Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når jeg jobba på Kiwi for ca. 10 år siden kom det inn en utenlandsk gutt som skulle kjøpe røyk. Jeg spurte om legitimasjon da han så veldig ung ut (kanskje 16-17 år). Det hadde han ikke, så jeg måtte dessverre fortelle han at da kan jeg ikke selge han sigaretter. Han klikka i vinkel å begynte å rope å skrike (på engelsk) at han var diplomat så han fikk lov å gjøre akkurat hva han ville, så røyk hadde jeg bare å selge han med en eneste gang hvis ikke kom jeg til å bli straffet for det. Han skulle gjøre livet mitt til et helvette å jeg skulle få svi. Politiet og faren hans skulle ta meg. Kollegaen min fikk han heldigvis ut til slutt.. 🤷‍♀️

Har ikke hørt noe 10 år etterpå 😬

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.11.2019 den 0.35, AnonymBruker skrev:

Har en eldre kunde som bevisst sier feil tall høyt når han taster koden. Kanskje det var noe sånt denne også holdt på med?

Anonymkode: 0128d...492

Det synes jeg du skal prøve neste gang du bruker kortet ditt. Det er nesten umulig å få til. Hjernen vil si tallene du taster og fingeren vil peke på tallen du sier. 

Bare prøv. 

Anonymkode: 29ca1...0ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

To ting som er småirriterende når det skjer flere ganger hver dag:

1:

"Skal det være gave?"

"Ja, kan du pakke inn?"

Hvorfor tror du jeg spør om det skal være gave?:bond:

2:

*står å pakker gave for kunden*

"Du husket vel å ta av prislappen?"

Altså, butikkansatte er ikke helt hjernedøde, så vi skjønner faktisk at man tar av prislappen på ting som skal gavepakkes.🙄

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 30.11.2019 den 1.11, AnonymBruker skrev:

To ting som er småirriterende når det skjer flere ganger hver dag:

1:

"Skal det være gave?"

"Ja, kan du pakke inn?"

Hvorfor tror du jeg spør om det skal være gave?:bond:

2:

*står å pakker gave for kunden*

"Du husket vel å ta av prislappen?"

Altså, butikkansatte er ikke helt hjernedøde, så vi skjønner faktisk at man tar av prislappen på ting som skal gavepakkes.🙄

Anonymkode: 379a7...032

Nå nå, har endt opp med gaver med både alarm og prislapp, sånt skjer i julerushet

 

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 1.11, AnonymBruker skrev:

To ting som er småirriterende når det skjer flere ganger hver dag:

1:

"Skal det være gave?"

"Ja, kan du pakke inn?"

Hvorfor tror du jeg spør om det skal være gave?:bond:

2:

*står å pakker gave for kunden*

"Du husket vel å ta av prislappen?"

Altså, butikkansatte er ikke helt hjernedøde, så vi skjønner faktisk at man tar av prislappen på ting som skal gavepakkes.🙄

Anonymkode: 379a7...032

Jeg er enig i at det er mange frekke og ubehøvlede kunder uten sosial intelligens whatsoever, men dette er da overhodet ikke eksempler på det. Det er faktisk ikke alle butikker som tilbyr gaveinnpakning i juletider på grunn av kapasitet, og det er derfor man spør for å få et sikkert svar slik at man heller kan kjøpe gavepapir selv eller gå til felles pakkedisk i kjøpesenter for eksempel. 

Folk, også butikkansatte, kan også gjøre feil, og da spør jeg noen ganger om de har husket å fjerne prislappen på en dyr gave. 

Anonymkode: 3421b...9da

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber heldigvis ikke i butikk lengre..men husker juletida godt. Jobbet i en kjedebutikk med tilknytning til et senter, hvor det da er veldig vanlig at man ikke har egen pakkedisk i selve butikken. Mange kunder som spurte og fikk til svar at da måtte de enten kjøpe papir selv eller gå til pakkedisk på senteret. De aller fleste godtok dette, men en kar ble så forbanna fordi vi ikke hadde pakkedisk. Det var visst både ulovlig, og skulle snakke med sjefen og alt..ja hele den regla. 
Jeg ble helt paff og sa bare til han at dette blir rett og slett for dumt, så gikk jeg bare vekk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en klassiker; 

kunde: har dere den tingen?

meg: nei det har vi dessverre ikke..

kunde: du vet ikke hva det er du

meg:🙄

Veldig generaliserende, men typisk sånn middelaldrende damer og dra den..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, FrøkenMims said:

Jobber heldigvis ikke i butikk lengre..men husker juletida godt. Jobbet i en kjedebutikk med tilknytning til et senter, hvor det da er veldig vanlig at man ikke har egen pakkedisk i selve butikken. Mange kunder som spurte og fikk til svar at da måtte de enten kjøpe papir selv eller gå til pakkedisk på senteret. De aller fleste godtok dette, men en kar ble så forbanna fordi vi ikke hadde pakkedisk. Det var visst både ulovlig, og skulle snakke med sjefen og alt..ja hele den regla. 
Jeg ble helt paff og sa bare til han at dette blir rett og slett for dumt, så gikk jeg bare vekk.

Omvendt her. Sjefen vår har bestemt seg for at vi skal stille med rull på rull med gavepapir, sløyfer, klistremerker og annet dill og vi skal pakke inn for alle som ønsker det. Kundene elsker det men de fleste av oss som jobber der synes det er et helvete. Til og med utenfor høytidene, vi har egentlig ikke tid til å stå å pakke inn for alle. Men vi må. Har prøvd å lufte for henne at vi i det minste kunne brukt sånne gaveesker, men nei da. Tror hun hadde ombestemt seg om hun hadde måttet stå der selv en hel arbeidsdag 

Anonymkode: cd6d6...bab

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Oi, på hvilken varegruppe?

Anonymkode: c1712...a4a

Genser 

Anonymkode: 69d68...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 1.11, AnonymBruker skrev:

To ting som er småirriterende når det skjer flere ganger hver dag:

1:

"Skal det være gave?"

"Ja, kan du pakke inn?"

Hvorfor tror du jeg spør om det skal være gave?:bond:

2:

*står å pakker gave for kunden*

"Du husket vel å ta av prislappen?"

Altså, butikkansatte er ikke helt hjernedøde, så vi skjønner faktisk at man tar av prislappen på ting som skal gavepakkes.🙄

Anonymkode: 379a7...032

Det er faktisk ikke noe rart at kunden nærmest tigger om at du kan pakke inn, for i mange butikker er der så dårlig service at de ansatte nekter å pakke inn selv om det er helt stille og rolig i butikken. Når du spør om det skal være gave, kan det også oppfattes som at du spør om det skal være med byttelapp for eksempel.

Jeg har flere ganger gitt bort gaver der vi har oppdaget at prislappen ikke er fjernet.

Anonymkode: a5613...124

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.12.2019 den 12.39, FrøkenMims skrev:

Jobber heldigvis ikke i butikk lengre..men husker juletida godt. Jobbet i en kjedebutikk med tilknytning til et senter, hvor det da er veldig vanlig at man ikke har egen pakkedisk i selve butikken. Mange kunder som spurte og fikk til svar at da måtte de enten kjøpe papir selv eller gå til pakkedisk på senteret. De aller fleste godtok dette, men en kar ble så forbanna fordi vi ikke hadde pakkedisk. Det var visst både ulovlig, og skulle snakke med sjefen og alt..ja hele den regla. 
Jeg ble helt paff og sa bare til han at dette blir rett og slett for dumt, så gikk jeg bare vekk.

Hurra for butikker hvor de ansatte ikke pakker inn for kundene. Jeg har vært «dum kunde» gjentatte ganger, og bare lagt varene jeg hadde tenkt å kjøpe fra meg på nærmeste plass, isteden for å stå i kø og vente på at de late kundene skal få gaveinnpakning på kjøpene sine.
Pakk inn sjøl, din latsabb! 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 22.10, Suppetuppe skrev:

Har flere historier.

Det kom en kunde bort til meg, ganske så hissig og klaget på toalettet.
Kunde: Det toalettet deres..... altså... det har ikke vært vasket I HELE DAG!!! (kl var sånn 13, vi åpnet rundt 7.)
Meg: ååå? sier du det? 
Han: JA! NEMLIG! Jeg kan se at at det ikke har blitt signert siden kl 7 i dag!!? 

Jeg ble ganske overrasket, siden jeg hadde vasket det på morgenen, og sjekket det hver time etter det. Da hadde toalettet vært helt rent, men jeg vet at enkelte kunder kan grise skikkelig mye, (tisser på kanten, bruker ikke søpla til papir etc) så jeg tenkte at i løpet av den siste timen med rush, måtte det ha vært et par slike "grise-kunder" innom.

Så jeg sa: beklager. Det har vært ganske mye å gjøre i dag, men jeg har sjekket det tidligere, og da var det rent... jeg skal gå å vaske med en gang! 

Kunde: ja fint!

Kunde går, jeg tar veien mot toalettet, åpner døren og forventet totalt kaos. Derfor ble jeg rimelig paff da toalettet faktisk var HELT rent. Luktet friskt, ingen papirbiter på gulvet... til og med speilet, som har lett for å bli flekkete, var helt rent! Doen var også helt ren. Det så rett og slett nyvasket ut. 

Da forsto jeg at kunden faktisk hadde kjeftet på meg for at jeg ikke hadde signert på doen, og at det rett og slett bare var det som var galt.

Ja, jeg vet at doen burde blitt signert, men når jeg har masse annet jeg skal rekke innenfor et tidskjema og jeg SER at doen er ren, er det ikke alltid jeg får prioritert å løpe tilbake til kassa for å hente en penn og signere på klokkeslettene. Det er lov å være menneske, er det ikke? :fnise:

Ha en liten penn eller blyant i lommen.

Vi hadde en gjemt inni tørkepapir holderen i sin tid.

 

*Dunker hodet i veggen* ser at jeg har svart på et gammelt innlegg

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens episode av "det er umulig å være et normalt hyggelig menneske"

Kunde: Er det gratis?
Ansatt: Hva?
Kunde: Er det gratis? Alle varene?
Ansatt: Nei, absolutt ikke!
Kunde: Å nei, det var bare ingen som betjente meg her!

:daane:

Anonymkode: f20c3...216

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En av grunnene til at jeg sluttet i bokhandel var faktisk denne forbanna pakkingen.

 Jeg er utdannet bibliotekar liksom, men man får faktisk ikke opplæring i pakking.

Ikke alle kvinnfolk elsker å pakke, tro det eller ei!

Det var ihvertfall ikke det jeg gikk på høyskole for å drive med .

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest irriterende jeg vet er folk som snakker i telefon mens jeg ekspederer dem og forventer at jeg skal forstå hvorvidt de ønsker byttelapp, innpakning osv. basert på noen håbdsignaler og nikk, og blir irriterte om jeg misforstår dem. Så drit i å snakke i mobilen de få minuttene du blir ekspedert da og kommuniser normalt med mennesket bak kassa.:rasende:

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...