Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 7.8.2019 den 16.41, Orbis skrev:

I dag var dagen, dagen jeg aldri hadde trodd faktisk skulle komme, dagen da en tenåringsjente kom inn å spurte etter blinklysolje mens moren satt i bilen lett synlig fra kassen og holdt på å le seg ihjel 😂

Dette minnet meg om en kollega jeg hadde da jeg jobbet på Jernia. Han hadde veldig moro av å be nyansatte ekstrahjelper om å finne frem sleggefett og/eller grønn overledning. Noen skjøte at dette bare var tulleting som ikke fantes og satte ham på plass, mens andre lette iherdig mens kollegaen min holdt på å le seg i hjel.

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mange!

Jobber på en liten nærbutikk. Siden den er såpass liten kan vi ha åpent alle dager i året, men det betyr jo at det er VELDIG trangt. Mer en butikk for småhandling enn storhandling, derfor har vi ikke så stort utvalg og vi har bare 1-2 på jobb av gangen. 

1. Jeg jobber alene på kvelden en lørdag. Rett før alkoholsalget stenger blir det lang kø med folk som bestemte seg for å drikke. Selvfølgelig midt i køen så blir jeg stresset, kunden som skulle betale hadde ikke nok penger på kortet for alle varene. Han banner og kjefter før han ber meg fjerne noen ølbokser fra sekspakningen. Rekker å gjøre dette, men når jeg scanner ølboksene på nyy får jeg varsel på kasseskjermen at alkoholsalget er stengt. Jeg kan teknisk sett fortsette å selge etter ølsalget, men da må man ha tillatelse fra sjefen og et spesielt adgangskort jeg ikke har på meg. Forklarer til han (og de bak) at alkoholsalget er stengt.

Kunde: Herregud jeg har da råd, dette er bare tull! Har du gjort dette med vilje?

Meg: Jeg beklager ulempen, men jeg kan ikke kontrollere bankterminalen. Vil du fortsatt kjøpe de andre varene?

Kunden: Fyfaen, bare innrøm at du sperret kortet mitt med vilje!

Det ble så absurd at jeg bare måtte be han om å enten kjøpe varene eller gå. Trodde han virkelig jeg tappet kortet hans så han ikke kunne kjøpe øl? 😂

2. Kunder liker å behandle oss som en minibank. Problemet er bare at vi får ikke så mye kontanter og trenger til veksel. 

Kunde (sur dame som kjøper noen varer): ... også vil jeg ta ut 3000 kr

Meg: «beklager, men vi må spare kontanter til veksel. Men det er en minibank fem minutter unna ...»

Kunde: «Herregud, jeg gidder da ikke gå så jævlig langt! Jeg skal ha 3000 kr»

Meg: «Igjen, jeg beklager, men jeg må dessverre ha kontanter til vekslepenger. Vi kan ta ut et litt mindre beløp, kanskje 1000 kr?»

Kunde: «Dette er uhørt! Det er deres ansvar at dere har nok penger så jeg kan ta ut. Jeg kan ikke gå rundt i byen for å få noen jævla tusenlapper. Dere har et ansvar for å ha nok penger, dette er faktisk din skyld!»

En annen kunde bak henne som har hørt hele greia prøver å be henne om å roe seg ned litt og takk gud forsvarer han meg om at jeg ikke kan noe for at det er lite kontanter i kassa.

Men den gamle damen blir så sur at hun faktisk KASTET en eske sjokolader vi har ved kassa på meg, skjelte meg ut og dro. Ble så satt ut at jeg ikke klarte å svare engang. Han andre mannen ropte på henne at det var uakseptabelt og var generelt veldig hyggelig mot meg, men herregud, for noen folk...

Anonymkode: 45010...df3

• Liker 37
Gjest Plannergirl
Skrevet
På 10.8.2019 den 10.52, Myrmica skrev:

Observerte en middelaldrende kar på postkontoret en gang. Han plukket en boblekonvolutt ned fra hylla, skrev på navn og adresse, og prøvde å putte det han skulle sende oppi. Så viste det seg at konvolutten var for liten... så han legger den tilbake, bak de andre konvoluttene, plukker med seg en større konvolutt, og tar med den til kassa.  

