Myrmica Skrevet 12. april 2024 #14961 Del Skrevet 12. april 2024 Fru Uperfekt skrev (På 12.4.2024 den 8.34): Koster så lite å være snill. Når jeg handler har jeg stort sett full vogn og det tar tid, så hvorfor ikke gi 2-3 min av min tid for å gjøre en annens liv enklere? Jeg er fra en generasjon hvor ikke alle var verdens midtpunkt og oppdrar mine barn til å ta hensyn til andre og gjøre noe positivt imot andre (og de en ikke kjenner) Ekspander Liten avsporing, men etter sist gang jeg var snill og slapp noen forbi revurderer jeg sterkt å gjøre det igjen 😅 En ung mann som bare skulle ha en ting, mens jeg hadde full handlekurv. Selvsagt slapp han forbi! Så skulle han ha snus. Men ikke DEN snusen, en annen snus. Så fant han ikke kortet, som lå gjemt dypt nede i en lomme et sted. Så virket ikke kortet. Fram med et nytt kort. Men han kunne ikke koden, og måtte ringe noen (hjem?) for å få kode. Og hele seansen tok dobbelt så langt tid som jeg selv hadde brukt. Var lettere irritert da ja... 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14962 Del Skrevet 12. april 2024 Vestlig skrev (På 11.4.2024 den 18.34): Jeg bruker konsekvent selvscanning der det er tilgjengelig, uavhengig av størrelse på handlevognen. Da kan jeg i ro og mak systematisere/legge varene i korrekt pose uten å være redd for et skred med andres varer nedover båndet. Nå skal det sies at jeg stort sett gjør storhandelen i butikker der jeg scanner varene og legger de i pose før jeg kommer til kassen, det er vesentlig mer effektivt. Ekspander Jeg også. Når selvscanning er tilgjengelig, velger jeg alltid det. Mindre stress og jeg må ikke forte meg for å gjøre plass til andres varer bak på båndet. Har spurt på Meny om jeg heller skal velge betjent kasse, men de ber oss bruke selvscan om det er mye kø. «Voksenvarer» godkjennes kjapt da det alltid står en ansatt ved selvscan. Anonymkode: 64d6c...189 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. april 2024 #14963 Del Skrevet 12. april 2024 Myrmica skrev (På 12.4.2024 den 9.21): Liten avsporing, men etter sist gang jeg var snill og slapp noen forbi revurderer jeg sterkt å gjøre det igjen 😅 En ung mann som bare skulle ha en ting, mens jeg hadde full handlekurv. Selvsagt slapp han forbi! Så skulle han ha snus. Men ikke DEN snusen, en annen snus. Så fant han ikke kortet, som lå gjemt dypt nede i en lomme et sted. Så virket ikke kortet. Fram med et nytt kort. Men han kunne ikke koden, og måtte ringe noen (hjem?) for å få kode. Og hele seansen tok dobbelt så langt tid som jeg selv hadde brukt. Var lettere irritert da ja... Ekspander Ser den, men har så langt ikke møtt på sånne problemer så tror de sakene er det en statistisk kaller en uteligger. Så fortsetter med å slippe forbi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14964 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 16.50): Den litt eldre garde (60-70) er ofte de verste Ekspander Vafforno? Jeg ber om unnskyldning på vegne av min generasjon, vi har trukket kølapper hos alt fra slakter til trygdekontor i fire ti år. Har du kunder som er blitt demente? Anonymkode: 5bfc2...c57 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 12. april 2024 #14965 Del Skrevet 12. april 2024 mmd skrev (På 11.4.2024 den 17.44): Hvorfor skal man slippe noen forbi? Man står i kø. I utgangspunktet har alle det travelt med å bli ferdig med handlinga. Ekspander Jeg tviler på at alle har det like travelt. Jeg slipper ofte andre foran meg i køen hvis de kun har et par varer. Jeg har ikke hastverk og det koster meg veldig lite å la andre komme før meg. Pluss at jeg har som oftest full handlevogn, så det tar vesentlig lengre tid for meg å bli ferdig enn det tar for de som jeg slipper foran meg å bli ferdig. Det koster ikke all verden å være litt snill innimellom 🥰 16 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladikaffe Skrevet 12. april 2024 #14966 Del Skrevet 12. april 2024 Jeg hadde en kunde som jeg vet hvem er gjennom felles venner, som spurte - jobber du her? Nei, jeg bruker kun uniformen fordi det er moro. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14967 Del Skrevet 12. april 2024 Gladikaffe skrev (På 12.4.2024 den 18.47): Jeg hadde en kunde som jeg vet hvem er gjennom felles venner, som spurte - jobber du her? Nei, jeg bruker kun uniformen fordi det er moro. Ekspander Klassiker! Anonymkode: 5e3dc...992 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #14968 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 10.31): Ikke en eneste gang har jeg opplevd at ALT av varer må opp igjen, og kontroll blir det kanskje 1 av 15 ganger. På Extra scanner de kun to-tre varer, på Meny bare gjør de en visuell inspeksjon, ganske provisorisk virker det som. Det er klart at man av og til må stokke litt om på rekkefølgen, og de harde/tunge varene ligger jo gjerne nederst i kurven. Men poenget mitt er at man bør pakke ned varene i pose/ryggsekk så direkte som det lar seg gjøre, heller enn å utsette pakkingen til man har scannet absolutt alt. Anonymkode: 16b17...5a1 Ekspander Men bruker man egentlig mindre tid ved å pakke mens man scanner varene? Å gjøre to ting på én gang er sjeldent særlig tidsbesparende. Jeg har prøvd begge deler og føler det ca like lang tid. At folk bruker for lang tid i selvbetjeningen handler mer om at de enten ikke vet helt hvordan det fungerer eller at de har alt for mange varer som skal skannes og pakkes. Gjerne en kombinasjon av begge deler. maverick22 skrev (På 17.1.2024 den 18.28): Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon Ekspander Det er både økonomisk og fornuftig å tenke nøye gjennom hva man skal kjøpe, og de som jobber i butikk er mest opptatt av å selge, så jeg stoler aldri blindt på rådene til en butikkselger. De billigste produktene er lokketilbud for å få kundene inn i butikken så de kan selge dem dyrere produkter. I mange tilfeller er ikke de dyrere produktene bedre heller. AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 6.46): Sosialangst... Anonymkode: 56eb0...3be Ekspander Nei. sosial angst kan gjøre at kunden virker fraværende, stille og ikke svarer på høflig småprat, men å være sur og frekk er ikke noe man kan skylde på sosial angst for. AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 20.58): Kanskje ikke så dumt sagt. Men noe jeg oppriktig lurer på. Jobber på kjøpesenter, og undrer meg over hvorfor omtrent annenhver kunde må forklare hvorfor de skal ha/ikke skal ha kvittering? Noen av de vanligste svarene, som regel får jeg en mye lenger forklaring enn dette også: "Ja jeg må jo ha den når jeg skal gå rundt på senteret?" "Ja jeg må jo ha den når jeg ikke skal ha pose?" "Ja den må jeg jo ha i tilfelle noen tror jeg har stjålet?" "Nei den trenger jeg vel ikke? Får ikke noe igjen på den?" "Nei jeg har ikke tenkt å bytte varen." "Nei jeg trenger vel ikke den så lenge du ikke kommer løpende etter meg?" (Hvorfor skal jeg det når jeg vet at kunden har betalt for varen?) Du er ikke den første kunden jeg noensinne har betjent? Jeg vet hvorfor noen ønsker eller ikke ønsker kvittering. Jeg spør bare fordi jeg vil vite om jeg trenger å printe den ut eller ikke. Er ikke noe problem, men blir litt lei av å få høre de samme frasene 50-100 ganger hver eneste dag? Hva er galt med å bare svare jatakk eller neitakk? Anonymkode: c5854...50a Ekspander Jeg er litt sosial klønete (spesielt om jeg er sliten), og da sier jeg sånne ting for å fylle stillheten og dekke over at jeg ikke aner hva jeg skal si. Spesielt hvis jeg kjøper en eller to små ting på et kjøpesenter og skal ha varene i lommene på resten av handleturen, da pleier jeg å si sånne ting som "ja takk, kanskje greit så ingen tror jeg har stjålet tingene". Halvveis på spøk, halvveis ment seriøst. Som enkelte påpeker; det blir jo gjerne feil uansett om man er kortfattet eller pratsom som kunde. Og dette gjør ikke saken bedre for de av oss som er litt sosialt klønete. Jo mer usikre vi blir, jo mer kløner vi det til FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 26.3.2024 den 23.22): En annen ting er de som absolutt skal bære alt i armene, spesielt når de har minst én vare som vil lage helvetes mye søl om den går i gulvet. Ekspander Uff, dette er ofte meg. Jeg skal jo bare ha noen få ting, men så kommer jeg på ting inne i butikken som jeg må ha eller har lyst på... Noen ganger leter jeg opp en ledig kurv inne i butikken som jeg kan lempe varene oppi, men det hender også at jeg blir gående i butikken som et forvirret pakkesel med vondt i armene og panikk for å miste noe knuselig i gulvet. Sorry! 