Husholdning1 Skrevet 2. november 2019 #13461 Skrevet 2. november 2019 4 timer siden, kenpet skrev: Kunder som kun klager på pris ser jeg på som frekke! Huffer seg over at det er dyrt, og når de skal betale og jeg sier prisen får jeg ofte til svar: "Nei du sier ikke det" eller "det skulle ikke forundre meg". Jeg synes ofte at ting er dyrt, men da klager jeg ikke høyt over det i butikken. Enten lar jeg vær å kjøpe, ellers kjøper jeg det og holder munn om prisen. Å kommentere at ting er dyrt er helt greit. Straks du gir betjeningen skylden derimot ... 17
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #13462 Skrevet 2. november 2019 Kan noen forklare meg HVORFOR så mange gamle (damer spesielt) forventer at vi skal ekspidere dem før andre? Hadde en lang kø i dag pga mye tilbud og bare 1 kasse i hele butikken, mens jeg slår inn andre sine varer kommer en annen og bare steller seg foran dem og legger frem varene på båndet (så det blir utrolig mye surr i kassa). Sier pent at hun må stille seg i kø og vente til hennes tur... svaret jeg får? «Herregud jeg gidder da ikke stå i den jævla køen!» Tror da ingen av de andre vil stå i kø heller, kvinne? 🙄 Uansett sa hun bak at den gamle dama kunne bare gå foran (selv om alle var veldig irriterte). Så hadde hun faktisk ikke råd til alle varene sine engang 😩 Anonymkode: 45010...df3 27
Gjest ti10 Skrevet 6. november 2019 #13464 Skrevet 6. november 2019 På 1.10.2019 den 18.33, AnonymBruker skrev: Har jobbet på apotek og kunder som forteller meg hvor jeg kan gå for å få hjelp med kvisene mine. Ikke én kunde som sa det var flere. Veldig unødvendig. Anonymkode: ed53a...45c Ufint er det uansett, men jeg ser for meg at det er sånt som eldre kan finne på å si til folk.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13465 Skrevet 6. november 2019 På 2.11.2019 den 15.49, AnonymBruker skrev: Meg: i kassakø bak pensjonist. Pensjonist: tar frem KORT for å betale. (ikke småpenger) Meg: *sjokk* det ser man ikke for ofte. Pensjonist: EN-ÅTTE-FIRE-NI (snakker høyt og taster kode) Ekspeditør: Prøv å slå koden på nytt. Det ble noe feil. Pensjonist: SEKS-FIRE-FIRE-TO Ekspeditør: Det ble nok feil igjen. Vil du prøve på nytt? Pensjonist: EN-ÅTTE-FIRE-NI Ekspeditør: Der gikk det i orden. Takk for handelen. Meg: ??????..........???????????....... Hva har jeg vært vitne til? Anonymkode: 29ca1...0ac Har en eldre kunde som bevisst sier feil tall høyt når han taster koden. Kanskje det var noe sånt denne også holdt på med? Anonymkode: 0128d...492 2
Gjest ti10 Skrevet 6. november 2019 #13466 Skrevet 6. november 2019 På 2.11.2019 den 18.35, The Kitten skrev: Elektronikk Men da er vi vel over på pruting, dessuten var det nok snakk om en ganske dyr vare, kanskje også noe som er på vei ut av sortimentet. Det er forskjell på å prute på elektronikk som koster flere titusener og å klage på klær til noen hundrelapper, blomster osv.
