Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som jobber i butikk/service med kundekontakt:

I annonser leser man jo at dere skal være smilende og engasjerte, er ikke måte på hvilke krav dere utsettes for av arbeidsgivere. Men når man går i en butikk å handler er jo dette variabelt, noen smiler andre ikke. Dette er jo helt greit og "Normalt"! INGEN går rundt å smiler heletiden, på ekte. Falske smil er utrolig pinlig.

Blir dere fortalt av leder at dere skal smile? Jeg synes det er et overgrep å høre slik ting, såkalt programmering/hjernevasking av ansatte.

Man smiler når man selv vil!

Anonymkode: 9d6de...e63

Er veldig varierende fra person til person. I enkelte service-yrker dabber nok smilet av etter x-antall interaksjoner med kjipe kunder! 

Prøver selv derimot å være hyggelig med alle uansett, kun fordi det gir meg selv en bedre dag også. Ble faktisk tilbudt ny jobb i kassa av en kunde, fordi jeg var så smilende og hyggelig!😄

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, misssssnorway skrev:

Er veldig varierende fra person til person. I enkelte service-yrker dabber nok smilet av etter x-antall interaksjoner med kjipe kunder! 

Prøver selv derimot å være hyggelig med alle uansett, kun fordi det gir meg selv en bedre dag også. Ble faktisk tilbudt ny jobb i kassa av en kunde, fordi jeg var så smilende og hyggelig!😄

Smiler og hilser fordi det er høflig i møte med andre mennesker.

Anonymkode: edfae...d8b

• Liker 1
Skrevet

På nærbutikken min har samtlige vært på smilekurs.. Det er så brede smil og overhyggelige mennesker at det virker rent kunstig.

Anonymkode: c5b02...61c

• Liker 7
Skrevet
På 14.10.2019 den 9.01, simsmachop skrev:

Jobber på apotek. Trives veldig med jobben min og jeg opplever sjeldent frekke kunder. Likevel er det noen som ikke er villige til å vise legitimasjon når jeg ber om å se den. Det er som oftest menn over 50 og pensjonister. De svarer gjerne med "Nei, fordi her kjenner de meg!". Da pleier jeg å si noe slik som "Hehe, ja, men jeg er ikke her like ofte, derfor må jeg be om legitimasjon.", og da får jeg ofte svaret "Bare spør (kolleganavn), hun står rett der!". Altså, hun er opptatt med en annen kunde. Mener du at jeg skal avbryte midt i samtalen hennes med kunden fordi du ikke orker å vise legitimasjonen din? Du skal jo i tillegg eventuelt dra opp lommeboka og mest sannsynlig bankkortet uansett også?

Dette, herregud å lei jeg er av det! Hvorfor ikke bare vise da? I min jobb må jeg også spørre så og si alle om legitimasjon, og de aller fleste viser villig. Så har du en og annen enkelt som klikker. 

"Alle her vet hvem jeg er, er du ny eller???" Spør xxxxx (en de vet navnet på som jobber på motsatt skift av meg), hn vet!...

Ja, så fint for hn da, men hn er ikke på jobb.. forøvrig har jeg vært på samme arbeidsplass i 7 år, så anser ikke meg selv som ny (i alle fall ikke i motsetning til navngitt kollega, som har vært der i 6 måneder), så bare vis det jækla legget, så vi blir ferdig her?!#%!

Så lei.....

Anonymkode: bf459...823

• Liker 22
Skrevet
På 19.12.2019 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Kunde på deli de luka mente at det var min jobb å ringe Securitas da minibanken slukte kortet hans, siden det var «min butikk». Ba han ringe selv. Nummeret står på minibanken. Han ble rasene og forlangte navn og etternavn. Lol

Anonymkode: e1313...5a0

Du virker veldig frekk, ikke rart han ble sint.

Anonymkode: 1c671...3b6

• Liker 3
Skrevet
På 19.12.2019 den 1.19, Guidet Kvinne skrev:

Det er jo ikke så lett, da. Foreldrene mine på nesten 80 har plutselig fått veggiser i slekta og synes det er litt vanskelig å handle inn til jul. Det skjønner jeg godt. 

Da er foreldrene dine dumme kunder 😂

Anonymkode: 4cc97...199

• Liker 3
Skrevet

En ting jeg har lagt merke til som kunde er at mange butikkansatte, selv de du ser er på nippet til å få et mentalt sammenbrudd bak kassa, lysner litt opp om man ønsker dem en god kveld/helg/jul/dag og gir et smil.

Anonymkode: 24740...385

• Liker 24
Skrevet

Jeg jobber i kantine, og 15 minutt før vi stenger har vi rabatt på de varene som vi uansett må kaste eller selge rabattert dagen etter. Men det skjer stadig at folk skal mase om hvorfor det ikke er rabatt på andre ting. "Herregud, hvorfor er det ikke rabatt på dagens middag?".. "Hvorfor er det ikke rabatt på kakene? Dere må jo kaste de uansett". NEI, vi må ikke kasten noe jeg tok ut fra fryseren for to timer siden. 

Det eri tillegg en gjeng med studenter som samler seg rundt kassen og venter til klokken er der så de skal få rabatt. Da blir det ofte masing noen minutter før. "Det er jo bare to minutter igjen så nå kan vi vel få rabatt??" Det er et helvetes mas hver jævla dag. Folk er så jævla uforskammede at det er rett før det klikker for meg.  

Anonymkode: b89ea...30e

• Liker 36
Skrevet

En ting jeg irriterer meg grønn over er folk som setter inn kortet og begynner å taste kode, eller ikke skjønner hvorfor det ikke fungerer å "tæppe" lenge før jeg er ferdig med å slå inn varene og å registrere eventuelle rabatter, kundeklubbmedlemskap osv. Og de blir selvsagt irriterte over at det "ikke virker" og enda mer irriterte når jeg ber dem vente litt til jeg får gjort meg ferdig med å slå inn alt. Sukk, stønn og himling med øynene er vanlige reaksjoner. 

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 16
Skrevet

Dagens optimist:

Klokka hadde passert 19 da en godt voksen mann kom inn i butikken. Han kikket litt, før han spurte etter en ganske dyr vare vi dessverre ikke har i vårt sortiment. Jeg sjekket og fant ut at den litt større avdelingen vår på et senter omtrent 25 minutters kjøring unna hadde to stykker. Da kom det: "Så bra! Når i morgen kan jeg hente den her? I 10-tida? Det skal være julegave skjønner du."

Er det mulig?:klaske: Altså. Vi snakker 23. desember. Klokka har passert sju på kvelden med godt monn. På hvilken planet er det realistisk å tro at vi klarer å skaffe varen til neste dag, som er julaften, klokka 10? Fyren ble faktisk gretten da jeg høflig forklarte at det eneste jeg kunne gjøre var å ringe butikken som hadde varen på lager og be dem holde den av til ham og at han selv måtte kjøre dit for å kjøpe den. Det ble ikke godt mottatt. Nå som det er jul og greier burde vi butikkansatte være innstilt på å yte litt ekstra for kundene våre, at ikke noen kunne få hentet varen var utrolig dårlig service.:murvegg:

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 43
Skrevet

Kunde kom inn døra 20 sekunder før stengetid og skulle handle julegaver... Er det mulig? Vi vil også hjem til familiene våre. Uansett! God jul folkens ❤ 

• Liker 17
Skrevet

Når man jobber i butikk eller serviceyrke der man møter på mennesker hver dag så forstår man hvor galt det står til med samfunnet. Hvordan mennesker skal klare seg i heletatt, et under at mange klarer å bo for seg selv skulle man tro.

Mange kan rett og slett ikke omgås andre mennesker, oppføre seg. Norske er nok et utskudd der, når det kommer til frekkhet og dårlig oppførsel. Jeg synes slike på 50+ er verst, spesielt kvinner. Tror de kan få det som de vil, tror det kan bytte ting uten kvittering. Som til og med er kjøpt i en annen butikk. "Men dere har den jo her OGSÅ!!"

Noen ganger må man dessverre sifra, at man ikke godtar denne type oppførsel. Å be de forlate butikken, en gang har jeg kontakt vekter som måtte vise en håpløs kvinne ut. Pen i tøyet, men totalt hjernedød som menneske.

Falske smil driver jeg heller ikke med, smiler når jeg føler for. De som skal se et falskt smil får handle andre steder, å sette opp en falsk fasade trenger ikke jeg. Dette handler om usikkerhet at man må møtes av et smil, det er noe riv ruskende galt inni hodet ditt om du må se et falskt smil.

• Liker 17
Skrevet

Jobbet på Rema og hadde en sjef som glatt kastet ut spydige og vanskelige kunder. Han sa at å være kunde i hans butikk skulle være en positiv opplevelse for kundene og en god arbeidsplass for de ansatte. Kunder som gjentagende ganger kranglet med betjeningen eller var ufine fikk beskjed om å finne en annen butikk. 