Flink observant ansatt: Du må nok betale for den andre konvolutten du skrev på også. 

Kunde: Hva?!? Jeg skal ikke ha den andre, jeg skal ha den her. 

Ansatt: Siden du skrev på den andre, må du betale for den også.

Kunde: Jeg skal ikke ha den andre, den er alt for liten!

Ansatt: Det hadde nok vært lurt å sjekke før du skrev adressen på den, nå må du dessverre betale for den. 

Kunde: JEG SKAL IKKE HA DEN ANDRE, DEN ER FOR LITEN, OG JEG KAN JO IKKE BRUKE DEN TIL NOE ANNET NÅR DET ER SKREVET EN ADRESSE PÅ DEN FRA FØR!!!! 

Ansatt: Og vi kan heller ikke selge den når den er skrevet på, så jeg må nok insistere på at du betaler for den. 

Kunde: MAKAN TIL TULL!!! DERE KAN IKKE HOLDE PÅ SÅNN HER!!! DA SKAL JEG IKKE HA NOE LIKEVEL!!!

Og så stormet han ut uten å kjøpe hverken stor eller liten konvolutt... 

Ååååå. Sånne hadde jeg masse av i post i butikk, sikkert 3+ i uka. Så blir man stående der da som det verste menneske i verden og en 50/50 for at den gamle sure mannen/ dama ringer butikken for å klage på servicen 🙄

Skrevet

"Ka er adressa her?" 
"Kor lang tid tar det?"
"Kor mye kosta det?"
"Kan æ få nummeret ditt?"
"Du høres så søt ut, kan du hente mæ?"
"Kan du se på dataen din kor æ e nu?"

Jobba på taxisentralbord 😛 

Anonymkode: 7498e...f5f

• Liker 14
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har mange!

Jobber på en liten nærbutikk. Siden den er såpass liten kan vi ha åpent alle dager i året, men det betyr jo at det er VELDIG trangt. Mer en butikk for småhandling enn storhandling, derfor har vi ikke så stort utvalg og vi har bare 1-2 på jobb av gangen. 

1. Jeg jobber alene på kvelden en lørdag. Rett før alkoholsalget stenger blir det lang kø med folk som bestemte seg for å drikke. Selvfølgelig midt i køen så blir jeg stresset, kunden som skulle betale hadde ikke nok penger på kortet for alle varene. Han banner og kjefter før han ber meg fjerne noen ølbokser fra sekspakningen. Rekker å gjøre dette, men når jeg scanner ølboksene på nyy får jeg varsel på kasseskjermen at alkoholsalget er stengt. Jeg kan teknisk sett fortsette å selge etter ølsalget, men da må man ha tillatelse fra sjefen og et spesielt adgangskort jeg ikke har på meg. Forklarer til han (og de bak) at alkoholsalget er stengt.

Kunde: Herregud jeg har da råd, dette er bare tull! Har du gjort dette med vilje?

Meg: Jeg beklager ulempen, men jeg kan ikke kontrollere bankterminalen. Vil du fortsatt kjøpe de andre varene?

Kunden: Fyfaen, bare innrøm at du sperret kortet mitt med vilje!

Det ble så absurd at jeg bare måtte be han om å enten kjøpe varene eller gå. Trodde han virkelig jeg tappet kortet hans så han ikke kunne kjøpe øl? 😂

2. Kunder liker å behandle oss som en minibank. Problemet er bare at vi får ikke så mye kontanter og trenger til veksel. 

Kunde (sur dame som kjøper noen varer): ... også vil jeg ta ut 3000 kr

Meg: «beklager, men vi må spare kontanter til veksel. Men det er en minibank fem minutter unna ...»

Kunde: «Herregud, jeg gidder da ikke gå så jævlig langt! Jeg skal ha 3000 kr»

Meg: «Igjen, jeg beklager, men jeg må dessverre ha kontanter til vekslepenger. Vi kan ta ut et litt mindre beløp, kanskje 1000 kr?»

Kunde: «Dette er uhørt! Det er deres ansvar at dere har nok penger så jeg kan ta ut. Jeg kan ikke gå rundt i byen for å få noen jævla tusenlapper. Dere har et ansvar for å ha nok penger, dette er faktisk din skyld!»

En annen kunde bak henne som har hørt hele greia prøver å be henne om å roe seg ned litt og takk gud forsvarer han meg om at jeg ikke kan noe for at det er lite kontanter i kassa.

Men den gamle damen blir så sur at hun faktisk KASTET en eske sjokolader vi har ved kassa på meg, skjelte meg ut og dro. Ble så satt ut at jeg ikke klarte å svare engang. Han andre mannen ropte på henne at det var uakseptabelt og var generelt veldig hyggelig mot meg, men herregud, for noen folk...

Anonymkode: 45010...df3,

Hos oss er det en øvre grense på uttak på et bestemt beløp (noen hundrelapper). Har inntrykk av at de fleste aksepterer det når jeg sier det på den måten: "Vi har en grense på uttak på x kroner". Dvs. en formulering som sier at "sånn er det bare". Da skjønner de at det er en absolutt grense i stedet for "jeg må ha kontakter til vekslepenger". Med din versjon blir det i deres hode på en måte din "feil" og opp til deg å avgjøre at de ikke får penger.

Ikke for det, akkurat hun du nevnte virket jo veldig ekstrem 😮

Skrevet
7 minutter siden, ti10 skrev:

Hos oss er det en øvre grense på uttak på et bestemt beløp (noen hundrelapper). Har inntrykk av at de fleste aksepterer det når jeg sier det på den måten: "Vi har en grense på uttak på x kroner". Dvs. en formulering som sier at "sånn er det bare". Da skjønner de at det er en absolutt grense i stedet for "jeg må ha kontakter til vekslepenger". Med din versjon blir det i deres hode på en måte din "feil" og opp til deg å avgjøre at de ikke får penger.

"Jeg må ha vekslepenger i kassen" er virkelig en frase som sier det aller meste for oppegående folk.

• Liker 38
Skrevet
10 minutter siden, ti10 skrev:

Synes også det høres ut som en fornuftig formulering. Ikke at jeg har noe problem med det, og jeg tar jo uansett aldri ut kontanter, men jeg vet at kunder kan være vanskelige. "Men, kan jeg ikke bare ...?" Nei, det kan du ikke! 

Anonymkode: 4eee8...56a

• Liker 2
Skrevet

En litt eldre mann kom bort til meg og spurte om jeg hadde mensen. Jeg holdt på å ramle av stolen, men innså etterhvert at han spurte om jeg ikke hadde «benson»(sigaretter) å selge han. 

Good times.

• Liker 30
Skrevet

DUM OG DUM...

Sagt det før...

HVOR ER Navigasjonslinjalene...

a.

• Liker 3
Skrevet
19 hours ago, ti10 said:

Jeg vet, kunne kanskje formulert bedre. Men det var jo sant, hadde bare et par lapper igjen og jeg kunne i teorien ikke ta uttak. Selv de 1000 kr jeg foreslo var egentlig alt for mye. De aller fleste forstår dette når jeg sier det... Men ja, hun var litt ekstrem. 

Anonymkode: 45010...df3

Skrevet
På 7.8.2019 den 8.38, Bumblebeee skrev:

Kunder som står bak meg i køer som smetter over til en annen når ansatte åpner ny kasse... DET ER FOLK FORAN DEG som har stått og ventet lenger! Køen er ikke endret til "førstemann til mølla". Vent på tur, herregud....

Ny kasse, ny kø. Hvor vanskelig kan det være å forstå? 

• Liker 12
Skrevet
8 timer siden, mmd skrev:

Ny kasse, ny kø. Hvor vanskelig kan det være å forstå? 