Depresso Skrevet 8. november 2019 #13467 Skrevet 8. november 2019 Jeg jobber i en butikk der vi selger kjøkkenutstyr og litt interiør. Vi hadde kundekveld, så vi hadde rigga opp et bord ved inngangen der jeg hadde demo på en smoothiemaskin vi hadde på salg, som vi tenkte vi skulle selge mye av den kvelden. Derfor lagde jeg smoothies og serverte hjemmebakte muffins (som jeg hadde brukt flere timer på kvelden før) og kaffe til kundene. Etter kort tid måtte jeg en tur inn i butikken i ca 2 minutter å ordne noe. Når jeg kom tilbake hadde en jentegjeng på ca 13-14 år tatt alle muffinsene på bordet og tatt plastkopper fra oss, og helt opp i all appelsinjuicen som vi skulle bruke til å ha i smoothien jeg lagde til kundene, oppi plastkoppene å drukket opp alt. Jeg ble så paff at jeg sto å måpte. Så gikk de når jeg kom. Hørte hun ene klaga på at muffinsen var tørr når de gikk bortover. Jeg hadde ingen mulighet til å dra fra jobben å kjøpe appelsinjuice, så da ble hele kundekvelden ødelagt for min del. Prøvde selvfølgelig å gjøre det beste ut av det, men jeg kjente det kokte inni meg mer for hvert minutt som gikk. 🤯 37
Gjest LaptopPute Skrevet 8. november 2019 #13468 Skrevet 8. november 2019 4 hours ago, Depresso said: Jeg jobber i en butikk der vi selger kjøkkenutstyr og litt interiør. Vi hadde kundekveld, så vi hadde rigga opp et bord ved inngangen der jeg hadde demo på en smoothiemaskin vi hadde på salg, som vi tenkte vi skulle selge mye av den kvelden. Derfor lagde jeg smoothies og serverte hjemmebakte muffins (som jeg hadde brukt flere timer på kvelden før) og kaffe til kundene. Etter kort tid måtte jeg en tur inn i butikken i ca 2 minutter å ordne noe. Når jeg kom tilbake hadde en jentegjeng på ca 13-14 år tatt alle muffinsene på bordet og tatt plastkopper fra oss, og helt opp i all appelsinjuicen som vi skulle bruke til å ha i smoothien jeg lagde til kundene, oppi plastkoppene å drukket opp alt. Jeg ble så paff at jeg sto å måpte. Så gikk de når jeg kom. Hørte hun ene klaga på at muffinsen var tørr når de gikk bortover. Jeg hadde ingen mulighet til å dra fra jobben å kjøpe appelsinjuice, så da ble hele kundekvelden ødelagt for min del. Prøvde selvfølgelig å gjøre det beste ut av det, men jeg kjente det kokte inni meg mer for hvert minutt som gikk. 🤯 Fy faen for noen irriterende. frekke fjortiser!! Ååååh så kjipt!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #13469 Skrevet 8. november 2019 Folk som kommer i butikken og sier: '' Hei, jeg skal hente en bestilling'' og ikke noe mer, og tror at jeg da automatisk skal vite både nr på pakken og navnet på kunden. Når jeg da ber om ordrenr så virker det nesten som om kunden blir litt brydd! Vi vil helst ha ordrenr og det er ikke alltid systemet finner på navn så da er det enklere. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare har det oppe med en gang før de går inn i butikken. Anonymkode: ffdcd...054 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #13470 Skrevet 8. november 2019 Vi pusset opp butikken og i forbindelse med nyåpning hadde vi laget til goodiebags til de 100 første kundene, med varer til flere hundre kroner. Bl.a skjerf, smykker, kremer osv.. De fleste ble kjempeglade når de fikk goodiebag og takket pent, men det var et par-tre godt voksne damer som kom å prikket meg på ryggen å spurte om de ikke kunne få en annen goodiebagpose da de var misfornøyd med det de fikk. Altså.... 😮 TAKK, heter det Anonymkode: cd6d6...bab 47
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 Populært innlegg #13471 Skrevet 8. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker said: Folk som kommer i butikken og sier: '' Hei, jeg skal hente en bestilling'' og ikke noe mer, og tror at jeg da automatisk skal vite både nr på pakken og navnet på kunden. Når jeg da ber om ordrenr så virker det nesten som om kunden blir litt brydd! Vi vil helst ha ordrenr og det er ikke alltid systemet finner på navn så da er det enklere. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare har det oppe med en gang før de går inn i butikken. Anonymkode: ffdcd...054 Jeg gjør det slik, fordi jeg ikke vet hva dere trenger/ønsker. Og fordi jeg har erfaring med at jeg uansett må gi info på nytt når dere har fått åpnet systemene deres. Så for meg er "Jeg skal hente en bestilling " info til deg om at du skal gjøre deg klar til å motta info du trenger. Fra begge sider av bordet syns jeg det er bedre å gi info når mottager er klar. Anonymkode: 79530...14c 92
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 Populært innlegg #13472 Skrevet 8. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som kommer i butikken og sier: '' Hei, jeg skal hente en bestilling'' og ikke noe mer, og tror at jeg da automatisk skal vite både nr på pakken og navnet på kunden. Når jeg da ber om ordrenr så virker det nesten som om kunden blir litt brydd! Vi vil helst ha ordrenr og det er ikke alltid systemet finner på navn så da er det enklere. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare har det oppe med en gang før de går inn i butikken. Anonymkode: ffdcd...054 Neste gang jeg skal hente noe så kommer jeg til å si: Hei. Jeg skal hente ordre nummer 2390856082. Når du sier unnskyld, kan du gjenta så kommer jeg til å bli irritert fordi du ikke hører etter når jeg ramser opp ordrenummeret. Er det slik du mener? Anonymkode: 29ca1...0ac 80
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #13473 Skrevet 8. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neste gang jeg skal hente noe så kommer jeg til å si: Hei. Jeg skal hente ordre nummer 2390856082. Når du sier unnskyld, kan du gjenta så kommer jeg til å bli irritert fordi du ikke hører etter når jeg ramser opp ordrenummeret. Er det slik du mener? Anonymkode: 29ca1...0ac Haha! Jeg er smertefullt enig, og jeg har ordrenummer og innscanningsgreie klart på telefonen. Ender opp med at jeg holder telefonen oppe i 2-3 minutter før de klarer å registrere nummeret eller scanne den inn. Anonymkode: 4eee8...56a 14
kenpet Skrevet 8. november 2019 #13474 Skrevet 8. november 2019 På 2.11.2019 den 18.25, AnonymBruker skrev: Merkelig holdning. Anonymkode: 1c671...3b6 Fra meg eller kundene?
Populært innlegg Anim92 Skrevet 8. november 2019 Populært innlegg #13475 Skrevet 8. november 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som kommer i butikken og sier: '' Hei, jeg skal hente en bestilling'' og ikke noe mer, og tror at jeg da automatisk skal vite både nr på pakken og navnet på kunden. Når jeg da ber om ordrenr så virker det nesten som om kunden blir litt brydd! Vi vil helst ha ordrenr og det er ikke alltid systemet finner på navn så da er det enklere. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare har det oppe med en gang før de går inn i butikken. Anonymkode: ffdcd...054 Neste gang skal jeg si "hei jeg heter Mina og skal hente bestilling 4828582". Men da forventer jeg at du husker det nummeret og henter uten noe mer spørsmål. Tenker det er veldig naturlig å hilse og si jeg skal hente noe og deretter vente på ditt oppfølgingsspørsmål, så du kan forberede deg på arbeidsoppgaven du skal gjøre. 51
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #13476 Skrevet 8. november 2019 På 2.11.2019 den 15.44, AnonymBruker skrev: Meg i kassakø for å kjøpe noe å spise i min halvtimes lunsjpause. Pensjonist: Kan jeg snike meg foran deg i køa? Jeg har jo bare to ting... Meg: *rekker ikke å svare før pensjonisten svinger inn foran meg og dumper pultost og poteter på båndet foran meg* Meg: øøøhhmp eehh... du.... *pensjonisten plukker opp og slenger en avis og et ukeblad på båndet* Meg: %#/%#/&$%/!"#$%/!#"%$!/#%"/"#! (inni meg - man har da oppdragelse) Pensjonist: Krangler på potetprisen med ekspeditøren. Må få forklart med teskje i flere omganger at det er asterix som er på tilbud. Ikke mandelpotet. Meg: !()/$)($/"#&(/"&)!/$)(#/$)("#&%"#&()/)(!! (fortsatt inni meg men like før det bobler over og kommer ut) Pensjonist: Betaler for varene (127 kroner) med mynter. BARE MYNTER!!!!!! Meg: )#&$&#)!