• Liker 31
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man jobber i butikk eller serviceyrke der man møter på mennesker hver dag så forstår man hvor galt det står til med samfunnet. Hvordan mennesker skal klare seg i heletatt, et under at mange klarer å bo for seg selv skulle man tro.

Mange kan rett og slett ikke omgås andre mennesker, oppføre seg. Norske er nok et utskudd der, når det kommer til frekkhet og dårlig oppførsel. Jeg synes slike på 50+ er verst, spesielt kvinner. Tror de kan få det som de vil, tror det kan bytte ting uten kvittering. Som til og med er kjøpt i en annen butikk. "Men dere har den jo her OGSÅ!!"

Noen ganger må man dessverre sifra, at man ikke godtar denne type oppførsel. Å be de forlate butikken, en gang har jeg kontakt vekter som måtte vise en håpløs kvinne ut. Pen i tøyet, men totalt hjernedød som menneske.

Falske smil driver jeg heller ikke med, smiler når jeg føler for. De som skal se et falskt smil får handle andre steder, å sette opp en falsk fasade trenger ikke jeg. Dette handler om usikkerhet at man må møtes av et smil, det er noe riv ruskende galt inni hodet ditt om du må se et falskt smil.

Har jobbet med skadehåndtering i ett relativt stort selskap. Har mistet troen på menneskene og deres følelse for ansvar og stå for det man har gjort. Lyving, truing, regelrett kjefting og kverulering osv for noe som i 9 av 10 tilfeller helt og holdent er kundens egen feil. Også er det vi som "er frekke" og støtt og stadig hører hvordan vi våger og hvordan vi kan leve med oss selv. Jeg ble en maskin til slutt. Alt prellet av og jo mer kunden kverulerte jo mer sannsynlig var det at jeg kom til å fortsette å kjøre på saken uansett om det lønte seg eller ikke.

Anonymkode: 0dd45...ba9

• Liker 6
Skrevet

Jobbet i lavpriskjede. Mann kjøpte 24 poser Friele kaffe til arbeidsplassen som da kom på 700 kr.

Mann: Syns det er jævlig dårlig at dere ikke kan gi rabatt når vi  kjøper så mange. 

Jeg: Det har jeg dessverre ikke mulighet til, men om du kjøper... (blir avbrutt) 

Mann: Det er faen meg jæææævlig dårlig, vi handler jo her hele tiden!

Jeg prøvde å fortelle at ved å kjøpe fire sekspakninger og ikke en hel kasse med løse poser ville han ha spart over 100 kr på kjøpet, men når fyren var så utrolig hissig og ikke engang lar meg snakket ferdig, så får han bare ha det så godt. 🤷‍♀️

Anonymkode: 78726...c0a

• Liker 35
Skrevet
På 16.12.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev:

I dagens episode av "det er umulig å være et normalt hyggelig menneske"

Kunde: Er det gratis?
Ansatt: Hva?
Kunde: Er det gratis? Alle varene?
Ansatt: Nei, absolutt ikke!
Kunde: Å nei, det var bare ingen som betjente meg her!

:daane:

Anonymkode: f20c3...216

Innafor når ingen var der for å betjene kunden da. Kan være en oppmuntring til deg og dine kollegaer om at på jobb så skal man jobbe og ikke henge i et hjørne av butikken og prate om sminke..

Ikke for å være helt dust, men dette er det faktisk mange som gjør.

Anonymkode: 73fcc...a61

• Liker 11
Gjest LaptopPute
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Innafor når ingen var der for å betjene kunden da. Kan være en oppmuntring til deg og dine kollegaer om at på jobb så skal man jobbe og ikke henge i et hjørne av butikken og prate om sminke..

Fy faen så nedverdigende å si "prate om sminke". Hva er galt med deg?

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var kunde i denne butikken, ikke ansatt. Den ansatte stod på ingen måte i et hjørne og pratet om sminke (du burde etter min mening straffeforfølges for den påstanden, men det er en annen diskusjon). Hun kom løpende da han henvendte seg til henne, og hun beklaget veldig at hun hadde stått opptatt med varer og trodde han fikk hjelp av en annen. Min mening er at han kunne tatt kontakt med henne på en ordentlig måte, f.eks. ved å si "unnskyld, kan jeg få betale" eller "har du mulighet til å hjelpe meg" istedenfor å slenge ut en spydighet på den måten han gjorde.

Anonymkode: f20c3...216

• Liker 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...