Gå til innhold

En 2007-modell på vei!

83`

Anbefalte innlegg

13+4

Joda, nå er jeg godt inn i den 13. uken, lubelillen (eller det blir vel "inn" i den 14. uken faktisk :overrasket: ). Og godt er det! Sitter ennå med følelsen av at noe skal gå galt, venter liksom bare på det, men er ikke så bekymret at jeg tenker på det mye hver dag lenger :)

angelou; nå strutter jeg om jeg vil eller ikke! Men er fortsatt så kaldt, at jeg må som regel kle på meg mer enn en tynn inntilsittende genser. Så blir lett for at jeg slenger på meg en collegejakke, cardigan, eller tykkere genser som skjuler magen litt. Men tenker om en uke klarer ikke de plaggene heller å skjule den. Så da hagler nok spørsmålene, tenker jeg ;)

:klem: Capri!! Godt å ha deg med meg!! :)

Vel, lenge siden jeg har skrevet her nå. Har vel i grunnen ikke vært så mye å oppdatere med.. Men vi er iallefall begynt å friskne til. Lillegutt er fortsatt surklete i bringen, men har god matlysst og ellers bra (i motsetning til for en uke siden, da han ikke spiste nesten på 5 dager).

Jeg er så smått begynt å trene igjen. Var på spinning her om dagen, og det var deilig. Vil prøve å gå fast på det 1-2 ganger i uken, så lenge jeg ikke får vondt i magen eller noe annet som kan hindre syklingen. Får håpe det blir litt mindre jobbing på mannen de neste ukene, slik at jeg får litt tid til trening på senteret.

Hadde meg forresten en kvalmedag igjen i går. Og har slitt litt med hodeverk de siste 2 dagene. Men tror mest det er i forbindelse med stress på jobb.

I dag har jeg og lillegutt bare vært hjemme og kost oss, baka og lest i bøker. Noe han elsker!

:hjerter_rundt: Og jeg elsker aldren han er i nå! Så mange nye ord hver dag, og er arrti når han kan begynne å være "med" på det samme som vi (som å bake).

Har fundert litt på om jeg skal ha ham hjemme om dagene når nestemann kommer. For å slippe barnehage-kjøringsstress.. Men vil liksom ikke la det gå ut over ham heller. Selv om vi sparer ganske mye, vil jeg at trivselen hans skal komme først. Jaja, får tenke på dette noen mnd. og se.

Blir vi ikke garantert plass i barnehagen igjen etter på nyåret 08, tørr jeg heller ikke ta ham ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 uker! :)

Tenk... 14 uker da dere! :klappe:

lubelillen; lillegutt er snart 2 år!! Så blir noen mnd over 2 år når neste mann kommer... en perfekt aldersforskjell, synes jeg ;) (sier jeg uten å ha prøvt..hehe).

Idag har jeg vert trett og uggen. Er fortsatt ikke helt kvitt kvalmen... Og må drikke heeele tiden for å unngå å bli svimmel eller dårlig.

I går var jeg på spinning i en time, en ganske hard time, og merket at den nok var i hardeste laget for meg som ikke har trent på lenge, og som i tillegg nå er gravid. Ble kvalm og uvel etterpå (måtte hive i meg statos som heldigvis lå i kjøleskapet da jeg kom hjem.. blodsukkeret var på bånn...). Så kommer nok til å nøye meg med tre kvarters spinningtimer heretter!

Ellers... savner å kjenne tegn til liv.. har veldig lysst å bestille meg en legetime for å høre hjertelyden, men føler ikke at det er grunn nok til å bestille legetime utenom de ordinære kontrollene. Så får vel holde meg i 2 uker til.

Kanskje kjenner jeg spark innen den tid likevel??! :sjarmor: Kan nå håpe.

I kveld skal jeg bare slappe av på sofaen. Se på tv og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis har lyst til å høre hjertelyden er det jo ikke noe i veien for å bestille time hos legen :)

Håper kvalmen din går over snart. Neste fase for meg var den "konstant sulten"-fasen, som jeg fremdeles er i. 14 uker for meg i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+1

Mrs N; kan forsikre deg om at jeg også har vert innom "konstant sulten" fasen! Er ikke helt ferdig med den ennå! Kan spise 2 skiver til frokost, 4 skiver på jobb, og likevel være kjempesluten til middag 15.30! :ler: -men må spise ofte uansett om jeg er sulten eller ikke, for å ikke bli kvalm eller uvel, så kanskje det som har fått opp forbrenningen?! ;)

I dag har jeg fri, og på listen står som vanlig: rydde og vaske klær, vakse gulv og bad, lage god middag, hente i barnehagen.. jaja, var ikke så ille lang liste idag.

Føler behov for å slappe av litt også idag.. var trett og uvel på jobb i går, og har to arbeidsdager igjen før helgen, så best å lade batteriene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også rydde å vaske i dag jeg. For i morgen kommer jordmora på besøk og skal ta blodprøvene mine :)

Jeg spiser forresten annenhver time hele dagen, dvs. omtrent 8-9 måltid om dagen. Har begynt å spise masse frukt nå også, selv om jeg må innrømme at hormonene gjør at alt smaker så rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 uker! Fantastisk :klem:

Høres ut som en perfekt aldersforskjell på barna. Jeg tror jeg skal satse på noe sånt selv, hvis naturen vil det slik. Hva som er perfekt kan vel ingen egentlig uttale seg om, fordi barn reagerer veldig forskjellig. Tviler på at det vil gå knirkefritt med stesønnen min som er 10 år når spiren kommer. Han er en dyktig bortskjemt pappadalt. Blir av og til forundret over at han kan gå på do alene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+5

Ja, har også tenkt på dette med sjalusi, lubelillen. Men får ta det som det kommer... Dette er jo noe som er vanskelig å forutse ;)

Uff, har vært uggen denne helgen. Kom meg ikke i seng før langt over midnatt på freda`n, så hele lørdagen ble spolert.. jeg tåler ikke rangling, selv om jeg ikke drikker! Blir nesten verre av å vere oppe så sent når jeg ikke drikker, enn når jeg drikker! Kan jo hende jeg trenger mer ro og søvn nå som jeg er gravid også da..

Husker det var slik sist også, kunne ikke legge meg sent uten å bli kvalm og få hodeverk dagen etter. Så jeg merker at mye er likt i dette svangerskapet som forrige.

Lurer på hvordan jern-prosenten min er nå, forresten. Sist gang var den helt ned i 8.. noe som gjorde at jeg måtte legge meg kl 21.00 hver kveld,.,Uff...

Får ikke svar på blodprøvene jeg tok i uke 8 før om 1,5 uke når jeg skal til jordmor.. synest det er litt lenge å måtte vente 2 mnd. på å få svar på blodprøvnene jeg da.. men slik er nå engang kontroll-systemet her :sjenert:

Nå vet omtrent alle på jobb at jeg er gravid. Men det er ikke så mange andre som vet det, tror jeg.. hadde det vært sommer hadde nok alle sett det for lengst. Men magen kan godt sjules under en college-genser eller annen vid genser ennå. Selv om det er nummeret før det også er vanskelig.

Når jeg underviser på skolen må jeg ofte sette meg ned for å ikke bli svimmel og kvalm. Så nå går jeg bare å venter på at formen skal bli helt fin! Men kanskje det er å vente forgjeves! ;) Trening går det så som så med. Mye fordi jeg blir kvalm etter å ha trent, og fordi tiden er knapp, og fordi energien er borte igjen.

Men er ganske sikker på at jeg kjendte spark på fredag.. men har ikke kjent noe siden,. Og er så rart å bare kjenne et eller to spark, så ferdig ,liksom..

Men sånn er det vel i starten.. husker ikke alt fra sist! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder på svar fra blodprøver!? Her regner de med maks 2 uker og dette er for de større testene for risikoen for Downs syndrom og andre kromosonsykdommer. De vanlige blodprøvene skal være inne etter 1 uke, eller 5 arbeidsdager.

Skrekkelig sent med 2 måneder synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men må understreke at det er snakk om blodprøver for gravide, Mrs N, slik at du ikke tror det gjelder alle typer blodprøver.. ;) Jeg mente de prøvene man tar på 1. kontroll.. Jeg kunne helt sikkert ringt legekontoret og fått resultatet på prøvene om jeg ville, men det er ikke vanlig praksis. Vanlig praksis her er at man venter til man skal på 1. jordmorkontroll for å få svar på de.

Men viss jeg hadde kjent meg veldig slapp eller sånn, hadde jeg nok ringt ned før..

Uff, er så stiv i nakken i kveld.. noe som resulterer i hodeverk. Nå sitter jeg og nyter to ostesmørbrød :) Yummi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin dag, lille venn :klem:

Tror du ikke de har rutine på å kontakte gravide dersom de får "dårlige" resultater på prøvene? Jeg var hos lege i dag og fikk beskjed om at svarene på prøvene er klare på neste kontroll - i slutten av februar :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar sikkert kontakt hvis det er noe galt.

Her får jeg et brev i posten og telefon fra jordmor hvis de finner noe galt med blodprøvene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+2

Huttemegtu, hvor trett og slapp jeg er for tiden... Orker ingenting.. husarbeid.. æææsj.. :frustrert:

Er så travelt at mannen jobber så mye, og jeg har nesten alt ansvaret for lillegutt for tiden.. så får ikke gjort så mye husarbeid og slikt.. Er dau i skrotten når han er lagd.

Skulle nok rørt mer på meg, og slike ting, men gidder liskom ikke. Er komt inn i en lat sofa-rytme.. :sjenert:

Ellers går jeg å engster meg litt for tiden.. kjenner ingen spark.. trodde jeg kjente forrige helg, var nesten garantert sikker på at da kjente jeg spark, men har jo ikkje kjent siden??! Og har magen vokst i det siste? -det har den sikkert, bare jeg som er blitt vandt til den! ;)

Uansett er jeg fortsatt mye uggen og sånn, så tror ikke jeg skal bekymre meg! Likevel roer jeg meg ikke helt ned før etter jordmorkontrollen neste uke.. håper så inderlig jeg får høre hjertelyden da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merket dette med at spark har roet seg ned, men jeg kjenner litt stikking om kveldene da.

Men jeg har bestemt meg for å kjøpe en doppler så jeg kan høre hjertelyden hjemme :)

Forresten.. Jeg tror sofaligging er noe som hører til uke 14 og 15, vi får håpe på en bedre uke 16 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+4

Trøtt, kvalm og orker ingenting. ...i dag heller.. :sjenert:

Vi får håpe dette er et 14- og 15 ukers fenomen ja, Mrs N!! For slik orker jeg ikke å gå lenger snart! Drømmer om hvordan tilværelsen kommer til å bli etter at barnet er ute! :ler: -og det med doppler har jeg også tenkt på!! Har veldig lysst på en slik! Hvor har du tenkt å kjøpe din? Gjennom nettet, eller?

God helg, lubelillen! Er mye jeg skulle gjort, men lite jeg FÅR gjort.. Mannen jobber, og jeg blir bare enda mer psykisk sliten av å tenke på alt jeg ikke får gjort.. ;)

Nei, nå er det skjerpings her! Det gode humøret må frem!

-det er snart jul!!

-det er snart vår! (ehmm,., :sjenert: )

-snart er det jordmor og UL!! (bare 3 uker til UL! :hoppe:)

-og i mai får vi en liten bebbis igjen!

Hvorfor ikke bare tenkte på det, og glemme at formen er laber?! Skal prøve på det fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+5

Ååh.. på ebay, altså? Vet ikke om jeg klarer å bestille derfra, så jeg får heller satse på en annen nettside.. Men kan jo hende jeg blir så beroliget viss jeg får høre hjertelyden på onsdag at jeg ikke trenger doppler.. Sist gang kunne mannen høre det utenpå magen etter .. ja, husker ikke helt hvilken uke, men det var iallefall veldig betryggende hver gang har lyttet og da at han høre hjertet. Men er jo litt kjekt å kunne høre det selv også da! ;) Hørte hjertelyden bare en gang selv forge svangerskap, i 16 uke..

I dag har jeg, til en forandring, hatt mye energi og godt humør!! -tror nok det kan ha sammenheng med at jeg fikk sove lenge i dag tidlig. Søvn har for meg veldig mye å si. Klarer ikke å rangle noe særlig nå når jeg er gravid ..(ikke så mye når jeg ikke er gravid heller.. misunner de som kan ta seg en fest, være like fin dagen etter og stå opp kl. 9...). Jeg er altså ikke en av de! Går jeg på fest en lørdag, må jeg være sikker på at mannen kan ha ungen dagen etter.. hele dagen etter. For jeg blir helt skutt.. (fester ikke nå da, men når jeg ikke er gravid ;) )

Håper denne formen som jeg har hatt i dag holder seg noen dager! Da kan jeg begynne å leve livet igjen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd + 1 dag!! :)

Ja, i dag har jeg altså fått bekreftet liv!! Jippiii!! :hoppe: Var sååå deilig å høre hjertelyden hos jordmor idag! Og nå er det bare 2 uker til UL også! Men trenger i allefall ikke å grue meg så mye til den, siden jeg nå vet at bebbisen er i live ;)

Tror jeg har kjent et par spark i dag også.. Mest når jeg sitter litt bøyd til siden eller fremover.. Og de er rett under navlen - midt på magen! Sist kjente jeg de først ut på sidene langt nede.. denne gang kjennes det lenger oppe og mer midt på..

Har en liten jentefølelse... men tror ikke jeg gidder å innstille meg på noe, i redsel for å bli "skuffa" når bebbisen kommer fordi jeg har innbilt meg et annet kjønn.. :sjenert: Vil helst vere helt nøyrtal når det gjelder å føle hvilket kjønn jeg kommer til å få. Det er jo akkurat det samme for meg om jeg får jente eller gutt nå (ja, det er det faktisk!!), så det spiller jo egenltlig ingen stor rolle heller...

Ellers synest jeg energien fortsatt er bedre enn før, og den uggne formen jeg var i for noen dager siden er borte!! Er mer glad og kvalmefri.. men fortsatt trøtt.. Men klarer å vere aktiv nå uten ¨å bli kvalm!! :)

Magen viser godt nå... og jeg har et mega "finne pene bukser" problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...