$#/)#!&%/#!"&$)!&)!#&%)#&"!)(#!!!!!!!!!! (ser for meg at jeg sparker pensjonisten ut døra og slenger potetene i bakhodet på vedkommende) Pensjonist: lunter rolig og avslappet ut døra. Meg: PRØVER Å KOMME FORBI. LUNSJPAUSEN ER SNART OVER. Meg: /!)(!&$)#&!(!#&$)#/)"#/="/%=)"/&%)!/#)#/%=)#"!/%)="/=)#/% (i ferd med å få hjerteattak) Anonymkode: 29ca1...0ac Derfor handler jeg alltid lunch før skiftet begynner , evt bruker jeg den første korte pausen min til å kjøpe lunch /gå på polet etc sånn at det ikke går utover lunchpausen. Anonymkode: 66338...4bd 4
Anonymanda Skrevet 8. november 2019 #13477 Skrevet 8. november 2019 På 3.11.2019 den 0.42, AnonymBruker skrev: Kan noen forklare meg HVORFOR så mange gamle (damer spesielt) forventer at vi skal ekspidere dem før andre? Hadde en lang kø i dag pga mye tilbud og bare 1 kasse i hele butikken, mens jeg slår inn andre sine varer kommer en annen og bare steller seg foran dem og legger frem varene på båndet (så det blir utrolig mye surr i kassa). Sier pent at hun må stille seg i kø og vente til hennes tur... svaret jeg får? «Herregud jeg gidder da ikke stå i den jævla køen!» Tror da ingen av de andre vil stå i kø heller, kvinne? 🙄 Uansett sa hun bak at den gamle dama kunne bare gå foran (selv om alle var veldig irriterte). Så hadde hun faktisk ikke råd til alle varene sine engang 😩 Anonymkode: 45010...df3 Fordi gamlinger er vant til å bli automatisk tilbedt og opphøyet pga fødselsdatoen sin. Spiller ingen rolle hvordan du oppfører deg mot andre eller om du er en forferdelig person , nei, er du "eldre" så skal alle respektere deg samme hva du gjør. De har nærmest gudestatus andre deler av verden. 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #13478 Skrevet 8. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste gang jeg skal hente noe så kommer jeg til å si: Hei. Jeg skal hente ordre nummer 2390856082. Når du sier unnskyld, kan du gjenta så kommer jeg til å bli irritert fordi du ikke hører etter når jeg ramser opp ordrenummeret. Er det slik du mener? Nei, mer at man ihvertfall har nr oppe når man sier at man skal hente en ordre. Jeg hopper rett inn i systemet og sier at jeg trenger ordrenr. Da står ofte folk og sier: åja, må du ha det. Så bruker de lang tid på å finne det på telefonene, skal lete på både mail og telefon. Skjønner at innlegget mitt ble litt misforstått her Anonymkode: ffdcd...054 19
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #13479 Skrevet 9. november 2019 22 timer siden, Depresso skrev: Jeg jobber i en butikk der vi selger kjøkkenutstyr og litt interiør. Vi hadde kundekveld, så vi hadde rigga opp et bord ved inngangen der jeg hadde demo på en smoothiemaskin vi hadde på salg, som vi tenkte vi skulle selge mye av den kvelden. Derfor lagde jeg smoothies og serverte hjemmebakte muffins (som jeg hadde brukt flere timer på kvelden før) og kaffe til kundene. Etter kort tid måtte jeg en tur inn i butikken i ca 2 minutter å ordne noe. Når jeg kom tilbake hadde en jentegjeng på ca 13-14 år tatt alle muffinsene på bordet og tatt plastkopper fra oss, og helt opp i all appelsinjuicen som vi skulle bruke til å ha i smoothien jeg lagde til kundene, oppi plastkoppene å drukket opp alt. Jeg ble så paff at jeg sto å måpte. Så gikk de når jeg kom. Hørte hun ene klaga på at muffinsen var tørr når de gikk bortover. Jeg hadde ingen mulighet til å dra fra jobben å kjøpe appelsinjuice, så da ble hele kundekvelden ødelagt for min del. Prøvde selvfølgelig å gjøre det beste ut av det, men jeg kjente det kokte inni meg mer for hvert minutt som gikk. 🤯 Hvor i helvete er oppdragelsen til folk?? Nei, fy faen, det der skal ikke være mulig?!?! For noen frekke drittunger! Meg, meg, meg, meg. Det er vel alt dem tenker på! Anonymkode: bd5d9...5d7 8
mmd Skrevet 9. november 2019 #13480 Skrevet 9. november 2019 (endret) Edit: Kommentert tidligere. Endret 9. november 2019 av mmd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå