på å bruke det framover. Bare det å bli kjent med en PC - for det trenger han jo på skolen også. Men rene spill som Nintendo DS, playstation og andre rene spillespill blir det ikke noe av før han er godt opp i skolealder. Litt kjip på akkurat den jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #14004 Del Skrevet 2. januar 2008 Vi håper på å få se kjønn, imli. Jeg er utrolig spent og kommer nok til å bli en smule skuffet om jeg ikke får sett det. Selv om et er bare i underkant av 4 mnd igjen til termin (det er jo ikke lenge i det hele tatt :dåne: )så kommer det i såfall til å bli laaaaange uker før vi får vite det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. januar 2008 #14005 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er bare å diskutere.... I utgangspunktet har jeg vært imot det, og er det delvis enda, men nå har jeg mykna litt for Lek og Lær da. Rene spill er jeg helt imot (det er jeg for pappa'n og ), men om man kan lære noe stiller det seg annerledes.....tror jeg. Han har iallefall fått lært litt bare på den lille tiden han satt med spillet (Labbe Langøre 3 - 5 år) idag. Bare det å forstå prinsippet med hvordan ting gjøres. Så det kan jo hende at vi bruker litt tid på å bruke det framover. Bare det å bli kjent med en PC - for det trenger han jo på skolen også. Men rene spill som Nintendo DS, playstation og andre rene spillespill blir det ikke noe av før han er godt opp i skolealder. Litt kjip på akkurat den jeg. Nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. januar 2008 #14006 Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, jeg skal ikke si at jeg legger forbud mot spillespill (som du kaller det ) til skolealder, men kommer til å sette begrensninger på det. Så jeg blir nok ganske streng, men bevisst på det jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #14007 Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, jeg skal ikke si at jeg legger forbud mot spillespill (som du kaller det ) til skolealder, men kommer til å sette begrensninger på det. Så jeg blir nok ganske streng, men bevisst på det jeg også. Jeg har jo lagt ned mer eller mindre forbud for han på snart 40 år og jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #14008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ser de første Labbe Langøre spillene er fra 9 mnd. Det blir neppe aktuelt her i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. januar 2008 #14009 Del Skrevet 2. januar 2008 Kan du komme på msn en snartur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #14010 Del Skrevet 3. januar 2008 Idag var det en trøtt og motvillig smurf som ikke ville i barnehagen. Han ville bare ligge sammen med meg hørte jeg fra stua, så jeg sto opp og vi avtalte å kjøre gubben på jobb for så å se om han ville i bhg etter det. Da vi kom fram ville han egentlig ikke inn og han nekta å slippe meg. Men til slutt ble han med ped.leder inn på avdelinga, men han var jo så lei seg. Heldigvis ikke noen gråt, for da hadde jeg tatt han med meg hjem med en gang. Halvveis hjem lekte jeg med tanken på å snu og hente han, men gubben fikk overtalt meg til å kjøre hjem. Nå ligger jeg på sofan under dyna mi, for halsen er som et sagbruk. Så idag er det meg og halslinser Har kjøpt Se og Hør for å slå ihjel tid og så er det lokalavaisa da. Skal nok kose meg ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. januar 2008 #14011 Del Skrevet 3. januar 2008 God bedring vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #14012 Del Skrevet 3. januar 2008 Har snorka et par timer på sofan og jeg føler meg bedre. Har spist litt og nå slapper jeg av enda mer Prøver å få futt i hybelboeren, men h*n er ikke mye villig til å gi mamma'n sin respons gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 3. januar 2008 #14013 Del Skrevet 3. januar 2008 Godt nytt år monja, dette blir et spennendes år Og god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. januar 2008 #14014 Del Skrevet 3. januar 2008 Når er det UL igjen? I morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. januar 2008 #14015 Del Skrevet 3. januar 2008 Ønsker deg god bedring. Hals som er vond er ikke noe moro. Gikk det greit med smurfen og barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #14016 Del Skrevet 4. januar 2008 God morgen! Det gikk bra i bhg. Han hadde vært fryktelig trøtt stakkars, men det hadde visst vært litt gøy likevel. I går kveld sovna han før klokka 21 Var oppe litt før 7 jeg. Dusja og ordna meg og fikk opp smurfen. Nå sitter vi med frokost og koser oss. Smurfen ser LazyTown og klokka 8 må vi kjøre. I morges da jeg våkna kjente jeg en ekkel lukt i gangen. Nesten som om noe lå og ulma, en slags brentlunkt. Men gubben som var ute av dørene bare minutter før jeg sto opp hadde ikke kjent noe. Han malte en dør i gangen i går kveld med Lady oljemaling så jeg lurer på om det er malingslukta som forstyrrer luktesansen min. Ekkelt er det iallefall, men jeg har lukta på alt og finner ikke noen annen forklaring. Klokka 9 er det UL og lille i magen er superaktiv i skrivende stund. Det har h*n forøvrig vært i hele natt og så det har blitt så som så meg nattesøvnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. januar 2008 #14017 Del Skrevet 4. januar 2008 Så spennende med UL!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 4. januar 2008 #14018 Del Skrevet 4. januar 2008 Venter spent på UL-rapport! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. januar 2008 #14019 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. januar 2008 #14020 Del Skrevet 4. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå