Orbis Skrevet 18. august 2019 #13341 Skrevet 18. august 2019 21 timer siden, LaptopPute skrev: Det er jo et idiotisk system. Husker du hvilken butikk du var på`? Spar
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #13342 Skrevet 18. august 2019 22 minutter siden, Orbis skrev: Spar Takler ikke de selvbetjente maskinene. På én bunnprisbutikk er dette standard (dvs. de ikke har manuell kasse), men det har heldigvis gått bra frem til nå. Anonymkode: 4eee8...56a 1
altflyter Skrevet 18. august 2019 #13343 Skrevet 18. august 2019 1 time siden, ti10 skrev: Det er uansett ikke greit å kjefte, men jeg har opplevd flere ganger at lagerbeholdningen på nett ikke stemte. Både at størrelsen ikke er inne og at de ikke har varen i det hele tatt. Og nei, jeg pleier ikke å kjefte når det skjer En bekjent nevnte for øvrig en gang at "lagerbeholdning på nett" var et ca. estimat der han jobbet. Han hadde flere ganger fått kjeft av kunder som hadde kjørt over halve Østlandet for å kjøpe noe som sto som lagerført, men likevel ikke var på lager, og mente at alle burde forstå at det dreide seg om et omtrentlig estimat... Tydeligvis varierende praksis på sånt. En god tommelfingerregel er at hvis de har mindre enn 3 igjen på lager, så bør man ringe først. Det har jeg god erfaring med. Hva dumme kunder angår, så stod jeg bak en dame i køen her om dagen som kun snakket spansk. Hun skjelte ut den stakkars butikkansatte på spansk mens kassadamen desperat prøvde å snakke engelsk og norsk til henne.... Er det så vanskelig å slutte å hyle når hun i kassa åpenbart ikke kan spansk? Heldigvis var jeg med en venninne som snakker flytende spansk som ba henne dra til helvete.... Damen var angivelig sint fordi de ikke hadde en frukt hun ville ha..... Damen oppholdt hele køen med å skrike... Hva er poenget når motparten åpenbart gjør så godt hun kan og ikke forstår? 31
CabinCruiser Skrevet 18. august 2019 #13344 Skrevet 18. august 2019 Står i kø på Kiwi. Lang kø. Lørdag ettermiddag. En eldre dame (ikke med rullator, men oppegående pensjonistdame, er beskrivende) har lagt på kassa, varene er slått inn. Det er også Dagbladet. Den blir slått inn til Kr 40. Hun betaler og begynner å pakke, før hun ser på kvitteringer. Slenger posen fra seg og bryter inn i det eksisterende innslåingen av varer. "Den koster 30 kr! Jeg vil ha 10 kr tilbake!!" Gutten i kassa spørr om hun kan være snill å vente til han er ferdig med å slå inn varene til den andre kunden. Det kan hun slett ikke. Gutten i kassa virker brydd, og det virker han som snart skal eie de varene som nå slåes inn også. Gutten tar avisen "den ligger med 40 kr i systemet...". "NEI hører du DÅRLIG, den koster 30 kroner og jeg skal ha 10 kroner tilbake NÅ!" Mye fram og tilbake. Han som snart skal eie de varene som er slått inn tilbyr seg å gi henne en tier. Men rett skal være rett og hun SKAL ha den tieren tilbake fra Kassa. Etter en liten stund med kjefting fra dama mister en person i køa tålmodigheten og ber henne roe seg ned og oppføre seg som folk. Da blir hun sint og slår til han med den avisen som hun skal ha en tier tilbake for, sånn at den går i stykker 😌 41
The Kitten Skrevet 18. august 2019 #13345 Skrevet 18. august 2019 2 minutter siden, CabinCruiser skrev: Står i kø på Kiwi. Lang kø. Lørdag ettermiddag. En eldre dame (ikke med rullator, men oppegående pensjonistdame, er beskrivende) har lagt på kassa, varene er slått inn. Det er også Dagbladet. Den blir slått inn til Kr 40. Hun betaler og begynner å pakke, før hun ser på kvitteringer. Slenger posen fra seg og bryter inn i det eksisterende innslåingen av varer. "Den koster 30 kr! Jeg vil ha 10 kr tilbake!!" Gutten i kassa spørr om hun kan være snill å vente til han er ferdig med å slå inn varene til den andre kunden. Det kan hun slett ikke. Gutten i kassa virker brydd, og det virker han som snart skal eie de varene som nå slåes inn også. Gutten tar avisen "den ligger med 40 kr i systemet...". "NEI hører du DÅRLIG, den koster 30 kroner og jeg skal ha 10 kroner tilbake NÅ!" Mye fram og tilbake. Han som snart skal eie de varene som er slått inn tilbyr seg å gi henne en tier. Men rett skal være rett og hun SKAL ha den tieren tilbake fra Kassa. Etter en liten stund med kjefting fra dama mister en person i køa tålmodigheten og ber henne roe seg ned og oppføre seg som folk. Da blir hun sint og slår til han med den avisen som hun skal ha en tier tilbake for, sånn at den går i stykker 😌 Håper hun fikk 10-eren sin og avisen som var gått i stykker. 3
CabinCruiser Skrevet 18. august 2019 #13346 Skrevet 18. august 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Håper hun fikk 10-eren sin og avisen som var gått i stykker. Det gjorde hun. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #13347 Skrevet 18. august 2019 32 minutter siden, The Kitten skrev: Håper hun fikk 10-eren sin og avisen som var gått i stykker. Hvorfor skal hun ha en 10-er? Dagbladet koster faktisk 40 kr. Apropos dette med lagerbeholdning på nett vet jeg at Lindex oppdaterer hver natt (dette står på hjemmesiden), så det som står på som beholdning på nett er det som var på lager ved stengetid dagen før. Det tas ikke hensyn til det som er solgt samme dag. Dermed er det kun om man er i butikken ved åpningstid man kan være relativt sikker på at lagerbeholdningen stemmer. Utover dagen blir det mer usikkert. Anonymkode: 379a7...032 20
kenpet Skrevet 18. august 2019 #13348 Skrevet 18. august 2019 På 13.8.2019 den 0.20, AnonymBruker skrev: Kunde: «Dette er uhørt! Det er deres ansvar at dere har nok penger så jeg kan ta ut. Jeg kan ikke gå rundt i byen for å få noen jævla tusenlapper. Dere har et ansvar for å ha nok penger, dette er faktisk din skyld!» Anonymkode: 45010...df3 Dette er resultatet av "kunden har alltid rett". Mange kunder tror at de kan få det som det vil, og så fort de ikke får det som de vil (kanskje pga. lover og regler osv), tror de at de har all rett til å skjelle ut oss ansatte. For ikke så lenge siden fikk jeg kjeft av en kunde og ble fortalt at jeg ga dårlig service fordi han skulle bestille et produkt, og jeg fortalte at det varen ankommer om en uke. Nei, det var alt for lang tid! Disse kundene kan umulig ha jobbet innenfor kundeservice. Håper i hvertfall ikke at de har daglig kontakt med kunder når de oppfører seg slik i butikken. De som er 50+ er verst, og tror at lover og regler ikke gjelder dem. Har aldri hatt problemer med de unge kundene. Kunne ønske vi sluttet med å si at kunden alltid har rett. Mange tolker det litt for bokstavelig. Kundene har ikke alltid rett. De tar for det meste feil. 23
Gjest ti10 Skrevet 18. august 2019 #13349 Skrevet 18. august 2019 1 time siden, altflyter skrev: En god tommelfingerregel er at hvis de har mindre enn 3 igjen på lager, så bør man ringe først. Det har jeg god erfaring med. Hva dumme kunder angår, så stod jeg bak en dame i køen her om dagen som kun snakket spansk. Hun skjelte ut den stakkars butikkansatte på spansk mens kassadamen desperat prøvde å snakke engelsk og norsk til henne.... Er det så vanskelig å slutte å hyle når hun i kassa åpenbart ikke kan spansk? Heldigvis var jeg med en venninne som snakker flytende spansk som ba henne dra til helvete.... Damen var angivelig sint fordi de ikke hadde en frukt hun ville ha..... Damen oppholdt hele køen med å skrike... Hva er poenget når motparten åpenbart gjør så godt hun kan og ikke forstår? Jo, ser den, men det er ikke alltid det står antall, bare at de har det i den og den filialen. Har opplevd å få beskjed om at nei, dette var sesongvare, det hadde de ikke hatt inne på mange måneder. Fikk god hjelp da, hun som betjente meg her lette både i butikken og på lageret, det skal hun ha. Kunne sikkert ha ringt på forhånd, men når man har planlagt julegaveshopping, blir det gjerne ikke til at man ringer alle butikkene på lista før man starter
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13350 Skrevet 19. august 2019 Jeg og ei venninne var på en klesbutikk for noen dager siden og fant en fin topp på salgs som hang der i medium og large. Så jeg tok large-toppen til prøverommet, prøvde den på og den var faktisk litt stor. Venninna mi var heldigvis rett i nærheten så jeg spurte hun om hun kunne hente den i en medium. Etter hun hadde gått kom jeg på at jeg glemte å si nøyaktig hvor den hang på salgsstativet. Men hun kommer tilbake uten noen topp. "Var den ikke der?" spurte jeg. "Å, jeg spurte en ansatt", sa hun. Så da måtte jeg jo forklare til henne at det allerede hang en medium på salgsstativet og at det var ingen vits for den ansatte å gå helt ned i kjelleren for å se etter den. Og det tok evigheter, stakkars dame. Og den var jo selvsagt ikke der nede heller. Og hun tenkte visst ikke på å sjekke noen av salgsstativene. Heldigvis fikk jeg til slutt overbevist venninna mi om å hente medium-toppen og jeg fikk prøvd den på. Så vi var litt dumme kunder begge to; jeg forklarte ikke godt nok til venninna mi og hun gikk rett til en ansatt i stedet for å lete selv. Anonymkode: ab55a...9dc 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13351 Skrevet 19. august 2019 På 18.8.2019 den 0.47, Nuka skrev: Var litt dum kunde sjøl en gang. Jeg er en ganske frisinna sjel som snakker lett om mye, også innen sex og samliv. Vi måtte ha kondomer, men kan ikke kjøpe vanlig størrelse så må da på erotisk butikk. Går inn i butikken, og kikker litt ved døra først da det var en kunde der som snakka med betjeningen. Kikker litt, det var jo ikke så ofte jeg var inne på erotiske butikker før det så går først bort til sko så til noen snasne lingerie osv, men holder meg ved døra. Plutselig ser den andre kunden meg og får det travelt og haster mot døra så jeg utbryter først at "jeg har god tid jeg altså, så bare ta den tia du trenger du"! kunden blir jo sprut rød og går ut hvorpå betjeningen prøver å skjule et glis. Hun kommer bort og lurer på om jeg vil ha noe hjelp og jeg svarer at ja, jeg må ha kondomer da jeg visst er allergisk mot sperm. Hun kikker litt, men er fortsatt profesjonell altså og jeg svarer at det er helt 100% seriøst. "Oi, stakkars?" får jeg og svarer at nja litt kjipt, men shit happens. Jeg blir så helt stille og går i tenkeboksen og kikker litt videre så hun må spørre etter rundt 3 min om jeg skulle ha noe som hjelper da? Jeg kikker på henne og sier bare hææææ? Og får ja, mot allergien din "åfaen, den ja... eh. . Ja, kondomer ja... jeg kunne kjøpt på matbutikk, men det funker ikke så bra da de strammer og sklir av og.. ja, men det finnes jo sånne litt større... og" ja, jeg prater litt febrilsk da og hun ler avvepnende og tar meg med bort til hylla og svarer ganske rolig at det er vanligere enn man tror. Igjen dum kommentar: "jo, men helsesøster og mange sexologer mener jo bastant at butikkstørrelser passer så å si alle, men gubben er jo ikke så spesiell selv om han er det for meg så er han jo... eh, oi... jeg prøver en av de midt i mellom størst og hakket over butikkstørrelse jeg, går det greit?" Hun flirer avvepnende igjen, handelen avsluttes og både jeg og hun flirer godt. Har vært der mange ganger etter det og hatt noen litt dumme episoder etter det også, men ikke like ille heldigvis 😂 Hæ? Anonymkode: 8abb3...e33 45
Nuka Skrevet 19. august 2019 #13352 Skrevet 19. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: 8abb3...e33 Hæ til hva? Dum kunde, dårlig forklart, mye rot eller spermallergi? Ganske mye rot i innlegget mitt, men likevel hva forstår du (og dere andre som trykker liker) ikke med innlegget? Null stress å forklare 🙃 1
VKM Skrevet 19. august 2019 #13353 Skrevet 19. august 2019 (endret) On 8/13/2019 at 12:20 AM, AnonymBruker said: Har mange! Jobber på en liten nærbutikk. Siden den er såpass liten kan vi ha åpent alle dager i året, men det betyr jo at det er VELDIG trangt. Mer en butikk for småhandling enn storhandling, derfor har vi ikke så stort utvalg og vi har bare 1-2 på jobb av gangen. 1. Jeg jobber alene på kvelden en lørdag. Rett før alkoholsalget stenger blir det lang kø med folk som bestemte seg for å drikke. Selvfølgelig midt i køen så blir jeg stresset, kunden som skulle betale hadde ikke nok penger på kortet for alle varene. Han banner og kjefter før han ber meg fjerne noen ølbokser fra sekspakningen. Rekker å gjøre dette, men når jeg scanner ølboksene på nyy får jeg varsel på kasseskjermen at alkoholsalget er stengt. Jeg kan teknisk sett fortsette å selge etter ølsalget, men da må man ha tillatelse fra sjefen og et spesielt adgangskort jeg ikke har på meg. Forklarer til han (og de bak) at alkoholsalget er stengt. Kunde: Herregud jeg har da råd, dette er bare tull! Har du gjort dette med vilje? Meg: Jeg beklager ulempen, men jeg kan ikke kontrollere bankterminalen. Vil du fortsatt kjøpe de andre varene? Kunden: Fyfaen, bare innrøm at du sperret kortet mitt med vilje! Det ble så absurd at jeg bare måtte be han om å enten kjøpe varene eller gå. Trodde han virkelig jeg tappet kortet hans så han ikke kunne kjøpe øl? 😂 2. Kunder liker å behandle oss som en minibank. Problemet er bare at vi får ikke så mye kontanter og trenger til veksel. Kunde (sur dame som kjøper noen varer): ... også vil jeg ta ut 3000 kr Meg: «beklager, men vi må spare kontanter til veksel. Men det er en minibank fem minutter unna ...» Kunde: «Herregud, jeg gidder da ikke gå så jævlig langt! Jeg skal ha 3000 kr» Meg: «Igjen, jeg beklager, men jeg må dessverre ha kontanter til vekslepenger. Vi kan ta ut et litt mindre beløp, kanskje 1000 kr?» Kunde: «Dette er uhørt! Det er deres ansvar at dere har nok penger så jeg kan ta ut. Jeg kan ikke gå rundt i byen for å få noen jævla tusenlapper. Dere har et ansvar for å ha nok penger, dette er faktisk din skyld!» En annen kunde bak henne som har hørt hele greia prøver å be henne om å roe seg ned litt og takk gud forsvarer han meg om at jeg ikke kan noe for at det er lite kontanter i kassa. Men den gamle damen blir så sur at hun faktisk KASTET en eske sjokolader vi har ved kassa på meg, skjelte meg ut og dro. Ble så satt ut at jeg ikke klarte å svare engang. Han andre mannen ropte på henne at det var uakseptabelt og var generelt veldig hyggelig mot meg, men herregud, for noen folk... Anonymkode: 45010...df3 Meg igjen (glemte å trykke anonym nå men jaja): Hun gamle damen som kastet sjokoladen på meg kom tilbake gitt. Men hun skulle ha hjelp til å finne babymat. Jeg viste hun hvor det var og (siden jeg vet hun ser dårlig) Fortalte hun at mat til denne aldersgruppen var her og den andre der osv da jeg antok hun kjøpte for en baby. Kunde: HVA? DET ER TIL MEG! HVORDAN SKJØNNER DU IKKE DET? Meg: Beklager, det visste jeg ikke! Vel, da har vi disse smakene... Er det en spesiell type du vil ha? Hun: Nei, glem det, kan ikke stole på dumme jenter som deg Jeg bare gikk tilbake til kassa. Da hun skulle betale himlet hun med øyne. Hun: Kan noen andre gjøre dette? Tror ikke du burde stoles på med så mange varer Meg: Det er bare meg på jobb i dag, dessverre Hun: Ring noen andre og be de komme på jobb da! Meg: Får dessverre ikke gjort det på så kort varsel. Til slutt får jeg visst «lov» til å scanne varene hennes og få betalt, men hun stirrer stygt på meg hele tiden... Har lært å le av det i etterkant, men skal sies jeg ble ganske lei meg et par timer etter den samtalen Endret 19. august 2019 av VKM 37
Gjest ElMona Skrevet 19. august 2019 #13354 Skrevet 19. august 2019 24 minutter siden, VKM said: Meg igjen (glemte å trykke anonym nå men jaja): Hun gamle damen som kastet sjokoladen på meg kom tilbake gitt. Men hun skulle ha hjelp til å finne babymat. Jeg viste hun hvor det var og (siden jeg vet hun ser dårlig) Fortalte hun at mat til denne aldersgruppen var her og den andre der osv da jeg antok hun kjøpte for en baby. Kunde: HVA? DET ER TIL MEG! HVORDAN SKJØNNER DU IKKE DET? Meg: Beklager, det visste jeg ikke! Vel, da har vi disse smakene... Er det en spesiell type du vil ha? Hun: Nei, glem det, kan ikke stole på dumme jenter som deg Jeg bare gikk tilbake til kassa. Da hun skulle betale himlet hun med øyne. Hun: Kan noen andre gjøre dette? Tror ikke du burde stoles på med så mange varer Meg: Det er bare meg på jobb i dag, dessverre Hun: Ring noen andre og be de komme på jobb da! Meg: Får dessverre ikke gjort det på så kort varsel. Til slutt får jeg visst «lov» til å scanne varene hennes og få betalt, men hun stirrer stygt på meg hele tiden... Har lært å le av det i etterkant, men skal sies jeg ble ganske lei meg et par timer etter den samtalen Nei vet du hva, til hun her skulle du bare sagt rett ut at sånn oppfører man seg ikke, og bedt henne om å holde kjeft og betale eller å stikke. Du er ikke ansatt for å ta imot hets!
HusogHans Skrevet 19. august 2019 #13355 Skrevet 19. august 2019 Jeg hadde en kunde som ville ha en times arbejde gratis 😂 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13356 Skrevet 19. august 2019 Det slår meg at alle disse gamle menneskene har mye opparbeidet sinne/irritasjon av div grunner: ensomhet, pengesparing de lærte seg etter krigen/lite pensjon, oppvokst med at unge skal behandles nedlatende, de kan bli stresset når de ikke klarer å henge med så fort. All ære til butikkansatte som behandler disse rolig og med tolmodighet. Desverre kan det renne over for noen og enhver, butikkansatte kan ikke kjefte for da går de til sjefen og klager. Så er det opp til andre kunder og snakke strengt til dem så de slutter:/ trist Anonymkode: a729c...68e 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13357 Skrevet 19. august 2019 1 hour ago, Nuka said: Hæ til hva? Dum kunde, dårlig forklart, mye rot eller spermallergi? Ganske mye rot i innlegget mitt, men likevel hva forstår du (og dere andre som trykker liker) ikke med innlegget? Null stress å forklare 🙃 Mye rot. Jeg klarte ikke følge deg. Anonymkode: 79530...14c 16
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13358 Skrevet 19. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye rot. Jeg klarte ikke følge deg. Anonymkode: 79530...14c Skjønner den, klein situasjon og vanskelig å forklare. Kan prøve å renskrive det i morra Anonymkode: 3671d...e34 2
Eun Skrevet 20. august 2019 #13359 Skrevet 20. august 2019 På 18.8.2019 den 19.14, altflyter skrev: En god tommelfingerregel er at hvis de har mindre enn 3 igjen på lager, så bør man ringe først. Det har jeg god erfaring med. Hva dumme kunder angår, så stod jeg bak en dame i køen her om dagen som kun snakket spansk. Hun skjelte ut den stakkars butikkansatte på spansk mens kassadamen desperat prøvde å snakke engelsk og norsk til henne.... Er det så vanskelig å slutte å hyle når hun i kassa åpenbart ikke kan spansk? Heldigvis var jeg med en venninne som snakker flytende spansk som ba henne dra til helvete.... Damen var angivelig sint fordi de ikke hadde en frukt hun ville ha..... Damen oppholdt hele køen med å skrike... Hva er poenget når motparten åpenbart gjør så godt hun kan og ikke forstår? Ikke at jeg finner det logisk, men kan det ha noe med kulturen å gjøre? Jeg var nettopp i Spania. Var på en matbutikk og sto i kø for å betale. Da var det en mann bak meg som kjefta på meg på spansk for noe hun foran meg hadde gjort (men det visste ikke han). Jeg sa på engelsk at det var hun foran meg, men han fortsatte bare å gjalle på spansk. Kassadama brøt til slutt inn og forklarte mannen at det ikke var min feil. LIKEVEL fortsatte han. På spansk. 4
altflyter Skrevet 20. august 2019 #13360 Skrevet 20. august 2019 1 minutt siden, Eun skrev: Ikke at jeg finner det logisk, men kan det ha noe med kulturen å gjøre? Jeg var nettopp i Spania. Var på en matbutikk og sto i kø for å betale. Da var det en mann bak meg som kjefta på meg på spansk for noe hun foran meg hadde gjort (men det visste ikke han). Jeg sa på engelsk at det var hun foran meg, men han fortsatte bare å gjalle på spansk. Kassadama brøt til slutt inn og forklarte mannen at det ikke var min feil. LIKEVEL fortsatte han. På spansk. Det kan selvsagt hende, men det er litt håpløst å skjelle ut noen på spansk i Norge og bare gå ut ifra at motparten forstår hva du sier... 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå