Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten sikker på at enkelte kunder drar på butikker med intensjon om å lage kvalme. Bare fordi liksom. Fordi de kjeder seg, har mye irritasjon eller sinne i seg som de lar gå utover servicearbeidere fordi de kan jo ikke si noe tilbake sant. Det er som om de bare er ute etter å klikke på noen 🙄 

Herregud så glad jeg ikke jobber i service lenger! All ære til dere som holder ut. Jeg holdt på å imolodere da jeg jobbet i dagligvarebutikk fordi folk kunne være helt motbydelige, jeg måtte virkelig holde meg i nakken noen ganger for å ikke glefse tilbake 😤 Har skjedd et par få ganger også at jeg har måttet forlate kassen i 5 minutt fordi jeg var helt på gråten med klump i halsen og ikke klarte å snakke. 

Anonymkode: 11916...9fd

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier han jævla fitte?

Anonymkode: 69d68...cb5

Ikke jeg som har diskutert dette, men føler for å svare likevel. Jeg er enig i at man skal tåle tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk, men mye går ikke under disse kategoriene. Jeg har blitt kalt både rasist, dum, idiot og hore. Så ja, noen mennesker klarer å lire av seg veldig mye ufint. Og da handler det ikke lenger om bedriften du representerer, men om deg personlig. 

  • Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier han jævla fitte?

Anonymkode: 69d68...cb5

Mange opplever å bli æreskjelt av misfornøyde kunder, ja.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt enig i at det er innafor å reagere på veldig sinte og frekke kunder. Men LITT sint kan man bli når man møter bare "det ække min skyld"....

Anonymkode: 1c671...3b6

Selvsagt kan man bli irritert om man møter 'det ække min skyld', men sjansen for å bli møtt med 'jeg skal se hva jeg kan gjøre' øker sterkt om kunden i utgangspunktet utøver generell folkeskikk.

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i klesbutikk og vi har salg nå.

Hvorfor roter folk så hinsides under salg? Det rives nesten ned fra kleshengerne, klærne blir nesten tråkket på og sparket under hyllene. Og desverre er det "våre nye landsmenn" som er værst akkurat der. Synes det er veldig rart!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2019 at 8:17 AM, AnonymBruker said:

Godt eksempel på et problem mange butikkansatte her i tråden sliter med, som de tydeligvis ikke ser selv!

Veldig mange butikkansatte forstår ikke at de representerer hele bedriften, hele kjeden. Når folk f eks klager over at det er tomt for ferske reker eller tilbudsvarer, er det ikke DEG, Vilde på Meny Ullevål, de klager på. Men DU representerer butikken, og hvis du mener at du ikke skal ha klager fordi feilen ligger hos dagskiftet, butikksjefen, leverandøren, hovedkontoret - da har du misforstått jobben din.

Jeg tror dessverre mange får for dårlig opplæring, men det går vel an å tenke logisk? Når du er på jobb er du Meny, Lindex, Power, du er ikke Vilde fra Rodeløkka.... Jeg blir veldig oppgitt over tafatte butikkansatte som bare er opptatt av å renvaske seg selv ("det er ikke min feil at vi er tomme for salgsvare x"). Nei, men din jobb er å registrere reaksjonene og tenke ut hva som bør gjøres. Kanskje endre bestillingsrutinen? Kanskje maile butikksjef og si at "i dag fikk vi klager på tjuefem kunder om.... jeg foreslår at vi...."

De fleste kunder sier ikke fra for å plage deg personlig. 

Anonymkode: 1c671...3b6

Jeg er også enig i at flere kan bli litt bedre, men det er jo bare så mye en butikkansatt kan gjøre! Noen blir jo kalt stygge navn, de sier hvor elendig du som ansatt er osv. Noen forventer litt mye også. Har uendelig mange personlige historier og vært vitne til flere sånne kunder som faktisk skylder på butikkmedarbeideren 🙄

Anonymkode: 45010...df3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Unge kunder som forsøker å kjøpe seg alkohol. Men de har ikke med seg noen gyldig legitimasjon! 

Deretter presterer de faktisk å bli irriterte på den ansatte som sitter i kassen. Det er liksom den ansatte sin "feil" at kunden ikke har med seg noen legitimasjon med bilde. Hvor forbanna vanskelig kan det egentlig være å ha med seg ett vanlig førerkort eller noe?    

Man kan lure på om det er enkelte kunder som bare gjør seg mest mulig vrange med vilje, bare for "moro" skyld. Eller om det faktisk er mulig å være så IDIOT i hodet som enkelte av dem.   

Anonymkode: 75ce8...7c7

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unge kunder som forsøker å kjøpe seg alkohol. Men de har ikke med seg noen gyldig legitimasjon! 

Deretter presterer de faktisk å bli irriterte på den ansatte som sitter i kassen. Det er liksom den ansatte sin "feil" at kunden ikke har med seg noen legitimasjon med bilde. Hvor forbanna vanskelig kan det egentlig være å ha med seg ett vanlig førerkort eller noe?    

Man kan lure på om det er enkelte kunder som bare gjør seg mest mulig vrange med vilje, bare for "moro" skyld. Eller om det faktisk er mulig å være så IDIOT i hodet som enkelte av dem.   

Anonymkode: 75ce8...7c7

Haha, trodde faktisk det var jeg som hadde skrevet dette, for jeg skrev noe lignende senest i går i et annet forum.

Var ei som skulle kjøpe i går, og jeg ble usikker på alder så jeg spurte om legitimasjon ettersom vi skal spørre de som vi tror er 25 og under. Hun sa at hun ikke hadde med leg, men at hun er jo i slutten av 20 årene! Jeg sa "beklager, men siden jeg ble så usikker må jeg få se legg". Kunden hadde førerkort på telefon, men vi har fått beskjed om at det ikke er gyldig legg. Var min feil gitt.

Jeg er selv i slutten av 20 årene og blir selv spurt om legg. Vanskelig å se forskjell på 20-åringer og 30-åringer på enkelte. Det er deres egen feil at dere ikke har med gyldig legg. Jeg har til og med spurt de som er over 30, fordi mange ser veldig unge ut for alderen. De fleste tar det heldigvis som et kompliment.

Vi har kontrollører innom et par ganger i måneden som sjekker at vi spør om legg. Stryker vi der, får den som satt i kassa tilsnakk. Det vil jeg helst slippe.

Endret av kenpet
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel dame som er innom å handler nå og da. Veldig sur og frekk. Alltid er det noe å klage på. Hender hun hisser seg opp også og lager en ordentlig scene. Sist gang hun var innom kom hun bort til meg, speidet rundt i lokalet før hun sa

"Her var det mye stygt" 

Så gikk hun sin vei 

Anonymkode: cd6d6...bab

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gammel dame som er innom å handler nå og da. Veldig sur og frekk. Alltid er det noe å klage på. Hender hun hisser seg opp også og lager en ordentlig scene. Sist gang hun var innom kom hun bort til meg, speidet rundt i lokalet før hun sa

"Her var det mye stygt" 

Så gikk hun sin vei 

Anonymkode: cd6d6...bab

Det ble i det minste en stygg ting mindre da hun hadde gått...

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som kom innom Fretex som mente at hun burde få en vare til halv pris fordi hun hadde levert noe inn. Vel, hadde det ikke vært for A. varen var slitt og ødelagt  (vi kunne ikke selge den) og B. hun alltid driver å pruter, så kanskje jeg hadde vært snill og latt henne få varen til halv pris. Jeg fikk streng beskjed om at vi måtte behandle kundene våre pent ellers ville de ikke komme tilbake🤭 

Har også ei som stadig kommer innom for å kjøpe smykker til lav pris. Det er bare det at smykkene våre har allerede en lav pris (som regel 10,-). 

 

Anonymkode: 09d35...99f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg i kassakø for å kjøpe noe å spise i min halvtimes lunsjpause. 

Pensjonist: Kan jeg snike meg foran deg i køa? Jeg har jo bare to ting...

Meg: *rekker ikke å svare før pensjonisten svinger inn foran meg og dumper pultost og poteter på båndet foran meg*

Meg: øøøhhmp eehh... du.... *pensjonisten plukker opp og slenger en avis og et ukeblad på båndet* 

Meg: %#/%#/&$%/!"#$%/!#"%$!/#%"/"#! (inni meg - man har da oppdragelse) 

Pensjonist: Krangler på potetprisen med ekspeditøren. Må få forklart med teskje i flere omganger at det er asterix som er på tilbud. Ikke mandelpotet. 

Meg: !()/$)($/"#&(/"&)!/$)(#/$)("#&%"#&()/)(!! (fortsatt inni meg men like før det bobler over og kommer ut) 

Pensjonist: Betaler for varene (127 kroner) med mynter. BARE MYNTER!!!!!! 

Meg: )#&$&#)!$#/)#!&%/#!"&$)!&)!#&%)#&"!)(#!!!!!!!!!! (ser for meg at jeg sparker pensjonisten ut døra og slenger potetene i bakhodet på vedkommende) 

Pensjonist: lunter rolig og avslappet ut døra. 

Meg: PRØVER Å KOMME FORBI. LUNSJPAUSEN ER SNART OVER. 

Meg: /!)(!&$)#&!(!#&$)#/)"#/="/%=)"/&%)!/#)#/%=)#"!/%)="/=)#/% (i ferd med å få hjerteattak) 

 

Anonymkode: 29ca1...0ac

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: i kassakø bak pensjonist. 

Pensjonist: tar frem KORT for å betale. (ikke småpenger) 

Meg: *sjokk* det ser man ikke for ofte. 

Pensjonist:  EN-ÅTTE-FIRE-NI (snakker høyt og taster kode) 

Ekspeditør: Prøv å slå koden på nytt. Det ble noe feil. 

Pensjonist: SEKS-FIRE-FIRE-TO 

Ekspeditør: Det ble nok feil igjen. Vil du prøve på nytt? 

Pensjonist: EN-ÅTTE-FIRE-NI

Ekspeditør: Der gikk det i orden. Takk for handelen. 

Meg: ??????..........???????????....... Hva har jeg vært vitne til? 

Anonymkode: 29ca1...0ac

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som kun klager på pris ser jeg på som frekke! Huffer seg over at det er dyrt, og når de skal betale og jeg sier prisen får jeg ofte til svar: "Nei du sier ikke det" eller "det skulle ikke forundre meg".

Jeg synes ofte at ting er dyrt, men da klager jeg ikke høyt over det i butikken. Enten lar jeg vær å kjøpe, ellers kjøper jeg det og holder munn om prisen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, kenpet skrev:

Kunder som kun klager på pris ser jeg på som frekke! Huffer seg over at det er dyrt, og når de skal betale og jeg sier prisen får jeg ofte til svar: "Nei du sier ikke det" eller "det skulle ikke forundre meg".

Jeg synes ofte at ting er dyrt, men da klager jeg ikke høyt over det i butikken. Enten lar jeg vær å kjøpe, ellers kjøper jeg det og holder munn om prisen.

Jeg sparte 4000 i dag på å klage på prisen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kenpet skrev:

Kunder som kun klager på pris ser jeg på som frekke! Huffer seg over at det er dyrt, og når de skal betale og jeg sier prisen får jeg ofte til svar: "Nei du sier ikke det" eller "det skulle ikke forundre meg".

Jeg synes ofte at ting er dyrt, men da klager jeg ikke høyt over det i butikken. Enten lar jeg vær å kjøpe, ellers kjøper jeg det og holder munn om prisen.

Merkelig holdning.

Anonymkode: 1c671...3b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg sparte 4000 i dag på å klage på prisen...

Oi, på hvilken varegruppe?

Anonymkode: c1712...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, på hvilken varegruppe?

Anonymkode: c1712...a4a

Elektronikk

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...