Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har akkurat spist frokost. Ble julepostei istedet for leverpostei da jeg handla i går og det var :sikle: Bare det er jern i det så :ler:

I morges våkna vil til ca 7 cm snø. Gjett om smurfen var i hundre. Tviler på at det blir liggende lenge, men det er bare å nyte mens den er der. Vi sendte med vinterdress idag, men gubben sa fra i KLARTEKST i barnehagen at den kun skal brukes når det er snø. Ikke i regn eller slapseføre. Det er meldt regn utover dagen og jeg har litt dårlige erfaringer med hva de kler på smurfen.

Idag skal jeg fortsette å rydde litt. Det er enda masse klær å sortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en grunn til at dere bare vil bruke vinterdressen når det er snø? :klø:

Er det fordi sand og grus sliter på den?

Min eldste fikk ny vinterdress nylig og kanskje jeg lærer noen lure triks her :popcorn:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig med snø! Elsker snø og vinter jeg nemlig...

Vi har ikke hatt snø enda, kun litt småsludd og noen få snøfnugg som ikke ble til noe.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en grunn til at dere bare vil bruke vinterdressen når det er snø? :klø:

Er det fordi sand og grus sliter på den?

Min eldste fikk ny vinterdress nylig og kanskje jeg lærer noen lure triks her :popcorn:

Ha en fin dag!

Det sliter jo på den når han leker i grusen, og når der er så varmt at det regner er jo som regel dressen for varm (de pakker nemlig på ALT de finner i kurven hans under virker det som). Men hovedsaken er jo at han blir våt i den når det er regntøy vær.

Og idag hadde de brukt regntøy med godt med klær under for det hadde vært både regn og snø om hverandre. Åh, denne tiden av året er den verste sånn klesmessig synes jeg. Det forandrer seg jo så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø er kjempekoselig. Det blir jo så lyst og fint ute. Men jeg savner de vintrene jeg husker fra da jeg var barn. Da var det vinter på vinteren, nå er det jo mer høst fra september til januar synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig..hadde det vært kaldt sånn at snøen fikk ligge, så hadde det da enda vært noe! Våre vintre består for det meste av regn og slaps og litt snø om hverandre! Helt håpløst!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst slippe unna snøen helt jeg.. :sjenert:

Vi har så stor tomt å måke på dersom det blir mye snø, og jeg HATER å måke! Vi har hatt monstervintre to år på rad nå, med helt enorme mengder snø. Og jeg husker jeg nesten var på gråten mer enn én gang mens jeg har forbannet de store mengdene som aldri sluttet å dale ned, samt min stakkars verkende kropp (selvmedlidenheten var nemlig på topp :ler:).

Det eneste positive var vel at jeg fikk litt styrketrening for en ellers utrent kropp.. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;)

Meldt snø her i morra. Gleder meg, håper det blir noe av!

Men det er ikke lett med påkledningen da, spesielt ikke for småbarn. Hvor gammel er gutten din, monja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å gi en :klemmer: !

Synes det er bedre med skikkelig snø og vinter, enn regn, søle og dritt som blir med inn.

Dessuten blir det mye lysere når snøen ligger, fin og hvit ute!

Å, nå kjenner jeg at jeg vil ha snø....nå.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke lett med påkledningen da, spesielt ikke for småbarn. Hvor gammel er gutten din, monja?

Nei, påkledning for små barn er jammen ikke enkelt. Han er 3 år og 2 mnd så nå er han jo aktiv ute og. Og varm i seg selv, noe som gjør det enda verre for da kan han ikke ha så mye under vanlig vinterdress iallefall. Det holder som regel med ullundertøy, et tynt lag ull utenpå det og dressen til slutt. Men han sier heldigvis ifra om det blir for varmt eller kaldt så det er jo en fordel når han er blitt så stor. Det var i bunn og grunn verre da han satt mest i snøen. Nå løper han for det meste så det varmer han jo litt ekstra.

Og den aller verste tiden er nå nå da. Ikke er det varmt, ikke er det kaldt, og med det skiftende været som er nå skjønner jeg jo frustrasjonen i barnehagen, men det er likevel lov til å bruke sunn fornuft mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen alle sammen! Idag ville faktisk smurfen være hjemme sammen med meg :hjerte:

Nå sitter han og spiser pannekake fra i går mens jeg vurdere å slenge noen rundstykker i ovnen. Har allerede satt på en oppvaskamskin og skal straks igang med å skifte på sengene. Energien er på tur tilbake i skrotten min :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0 :hoppe:

16 fullgåtte uker og akkurat en mnd til jeg er halvveis.

Jeg kan ikke noe for at bekymringen setter inn litt, men dette er definitivt de verste ukene synes jeg. Symptomene er så og si borte (jeg "trøster" meg med ømme bryster), det er jo ikke akkurat kontakt å få med babyen enda og magen har ikke akkurat eksplodert for å si det sånn. Når jeg ligger på ryggen kjenner jeg kanten på livmora sånn omtrent 1 cm nedenfor navlen og flesket har blitt mer "stødig" :ler:

Kjenner av og til skikkelige stramminger i livmora, nesten frista til å si at det kjennes ut som kynnere, men jeg vet ikke om det er tilfelle så tidlig. Jeg kjenner iallefall at noe er der.

Så det som er sikre tegn nå er ømme bryster og sinnssvake drømmer :dåne: Ikke noe annet. Energien er på tur tilbake og det er deilig da.

1 uke og 4 dager til ordinær UL :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Så herlig med tilbakevendende energi!!! :hoppe: Jeg har stort sett vært hjemme med syke barn i dag og merker at det gjør underverker for en ugravid kropp også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare

Åh, 16 uker, GRATTIS :hoppe:

Er akkuratt det samme hos meg. Omtrent ingen symptomer (nesten litt skummelt det :fnise: ) og energien har kommet tilbake. Og for å ikke snakke om matlysten da, vi får bare fortsette å stappe i oss klemmentiner :ler:

Så gøy med UL snart da :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :klemmer:

Mannen og smurfen har vært i fjøset til naboen, men kom hjem 5 minutter før barne tv. Under barne tv sovna smurfen så det er tydeligvis hardt å være hjemme med mamma :ler: Nå er han båret i seng og avkledd uten å i det hele tatt våkne :dåne:

Og gubben har dratt avgårde til en kompis for å se på en hjort som søskenbarnet til mannen skjøt idag. Mannfolk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for 16 uker! Syns også den perioden du er inne i nå var den verste - men det nærmer seg UL da - det blir spennende!

Dere skal vite kjønnene vel?! For jeg klarer ikke vente! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...