Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest padawan
2 timer siden, altflyter skrev:

Det kan selvsagt hende, men det er litt håpløst å skjelle ut noen på spansk i Norge og bare gå ut ifra at motparten forstår hva du sier... 

Sånn bortsett fra at h*n var i Spania da dettet ble opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, padawan skrev:

Sånn bortsett fra at h*n var i Spania da dettet ble opplevd.

Men i min historie var vi i Norge 😉

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renskrevet innlegg, og sorry for rot sist 😊 Detta er jo mer litt klein/morsom historie enn dum/uakseptabel oppførsel, men kategoriserer det sjøl som «dum kunde» da jeg sa så mye dumt der og da.

Var litt dum kunde sjøl en gang. Jeg er en ganske frisinna sjel som snakker lett om mye, også innen sex og samliv. Vi måtte ha kondomer, men kan ikke kjøpe vanlig størrelse så må da på erotisk butikk.
Jeg går inn i butikken, og kikker litt ved døra først da det var en kunde der som snakka med betjeningen. Kikker litt, det var jo ikke så ofte jeg var inne på erotiske butikker før det, så går først bort til noen sko også til noen snasne lingerie osv, men holder meg fortsatt ved døra i respekt for den andre kunden som var inne der først.
Plutselig ser den andre kunden meg og får det travelt og haster mot døra, tydelig brydd så jeg utbryter: «jeg har god tid jeg altså, så bare ta den tia du trenger du!» Kunden blir jo sprut rød og går ut hvorpå betjeningen prøver å skjule et glis.
Hun kommer bort:
Betjening: «Hei. Vil du ha noe hjelp
Jeg: «ja takk, jeg må ha kondomer da jeg visst er allergisk mot sperm.» (Tenker sjøl, hvorfor i all verden sa jeg det siste?!) Hun kikker litt på meg da dette ikke akkurat er vanlig.
Jeg: «Ja, helt 100% seriøst altså, heh»
Betjening: «Oi, stakkars?!»
Meg: «nja litt kjipt, men shit happens..» Jeg blir så helt stille og går i tenkeboksen og kikker litt videre så hun må spørre etter rundt 3 min om jeg skulle ha noe som hjelper da?
Jeg kikker bare på henne og utbryter: «hææææ?»
Betjening: «ja, mot allergien din??»
Jeg, lettere febrilsk «åfaen, den ja... eh. . Ja, kondomer ja... jeg kunne kjøpt på matbutikk, men det funker ikke så bra da de strammer og sklir av og.. ja, men det finnes jo sånne litt større... og» Betjeningen ler avvepnende og tar meg med bort til hylla og svarer ganske rolig at det er vanligere enn man tror.
Meg fortsatt litt lettere utilpass og full(!) av dumme kommentarer som vanlig for meg i slike situasjoner: «jo, men helsesøster og mange sexologer mener jo bastant at butikkstørrelser passer så å si alle, men gubben er jo ikke så spesiell selv om han er det for meg så er han jo... eh,  oi... jeg prøver en av de midt i mellom størst og hakket over butikkstørrelse jeg, går det greit?»
Betjeningen flirer avvepnende igjen, handelen avsluttes og både jeg og hun flirer godt. Har vært der mange ganger etter det og hatt noen litt dumme episoder etter det også, men ikke like ille heldigvis 
😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 1.08, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det.. Jobber også i en bokhandel og har fått spørsmål om "hvor mange sider man kan skrive med den pennen?"... 😣

Anonymkode: fc685...3df

😂😂😂 Hvor langt er et tau?? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2019 den 22.06, Sugar&Spice skrev:

HVA er greia med at kunder stapper inn kortet og begynner å taste koden før jeg i det hele tatt er HALVVEIS i å scanne inn varene og stille spørsmål? (trenger du pose, medlem i kundeklubb osv osv)....

Så prøver jeg å si at de må vente litt til - men de står bare der med nesa ned i tastene og HØRER IKKE ETTER OG SÅ BLIR DE OVERRAKSET OVER AT TERMINALEN LAGER EN UVANT LYD og jeg står der og bare "ja, hehe, jeg er ikke ferdig enda, det nytter ikke taste kode før je......" "HJEEEEEELP hallo hvorfor fungerer ikke terminalen deres!!!"

 

Altså helt seriøst. er det så HIMLA vanskelig å høre etter.

 

:bond: 

 

 

snart ferdig.

Dette har jeg faktisk observert at er en veldig særnorsk greie. Har jobbet ved kassen et sted i sommer, med masse turister, og de aller fleste er utenlandske, men selvfølgelig dukker det opp norske av og til. Vet ikke hva det er, men folk fra andre land venter tolmodig på at jeg har slått inn det jeg skal. Faktisk er det slik at de nesten blir overrasket når de kan stikke kortet inn i terminalen :P Så jeg etter litt høflig venting av og til må si i fra at nå kan de betale med terminalen. Nordmenn de stikker kortet så fort inn i terminalen før jeg har rukket å gjøre noe som helst, ikke minst spørre om noe som helst. Skjønner ikke hvorfor de tror at jeg har rukket å slå det inn så fort. Det er nesten som de forventer at de er tankelesere. Referert noe jeg leste tidligere i tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, missmcbeal skrev:

Dette har jeg faktisk observert at er en veldig særnorsk greie. Har jobbet ved kassen et sted i sommer, med masse turister, og de aller fleste er utenlandske, men selvfølgelig dukker det opp norske av og til. Vet ikke hva det er, men folk fra andre land venter tolmodig på at jeg har slått inn det jeg skal. Faktisk er det slik at de nesten blir overrasket når de kan stikke kortet inn i terminalen :P Så jeg etter litt høflig venting av og til må si i fra at nå kan de betale med terminalen. Nordmenn de stikker kortet så fort inn i terminalen før jeg har rukket å gjøre noe som helst, ikke minst spørre om noe som helst. Skjønner ikke hvorfor de tror at jeg har rukket å slå det inn så fort. Det er nesten som de forventer at de er tankelesere. Referert noe jeg leste tidligere i tråden.

På de fleste terminaler kan man jo faktisk sette inn kortet når som helst i handelen da... :) er bare på de manuelle terminalene som ikke snakker med kassesystemet man må vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Aqua skrev:

På de fleste terminaler kan man jo faktisk sette inn kortet når som helst i handelen da... :) er bare på de manuelle terminalene som ikke snakker med kassesystemet man må vente. 

Det er uansett irriterende når kunden gjør dette før de egentlig har kommunisert hva de skal ha eller man har fått scannet varene. Altså ja man kan gjøre det, men handelen går ikke noe fortere fordiom. Synest de må la ansatte få gjøre jobben sin. Jeg blir faktisk litt stresset når dette skjer, og da tar det gjerne lenger tid dersom det fører til at jeg trykker på noe feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, missmcbeal skrev:

Det er uansett irriterende når kunden gjør dette før de egentlig har kommunisert hva de skal ha eller man har fått scannet varene. Altså ja man kan gjøre det, men handelen går ikke noe fortere fordiom. Synest de må la ansatte få gjøre jobben sin. Jeg blir faktisk litt stresset når dette skjer, og da tar det gjerne lenger tid dersom det fører til at jeg trykker på noe feil. 

Skjønner, har ikke tenkt over at det er et problem tidligere (som kunde) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, missmcbeal skrev:

Det er uansett irriterende når kunden gjør dette før de egentlig har kommunisert hva de skal ha eller man har fått scannet varene. Altså ja man kan gjøre det, men handelen går ikke noe fortere fordiom. Synest de må la ansatte få gjøre jobben sin. Jeg blir faktisk litt stresset når dette skjer, og da tar det gjerne lenger tid dersom det fører til at jeg trykker på noe feil. 

Jeg har alltid tenkt på det som "Ja, da har jeg gjort det, så er det en ting mindre å tenke på (for meg som kunde)". Men jeg venter selvfølgelig til du eller dine kollegaer har sagt prisen før jeg begynner å trykke inn koden. Jeg gjør det ikke for å stresse deg, kun for å få mindre stress for meg. Men igjen, da blir det kanskje mer stress igjen når jeg setter inn kortet tidlig og kassebetjenten ikke får det med seg og ikke trykker på bankkort-knappen og vi begge venter på hverandre 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så varmt som det har vært de siste mnd så misunner jeg ikke de som jobber i kiosk.

Dagene går på repeat med

Kunde: Vil gjerne ha en softis

Ansatt: I kjeks eller berger?

Kunde: I beger

Ansatt: Hvilket strø vil du ha på?

Kunde: Tenker seg lenge og godt om og ender som regel på sjoko eller jordbær.

Hva hvis vi bare kunne si; Hei, vil gjerne ha en softis i beger med sur jordbær på.

 

Anonymkode: 0dd45...ba9

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så varmt som det har vært de siste mnd så misunner jeg ikke de som jobber i kiosk.

Dagene går på repeat med

Kunde: Vil gjerne ha en softis

Ansatt: I kjeks eller berger?

Kunde: I beger

Ansatt: Hvilket strø vil du ha på?

Kunde: Tenker seg lenge og godt om og ender som regel på sjoko eller jordbær.

Hva hvis vi bare kunne si; Hei, vil gjerne ha en softis i beger med sur jordbær på.

 

Anonymkode: 0dd45...ba9

Jeg har prøvd meg på noe á la det siste og får da spørsmål om akkurat det jeg har sagt: 

"Skal du ha kjeks eller beger" - beger 

"Skal du ha strø på?" - ja

"Hva slags strø skal du ha på?" - sjokolade 

"Var det alt?" - ja 

Lenge leve oppgittheten. Noen ganger blir det feil også til tross for gjentatte og TYDELIGE presiseringer. 

Anonymkode: 4eee8...56a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som rørlegger er det to setninger som går igjen i en liten del av kundene mine, men hører det minst ett par ganger i uka

kunde: ja, blir vel bare rør her. 

Kunde: dette ble jo bare rør

Jeg: ja blir bare rør her vettu HA HA. 

Anonymkode: 8cc44...88b

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke noe "dumt' kunder har sagt men tar det med likevel. Jobbet i klesbutikk under studietiden og det sluttet aldri å forbause meg hvor pratesyke enkelte kunder er. Altså, praten går fra spørsmål om pose til at kunden står å prater om mageproblemer, eller sønnen som døde for 12 år siden. Jeg blir helt satt ut av disse kundene og vet ikke hva jeg skal si. Plutselig står jeg der som et mehe og føler meg som en psykolog fremfor butikkmedarbeider. Jeg kunne aldri fått meg til å snakke om sånt til noen som jobbet i butikk. Tenker at det er jo synd på de, for dette må jo være folk som er utrolig ensomme.

Samme tenkte jeg om stamkunder som var innom omtrent hver dag. Gå på kjøpesenter hver dag, da kan man ikke ha særlig til liv ellers.. ? 

Anonymkode: 35370...612

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe "dumt' kunder har sagt men tar det med likevel. Jobbet i klesbutikk under studietiden og det sluttet aldri å forbause meg hvor pratesyke enkelte kunder er. Altså, praten går fra spørsmål om pose til at kunden står å prater om mageproblemer, eller sønnen som døde for 12 år siden. Jeg blir helt satt ut av disse kundene og vet ikke hva jeg skal si. Plutselig står jeg der som et mehe og føler meg som en psykolog fremfor butikkmedarbeider. Jeg kunne aldri fått meg til å snakke om sånt til noen som jobbet i butikk. Tenker at det er jo synd på de, for dette må jo være folk som er utrolig ensomme.

Samme tenkte jeg om stamkunder som var innom omtrent hver dag. Gå på kjøpesenter hver dag, da kan man ikke ha særlig til liv ellers.. ? 

Anonymkode: 35370...612

Det vet jo ikke du noe om. De er kundene dine. Ikke noe mer enn det. Noen kan være uføre og vil gjøre noe ut av dagen mens alle andre er på jobb, så har de andre interesser og er med venner og familie når andre har fri. Jeg skjønner at du reagerer på utleveringen, men jeg skjønner ikke at du reagerer på noen som bare er der og ikke gjør noe ut av seg. 

Anonymkode: 4eee8...56a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe "dumt' kunder har sagt men tar det med likevel. Jobbet i klesbutikk under studietiden og det sluttet aldri å forbause meg hvor pratesyke enkelte kunder er. Altså, praten går fra spørsmål om pose til at kunden står å prater om mageproblemer, eller sønnen som døde for 12 år siden. Jeg blir helt satt ut av disse kundene og vet ikke hva jeg skal si. Plutselig står jeg der som et mehe og føler meg som en psykolog fremfor butikkmedarbeider. Jeg kunne aldri fått meg til å snakke om sånt til noen som jobbet i butikk. Tenker at det er jo synd på de, for dette må jo være folk som er utrolig ensomme.

Samme tenkte jeg om stamkunder som var innom omtrent hver dag. Gå på kjøpesenter hver dag, da kan man ikke ha særlig til liv ellers.. ? 

Anonymkode: 35370...612

Jeg har en kompis som er sånn. Han kan prate med hvem som helst om hva som helst. Går på rema og handler så kan han snu seg til dama foran seg og si at han syns at det pinnekjøttet er bedre enn det andre, eller at kjøttet ikke ser bra ut, eller at han får diare av melkeprodukter. Noen ganger vil jeg synke i gulvet 😝

Samtidig er det noe med all denne oppriktigheten som er litt beundrende. Jeg kunne jo aldri tenke meg å utlevere meg slik, og jeg er svært nøye på hva jeg forteller osv. Det er ikke alt som er bra å holde inne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterer meg over kunder som legger varer på disken som jeg begynner å scanne, før de går for å hente mer varer. Så legger de varene på disken, før de går og henter mer enda en gang. Bruker gjerne litt tid også, så jeg må parkere bongen hvis det kommer en kunde som er klar til å betale. Unødvendig ekstraarbeid. Hvorfor er det så vanskelig å ta med en kurv?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Som rørlegger er det to setninger som går igjen i en liten del av kundene mine, men hører det minst ett par ganger i uka

kunde: ja, blir vel bare rør her. 

Kunde: dette ble jo bare rør

Jeg: ja blir bare rør her vettu HA HA. 

Anonymkode: 8cc44...88b

😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2013 den 21.30, Armitage skrev:

Hadde en rar kunde her om dagen som stakk av fra regningen. Jobber som frisørlærling jeg da. Og det er en rar jente som har kommet innom en del og spurt oss om hvor mye det koster å stripe håret. Det er litt rart at hun aldri greier å huske det. Hun har vært innom og spurt om det samme 3 ganger og ojet seg hver gang over hvor dyrt det er.

 

Jeg har sett henne rundt på senteret i ettertid med skikkelig stygge hjemmestriper, så hun har forsøkt å stripe håret selv fordi hun syntes det var for dyrt å la frisøren gjøre det.. Så en dag så ringer hun og bestiller time for striper. Dagen kommer og hun kommer ikke. Så vi ringer henne da hun er et kvarter forsinket. Da begynner hun å spørre hvor salongen ligger og sånn, enda hun godt vet hvor den ligger fordi hun har vært innom flere ganger før. Og når hun endelig kommer så går hun først rett forbi og inn på cafeen ved siden av. Virket nesten som hun ikke visste om hun ville ha timen eller ikke.

 

Til slutt så kommer hun inn og vi gjør den jobben med å stripe håret hennes. Måtte til og med legge mørkere striper for at det skulle bli bra, siden hun hadde forsøkt å helbleke håret for å bli lys og det hadde blitt oransje i steden.

 

Fargen ble kjempebra og så skal hun betale da. To ganger drar hun kortet uten at det funker og jeg står og tenker at nå har hun ikke penger på kontoen. Jenta later som ingenting og spør om hun kan gå å ta ut penger i minibanken istedet. Og det var greit. Jeg følger med på at hun tar ut penger i minibanken for så å bare snu seg og spasere ut hovedinngangen til senteret.

 

Jeg er ganske sikker på at hun visste hun ikke hadde råd til behandlingen, men tok en spansk en. Det var nok derfor hun oppførte seg så rart i forkant av timen. Hun er bra dum om hun tror hun slipper unna. Vi har tross alt nummeret hennes og da var det ganske lett å søke opp fullt navn og adresse.

Vet ikke om jeg noen gang skrev en oppdatering til denne. Men etter flere måneder hvor denne kunden ikke viste seg på senteret igjen, så gikk hun på samme buss som meg. Jeg var på vei til jobb og kjente henne igjen umiddelbart. Skrev tidligere at hun bor i nærheten av meg. 

Akkurat der og da så hadde jeg ingen planer om å gjøre noe, da jeg trodde at arbeidsgiveren min hadde anmeldt forholdet og at det da ikke har noe for seg at jeg konfronterer henne på gata. Men så går hun av bussen ved senteret og mens jeg går bak henne, så går hun inn på senteret. Bra frekk tenker jeg som tør å vise seg her igjen etter å ha stjålet for flere tusen. Folk som nasker risikerer faktisk å bli bortvist fra senteret for alltid.

Jeg går umiddelbart til salongen og sier til sjefen at kunden som stakk av fra regningen er her. Da får jeg vite at forholdet aldri ble gjort noe med.🙄🙄🙄 Hvorfor vet jeg ikke, men jeg tror at det har litt å gjøre med at hun ikke gadd. Kollegaen min gikk jo glipp av provisjonen sin også, så for meg så er dette en prinsippsak. 

Vi endte opp med å ringe Securitas og jeg pekte henne ut for dem i en annen forretning. Hun var med broren sin virket det som. Hun ble med frivillig opp til salongen og ble bedt om å gjøre opp for seg. Da fikk vi vite at hun egentlig bodde på institusjon og hadde en verge som ga henne lommepenger. Mulig hun var en mindreårig asylsøker eller noe sånt, men hun så voksen ut og snakket norsk veldig bra, så er vanskelig å si hva greia var. Fikk nummeret til vergen og ringte ham. Han sa at vi enten måtte anmelde henne eller sende faktura til inkasso. Etter det så fikk hun gå. Jeg vet ikke hva som skjedde etter det. Om hun ble bortvist fra senteret og om sjefen forfulgte saken videre. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...