Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Jeg har en effekt på dere? Vel, kan det være forklaringen på at jeg ikke har gjort noe på halvannen uke da? (med unntak av litt stress før besøk av "svigerfar") Har dere rett og slett overtatt energien min? Da ber jeg pent om at LITT (1/6 fra hver av dere, så får jeg 1/3 totalt, og så deler vi det altså på oss tre?) av den tilbakeføres, for jeg trenger å rydde litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jammen sånne pip piper er utstyrt med turbo jeg Midnattsol! Iallefall fløy de kjapt forbi stuevinduet mitt....."fløy en liten kjøttmeis forbi vindu' forbi vindu'.....".....tra-la-la....... :ler:

Nå er det bare noen minutter til svigermor og søsteren til sambo kommer. Iallefall sa de at de skulle komme klokka halv sex.....eh.....seks :kgblunk: Og jeg som bare skulle ligge på soffan å prompe og rape idag da.....*fy, monja :fy: * Men det er jo kos med litt besøk innimellom da.....er jo så sosial jeg. Og så har vi kjøpt noen små gaver til nevøen vår på IKEA, og det blir jo gøy å gi han dem da :D

Så nå har sambo stått på og baka muffins - igjen :ler: - mens jeg har vaska over stuegulvet - igjen *ja, Fredagsbarn, du har en viss innvirkning på meg* :ler: Så nå er alt klart til å ta imot besøket.....

I morgen skal jeg jobbe fire timer!!!! Først fra 6 til 8 og så fra 15 til 17. Sa ikke jeg hurra for sene morgener????? Men det kommer på tur fra onsdag da. Og så får jeg to timer ekstra betalt, som jeg skal overføre til etter påske, når jeg får betalt vanlig lønn igjen.....Juhuuuu, ekstra kronasjer :sjarmor:

Venter fortsatt på selvangivelsen jeg da.... :-? Håper jeg får igjen litt da. Har aldri blitt skyldig før, så jeg satser på at det går min vei denne gangen også :D Og så skal jeg jo skrive på masse masse kjøring da. Det er fordelen med å ha 2.5 mil til jobben (ja, det er en vei ja :D ) Og med delt arbeidstid blir det sånn ca 15 000 kroner i året det. Sa de iallefall på likninga....Så jeg regner med at det blir rundt 7000 i år ettersom vi bare har bodd her i 6 mnd.... :lol: Den som lever får se....

*har visst fått besøk vi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mildt sagt imponert over at du i det hele tatt har overlevd en så stor (?)handlerunde på IKEA. :o

Det kommer kanskje av en del erfaring? Jeg har en teori om at man må ligge i hardtrening for å overleve en runde der...

De få gangene jeg har satt min fot innenfor den døra, har slitet allerede begynt på parkeringsplassen... :ler:

Ellers så synes jeg det høres helt ideelt ut med to-timers arbeidsdager. :P

Har ikke helt fått med meg hva du arbeider med, men... :)

Kos deg med besøk og muffins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Nå er jeg endelig hjemme etter endt arbeidsdag......nesten.....skal tilbake etter klokka 15.00 en tur og da.... :x Skulle egentlig bare jobbe i ettermiddag, men så ble det noe kluss, og vips, der gjorde jeg meg fortjent til to timer på morningen og :roll:

Er fortsatt mett på muffins jeg :o Sambo lager bare sååå gode muffeluffer altså. Klarer ikke å la være å spise meg forderva jeg nei..... Men jeg burde kanskje begynt å tenke på frokost nå....Det er vel sånn på starten av dagen den skal spises. Og så skal jeg tenne opp i peisen :wink: Det blir deilig.....bare det at jeg må ut i garasjen for å hente tennved....(skrætsj, en brist i idyllen :cry: )

Hardtrening på IKEA? Jeg? No no....bare vært der to ganger i hele mitt liv jeg. Er jo bare såååå langt å kjøre at stresset starter på gårdsplassen hjemme..... :o

*tid for en liten surf - og nudler :ler: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD MORGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jasså, så du ha kommet deg på jobben igjen du !

Det har ikke jeg da........begynner på mandag!

Da skal jeg ha fri onsdag, så det blir en j.....myk overgang :D

Hadde dere snøstorm på fredag ??

Har hørt rykter om det....blomsterkrukkene til mamma stå bare å ristet !

Hørt noe mer om hun derre negldama ????

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei, Monja!

Så du har vært på jobb en gang idag allerede du, altså! Og skal på jobb enda en gang i løpet av dagen? Det var ikke småtteri' heller, da! :ler: Du har ærlig fortjent å sitte foran peisen og kose deg idag! (med nudler og kakao til frokost, var det ikke? :wink:)

Takk for at du har stikki innom dagboka mi! Koselig!

Nå begynner jeg å komme i humør igjen, og det er en DEILIG følelse skal jeg si deg! Så idag har jeg tro på at jeg skal få gjort litt av hvert. Det viktigste blir å plukke ut farge til stua mi...hehe. Jeg skal male har jeg bestemt meg for. Trenger litt forandring!

Nå får jeg haste videre - må sjekke noen innlegg, og så må jeg reise på biblioteket å levere noen bøker jeg har hatt liiitt lenge...

Ha en deilig vårdag, Monja!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rable rable rable i boka til Monja!

Jeg har ikke godt av å stå opp tidlig jeg!

Holdt på å få et illebefinnende på vei til jobb tror jeg. Midt i en tunnell fikk jeg fullstendig panikk et øyeblikk.

Nå sitter jeg på jobb.. har vært her i 23 minutter og har allerede begynt å bli irritert på sjefen! Ikke bra!

Får vel jobbe litt da...

Ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøstorm? På fredag? Vi?........Hehe....det var nesten så jeg trodde huset skulle blåse vekk en runde ja. Og søsteren til sambis kunne bare konstatere at skifersteinen på taket plutselig befant seg nede i hagen?!? Så at blomsterkrukkene til mamsen di sto og skrangla betviler jeg ikke, Zeta :D Men nå er det fint da. Var skikkelig solskinn igår. Idag er det litt "godværs skyer" bare :D Så er det bare å håpe på at det hele holder seg litt......(yeah right :x )

Godt at humøret er stigende, Kverula! Håper det stiger helt til topps da. Hvordan er KG formen forresten?

Lea, du må ikke irritere deg sånn. Er ikke derfor du får illebefinnende tror du? Men jeg har sagt det før.....sjefer :evil: :x :kjempesinna::frustrert: :fy: :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudameg så lite folk det er her inne nå da. "Bare" 62 stykker :o Ja,ja....som reklamen på P4 sier: "Extra kveld, det er tirsdag...." Regner med at dere alle sitter med kupongene klare :ler:

Nå er jeg ferdig med ettermiddagsøkta mi og. Og sambo laga snaskens middag, og jeg fikk IS til dessert.....endelig :D Så nå bare strååååler jeg verre enn sola :D

Sambo skal være hjemme i morgen :hoppe:

Han skal ta en dag fri, for vi til dyrlegen med chinchillaen nå. Skulle avvente det til over helga sa dyrlegen på torsdag, men han er ikke blitt noe bedre til nå. Og da vi kom hjem i ettermiddag så vi at øyet verker og at han er fryktelig hoven og rød under det. Forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig, og det finnes behandlig for det. Men vi har jo tenkt det verste og da, og at vi kanskje kommer hjem uten chinz'en :cry: Om det er uhelbredelig og ikke noe å gjøre med. Han skal jo ikke lide heller da.....Men det blir sikkert verst for broren hans som har vært sammen med han fra fødselen av og i disse 4 årene..... :cry: Så vi får bare krysse fingrene for at det ikke er så ille som det ser ut til :wink:

Idag har rydde - manien slått til igjen. Jeg rydder og vasker hele tiden nå. Det er jo helt voldsomt det der. Det er bare det at jeg ikke har noe mer klær og kopper å vaske, og jeg kan jo ikke vaske huset tre ganger om dagen heller!?!

*noen som vil ha det rundvaska med tannbørste?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Den extra-reklamen den synes jeg er tidvis passe dum jeg.... For det første vinner man like mye om man ikke følger med, så lenge man har spilt, og jeg tviler STERKT på at noen ville gått glipp av en sjangs som toppmodell, spille for rbk og alle disse andre tinga, bare for å følge med. Dessuten, extra-trekninga, er det noen som vet når den er? Klokka 22.15 er den. Da tipper jeg at fotballtreninger er avsluttet, og generelt det meste annet de maser om i reklamen også....

Dette er noe jeg har tenkt på en del ganger (ja, jeg har hørt P4 konstant på jobb i et par uker) og nå fikk jeg min utblåsning på det, selv om det ikke ble i min egen dagbok da. Håper du kan tilgi meg, og ellers ha en fin tirsdagskveld. Litt tidelig å sitte klar med kupongen allerede to timer før treking (vet ikke om vi har aktiv extra-kupong engang, det er i så fall bare via et tippelag min samboer deltar i på jobb)

Men, ha en fin kveld da. tirsdagskveld ER tv-kveld, men da er det tv2 som gjelder, med judging amy og friends før jeg må løpe til sengs og sovne så fort jeg kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS du lissom!!! :evil:

Hevner deg nå da??

Håper at det går bra med Chinchillaen da.. stakkar!

Det finnes sikkert medisiner for det da.

Jeg husker da hunden vår fikk våteksem. Vi trodde at hun hadde blitt bitt av nabohunden og fått betennelse, for de holdt på med noe voldsom nakkesliting en stund.

Pelsen falt av og det verket. Grusomt!

Vi trodde at det var kjempealvorlig og sjeldent.

Med en gang vi kom inn til verterinæren sa hun: "næmmen, har du fått våteksem du da stakkar". 3 dager etterpå var det borte..

Og ja takk.. tannbørstevask hadde ikke vært å forakte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tåler en utblåsning Fredagsbarn. Tok en halvveis sånn en i din dagbok for noen minutter siden og jeg :oops: :D :oops: Enig med deg i at Extra reklamen er teit....Spiller ikke på sånt jeg. Ikke LOTTO eller noen form for tipping heller. Har jammen meg andre ting å bruke penger på :D

Tannbørstevask kommer din vei Lea :ler: Vi krysser fingre for at det ikke er så ille stelt med veslekaren vår (æh....."lisskar'n"....eller :oops: ).

Hevn? Jeg? Kan jeg aldri tenke meg.....Om det der med ISEN??? Neida, jeg er ikke hevngjerrig jeg :evil: Kanskje jeg skal ta meg litt mer pistasjeis med sjokolade?? *slurp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu.. liker ikke så godt pistasj-is uansett jeg! (Det går ned altså, men ikke så fort og ikke sååå mye).

Men tannbørstevasken gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hallaisen!

Nå er vi kommet hjem fra dyrlegen....det ble operasjon på lillegutt det :o Masse verk og gørr som hadde samla seg i kinnet hans, så det var bare ett lite snitt, og et trykk, så var det meste ute. Og nå må vi klemme ut verk og gørr hver dag....(les:sambo sin jobb :ler: )Men han blir frisk iallefall, og det er hovedsaken :D

Sambo er hjemme nå, så det blir nok ikke så mye KG idag....mest kos :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffe! Dakaj lille banet ditt/deres. :( Enda godt at han nå er på bedringens vei da og har to snille foreldre som steller, duller og passer godt på. :Nikke:

Jasså, så samboen din er hjemme. Kan vel tenke meg at akkurat nå er det du som er temmelig heit her. "monja on fire". :kul:

Ha en kooooselig dag da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Av en eller annen årsak har jeg nesten glemt hva jeg skulle skrive her... Har bare lyst på is! :x Soft Ice med både saus og strø, sjokoladeis, bananis, irish coffe is, is is etc etc...

Å ja, det var den frokostsalen på Plaza ja... Vurderer å betale 95 kr for frokost på rommet i morgen jeg faktisk, sånn at jeg slipper å gå ned dit. Tror nesten at det er verdt det!

Forøvrig er det aldri kjempegøy å sove alene på ukjent sted, men jeg overlever nok. Håper bare at jeg får sove litt bedre i natt...

Ha en fortsatt fin dag:-)

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...