Dersom det er flere kasser, og det åpnes en på andre siden (bak den som allerede er åpen) så er jeg enig i at de bakerste enklest kan flytte seg over, for å løsne på lengden av eksisterende kø. Åpner derimot kassen som er rett ovenfor, så er det mer riktig at de som venter i eksisterende kø tar et steg til den andre siden. At de bakerste løper forbi de foran er ikke riktig, bare uhøflig. 

• Liker 36
Skrevet

Jeg kjøpte en pakke Bremyk , da jeg kom hjem viste det seg at pakningen hadde vært åpnet og noen hadde forsynt seg med to strøk smør. Måtte le. Og har lurt veldig på om det er en ansatt som har manglet smør på nista si. Eller en kunde som har trengt smør på et rundstykke, har vel i så fall hatt med seg kniv i lomma. Smøret gikk forøvrig i søpla.

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, Bumblebeee skrev:

Dersom det er flere kasser, og det åpnes en på andre siden (bak den som allerede er åpen) så er jeg enig i at de bakerste enklest kan flytte seg over, for å løsne på lengden av eksisterende kø. Åpner derimot kassen som er rett ovenfor, så er det mer riktig at de som venter i eksisterende kø tar et steg til den andre siden. At de bakerste løper forbi de foran er ikke riktig, bare uhøflig. 

Ny kasse, ny kø. Hvis ikke må de innføre kølappsystem. 

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off-topic, men vi nordmenn er ekstreme egoister. Hvorfor er din, eller for den saks skyld min, tid viktigere enn personen som er neste i køen? Ny kasse, neste mann eller kvinne i køen. Men neida, det er «meg først, meg, meg, meg». Håpløst. 

Anonymkode: 7dbc6...b2e

Det var ikke noe med tidens verdi å gjøre, men hvem som er den første til mølla. 

• Liker 2
Skrevet
På 13.8.2019 den 4.02, The Kitten skrev:

"Jeg må ha vekslepenger i kassen" er virkelig en frase som sier det aller meste for oppegående folk.

Denne tråden hadde ikke eksistert dersom alle kunder var oppegående folk.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Off-topic, men vi nordmenn er ekstreme egoister. Hvorfor er din, eller for den saks skyld min, tid viktigere enn personen som er neste i køen? Ny kasse, neste mann eller kvinne i køen. Men neida, det er «meg først, meg, meg, meg». Håpløst. 

Anonymkode: 7dbc6...b2e

Jeg er enig. Her om dagen var jeg ved båndet ved kassen før en mann bare braste rett forbi meg og bare: "JEG SKAL BARE BETALE DETTE HER FØR DEG JEG!" før han slang seg videre. Jeg hadde tre varer. Bare TRE VARER. 

Irriterer meg litt at kassemedarbeiderne ikke sier noe, men jeg forstår jo at de blir litt perplekse eller bare er lei av slik dustete kundeoppførsel. Jeg ble jo selv perpleks og oppgitt. 

• Liker 23
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig. Her om dagen var jeg ved båndet ved kassen før en mann bare braste rett forbi meg og bare: "JEG SKAL BARE BETALE DETTE HER FØR DEG JEG!" før han slang seg videre. Jeg hadde tre varer. Bare TRE VARER. 

Irriterer meg litt at kassemedarbeiderne ikke sier noe, men jeg forstår jo at de blir litt perplekse eller bare er lei av slik dustete kundeoppførsel. Jeg ble jo selv perpleks og oppgitt. 

Har jobbet i kasse og mange sier fra, inkl meg, men da får man den kjeftingen. Tror mange ikke sier noe fordi de vet det ikke nytter. Man kjenner også igjen folk veldig fort når man jobber i matbutikk og vet hva man kan forvente (mange av de eldre damene kunne jeg «lip syncet»😂). Med 5-10 timers arbeidsdager orker man ikke alle de kampene. 

Anonymkode: 236eb...6bf

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...