Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Åh, for en herlig start på dagen! :)

Og den "oppsigelsen" på forrige side var kjempesøt - måtte lese den for samboern min!

Ha en fin skjærtorsdag, vennen min!

K

Ps. Grattis med ny tannebiss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vi i gang med lapskausen....Det vil si: Jeg begynte å skjære og brune kjøtt for en times tid siden. Så nå er kjøtt, gulrot, potet og purreløk oppskjært i terninger og klart til å putte i gryta. Mannen driver nå og får fram rette fargen på sausen mens jeg tar meg en velfortjent hvil her :wink: Og svigers må komme en time tidligere på mat på grunn av at jeg ble litt overivrig :ler: Er sulten alt nå jeg :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Når jeg leser om lapskausen din, så føler jeg veldig på at min planlagte Grandis-middag i dag blir litt...ja, hva skal jeg si...annenrangs... :ler:

Kose dere med mat og besøk i dag! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapskausen blir nammenam Kverula!!! :sikle:

Grandis?? Hm.....er det påskemat da? :ler2: Spiser ikke Grandis til vanlig heller, men den er sikkert god nom med masse ketchup og krydder på :tunge1::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grændis, Kverula? :fy: :ler: Det hadde vært helt toppers påskemat for min kjære i alle fall.

Har lyst på lammekjøtt, jeg. :sikle: Hadde vel et lite håp om at svigermor kunne lage det men har ikke hørt noe om det.

Grattis med enda en liten tannebiss, heff. Det glemte jeg å si tidligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lam hører visst med til påskematen det? Hvorfor? Liker ikke lammekjøtt jeg - synes det smaker ull. Så jeg spiser bare kålen i bæ-i-kål og jeg :oops: Uansett, hadde jeg fått bæ'en skikkelig tilberedet hadde jeg kanskje likt den?!? Får tro svigersene dine disker opp med lam, Middis :wink:

Jeg er iallefall mett. Puh....tror jeg spiste litt vel mye lapskaus jeg, men den ble så god. *Stolt av meg selv*

Vi har i tillegg nok til middag to dager til, så nå er det satt inn to bokser i fryseren. Godt med sånn "fastfood" etter en arbeidsdag over påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for nominering av Flanders :evil: Han er bare ekkel :veldigsur:

Ønsker dere en kjempe fin påske! Høres godt ut med hjemmelagd lapskaus :hoppe:

Påskeklem fra April

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt tre SMS'er for å stemme ut han jævla Flanders........ :kvalm: Så jeg har da bidratt litt :sjarmor:

Og så har jeg rydda i klærne til Torstein. Nå er alt i størrelse 62 og en god del i størrelse 68 pakka vekk. Bare 74 og 80 i hyllene hans nå. Han blir så stor :grine: Ikke noe baby lenger. Ikke skal han ligge å kose mer heller, bare stå i fanget nå..... :-? Savner litt lillebabyen min, men synes samtidig at det er flott med en mer aktiv unge. Han er vel smårolling nå da? :klø:

Fikk mail idag fra venninna mi som fikk baby den 19. mars. Hun hadde sendt med 11 bilder av en alldeles nyyyydelig guttebass :hjerte: Helledussen han er så fin atte. Lille Mathias. Herlig navn og. Forstår ikke at min egen lille engel har vært så liten en gang. Helt utrolig.

Og i løpet av våren og sommeren kommer det flere sånne småtasser. Ei venninne har termin 15. mai, stesøsteren til mannen har termin med tvillinger i juli og ei anna venninne har termin 12. august. Kommer ikke jeg til å bli babysjuk eller?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke så snart nei, Mayamor :o Vi tenker på å prøve seriøst fra neste høst en gang. Synes det er OK med sommer/høstbarn jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Oj, mange bebiser på vei i vennegjengen ser jeg - tror nok babysyken kommer til dere igjen også, før du aner det, heff! :ler:

Apropos babysyke...hender fortsatt at jeg får det jeg også - men likevel sjeldnere nå etter at jeg begynte å jobb i barnehage! :wink: Da får jeg dosen min der - og det er bare helt topp - ikke misforstå - men jeg er glad jeg ikke har små å komme hjem til, for å si det sånn. Hadde nok ikke takla den jobben da, tror jeg. Beundrer de som faktisk jobber i barnehage OG har små barn hjemme sjøl! :Nikke:

Så fint at lapskausen ble god - og kjempekjekt med "fastfood"porsjoner til en annen gang!

Menyen min på skjærtorsdag ble en halv Grændis ( :hjerte: ) og ei pølse i brød! :ler: Ikke no' å skryte av, nei!

I dag blir det fiskestuing og terteskjell - det er nam! :Nikke: Kanskje ikke påskemat det heller, men er'e så farlig, a? :wink:

Ha en fin fredag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommertid :hoppe: !!!!!

Endelig lysere tider. Selv om jeg ikke syntes det var så lyst i natt da. En natt med diare :roll: og uttallige do-besøk :-x Men det føles bedre nå (helt til mannen serverte meg frokost - brødskive med muggel på :kvalm: ) For en start på dagen.... :(

Men ellers ser det bra ut da. Sol fra så og si skyfri himmel og varmegrader. Herlig påskevær.

I går var vi på hytta til svigerfar. Vi parkerte ca 1,5 km unna og gikk den siste biten. Tok oss ca 20 minutter og vi gikk ikke i makstempo. Bare koste oss....Lillegull var våken i vogna hele tiden og lo og koste seg. Vi var på hytta i et par timer og gikk tilbake i 19.30 tiden. Da var det litt skumt og vi så hjort og rev. Liker sånne turer jeg. Håper magen kommer seg sånn at vi får ta en sånn idag også. Vært for ille å måtte sitte inne på en dag som idag :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper magen har vært bra i dag. Ikke noe særlig når sånne ting setter i gang. :-? Satser på at mannen din ser nærmere på brødet neste gang. :ler: Beklager at jeg ler. :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på hytta til svigerfar igjen. Stesøsteren til mannen var der sammen med sin sambo og sine tre barn. Torstein og lillejenta på 14 mnd fikk god kontakt og koste seg masse sammen. Og til sommeren venter de tvillinger. Hun hadde bra stor mage ja - puh....så tungt ut. Men vi gleder oss til de kommer jeg :wink:

Det var litt overskyet og duskregn tidligere idag - og nå er det kjempefint (typisk) og påskeferien er slutt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag begynner jeg på 7 permisjonsdager igjen, men hvor er sola idag? I går var det kjempefint vær og jeg hadde håpa det skulle fortsette idag, men det ser nesten ikke sånn ut - enda.

Har diskutert litt med jobben min, for jeg oppdaga at jeg ikke får de timene jeg har krav på - dvs den stillingen jeg hadde før jeg gikk ut i permisjon - og det klarer ikke jeg å godta. Så nå har vi diskutert litt, og vi har kommet fram til en løsning - jobber fire timer hver dag bortsett fra mandag og torsdag for da jobber jeg 8 timer *puh*. Noe som igjen betyr masse tid sammen med Torstein og gubben de dagene jeg jobber. Og så får jeg den lønna jeg skal ha..... :sjarmor:

Idag er det babysvømming, og denne gangen har jeg sjekka opp og ned og i mente. Så nå vet jeg at det er. Skal pakke sakene vi trenger litt senere idag og møte mannen klokka halv tre. Så nå skal endelig smurfen få plaske litt igjen - det er tre uker siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...