Gå til innhold

hans ex kone vil møte meg

Anbefalte innlegg

Gjest mzluze i.i
Skrevet

Vi har aldri møtt hverandre.

Hun sendte meg en sms i dag og sa hun kom til oss i sin sønns 15 års bursdag. Jeg fortalte henne at det passet svært dårlig at hun dukket opp. Jeg fikk beskjed om at hun var guttens mor og hadde rett til å være der på dagen hans. Jeg sa ok, men da kan vi bytte helg, så kan dere feire dagen sammen og så feirer vi her en annen helg bare.

Men det gikk ikke, for resten av bursdagshelgen hans hadde hun andre planer.

Jeg blir helt satt ut jeg. Hun kan da ikke bare si at hun kommer og dukke opp når hun har fått beskjed om at det ikke er aktuelt? Hun ble skikkelig sint når jeg sa det ikke passet, og underforstått truet med å gå til sak for at gutten skulle bo hos henne igjen.

Mens jeg blir skikkelig irritert når hun da -krever- å få møte meg. Det er ikke som om barna nettopp har kommet "under min vinger" heller, jeg har vært gift med mannen i to år.

Men er jeg urimelig når jeg setter meg på bakbeina ?

jeg er bare så lei av at hun dikterer hva som skal skje...fex da at hun skal komme i det som er planlagt som et hyggelig familie selskap med min familie.

Svigermor sa jeg bare kunne sørge for ikke å være hjemme, og joda, men kjære vene...skal hun da få jage meg ut av eget hus ???

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er da sønnen hennes bursdag, virker nesten som om det er mer som ligger bakom her? Hvorfor vil du ikke hun skal kunne ta del i barnets bursdag?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg stusser på at du ikke nevner faren med ett ord. HAN har da vel noe å si her? Og hvorfor i all verden er det DU som avtaler samværshelger med moren? Du sa du tilbød henne å bytte samværshelg. Dette er vel et anliuggende mellom din mann og hans ex. la dem få ordne opp. og om di MANN sier at hun kan komme og feire bursdagen, er det HAN du får ta kampen med og ikke henne. Jeg forsvarer henne ikke, men skjønner godt at hun vil være sammen med 15-åringen på dagen hans. La faren ta seg av denne saken, det er best for dere alle.

Gjest mzluze i.i
Skrevet

som jeg skrev i innlegget, hun fikk tilbud om å bytte helg hvis hun ville. Poenget er at hun egentlig ikke er såå interersert i sønnens bursdag, han feiret hos oss i fjor og, men da var hun ikke interresert i å komme i det hele tatt.

Hun gav forresten også tilbudet om at sønnen og jeg kunne kjøre datteren hjem til henne på kvelden, (datteren skal dit samme kveld), så vi kunne møtes da. Ikke at faren kunne kjøre sønnen hjem så hun fikk se gutten på dagen....men at jeg kunne, slik at hun fikk møte meg den dagen.

Det hun mest vil er å møte meg, noe jeg ikke vil.

men er jeg altfor sta? jeg synes ikke det, så klart, hehe, me jeg vil gjerne ha litt innspill fra andre.

Skrevet

Du skriver at hans ekskone vil og krever å få møte deg - hvorfor tror du dette dreier seg om deg? Hun vil være med å feire sønnens 15-årsdag og jeg kan ikke si at jeg synes det er urimelig!

Skrevet (endret)

Jeg kan forstå at barnets mor vil være til stede på barnets bursdag, men kan også forstå at du ikke ønsker at hun bare skal ture frem som hun selv vil ved å be seg selv hjem til dere. Det er ditt hjem, der er du med å bestemmer sammen med din mann. Jeg synes dere skal snakke sammen om dette på en voksen måte og finne ut av hvordan dere skal løse dette. Jeg synes at i og med at du har foreslått at dere kan bytte helt slik at hun kan få ha sønnen hos seg på bursdagen var en fin måte å komme til en løsning på. Hva sier guttens far oppi alt dette? Og hva sier gutten selv? Ønsker han selv at hans mor skal få komme i det aktuelle selskapet? I såfall synes jeg at guttens ønske burde stå høyest i denne saken. ;)

Endret av Kitz
Gjest gjest1
Skrevet
som jeg skrev i innlegget, hun fikk tilbud om å bytte helg hvis hun ville. Poenget er at hun egentlig ikke er såå interersert i sønnens bursdag, han feiret hos oss i fjor og, men da var hun ikke interresert i å komme i det hele tatt.

Hun gav forresten også tilbudet om at sønnen og jeg kunne kjøre datteren hjem til henne på kvelden, (datteren skal dit samme kveld), så vi kunne møtes da. Ikke at faren kunne kjøre sønnen hjem så hun fikk se gutten på dagen....men at jeg kunne, slik at hun fikk møte meg den dagen.

Det hun mest vil er å møte meg, noe jeg ikke vil.

men er jeg altfor sta? jeg synes ikke det, så klart, hehe, me jeg vil gjerne ha litt innspill fra andre.

Hvorfor vil hun møte deg da? Har hun gitt deg noe grunn, eller vil hun bare møte deg? Isåfall så hadde jeg ikke villet møte henne selv, det er jo nesten skummelt... ;)

Gjest mzluze i.i
Skrevet

hvem som avtaler samværsdager osv er litt uinterresant i denne saken synes jeg, men ja, det er jeg og hun, fordi faren rører med dato'er som regel ( han er en liten røremikkel når det gjelder slikt), og for å ha det ryddigere for alle uten en hel masse UUUPS greier...så gjør hun og jeg det.

Forøvrig har ikke far sagt det er greit at hun kommer, han mener som meg, at det er merkelig med at hun så absolutt MÅ treffe meg. Men han vil ikke ta kampen mot henne fordi det ender med at hun sier fex "pappa har sagt..." til ungene. Been there, done that...og hverken han eller jeg vil at ungene skal få noe mot ham, for dette er min avgjørelse å ta.

Gjest Gjest
Skrevet
Du skriver at hans ekskone vil og krever å få møte deg - hvorfor tror du dette dreier seg om deg? Hun vil være med å feire sønnens 15-årsdag og jeg kan ikke si at jeg synes det er urimelig!

Fordi hun har sagt det rett ut. Og at det passa så bra å ta det den dagen han hadde bursdag, for hun ville treffe gutten den dagen og.

Skrevet
Hvorfor vil hun møte deg da? Har hun gitt deg noe grunn, eller vil hun bare møte deg? Isåfall så hadde jeg ikke villet møte henne selv, det er jo nesten skummelt...  ;)

Hvorfor er det i tilfelle så rart og skummelt at hun vil møte den som faktisk bor sammen med sønnen hennes?

Skrevet
jeg er bare så lei av at hun dikterer hva som skal skje...fex da at hun skal komme i det som er planlagt som et hyggelig familie selskap med min familie.

Hun er faktisk en del av din familie, hun er mor til din stesønn..

Jeg synes du overreagerer, om hun vil delta i bursdagen til sønnen sin så er vel det ikke så farlig?

Det er jo bare snakk om noen timer...

Men jeg er enig i at det er frekt av henne å trenge seg på slik som hun gjør, men ikke gidd å krangle om det. La din ste sønn få en koselig bursdag, med både sin mor og ste mor tilstede.

Gjest Hilde79
Skrevet

Hva er egentlig problemet? Jeg forstår spørsmålet, men ikke problemstillingen. Er det en prinsippsak? Siden du spør; ja, jeg syns du er urimelig. På den annen side, du nevner lite om din manns og eks-damas forhold til hverandre nå.

Jeg er også en "ny" dame, og har et fint forhold til eks-kona til kjæresten min, og vi samarbeider fint med barna. Jeg forventer ikke at alle skal ha det slik, det kan være mye følelsesmessig grums man ikke har kontroll over. Derimot syns jeg det er underlig at ikke voksne mennesker kan la dette ligge en gang i året på barnets bursdag.

Gjest gjest1
Skrevet
Hvorfor er det i tilfelle så rart og skummelt at hun vil møte den som faktisk bor sammen med sønnen hennes?

Jeg er en lettskremt person og jeg ville syntes det hadde vært skummelt om det hadde vært meg , og hun hadde insistert på å møte meg, men ikke fortalt hvorfor...

Men det er moi...

Gjest mzluze i.i
Skrevet

hehe, her gikk det fort, :)

Nei, det jeg vet har hun ikke ny kjæreste eller noe sånt, men det har jeg heller ikke spurt om, det er ikke min sak å bry meg med.

Gutten har jeg ikke snakket med da han er på leir i utlandet.

Faren synes ex'en kan holde seg langt unna. Men som sagt, han holder seg taus om det for ikke å bli svertet til ungene, noe jeg synes er litt ok igrunn. bedre at de er sinte på meg enn ham.

Forøvrig var hun hos oss i fjor sommer, kom på overraskelses besøk, men da var jeg tilfeldigvis ikke hjemme, hehe.

Og vel, skummelt...ja, litt, hva søren er det damen vil liksom??

naai...vanskelig det her...på den ene siden er barn viktige, og man bør vel dra det langt for dems skyld...men på den annen side....hvor langt skal man egentlig bøye seg?

Gjest gjest1
Skrevet

Har du noen gang møtt henne? Og hvorfor vil du ikke møte henne? Skjønner ærlig talt ikke problemet ditt.....

Skrevet
Og vel, skummelt...ja, litt, hva søren er det damen vil liksom?? 

Hun vil vel bare hilse på deg! Som sagt, hadde sønnen min bodd sammen med en stemor, ville jeg likt å ha møtt vedkommende.

Skrevet

Det er vel bedre å møte henne nå i et bursdagselskap som kun varer noen timer, enn å vente til dine stebarn skal gifte seg...

Hva gjør du da? Arrangerer to bryllup for å unngå ex kona til mannen??

Skrevet

Hr du møtt dama før?

Gjest gjest1
Skrevet

de har vært gift i to år (trådstarter og mannen) og barna går gjennom ex og kone.. ville da tru at de hadde møttes før?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes på en måte at du er litt urimelig. Som barnets mor burde dere jo ha invitert henne i bursdagen. Og jeg forstår godt at en mor vil treffe barnas steforeldre. Jeg traff mannens eksdame (som han har barn med) ganske tidlig i forholdet. Dette var jo noe jeg ville for å vise henne at jeg var en ordentlig dame som kunne ta vare på hennes barn, og fordi jeg synes det var greit å ha et "ansikt" på henne også, vi samarbeider jo tross alt om å oppfostre et barn.

Så om ikke denne eksen har gjort noe som burde gjøre dere engstelige, kan jeg ikke se noen grunn til at du skal nekte å møte henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...