😅 Sånne som meg hadde hatt god hjelp i en egen kurvholder inne i butikken med et skilt "Måtte du plutselig ha mer enn du trodde? Ta en kurv her!" Anonym11223344 skrev (På 8.4.2024 den 0.28): Jeg jobber med service, og vær så snill: Bare si ja eller nei! Ekspander Hvis du jobber med service, så er jobben din å hjelpe alle typer mennesker, enten de er fåmælte eller pratsomme, og uansett om de er sosiale sommerfugler eller tilnærmet sosialt tilbakestående. Så lenge folk oppfører seg greit er det vel ikke så nøye? Denne tråden er utrolig underholdende med mange gode historier om Karens, frekke kunder eller direkte dumme kunder, men enkelte innlegg synes jeg er i overkant sutrete. Litt sånn "åååh, alle sier jo sånn, jeg blir så leeeeei!". Om man bare sier "ja takk" til kvittering eller om man svarer "ja takk" og legger til en setning/forklaring etterpå burde ikke ha noe å si. Anonymkode: e7dd1...265 11 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #14969 Del Skrevet 13. april 2024 Personlig så har jeg jobbet innen kundeservice nettopp fordi jeg er opptatt av at folk skal ha en hyggelig opplevelse når de handler og at noen da småprater litt og at folk sier litt de samme tingene det gjør jo virkelig ikke noe. Jada, jeg har hørt det før, men om jeg skulle bli dritirritert av det bør jeg kanskje revurdere om jeg i det hele tatt bør jobbe i dette yrket. Anonymkode: b89ea...30e 7 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulla25j Skrevet 13. april 2024 #14970 Del Skrevet 13. april 2024 Når kunden ringer og stiller ulike spørsmål, men lar meg ikke svare før hun avbryter og stiller nye spørsmål. Altså, om du lar meg snakke ferdig så kan det hende du får svar på det spm du avbryter meg med. Sånt kjenner jeg irriterer meg grenseløst! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 13. april 2024 #14971 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 13.48): Uff, dette er ofte meg. Jeg skal jo bare ha noen få ting, men så kommer jeg på ting inne i butikken som jeg må ha eller har lyst på... Noen ganger leter jeg opp en ledig kurv inne i butikken som jeg kan lempe varene oppi, men det hender også at jeg blir gående i butikken som et forvirret pakkesel med vondt i armene og panikk for å miste noe knuselig i gulvet. Sorry! 😅 Sånne som meg hadde hatt god hjelp i en egen kurvholder inne i butikken med et skilt "Måtte du plutselig ha mer enn du trodde? Ta en kurv her!" Anonymkode: e7dd1...265 Ekspander Det hadde helt klart vært en fordel med en kurvholder i butikken, ja. Et par bananer kan fort bli til mer. xD 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #14972 Del Skrevet 14. april 2024 Den ene vinglasserien vi selger har knuseerstatning. Om en kunde knuser et glass kan de ta med stetten til en av kjedens butikker og bytte den i et nytt glass. De aller fleste kundene som benytter seg av ordningen er hyggelige og takknemlige, men det er jo noen unntak. Her om dagen kom en dresskledd mann inn i butikken med et knust glass i den ene hånda og mobilen i den andre. Han var svært så opptatt i en samtale og satt stetten på disken. Meg enset han ikke. Jeg tok stetten og kastet den, hentet et nytt glass til ham som jeg pakket inn i silkepapir (som vi pleier) og rakte det til mannen. Han ristet på hodet og pauset den viktige samtalen sin et kort øyeblikk. "Det skal pakkes inn," sa han. "Å, vil du ha bølgepapp i tillegg til silkepapir?" spurte jeg. "Herregud, ikke rart du bare jobber i butikk," sa han i en veldig oppgitt tone mens han himlet med øynene. Så fortsatte han, mens han snakket sakte. "Pakkes inn. Som en gave. Jeg skal gi det bort." Er også flere kunder som er sure over at glassene de får gratis ikke kommer i esker. Altså, du får et nytt glass gratis om du knuser et, og så sutrer du over for dårlig emballasje. Ganske spesielt spør du meg. Anonymkode: 379a7...032 29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 14. april 2024 #14973 Del Skrevet 14. april 2024 Tråden er ryddet for brukerforfølgelse, latterliggjøring, avsporing, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #14974 Del Skrevet 14. april 2024 Kunde: er det 50% på denne? Jeg: ja det stemmer. Kunde: hvor mye blir 100%? Jeg: ?? (Ordinær pris stod på varen) Overhørt i butikk: Kunde: er disse karbonadene kalde? Medarbeider: nei, dette er varmdisken.. Kunde: er disse kalde da? ( peker på kyllingburgerene vedsiden av. Medarbeider: 😳 Anonymkode: fcc4d...3a8 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14975 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 9.52): Den ene vinglasserien vi selger har knuseerstatning. Om en kunde knuser et glass kan de ta med stetten til en av kjedens butikker og bytte den i et nytt glass. De aller fleste kundene som benytter seg av ordningen er hyggelige og takknemlige, men det er jo noen unntak. Her om dagen kom en dresskledd mann inn i butikken med et knust glass i den ene hånda og mobilen i den andre. Han var svært så opptatt i en samtale og satt stetten på disken. Meg enset han ikke. Jeg tok stetten og kastet den, hentet et nytt glass til ham som jeg pakket inn i silkepapir (som vi pleier) og rakte det til mannen. Han ristet på hodet og pauset den viktige samtalen sin et kort øyeblikk. "Det skal pakkes inn," sa han. "Å, vil du ha bølgepapp i tillegg til silkepapir?" spurte jeg. "Herregud, ikke rart du bare jobber i butikk," sa han i en veldig oppgitt tone mens han himlet med øynene. Så fortsatte han, mens han snakket sakte. "Pakkes inn. Som en gave. Jeg skal gi det bort." Er også flere kunder som er sure over at glassene de får gratis ikke kommer i esker. Altså, du får et nytt glass gratis om du knuser et, og så sutrer du over for dårlig emballasje. Ganske spesielt spør du meg. Anonymkode: 379a7...032 Ekspander Herregud, snakk om herlig type! 😵💫 Anonymkode: c0b1f...bf2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #14976 Del Skrevet 21. april 2024 Det siste halvårt har jeg vikariert som butikksjef i en kjedebutikk. For et par uker siden kom nyheten om at butikken legges ned og sist helg startet opphørssalget. Vi skulle vært tre på jobb første dagen av salget, men en kollega meldte seg syk kvelden før og nummer to ble dårlig noen timer uti arbeidsdagen og måtte dra hjem, så jeg ble stående alene store deler av dagen. Det var ikke hyggelig. For det første var det flere kunder som var direkte sinte på meg for at butikken stenger, noe de var meget skuffet over. Det er jo hyggelig at folk liker butikken og gir uttrykk for at de vil savne oss, men når de faktisk ble sinte og regelrett kjeftet ble det i overkant. Det er jo ikke jeg som har bestemt at butikken skal legges ned, den avgjørelsen er tatt lenger opp i systemet. Og de ble gjerne enda sintere når jeg ikke kunne si noe om årsaken til nedleggelsen, de spurte og gravde og ga seg ikke når jeg sa at jeg ikke vet noe ut over at leiekontrakten ikke fornyes. Det var utrolig slitsomt. For det andre hadde folk helt urealistiske forventinger til servicenivå, spesielt siden jeg stod der alene. Uansett antall ansatte på jobb synes jeg det er tåpelig å forvente at de ansatte bruker tid på å inn gaver når det er opphørssalg med 50-70% på alle varer i butikken. Og joda, jeg prøvde så godt jeg kunne å svare på spørsmål og veilede de som ønsket hjelp til å velge rett produkt etc, men når det var masse folk i kø til kassa måtte jeg faktisk prioritere å ta unna den. Det var også feil. Stålsetter meg for jobb i morgen,., Anonymkode: 4e972...d85 5 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #14977 Del Skrevet 29. april 2024 Hvis du heter Ole og jobber på en coop mega butikk ett sted i Trøndelag; Ta deg en lang dusj, kunne kjenne svettlukta di på lang avstand.. Anonymkode: d9217...7b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 29. april 2024 #14978 Del Skrevet 29. april 2024 Hadde en kunde for en tid tilbake som i fullt alvor spurte om det var mulighet for å godkjenne alder selv i selvbetjeningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 29. april 2024 #14979 Del Skrevet 29. april 2024 FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 29.4.2024 den 20.06): Hadde en kunde for en tid tilbake som i fullt alvor spurte om det var mulighet for å godkjenne alder selv i selvbetjeningen. Ekspander Var noe mulighet for en stund siden å avlegge fingeravtrykk, måtte registreres av butikken først selv, og etter det kunne man godkjenne alderen sin selv i selvbetjent kasse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 29. april 2024 #14980 Del Skrevet 29. april 2024 Vegglampe skrev (På 29.4.2024 den 20.23): Var noe mulighet for en stund siden å avlegge fingeravtrykk, måtte registreres av butikken først selv, og etter det kunne man godkjenne alderen sin selv i selvbetjent kasse. Ekspander Ja, det er noe annet, og det hadde vært til stor hjelp om det fungerte, men denne personen spurte om det var mulig å gjøre det selv, helt utenom fingeravtrykk osv. xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå