Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
På 16.12.2019 den 4.28, Fru Uperfekt skrev:

Ha en liten penn eller blyant i lommen.

Vi hadde en gjemt inni tørkepapir holderen i sin tid.

*Dunker hodet i veggen* ser at jeg har svart på et gammelt innlegg

Vi hadde også en penn liggende der. Vi "vippet ned" kanten av rammen som signeringsskjemaet hang i og gjemte den inni der. Men når man har 100 oppgaver man skal gjøre, er det ikke alltid man tenker på å signere med en gang, så lenge det ser rent og fint ut. Det høres jo veldig lett ut å bare signere og stort sett var vi flinke til det, men noen dager blir bare sånn haha. 

Nå er det 2 år siden jeg sa opp der, får håpe de som jobber der nå er flinkere til å huske det hahah. 😄 

Edit: ser også jeg skrev at jeg ikke rakk å hente penn. Mulig den ikke lå i den ramma. jeg husker faktisk ikke helt hahah

Endret av Suppetuppe
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, Namine skrev:

received_1048530745531367.jpeg

Det er vel gjerne sjefene som sier dette, og ikke de som driver med direkte kundebehandling. 

Anonymkode: 2ccd1...0a2

• Liker 5
Skrevet
På 13.11.2019 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg du skal prøve neste gang du bruker kortet ditt. Det er nesten umulig å få til. Hjernen vil si tallene du taster og fingeren vil peke på tallen du sier. 

Bare prøv. 

Anonymkode: 29ca1...0ac

Jeg skjønner hva du mener, men som sagt finnes det de som bevisst sier andre tall for å lure omgivelsene. Kanskje trener de på det daglig, hvem vet? :) 

Anonymkode: 0128d...492

Skrevet
På 30.11.2019 den 1.11, AnonymBruker skrev:

To ting som er småirriterende når det skjer flere ganger hver dag:

1:

"Skal det være gave?"

"Ja, kan du pakke inn?"

Hvorfor tror du jeg spør om det skal være gave?:bond:

2:

*står å pakker gave for kunden*

"Du husket vel å ta av prislappen?"

Altså, butikkansatte er ikke helt hjernedøde, så vi skjønner faktisk at man tar av prislappen på ting som skal gavepakkes.🙄

Anonymkode: 379a7...032

Jeg hadde også blitt irritert dersom noen hadde bedt meg om å fjerne prisen, men samtidig har jeg stått og sett på betjening som har pakket inn uten å fjerne prisen før jeg sa fra.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel gjerne sjefene som sier dette, og ikke de som driver med direkte kundebehandling. 

Nei, det er helst kundene. Helst de frekkeste som stiller flest uakseptable krav.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, ti10 skrev:

Nei, det er helst kundene. Helst de frekkeste som stiller flest uakseptable krav.

Enig med deg, det er gjerne kundene som har denne holdningen. 

I tillegg var det jo ment som humor det bilde da, ikke blodig alvor :)

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men som sagt finnes det de som bevisst sier andre tall for å lure omgivelsene. Kanskje trener de på det daglig, hvem vet? :) 

Sorry avsporing.. Men jeg klarer det, jeg måtte prøve. Hvis jeg forsto det riktig😂 Jeg klarer si høyt andre tall enn det jeg taster🤔

Anonymkode: f06c3...572

• Liker 7
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry avsporing.. Men jeg klarer det, jeg måtte prøve. Hvis jeg forsto det riktig😂 Jeg klarer si høyt andre tall enn det jeg taster🤔

Ja, det er ikke umulig. Man merker at hjernen og fingrene egentlig vil forskjellige ting, men hvis man konsentrerer seg, så går det :)  

• Liker 1
Skrevet

Jeg er denne kunden av og til. Med vilje vel å merke ;) 

kjøpte marsipangris i dag. 

Kassadama: «vil du ha kvitteringen»?

Meg: «neida, nå skal jeg hjem og bite av den hodet. Hade godt»

kassadama: «ler»

Anonymkode: 29fc4...2ac

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er denne kunden av og til. Med vilje vel å merke ;) 

kjøpte marsipangris i dag. 

Kassadama: «vil du ha kvitteringen»?

Meg: «neida, nå skal jeg hjem og bite av den hodet. Hade godt»

kassadama: «ler»

Var den morsom eller hva var greia?😂 Jeg hadde tenkt at du var en sint person og hadde følt for å gi deg en klem😂😂

• Liker 15
Skrevet

En dame  og mann som skulle kjøpe vegetarmat i dag til noe besøk. Hun mente det var veldig dumt at vegetarmat og kjøttprodukter lå i samme hylle, fordi da var det vanskelig å se forskjell.  Det var en skille rad i mellom vegetarmaten og kjøttproduktene. Det som var så morsomt var at hun holdt opp en pakke med gilde kjøttkaker å trudde det var vegetarmat 😂

Anonymkode: 4cc97...199

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En dame  og mann som skulle kjøpe vegetarmat i dag til noe besøk. Hun mente det var veldig dumt at vegetarmat og kjøttprodukter lå i samme hylle, fordi da var det vanskelig å se forskjell.  Det var en skille rad i mellom vegetarmaten og kjøttproduktene. Det som var så morsomt var at hun holdt opp en pakke med gilde kjøttkaker å trudde det var vegetarmat 😂

Det er ikke så rart for en person som ikke er vant til å kjøpe eller spise vegetarmat. Noen av disse nye vegetar/ veganerproduktene som er i butikken nå ser jo litt kjøttaktig ut. 

Anonymkode: 610d1...548

• Liker 20
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke så lett, da. Foreldrene mine på nesten 80 har plutselig fått veggiser i slekta og synes det er litt vanskelig å handle inn til jul. Det skjønner jeg godt. 

• Liker 12
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var den morsom eller hva var greia?😂 Jeg hadde tenkt at du var en sint person og hadde følt for å gi deg en klem😂😂

Haha. Slapp av, de er vant med meg der, og vet at jeg liker å tulle :) 

• Liker 2
Skrevet
På 17.12.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Dere som jobber i butikk/service med kundekontakt:

I annonser leser man jo at dere skal være smilende og engasjerte, er ikke måte på hvilke krav dere utsettes for av arbeidsgivere. Men når man går i en butikk å handler er jo dette variabelt, noen smiler andre ikke. Dette er jo helt greit og "Normalt"! INGEN går rundt å smiler heletiden, på ekte. Falske smil er utrolig pinlig.

Blir dere fortalt av leder at dere skal smile? Jeg synes det er et overgrep å høre slik ting, såkalt programmering/hjernevasking av ansatte.

Man smiler når man selv vil!

Anonymkode: 9d6de...e63

• Liker 7
Skrevet

Nei, smiler ikke hele tiden. Det er ganske vanskelig å smile mens man løfter femten-tjue kilo tunge fruktkasser hit og dit. Eller når man tar bestilling og prøver å ikke trykke feil antall på bestillingsterminalen 😁

Smiler når jeg hilser på kunder, og er hyggelig når jeg snakker med kunder, men that's it. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, NumberSix skrev:

Nei, smiler ikke hele tiden. Det er ganske vanskelig å smile mens man løfter femten-tjue kilo tunge fruktkasser hit og dit. Eller når man tar bestilling og prøver å ikke trykke feil antall på bestillingsterminalen 😁

Smiler når jeg hilser på kunder, og er hyggelig når jeg snakker med kunder, men that's it. 

Ja, synes det er så mange tåpelig krav i dag. Hvordan vi skal være, skal ikke være oss selv lenger. Blir dirigert heletiden 😞 

• Liker 5
Skrevet

Kunde på deli de luka mente at det var min jobb å ringe Securitas da minibanken slukte kortet hans, siden det var «min butikk». Ba han ringe selv. Nummeret står på minibanken. Han ble rasene og forlangte navn og etternavn. Lol

Anonymkode: e1313...5a0

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunde på deli de luka mente at det var min jobb å ringe Securitas da minibanken slukte kortet hans, siden det var «min butikk». Ba han ringe selv. Nummeret står på minibanken. Han ble rasene og forlangte navn og etternavn. Lol

Anonymkode: e1313...5a0

Var det veldig travelt da siden du ikke kunne være behjelpelig med å ringe? 

Anonymkode: 71351...963

• Liker 23
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, synes det er så mange tåpelig krav i dag. Hvordan vi skal være, skal ikke være oss selv lenger. Blir dirigert heletiden 😞 

Men hvor slitsomt kan det være å si et hei, eller smile, til en kunde som er innom?

Service og hyggelig betjening gjør at kundene trives og kommer tilbake. Jeg skjønner at det kan være en og annen kunde som er sur og ufordragelig, men det store flertallet kunder er helt vanlige mennesker som setter pris på å bli hilst på når de møter deg i kassa, eller i butikken for øvrig. God service teller mer enn pris for mange.

Hvis man synes kunder er noe herk, og at det er et ork å smile til en kunde, burde man egentlig bytte til et annet levebrød.

Anonymkode: a5613...124

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...