Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Sphynx skrev:

Haha, jeg fikk spørsmål om jeg var gravid i dag. Jeg er bare feit, sa jeg og kunden begynte å le. Jeg sto der med strekmunn og viste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre. Man spørr ikke om noen er gravid.... Man spørr ialelfall ikke en fremmed om de er gravid. Altså.

Edit: En kunde spurte meg :P

Så sykt frekt!!

FOLK ASS 

Anonymkode: b2c68...b37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Euphorbia skrev:

Uff, en kollega av meg ble også spurt om det for noen år siden. Og når hun da svarer nei, kommer kunden med "neivel, men det ser sånn ut!". Og hun som hadde en litt tung tid samtidig pga dårlig selvfølelse.. Da blir du ikke høy i hatten med den slengt i trynet. 

Oi, den var drøy... man svarer bare ikke at det ser sånn ut om man faktisk driter på draget med spørsmålet.!

Var på tiltakssenter under første graviditet og opplevde det stikk motsatte. Dette med ansatt-bruker relasjon, meg som "bruker" og den ansatte kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke ville drive med maling og løsemidler. Prøvde å forklare at jeg var gravid noe vedkommende mente ikke kunne stemme for det syntes jo ikke! Var da 3.5 mnd. på vei, brukte allerede krykker grunnet bekken- og ryggproblemer og gikk ikke akkurat med store klær, men måtte likevel vise megga legeattesten sjefen min hadde fått... 🙄 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Herregud, folk er intense... Jobber i barneverntjenesten selv, hverken jeg, mannen eller barna har offentlig nummer... 

Anonymkode: ed114...575

Fordi om ikke du ble oppringt, så betyr det ikke at ingen andre blir det heller. 

Du som jobber i barnevernet bør jo skjønne slikt og ha litt forståelse.

Jeg har venninner som i NAV og samtlige av dem har hatt behov for å ha skult nr. Ble oppringt i helgen osv. 

Anonymkode: c1712...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Fordi om ikke du ble oppringt, så betyr det ikke at ingen andre blir det heller. 

Jeg har venninner som i NAV og samtlige av dem har hatt behov for å ha skult nr. Ble oppringt i helgen osv. 

Tekstforståelsen din er ikke helt på topp 🙂 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var dum kunde jeg! Var på Rema 1000 og spurte en dame med Best-logo på genseren om hvor en ting jeg ikke fant var🙈 Til mitt forsvar så det ut som hun ryddet i en hylle, men herregud så dum jeg følte meg. 

Anonymkode: b025d...16e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
På 5.10.2018 den 20.56, Euphorbia skrev:
Uff, en kollega av meg ble også spurt om det for noen år siden. Og når hun da svarer nei, kommer kunden med "neivel, men det ser sånn ut!". Og hun som hadde en litt tung tid samtidig pga dårlig selvfølelse.. Da blir du ikke høy i hatten med den slengt i trynet. 

Litt OT: i slutten av mai var jeg på reunion med barneskolen. Snakket litt med ei jeg sporadisk treffer tilfeldig rundt omkring. Hun har ganske nett kropp og alltid vært ganske tynn men hun hadde skikkelig mage, sånn man har når man er gravid i 8. eller 9. måned. Dumme meg kommer med en fleipete kommentar om størrelsen på magen hennes og det viser seg hun ikke er gravid i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, padawan skrev:

Litt OT: i slutten av mai var jeg på reunion med barneskolen. Snakket litt med ei jeg sporadisk treffer tilfeldig rundt omkring. Hun har ganske nett kropp og alltid vært ganske tynn men hun hadde skikkelig mage, sånn man har når man er gravid i 8. eller 9. måned. Dumme meg kommer med en fleipete kommentar om størrelsen på magen hennes og det viser seg hun ikke er gravid i det hele tatt. 

images.jpeg

Anonymkode: f2cec...0f0

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
*snip*

Visste det egentlig fra før av men det er hvordan man regelrett hopper i salaten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var dum kunde jeg! Var på Rema 1000 og spurte en dame med Best-logo på genseren om hvor en ting jeg ikke fant var🙈 Til mitt forsvar så det ut som hun ryddet i en hylle, men herregud så dum jeg følte meg. 

Anonymkode: b025d...16e

For ikke så lenge siden hadde jeg på meg arbeidsklærne da jeg handlet på Prix. Ei som handlet der spurte om "vi" hadde en spesiell vare hun var ute etter. Er nok mer normalt enn du tror, vi fikk oss en god latter da hun skjønte at jeg ikke jobbet der. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 10.07, AnonymBruker skrev:

... Vi har Ikke offentlig nummer, fordi jeg ikke ønsker å bli oppringt, fordi enkelte brukere ikke har hodet helt med seg når de møter folk i min jobb. Jeg tror ikke det var skrevet så uforståelig, men da er det forklart på nytt. 

Anonymkode: ed114...575

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎10‎.‎2018 den 8.58, Sugar&Spice skrev:

Det handler vel ikke nødvendigvis om at man som utenforstående har full innsikt i rutiner på ukjente arbeidsplasser - men i at man, som menneske, har en viss forståelse for noe som er så åpenbart som feks åpningstider... Man TRENGER ikke ha gått på Ivy League eller jobbet i samme bransje for å forstå at etter stengetid skal den ansatte hjem. Og man trenger ikke ha kjent mange andre mennesker(eller ha jobbet i butikk selv) for å klare å tenke tanken "kanskje den ansatte har lyst til å dra hjem når arbeidstiden er over".

Det er forskjell på hva jeg som ansatt forventer at kunder forstår. Bokavtalen feks, den skjønner jeg at svært få kunder forstår - så i visse situasjoner må jeg forklare dem. Det er greit!  Men at jeg må spesifikk fortelle "kunden" 18.04 på en lørdag at jeg har lyst til å reise hjem... DEN forventer jeg faktisk at de klarer å tenke seg frem til på egenhånd.

Sorry, det der var skivebom. Les på nytt, hvem jeg kaller "lettkrenka"!:sukk:

Anonymkode: efb94...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lokalbutikken hadde en episode forleden.

En av byens narkomane hadde blitt tatt på fersk gjerning med å spise en kylling mellom reolene. Det er en jente på 18 år som har hatt en forferdelig oppvekst der alt av støtteapparat har sviktet. Sjefen tok henne med inn på bakrommet og vi ventet på at politiet kom for å hente henne.

Etter en stund kommer sjefen ut igjen og jenta er borte. Kollegaen min spurte hva som skjedde på bakrommet og hvorfor politiet ikke kom.  Sjefen sa da at han lot jenta spise opp kyllingen og fikk noen baguetter som skulle kastes med seg ut bakdøra. 👍

Dette er samme sjefen som uten betenkeligheter ringer politiet når folk med penger blir tatt for tjuveri for småsummer

Anonymkode: 2c9c4...304

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, det der var skivebom. Les på nytt, hvem jeg kaller "lettkrenka"!:sukk:

Anonymkode: efb94...d96

Mye mulig jeg er stokk dum , men jeg skjønner ikke hva du mener? Hverken hva som er skivebom eller hvem du hevder er lettkrenket.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svigerfar er en original og kommer borti litt av hvert. Også på butikker.

Svigermor og han var på butikken og hadde kjøpt varer for over 2000, det var et stort lass på båndet. Så ser svigerfar at han ikke har fått poser etter at han hadde betalt så han spurte etter 5 poser. Fyren i kassa setter opp et overlegent tryne og sier at dette må han passe på selv og forlanger penger for dem. Svigers ser på han i noen sekunder og tar med noen varer fra båndet og går ut i bilen. Så går han inn igjen, henter noen til og går ut i bilen. Etter femte turen da han kom inn stod resten av varene ferdigpakket i poser😊

Anonymkode: 2c9c4...304

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor kunne han ikke bare betale for posene? Har han brukt 2000 på mat så har han råd til å bruke 5 kroner på poser. "Forlanger" penger for dem? Posene koster penger! 

Legger man igjen 2000 kroner er det et fillebeløp å "sponse" kunden med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, padawan skrev:

Legger man igjen 2000 kroner er det et fillebeløp å "sponse" kunden med. 

Ja, faktisk. 

Anonymkode: 13952...c74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...