Mollie Skrevet 3. desember 2023 #14701 Del Skrevet 3. desember 2023 MarianneE skrev (2 timer siden): En dame av den eldre sorten skulle ha bukse. Jeg prøvde å forklare henne de ulike buksene vi hadde da hun avbrøt: "Så tjukke bein du har. Har du noe sykdom?" Hjelpe meg, det var utrolig ufint! 😳 Hva svarte du henne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. desember 2023 #14702 Del Skrevet 3. desember 2023 Mollie skrev (11 minutter siden): Hjelpe meg, det var utrolig ufint! 😳 Hva svarte du henne? Jeg bare så på henne og bare: "Eh... nei" i en litt ufin tone 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14703 Del Skrevet 3. desember 2023 Jobber i IT og har også kunder som sender inn saker til support. De kommer inn skriftlig til oss på 2. linje, og en gjenganger er at å høyreklikke ikke gjøres i noooen andre IT-løsninger i HEEELE verden, omg så dårlig! Hjelp altså... Anonymkode: c4d04...f4f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #14704 Del Skrevet 4. desember 2023 I kjeden jeg jobber i har ikke butikk og nettbutikk noe med hverandre å gjøre. Vi har ikke klikk og hent eller mulighet for å bestille varer for henting i butikk eller å returnere varer kjøpt i nettbutikk i butikk. I dag kom det en sint eldre dame med varer hun hadde kjøpt i nettbutikken som hun ville returnere i butikk og få igjen pengene for. Hun hadde nemlig blitt lurt av nettbutikken. Varene var ikke som beskrevet hevdet hun, de var mye mindre og sånt lureri fant hun seg altså ikke i. At en vare som har "mini" i navnet sitt ikke var den største størrelsen (finnes i 3 størrelser + "mini" som er en god del mindre enn den minste "vanlige") var helt utforståelig for henne. Målene på varen stod tydelig i beskrivelse, men det hadde jo selvsagt ikke kunden sett.🙄 Anonymkode: 379a7...032 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14705 Del Skrevet 29. desember 2023 Samtale med kunde i går: Kunde: Det er en gave. Kan du pakke inn? Meg: Ja, skal jeg legge ved byttelapp? Kunde: Står prisen på den? Meg: Nei, det står ikke pris på byttelappen. Kunde: Så mottaker får ikke vite at jeg har kjøpt gaven på tilbud? Meg: Ikke om den ikke skal byttes. Skal den byttes får jo mottaker vite prisen, når vi scanner koden på byttelappen får vi opp hva varen er kjøpt for. Kunde: Men om den ikke er på salg når den byttes får de vel prisen som gjelder da? Meg: Nei, de får prisen du har betalt for den. Det er derfor vi legger ved byttelapp, så vi vet hvilken pris den er solgt til. Kunde: Men hva om du ikke legger ved byttelapp? Da får de vel gjeldende pris? Meg: Da får de halv pris tilbake, siden vi ikke vet hva som er gitt for varen og den har vært på kampanje flere ganger i år. Kunde: Åh... Ja da får du vel legge ved byttelapp da. Men det er jo dumt at mottaker får vite at jeg har kjøpt på tilbud... Meg: Anonymkode: 379a7...032 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14706 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samtale med kunde i går: Kunde: Det er en gave. Kan du pakke inn? Meg: Ja, skal jeg legge ved byttelapp? Kunde: Står prisen på den? Meg: Nei, det står ikke pris på byttelappen. Kunde: Så mottaker får ikke vite at jeg har kjøpt gaven på tilbud? Meg: Ikke om den ikke skal byttes. Skal den byttes får jo mottaker vite prisen, når vi scanner koden på byttelappen får vi opp hva varen er kjøpt for. Kunde: Men om den ikke er på salg når den byttes får de vel prisen som gjelder da? Meg: Nei, de får prisen du har betalt for den. Det er derfor vi legger ved byttelapp, så vi vet hvilken pris den er solgt til. Kunde: Men hva om du ikke legger ved byttelapp? Da får de vel gjeldende pris? Meg: Da får de halv pris tilbake, siden vi ikke vet hva som er gitt for varen og den har vært på kampanje flere ganger i år. Kunde: Åh... Ja da får du vel legge ved byttelapp da. Men det er jo dumt at mottaker får vite at jeg har kjøpt på tilbud... Meg: Anonymkode: 379a7...032 Her har du grunnen til at jeg aldri spør om kunden vil ha byttelapp, den legger jeg med automatisk uansett. Før jul er det kun varer som jeg etter samtale vet at kunden skal ha selv jeg ikke legger med byttelapp. Anonymkode: 0b7b4...5a8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. desember 2023 #14707 Del Skrevet 31. desember 2023 Jeg var på jobb et par dager før jul og fikk spørsmål om vi skulle ha åpent julaften. Da svarte jeg i en noe overrasket tone at det skulle vi ikke siden julaften var en søndag. Dette syntes hun var utrolig får service siden det alltid var åpent noen timer på julaften! Jeg måtte igjen påpeke dette med søndag med hun viste ikke mye forståelse der. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 3. januar 2024 #14708 Del Skrevet 3. januar 2024 MarianneE skrev (På 31.12.2023 den 3.45): Jeg var på jobb et par dager før jul og fikk spørsmål om vi skulle ha åpent julaften. Da svarte jeg i en noe overrasket tone at det skulle vi ikke siden julaften var en søndag. Dette syntes hun var utrolig får service siden det alltid var åpent noen timer på julaften! Jeg måtte igjen påpeke dette med søndag med hun viste ikke mye forståelse der. Det er skremmende mange mennesker her i Norge man lurer på hvordan evner å holde seg i live, og at har omsorgsansvar for små barn. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14709 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 9.14): Hvorfor er det galt å be noen sjekke lageret hvis det står at de kanskje har den inne? Anonymkode: 2f8c7...3db På hjemmesidene våre står det at det kansje er 5 på lager med forbehold.Når vi sjekker våre sider så er dem riktige.Nytter ikke fortelle folk det,for dem fortsetter mase om sjekke lager,.Det er også varer som blir gjemt av kunder,merklig nok.Jeg som vi finner når varer skal bytte plass. Anonymkode: d98cf...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14710 Del Skrevet 3. januar 2024 Vi har salg på julevarer nå. Alt er på 50-60% rabatt. Det er utrolig hvor mange kunder som finner det oppriktig sjokkerende at vi ikke har et hemmelig lager på bakrommet med akkurat den/de varen(e) de har håpet å kjøpe på salg som de ikke finner ute i butikken.🙄 Eh, nei... Vi har ikke gjemt noe på bakrommet, vi vil gjerne bli kvitt julevarene ASAP, så det vi har er ute i butikken. Anonymkode: 379a7...032 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14711 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har salg på julevarer nå. Alt er på 50-60% rabatt. Det er utrolig hvor mange kunder som finner det oppriktig sjokkerende at vi ikke har et hemmelig lager på bakrommet med akkurat den/de varen(e) de har håpet å kjøpe på salg som de ikke finner ute i butikken.🙄 Eh, nei... Vi har ikke gjemt noe på bakrommet, vi vil gjerne bli kvitt julevarene ASAP, så det vi har er ute i butikken. Anonymkode: 379a7...032 Jeg har opplevd at ansatte har funnet varer som ikke har vært lagt ut i butikken, kanskje på grunn av tidspress, forglemmelse eller lignende. Har flere ganger (uten å ha spurt) fått beskjed om at "jeg skal ta en titt på lageret" og de har kommet tilbake med gjenstanden, så det du og flere skriver, det stemmer ikke alltid. Ved en anledning fikk jeg beskjed om at de ikke hadde igjen varen jeg spurte etter, og på vei ut av butikken ser jeg tilfeldigvis et bord der flere varer av det jeg var på jakt etter ligger stablet. Jeg er verken sjokkert eller sur, bare konstaterer at det ikke er alltid den butikkansatte har full oversikt, og det er nok bakgrunnen for at mange spør om dere kan sjekke. Anonymkode: a5613...124 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14712 Del Skrevet 4. januar 2024 Når jeg var på praksis i dagligvarebutikk, kledd i butikkens arbeidsklær med navn og logo osv., og gjorde småtteri i butikken. Kunde kom inn og var på vei forbi meg, så jeg sa "hei" med et smil. Det var tidlig morgen og lite travelt, så hvorfor ikke hilse på kundene? Angret egentlig ganske raskt... Kunden snudde seg brått mot meg, så meg opp og ned og sa "Nei du jobber ikke her!" med en veldig ufin tone og blikk. Neida, jeg bare stjal uniformen og gjør gratisarbeid på en torsdags morgen?? Anonymkode: 593e9...6ed 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14713 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg var på praksis i dagligvarebutikk, kledd i butikkens arbeidsklær med navn og logo osv., og gjorde småtteri i butikken. Kunde kom inn og var på vei forbi meg, så jeg sa "hei" med et smil. Det var tidlig morgen og lite travelt, så hvorfor ikke hilse på kundene? Angret egentlig ganske raskt... Kunden snudde seg brått mot meg, så meg opp og ned og sa "Nei du jobber ikke her!" med en veldig ufin tone og blikk. Neida, jeg bare stjal uniformen og gjør gratisarbeid på en torsdags morgen?? Anonymkode: 593e9...6ed Minner meg om en gang jeg var innom Kiwi etter å ha vært på jobb. Kiwi sin jobbuniform er rimelig grønn. Mitt antrekk bestod av svart og signalgul bukse med refleks på beina og svart og rød genser, jeg er håndverker. Var en kunde som hilste på meg, siden det er lite sted så svarte jeg jo. Så spør den andre kunden meg om hvor x og x er. Den ene tingen visste jeg hvor var, og den andre sa jeg vedkommende måtte spørre en ansatt om. Kunden så på meg, og sa "men du jobber jo her". Jeg vet ikke helt hvordan min klesdrakt kunne forveksles med de som jobber på Kiwi. Anonymkode: 5611c...73b 15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14714 Del Skrevet 4. januar 2024 Om jeg hadde fått en krone hver gang en kunde svarer meg at han/hun ikke får noe igjen på skatten hver gang jeg spør om de vil ha kvittering..... Anonymkode: a9671...b2e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14715 Del Skrevet 6. januar 2024 Fra bokhandelen: Kunde (med tenåringssønn på slep): kan du hjelpe meg? Jeg: ja, hva gjelder det? Kunde: jeg trenger hjelp til å finne en penn, en helt fantastisk penn, den beste pennen som finnes... Jeg: øhm, ja, hva li… Kunde: Jeg glemte den hjemme, ellers kunne jeg vist deg. Men du vet sikkert hvilken penn jeg snakker om?? (Her går alarmen...) Jeg: det er altså en bestemt type penn? Kunde: ja, det er den beste pennen som finnes, den må du kjenne til?! Jeg: egentlig ikke... Kunde: Du må jo vite hvilken penn jeg snakker om?! Jeg: eh.. nei, alts.. Kunde: du MÅ jo vite det! Samme hvilken butikk jeg går i, ALLE vet umiddelbart hvilken penn jeg snakker om for det er den aller beste pennen! Det er ingen som måler seg med den! Jeg: nei, dessverre vet jeg ikke hvilken penn det kan være, vi har et ganske stort utvalg og hva slags penner folk liker varierer. Kunde: (blir mørk i blikket) men dette er den beste pennen, du MÅ jo vite hvilken penn det er? Jeg har aldri opplevd at noen ikke vet hvilken penn jeg snakker om! Jeg: la oss gå bort til kontoravdelingen og se om du ser den i hyllen. Vi går bort til kontoravdelingen og kunden ser på pennene men ser ikke PENNEN. Kunde: hvilke er bra av disse da? Jeg: det blir jo smakssak, du kan jo teste de på pappiret her. Kunde: ☹️ Jeg kommer meg av gårde mens kunden holder på med pennene (og sønnen holder på å kjede seg i hjel). 10 - 15 minutter senere dukker kunden opp igjen. Kunde: jeg fant pennen min i bagen, kan du sjekke om dere har den inne? Jeg sjekker ean-koden på dataen og det viser seg at vi skal ha mange inne. Så vi går tilbake til kontor og jeg finner frem til riktig penn, alt stemmer, strekkode, navn og utseende. Kunden tar den for å teste. Kunde: Nei! Dette kan ikke være den samme pennen, denne var hard og ikke noe god å skrive med i det hele tatt!! ☹️ Anonymkode: fc685...3df 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 6. januar 2024 #14716 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Fra bokhandelen: Kunde (med tenåringssønn på slep): kan du hjelpe meg? Jeg: ja, hva gjelder det? Kunde: jeg trenger hjelp til å finne en penn, en helt fantastisk penn, den beste pennen som finnes... Jeg: øhm, ja, hva li… Kunde: Jeg glemte den hjemme, ellers kunne jeg vist deg. Men du vet sikkert hvilken penn jeg snakker om?? (Her går alarmen...) Jeg: det er altså en bestemt type penn? Kunde: ja, det er den beste pennen som finnes, den må du kjenne til?! Jeg: egentlig ikke... Kunde: Du må jo vite hvilken penn jeg snakker om?! Jeg: eh.. nei, alts.. Kunde: du MÅ jo vite det! Samme hvilken butikk jeg går i, ALLE vet umiddelbart hvilken penn jeg snakker om for det er den aller beste pennen! Det er ingen som måler seg med den! Jeg: nei, dessverre vet jeg ikke hvilken penn det kan være, vi har et ganske stort utvalg og hva slags penner folk liker varierer. Kunde: (blir mørk i blikket) men dette er den beste pennen, du MÅ jo vite hvilken penn det er? Jeg har aldri opplevd at noen ikke vet hvilken penn jeg snakker om! Jeg: la oss gå bort til kontoravdelingen og se om du ser den i hyllen. Vi går bort til kontoravdelingen og kunden ser på pennene men ser ikke PENNEN. Kunde: hvilke er bra av disse da? Jeg: det blir jo smakssak, du kan jo teste de på pappiret her. Kunde: ☹️ Jeg kommer meg av gårde mens kunden holder på med pennene (og sønnen holder på å kjede seg i hjel). 10 - 15 minutter senere dukker kunden opp igjen. Kunde: jeg fant pennen min i bagen, kan du sjekke om dere har den inne? Jeg sjekker ean-koden på dataen og det viser seg at vi skal ha mange inne. Så vi går tilbake til kontor og jeg finner frem til riktig penn, alt stemmer, strekkode, navn og utseende. Kunden tar den for å teste. Kunde: Nei! Dette kan ikke være den samme pennen, denne var hard og ikke noe god å skrive med i det hele tatt!! ☹️ Anonymkode: fc685...3df Forklarte du henne konseptet EAN-kode? 😂 HATET penne- og konvoluttkundene i mine fem år i bokhandelen. "Skal ha en helt vanlig konvolutt" 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14717 Del Skrevet 6. januar 2024 Sugar&Spice skrev (1 time siden): Forklarte du henne konseptet EAN-kode? 😂 HATET penne- og konvoluttkundene i mine fem år i bokhandelen. "Skal ha en helt vanlig konvolutt" Akkurat det med 'vanlig konvolutt' forstår jeg ikke at skal være så vanskelig å utdype som kunde. Nei, jeg kan ikke hva konvoluttformatene heter, men 'et ark brettet i to' eller 'avlang for ark brettet i tre' skal jeg da klare å hoste opp om jeg har behov for konvolutt i spesifikt format... Anonymkode: 3e488...a3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #14718 Del Skrevet 7. januar 2024 Sugar&Spice skrev (21 timer siden): Forklarte du henne konseptet EAN-kode? 😂 HATET penne- og konvoluttkundene i mine fem år i bokhandelen. "Skal ha en helt vanlig konvolutt" Ja, eller, hun “hadde glemt pennen hjemme”, men så fant hun den i bunnen av veska. Anonymkode: fc685...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14719 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 7.16): Når jeg var på praksis i dagligvarebutikk, kledd i butikkens arbeidsklær med navn og logo osv., og gjorde småtteri i butikken. Kunde kom inn og var på vei forbi meg, så jeg sa "hei" med et smil. Det var tidlig morgen og lite travelt, så hvorfor ikke hilse på kundene? Angret egentlig ganske raskt... Kunden snudde seg brått mot meg, så meg opp og ned og sa "Nei du jobber ikke her!" med en veldig ufin tone og blikk. Neida, jeg bare stjal uniformen og gjør gratisarbeid på en torsdags morgen?? Anonymkode: 593e9...6ed Jeg var plassert på tiltak i en butikk og hadde oppgaven med å fylle på varer. Jeg var i sivil og butikken hadde uniform, men endel kunder tok kontakt med meg likevel når selgerne var opptatt, så da gikk jeg likesågodt inn i selgerrollen 😊. (Nå skal det nevnes at j to års utdannelse innen salg/markedsføring.) Anonymkode: f84e7...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #14720 Del Skrevet 9. januar 2024 De siste dagene har det vært veldig kaldt i området her, typ -20-25 grader, og tok selvsagt varmepumpa kvelden midt i kuldebølgen, så da jeg kom på jobb i går var det bare 8 grader i butikken. Vi har en vifteovn ved kassa så der var det litt varmere, men i resten av butikken var det ganske kaldt. I dag var det litt mildere ute og temperaturen kom opp i 15 grader inne. Mens jeg stod der og frøs kom denne solstrålen av en kunde og lyste opp dagen: Kunde: -Det er fryktelig kaldt her. Det er ikke noe hyggelig for oss kunder. Meg: -Varmepumpa vår er dessverre i ustand og inntil den blir reparert er det dessverre ganske kjølig her. Kunde: -Det er dårlig service synes jeg. Det virker ikke som dere vil ha kunder når det er så kaldt her. Meg: Anonymkode: 379a7...032 24 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå