Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En dame tar med seg et kort skjørt inn i et prøverom. Kort tid etter masjerer hun ut med verdens sureste mine, og kaster skjørtet opp i lufta, før hun forlater butikken. 
 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.1.2020 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Hun mistet nok interessen for deg også 😉

Anonymkode: 08ce7...8f2

Hehe. Hun prøvde lenge å få meg tilbake, helt til hun ga opp. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Jeg var kunde i denne butikken, ikke ansatt. Den ansatte stod på ingen måte i et hjørne og pratet om sminke (du burde etter min mening straffeforfølges for den påstanden, men det er en annen diskusjon). Hun kom løpende da han henvendte seg til henne, og hun beklaget veldig at hun hadde stått opptatt med varer og trodde han fikk hjelp av en annen. Min mening er at han kunne tatt kontakt med henne på en ordentlig måte, f.eks. ved å si "unnskyld, kan jeg få betale" eller "har du mulighet til å hjelpe meg" istedenfor å slenge ut en spydighet på den måten han gjorde.

Anonymkode: f20c3...216

Noen mener det nok som  en spøk, men det å utvise folkeskikk og bare holde kjeft må jo være verdens mest undervurderte egenskap. Folk skulle bare visst hvor mye annet man har å gjøre enn å ekspedere. Og når man har sprunget hele dagen og endelig rekker en springmarsj inn på lageret for å hente varer (slik at man har nok varer til kundene) i 40 sekunder og så bli møtt av en festlighet/spydighet om at "trodde det bare var å forsyne seg her", da får man lyst til å ta den "hør nå her, nå skal jeg fortelle deg hvordan det egentlig ligger an"-praten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å prate om sminke? og hvorfor er det nedverdigende? Mente personen nedlatende heller?

Ville det vært bedre å si at de pratet om rakettetterforskning? :nigo:

Anonymkode: ecc13...3f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2020 at 9:51 AM, ti10 said:

Noen mener det nok som  en spøk, men det å utvise folkeskikk og bare holde kjeft må jo være verdens mest undervurderte egenskap. Folk skulle bare visst hvor mye annet man har å gjøre enn å ekspedere. Og når man har sprunget hele dagen og endelig rekker en springmarsj inn på lageret for å hente varer (slik at man har nok varer til kundene) i 40 sekunder og så bli møtt av en festlighet/spydighet om at "trodde det bare var å forsyne seg her", da får man lyst til å ta den "hør nå her, nå skal jeg fortelle deg hvordan det egentlig ligger an"-praten.

Får disse type kommentarene hele tida og må fysisk ha munnen lukket for å ikke si noe spydig tilbake... Spesielt når de ser jeg er midt i å gjøre noe (tømme pantemaskinen, hjelpe en annen kunde osv).  

Anonymkode: 45010...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kunde: Jeg skal ha en Lucky Strike Black Series Crisp eller Cold

Meg:........... hvilken av dem?

Kunde: Tar Black jeg

Meg: Ja, men du sa Crisp eller Cold, begge de er Black Series, hvilken av de vil du ha?

Kunde: *tenker jeg om i flere sekunder* Tar Cold jeg

 

Elsker når kunder ikke kan finne ut hva de skal ha. I denne situasjonen var jeg egentlig opptatt med andre kunder men prøvde å klemme inn denne så hun ikke skulle behøve å vente de 3-4 minuttene det ville ta meg å bli ferdig med den andre kunden. Er typisk at jeg får kunder som ikke vet hva de skal ha nå jeg egentlig ikke har tid til å betjene dem i det hele tatt

 

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.7.2019 den 0.58, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte ikke denne :fnise: 

jobber ikke du eller kunden i dagligvare? Og scanner hun varene bak der de som jobber sitter/står? Er dette matbutikk? Kanskje selvbetjening på feks Coop?

Anonymkode: f06c3...572

JEG jobber ikke i en matbutikk, men vinmonopolet. Og hun pleier å scanne varene sine selv fra «kunde-siden» av kassen. Altså, i stedet for å bare sette varen(e) på båndet, drar hun de foran scanneren slik at det «piper»😅

Anonymkode: 338f5...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2019 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men som sagt finnes det de som bevisst sier andre tall for å lure omgivelsene. Kanskje trener de på det daglig, hvem vet? :) 

Anonymkode: 0128d...492

Pensjonister har jo tid til det😊

Anonymkode: f8ffc...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei av kunder som lar ungene sine løpe rundt i butikken, mens de skal «titte litt» i nabobutikken. Det er så forstyrrende i arbeidshverdagen. De krangler, lager støy, river ned ting og roper på foreldrene (som lukker øra). 

Anonymkode: 66d94...016

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumme ting som kunder sier, men reagerer over at mange kunder er så ekstremt sensitive på holdbarheten på varer. Om de ikke finner en vare med ønskelig holdbarhet, spør de gjerne om vi har mer på lager. Skjønner at man ønsker varer med en grei holdbarhet, men varer blir ikke dårlig så fort se passerer best før/siste forbruksdag🤷🏼‍♀️ Har vært flere tilfeller der kunder kommer tilbake flere dager etter de har kjøpt noe og krever pengene tilbake, da varen gikk ut på dato 1-2 dager etter de har kjøpt. Altså sjekk dato bedre før du kjøper noe og som nevnt før, varen blir ikke dårlig så fort den passerer datoen. Jeg får ikke solgt varen når de kommer mange dager etter...

Er også lei av kunder som er skikkelig uforsiktig med varene sine, for å så komme i kassen og kreve nye varer. Jada, det er butikkens ansvar før kunden har betalt, men det går an å bruke hodet litt og ikke ta alt som en selvfølge. 

Anonymkode: 2e719...124

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2020 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Hva svarte du da??

Anonymkode: 764ba...b9b

Skulle ha svart: "Ja,det er ihvertfall ikke du🙂🙂🙂🙂🙂🙂"

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.1.2020 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Hun mistet nok interessen for deg også 😉

Anonymkode: 08ce7...8f2

Var vel strengt tatt ikke noe tap for han det😉

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ElMona

Kunder er rare med holdbarhet. Ei dame spurte om vi hadde rømme på bensistasjonen jeg jobbet på... Klokka 12 på natta! Jeg fant rømme, men den hadde gått ut på dato (dagen før altså for 5 minutter siden!) , så jeg sa hun kunne få den gratis, og tenkte at da ble hun vel fornøyd siden det visstnok var litt krise. Men hun bare, "æsj nei, da vil jeg ikke ha den".... 

Endret av ElMona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod på jobb da en kunde gikk bort til et av skiltene vi har hvor det står pris på varer, og hun begynte å kjefte på meg fordi vi prøvde å "lure" folk ved at det stod 299,95 istedet for 300. Altså, er ikke jeg som bestemmer hvordan varene er priset, og lykke til med å finne en butikk hvor de ikke skriver prisene på den måten tenkte nå jeg! 😅

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbet i matbutikk, sto i kassa. Chipleser greia på bankterminalen var til tider veldig ustabil og stort sett måtte kundene trekke kortet " i sprekken" istedenfor å sette det inn i terminalen.

Voksen mannlig kunde satte inn kortet, måtte ta det ut og inn igjen et par ganger før terminalen gir beskjed om å trekke kortet. Jeg sier til han beklager nå er terminalen vrang igjen, så du må trekke kortet. 

"Ja, du har ikke en sprekk jeg kan trekke kortet i da?" Fikk jeg til svar.

Hadde jobbet en stund i butikk da, men da ble jeg såpass satt ut at jeg bare sto å så på han en stund. Han fikk betalt og gikk mens jeg sto der som et nek før jeg fikk tatt meg sammen xD 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb på en matbutikk midt om sommeren og var 16 år. Vi hadde fått varer så satt på plass. Plutselig kommer det tre gutter løpende med moren etter. Jeg smiler og sier hei til moren og fortsetter med mitt. Så sier det ene barnet: "Mooor? Kan jeg få en sånn? Tåler jeg denne?". Istedenfor å svare barnet sitt snur hun seg mot meg og sier: "Hallo?? Han spør deg om noe. Skal du ikke svare?". Jeg blir litt satt ut men svarer at jeg ikke fikk med meg at det var meg han spurte men spør om hva han er allergisk mot. Barnet ser bare veldig overrasket ut og moren lar ingen få svare før hun fortsetter å skjelle meg ut for manglende kundeserviceinnstilling. Jeg stod lenge og forsøkte å snakke med henne men det nyttet ikke. De trengte hjelp i kassen så beklaget ovenfor henne men at jeg måtte gå i kassen. Når hun kom dit fortsatte hun og forlangte å få snakke med sjefen. Det var papirtynne vegger inn til kontoret og sjefen hadde hørt ALT. Han sa derfor at jeg hadde oppført meg korrekt og at det ikke ville bli noen konsekvenser. Hun ble så sur, stormet ut og skrek at hun ALDRI skulle handle der igjen. Kunden bak i kassen bare: "Å nei. For et tap for butikken" ;) Men er kjipt når kundenes dårlige dag går ut over oss.. Og for et eksempel for barnet da! Ellers har jeg kranglet med folk som mener det er innafor å SMAKE på varene for å så legge dem fra seg (De likte den jo ikke så hvorfor skal de kjøpe?) og kunder som presser seg under gitteret etter at vi har låst for å så være så sure på de ansatte fordi de ikke kan reåpne kassen for å selge dem kjeks når barnet i bilen er sulten.. 

Anonymkode: 4ec31...fa5

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...