Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest middagshøyden
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innafor når ingen var der for å betjene kunden da. Kan være en oppmuntring til deg og dine kollegaer om at på jobb så skal man jobbe og ikke henge i et hjørne av butikken og prate om sminke..

Ikke for å være helt dust, men dette er det faktisk mange som gjør.

Anonymkode: 73fcc...a61

Innlegget som bekrefter hele tråden...:dry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunde skal anmelde oss for å ha stjålet pengene hans. Gavekortet han fikk for 5 år siden har gått ut...

• Liker 44
Skrevet
9 timer siden, The Kitten skrev:

Kunde skal anmelde oss for å ha stjålet pengene hans. Gavekortet han fikk for 5 år siden har gått ut...

Litt off topic, men er det noen (praktisk) årsak til tidsbegrensning på gavekort jeg ikke har tenkt på, eller er det kun for at folk forhåpentligvis ikke skal huske å benytte seg av det innen fristen? Hvis det kun er sistnevnte, så er det jo litt sleipt egentlig, selv om det er helt vanlig. 

Jeg hadde selvsagt ikke kranglet på det, bare så det er sagt. Bare lurer. 

Anonymkode: eb5a4...20a

• Liker 13
Skrevet

En kunde spurte meg hvorfor brødet de kjøpte før hadde fått nye ingridienser. Og jeg kunne ikke helt forklare hvorfor, for spiser ikke det brødet selv, så sa bare at det kan være mange faktorer som tilbakemeldinger, ønske om forandring/billigere produksjon idk

Så forventer han at jeg skal fjerne den og den ingridiensen... som om jeg som står bak kassa baker brødet og leverer det til butikken 🙄 Tilbyr å skrive produsenten en mail, men mer får jeg ikke gjort. Var ikke godt nok, han ville ha det gamle brødet NÅ. 

Herregud altså...

Anonymkode: 45010...df3

• Liker 29
Skrevet

^ Det var da du skulle dratt frem et brød uten emballasje fra under kassa, og sagt at "dette bakte jeg for litt siden, værsågod!"

Tenker han hadde fått hakeslepp...

Anonymkode: a5613...124

• Liker 16
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt off topic, men er det noen (praktisk) årsak til tidsbegrensning på gavekort jeg ikke har tenkt på, eller er det kun for at folk forhåpentligvis ikke skal huske å benytte seg av det innen fristen? Hvis det kun er sistnevnte, så er det jo litt sleipt egentlig, selv om det er helt vanlig. 

Det vet jeg ikke, men våre er gyldig i 5 år så det burde vært mer enn nok tid til å bruke det.

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro det er for å begrense oppbundet kapital. I teorien kunne alle  kunder kommet og handlet med gavekort kjøpt for mange år siden, og ødelagt for likviditeten til firmaet de handler hos.

Så er det jo også som du sier, at det er en fordel meg penger inn uten å måtte levere varer ut.

• Liker 16
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Det er regnskapstekniske årsaker også. Jeg fikk det forklart engang, men siden jeg ikke er økonom har jeg glemt det. :)

• Liker 4
Skrevet
På 24.12.2019 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Noen ganger må man dessverre sifra, at man ikke godtar denne type oppførsel. Å be de forlate butikken, en gang har jeg kontakt vekter som måtte vise en håpløs kvinne ut. Pen i tøyet, men totalt hjernedød som menneske.

Det gjør jeg minst en gang i uken 😄

Anonymkode: 66338...4bd

• Liker 2
Skrevet

En kunde kom inn i butikken med en pose garn som var kjøpt 5 år tidligere og sanket av røyk. Hun ville levere garnet tilbake og ha pengene tilbake. Hun sa hun hadde ikke bruk for det lell. Da hadde vi i mellomtiden sluttet med å selge garn. Hun stod i 15 min og kjeftet og truet med å rapportere oss til forbrukerrådet og alt mulig mere. Hun hadde jo kvitteringen så hva var problemet? 😂😂😂😂

• Liker 28
Skrevet

Her om dagen sa en kunde til meg: "nå skal du huske på hvem som betaler lønna di" 🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, addict skrev:

Her om dagen sa en kunde til meg: "nå skal du huske på hvem som betaler lønna di" 🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂

Hva svarte du da??

Anonymkode: 764ba...b9b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva svarte du da??

Anonymkode: 764ba...b9b

Jeg ble bare satt ut, ignorerte det og forklarte han at hvis vi skulle sittet og manuelt spesifisert hans faktura ut ifra hans krav så hadde han endt opp med å betale mer enn han gjør i dag. 

Så la jeg på etter samtalen og bitcha til mine kolleger og sjefen, henta meg en kopp kaffe og gikk videre med livet 😬

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det verste byttehelvetet etter jul er heldigvis over...😩  Kjeden jeg jobber i har byttelapper med strekkode nederst som vi scanner og vi får opp hva kjøper har betalt for varen. Mange blir sure når de får mindre igjen enn de så for seg fordi gaven er kjøpt med rabatt og de har sett fullprisen.

På Black Friday var det 70% på en serie med vinglass og vi solgte store mengder. På nyttårsaften kom en mann og skulle bytte to pakker med rødvinsglass og samtalen gikk omtrent sånn:

-Jeg skal bytte disse glassene. Det er byttelapp.

-Det fikser vi. Skal vi se... *scanner byttelappen*  Du har 600 kroner tilgode. Ønsker du å finne noe annet nå eller vil du ha en tilgodelapp?

-600? Det er feil. Glassene koster jo en tusenlapp per pakke, så jeg skal ha 2000 kr.

-De er kjøpt med 70% rabatt, du får tilbake det de er kjøpt for, ikke fullpris.

-Det er jo svindel! Dere lurer meg for 1400 kr.

-Glassene er som sagt kjøpt på salg og du får tilbake det som er betalt for dem. Det er vanlig praksis ved bytting.

-Men nå er de jo ikke på tilbud. Dere må jo gi meg tilbake det glassene koster nå.

......

Det gikk sånn, frem og tilbake i noen minutter til, før han surmulende godtok en tilgodelapp på 600 kr og mumlet om å kontakte Forbrukerombudet. Dust!🤦‍♀️

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 36
Skrevet

Husker jeg var 19 år og jobbet i en matbutikk. Jeg var dritt lei skolen. Hadde akkurat fått 100% stilling og likte jobben min. Så kom det en kunde å sa til meg « er det dette du vil med livet? Være nederst på rangstigen?» jeg ble helt satt ut. Jeg skulle jo ikke jobbe der resten av livet men akkurat da i livet mitt var jeg glad for å ha den jobben. Greide ikke si noe til kunden men det sa vel mer om han enn om jobben og meg. 

• Liker 20
Gjest ElMona
Skrevet
10 minutter siden, Mellion said:

Husker jeg var 19 år og jobbet i en matbutikk. Jeg var dritt lei skolen. Hadde akkurat fått 100% stilling og likte jobben min. Så kom det en kunde å sa til meg « er det dette du vil med livet? Være nederst på rangstigen?» jeg ble helt satt ut. Jeg skulle jo ikke jobbe der resten av livet men akkurat da i livet mitt var jeg glad for å ha den jobben. Greide ikke si noe til kunden men det sa vel mer om han enn om jobben og meg. 

Fatter ikke at folk kan tenke sånn om noens jobb. Hva faen skulle vi gjort uten butikkansatte? Og det viktigste er vel at man trives i jobben og kan leve av den, ikke hvilken status den har!? Heller en lykkelig butikkansatt enn en suicidal advokat... 

Og tenk hvor mange mennesker som får en bedre dag etter møte med en koselig ansatt, og hvor mange som virkelig gjør nærbutikken til et hyggelig samlingssted. 

Jeg er superimponert over de som springer rundt for å hjelpe julestressede kunder og likevel greier å smile til alle og har full kontroll. Dessuten kan man være fagarbeider i butikk også! 

Skrevet (endret)
46 minutter siden, Mellion skrev:

Husker jeg datet ei, og fortalte om butikkjobben. Hun spurte om jeg skulle ta videreutdanning. Jeg sa at jeg er lei skole, og trives veldig i jobben min så hadde ikke tenkt på videre utdanning.

Hun sa: "Du må jo ha et mål i livet? Kan vel ikke jobbe der du jobber helt til du blir pensjonist?"

Det er ikke alle som vil ha høy utdanning, målet mitt er å være i en jobb jeg trives i. Jeg er også fornøyd med å være en "vanlig" ansatt. Har ikke som mål å bli sjef, tror det hadde blitt for mye for meg.

Jeg har ingenting i mot å jobbe i butikk til jeg dør, så lenge jeg fortsetter å trives.

Det var nok til at jeg mistet interessen for henne. :)

Endret av kenpet
  • Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mellion skrev:

Tenker middagsbordet til den kunden hadde vært ganske stusselig dersom ingen ville jobbet i butikk. Samfunnet trenger personer i alle type stillinger, selv om noen er for høye på seg selv til å skjønne det. 

Anonymkode: 5701e...dc8

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, kenpet skrev:

Husker jeg datet ei, og fortalte om butikkjobben. Hun spurte om jeg skulle ta videreutdanning. Jeg sa at jeg er lei skole, og trives veldig i jobben min så hadde ikke tenkt på videre utdanning.

Hun sa: "Du må jo ha et mål i livet? Kan vel ikke jobbe der du jobber helt til du blir pensjonist?"

Det er ikke alle som vil ha høy utdanning, målet mitt er å være i en jobb jeg trives i. Jeg er også fornøyd med å være en "vanlig" ansatt. Har ikke som mål å bli sjef, tror det hadde blitt for mye for meg.

Jeg har ingenting i mot å jobbe i butikk til jeg dør, så lenge jeg fortsetter å trives.

Det var nok til at jeg mistet interessen for henne. :)

Hun mistet nok interessen for deg også 😉

Anonymkode: 08ce7...8f2

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...