AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12601 Del Skrevet 19. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er....at ingen tenker over dette. De fleste som begynner å jobbe i butikk må ha opplæring og lære butikkens rutiner. Like uvitende som dere var første arbeidsdag er vi kunder som ikke jobber i butikk. Jeg er sikker på at dere som jobber i butikk ikke forstår rutiner og regler på alle andre arbeidsplasser heller. Det handler om å se hva som er egen erhvervet kunnskap, å forstå at dette er jo noe jeg vet fordi jeg har denne jobben, det er ikke opplagt allmennkunnskap. Det gjelder ikke bare det med stengetid, men flere temaer i denne tråden. Jeg har selv jobbet med kundebehandling og sett mange kolleger gå i den fella og bli irritert på kunder fordi de ikke vet opplagte ting - men de ser ikke at disse tingene bare er opplagt for oss ansatte.... Anonymkode: 1c671...3b6 Hvis ikke kunder greier å forstå og respektere, selv etter å ha blitt forklart at butikken må starte stengerutinene når butikken stenger, at vi må stenge butikken nå så synes jeg de faktisk fortjener det som kommer. Feks ble jeg mektig irritert av at folk ca løp under gitteret påskeaften for å handle når vi stengte kl 16 og ble sur over at jeg sa at nå stenger vi faktisk butikken. Samme på 16. Mai og andre lignende dager der det faktisk er slik at vi som alle andre ønsker å komme oss hjem og ha en fin høytid Whatever vi også. Og det sa jeg rett ut til en kunde når hun labba sakte rundt i butikken kl 23. Så jeg har begynt å si at jeg stenger dørene presis kl 23.da får kundene fart på seg. Jeg synes faktisk det er direkte respektløst, og har faktisk sagt ifra til visse kunder som aldri respekterer åpningstiden, at hun/han burde få litt mer respekt for mennesker rundt seg. Samme går for den ekle krevende stemmen mange kunder bruker i dagligvare når de spør om noe. Det går an å være hyggelig,og det burde jammen meg være mulig å få handlet det man trenger når butikken er åpen fra 07-23 alle dager bortsett fea søndag. Anonymkode: 1084e...286 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 Populært innlegg #12602 Del Skrevet 19. september 2018 Helt ærlig, jeg begriper ikke at dette med stengetid skal være så vanskelig. Det spiller strengt tatt ingen rolle om den ansatte har betalt eller ikke, skal rekke bussen eller ikke, skal hjem til middag eller ikke, for butikken stenger. Stenger i betydningen er ikke lenger åpen. Ikke lov å benytte seg av. Ikke mulig å handle i. Altså stenger! Stenger kl 23 er ikke et fleksibelt begrep! Ikke forvent å kunne starte ukeshandelen eller få gaver pakket inn fem minutter før stengetid. Selvfølgelig får du raske med deg en pakke bleier eller en agurk i full fart, eller få betale for den boken eller buksen eller pakken med hårspenner, men ikke forvent full service - det er ikke tid til det fem minutter før stengetid. Såpass forstår selv jeg, som aldri har satt mine bein bak et kassaapparat! Anonymkode: 3e488...a3b 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 19. september 2018 #12603 Del Skrevet 19. september 2018 Hadde ei i dag som åpenbart ikke fikk det svaret hun ville ha på spørsmålet sitt. Kunde (peker på en 2,5kgs pose poteter som hun tidligere har kjøpt på aktivitet med lavere pris); Eeeeer det noen som faktisk kjøøøper de potetene når de koster såååå mye? (og ja, det var sånn hun hørtes ut) Meg; Ja, det går faktisk ganske mye av dem, de er veldig populære. Kunde (med snurt stemme og surverynke under nesa); Jammen de er jo såååååå dyre! Det går jo ikke an å kjøpe poteter som er såååååå dyre! Meg; Det går likevel mye av dem, det er åpenbart mange som synes de er veldig gode, på tross av prisen Kunde (med enda snurtere stemme og mega-rynke på nesa); Da er det vel noen som har for mye penger og ikke tenker pris da. Men jeg tenker pris hele tiden! Og så ruslet hun snurt videre. Altså.... Hæ? Var det meningen at jeg skulle være super-duper enig i at de var grisedyre og at det ikke var noen som kjøpte dem? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12604 Del Skrevet 19. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Haaaah. Og det er nettopp det denne tråden handler om. Kunder som irriterer oss fordi de ikke skjønner at vi vil hjem når butikken er stengt. ''Ingen tenker over dette.'' Akkurat den linja der var irriterende nok i seg selv å lese bare. ''Ingen'' tenker at butikkmedarbeidere er mennesker... ''Jeg er sikker på at dere som jobber i butikk ikke forstår rutiner og regler på alle andre arbeidsplasser heller.'' Kunne du fått til en mer butikkansatt-diskriminerende setning!? Var nok ikke slik ment, men hørtes veldig ut som en typisk holdning ''butikkansatte er for dumme for andre jobber''. Og man går ikke i noen ''felle'' fordi man er irritert på kunder. De fleste mangler vanlig folkeskikk når det kommer til å behandle butikkansatte. I arbeidslivet blir vi nesten alltid sett på som nederst på rangstigen. Anonymkode: 1ad7e...f67 Du misforstår. Poenget er jo at jeg som ansatt på et kontor ikke automatisk forstår hvordan det funker å jobbe i butikk. Det virker som om noen mener at jeg skal forstå hva slags rutiner og arbeidsvilkår dere har helt av meg selv. Men det gjør jeg jo ikke, og teorien min var at det samme gjelder motsatt vei...og for den del på kryss og tvers. En kontoransatt kan ikke butikkrutiner, en tannlege vet ikke hvordan arbeidstiden reguleres på et advokatkontor osv. Alt jeg prøvde på, var å få litt forståelse for at kundene ikke alltid skjønner at ting vi gjør belaster dere.... Anonymkode: 1c671...3b6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg misssssnorway Skrevet 19. september 2018 Populært innlegg #12605 Del Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du misforstår. Poenget er jo at jeg som ansatt på et kontor ikke automatisk forstår hvordan det funker å jobbe i butikk. Det virker som om noen mener at jeg skal forstå hva slags rutiner og arbeidsvilkår dere har helt av meg selv. Men det gjør jeg jo ikke, og teorien min var at det samme gjelder motsatt vei...og for den del på kryss og tvers. En kontoransatt kan ikke butikkrutiner, en tannlege vet ikke hvordan arbeidstiden reguleres på et advokatkontor osv. Alt jeg prøvde på, var å få litt forståelse for at kundene ikke alltid skjønner at ting vi gjør belaster dere.... Anonymkode: 1c671...3b6 Men alle bør kunne skjønne begrept ÅPNINGSTIDER uavhengig av yrke. Det er ikke veldig vanskelig å forstå. Er bedriften/butikken/kontoret åpent - Supert! Da kan man handle/oppsøke/få hjelp etc. Er det stengt - kom tilbake en annen dag. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12606 Del Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du misforstår. Poenget er jo at jeg som ansatt på et kontor ikke automatisk forstår hvordan det funker å jobbe i butikk. Det virker som om noen mener at jeg skal forstå hva slags rutiner og arbeidsvilkår dere har helt av meg selv. Men det gjør jeg jo ikke, og teorien min var at det samme gjelder motsatt vei...og for den del på kryss og tvers. En kontoransatt kan ikke butikkrutiner, en tannlege vet ikke hvordan arbeidstiden reguleres på et advokatkontor osv. Alt jeg prøvde på, var å få litt forståelse for at kundene ikke alltid skjønner at ting vi gjør belaster dere.... Anonymkode: 1c671...3b6 Men om det står når det er kontortid på utsiden av kontoret, på internett, og det er ellers allminnelig kjent, så braser jeg ikke inn på advokatkontoret (eller andre kontor) og forventer at de skal starte en stor sak for meg 2 minutt før kontoret stenger for dagen... og blir fly forbannet og kjefter når de høflig forklarer meg at det kan de ikke, men de kan hjelpe meg neste dag. Anonymkode: 5f0b1...7d8 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12607 Del Skrevet 19. september 2018 Jobber i Tax-free hvor man kan forhåndbestille varer, og dermed unngå kø ved at bestillingen kan hentes i en egen kasse. Det er MYE kø, og det kommer en kunde bort til meg for å handle noe (mange som later som om de ikke ser køen og går direkte i den kassen, i håp om at vi skal ekspedere dem). Jeg spør om han har forhåndbestillt, noe han ikke har, og forklarer at han desverre må stille seg i køen (slik som alle andre). Etterhvert har jeg levert ut alle bestillingene og går i en vanlig kasse for å få unna køen. Selvfølgelig er det samme mann som ender opp i min kasse. Kunde: Fy søren så mye kø det er!! Jeg: Ja, var desverre mange fly som landet samtidig. Kunde: *Skal kjøpe tyggis* Dere er ikke noe billigere enn butikken heller! Bare så du vet det! Jeg: Mulig det, men det er ingen som tvinger deg til å kjøpe den her. Kunde: ..... Han betaler, jeg ønsker han god tur hjem, og han stormer ut. Ja, jeg kunne sikkert latt han betale i den første kassen, men er så lei av mennesker som synes deres egen tid er viktigere enn alle andres! Er også skikkelig lei kunder som skal klage på alt mulig, være så antall mennesker i butikk eller prisnivået. Det er absolutt INGEN som tvinger deg til å kjøpe en vare som du synes er dyr, og du VET du kan få et annet sted. Det føltes nesten som om han skulle kjøpe tyggis bare på trass av å måtte stå i kø OG at den var dyr!Anonymkode: 61220...ce5 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12608 Del Skrevet 19. september 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om det står når det er kontortid på utsiden av kontoret, på internett, og det er ellers allminnelig kjent, så braser jeg ikke inn på advokatkontoret (eller andre kontor) og forventer at de skal starte en stor sak for meg 2 minutt før kontoret stenger for dagen... og blir fly forbannet og kjefter når de høflig forklarer meg at det kan de ikke, men de kan hjelpe meg neste dag. Anonymkode: 5f0b1...7d8 Jeg snakker ikke om kjefting.. Les det jeg skrev før om hvordan det fungerte på postkontoret der jeg jobba. Var du innafor døra før halv seks, ble du ekspedert... Anonymkode: 1c671...3b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12609 Del Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om kjefting.. Les det jeg skrev før om hvordan det fungerte på postkontoret der jeg jobba. Var du innafor døra før halv seks, ble du ekspedert... Anonymkode: 1c671...3b6 Så bra at dere kan yte den service, men bare fordi det var slik det ble gjort hos dere betyr det ikke at dette er normalen. Du kan med andre ord ikke forvente å bli ekspedert/få ekstra service hos andre utenom åpningstidene, bare fordi du selv gjør det. Anonymkode: 61220...ce5 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 19. september 2018 #12610 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om kjefting.. Les det jeg skrev før om hvordan det fungerte på postkontoret der jeg jobba. Var du innafor døra før halv seks, ble du ekspedert... Anonymkode: 1c671...3b6 Det ble også kunden fra den originale historien, men ble tydeligvis direkte indignert over at ekstraservice som innpakking av varer _etter stengetid_ ikke var tilgjengelig. Alikevel skal det for harde livet påpekes hvor lite empatiske og lite forståelsesfulle butikkansatte er ovenfor kunder som kommer sosende inn 1 minutter før stengetid og "skal bare". Du gjør meg takknemlig for at jeg ikke lenger har butikkjobb. Ironisk nok sitter jeg som 1. linje teknisk support . Det er ikke mye høflige folk der heller som bryr seg om trivielle ting som åpningstider. Til det punktet at jeg har faktisk hatt en kunde som søker meg opp i telefonkatalogen, og så ringer til alle som har samme/lignende navn som meg før han kommer til meg. Og ikke nok med at han har skjelt ut de andre kvinnene for å ikke være meg, han skjeller meg ut for at de ikke var meg og at jeg var så "vanskelig å få tak i". Klokken fire om morgenen.... Hadde jeg hatt en panikkalarm den gangen hadde jeg nok humpet den til jeg svimet av. Endret 19. september 2018 av Emmelise la til kl slett 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12611 Del Skrevet 19. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra at dere kan yte den service, men bare fordi det var slik det ble gjort hos dere betyr det ikke at dette er normalen. Du kan med andre ord ikke forvente å bli ekspedert/få ekstra service hos andre utenom åpningstidene, bare fordi du selv gjør det. Anonymkode: 61220...ce5 Nemlig Men vi har alle lett for å oppfatte egne forhold som normalen og tenke at alle er innforstått med det... Det var jo hele poenget. For meg er det normalt og innenfor arbeidstid å ekspedere etter stengetid, så lenge kunden kom før vi stengte, for deg er det ikke det. Vi tror begge at det er normalen, inntil vi LÆRER at det er annerledes andre steder... Men jeg tror jeg gir meg, det var ikke meningen å lage en laaaang avsporing, bare å si at husk at dere har mer kunnskap enn kundene Anonymkode: 1c671...3b6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. september 2018 #12612 Del Skrevet 20. september 2018 Ryddet for brukerdebatt og identifiserende innlegg. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sphynx Skrevet 21. september 2018 Populært innlegg #12613 Del Skrevet 21. september 2018 En annen post her inne fikk meg til å tenke tilbake på blotteren jeg hadde innom. Det er noen år siden. Det er ikke uvanlig at folk drikker litt før de skal handle i sexbutikken. Dessverre er det mange som skal drikke til seg litt mot. Synes det er ganske trist. Men en kveld kommer det innom en kar som var litt ...drita. Han er høflig, så jeg holdt meg saklig når jeg snakket med han. Han ville ha en prostatavibrator og jeg viste han de forkjellige vi hadde og kom med en anbefaling. ''Har du prøvd den?'' ....Nei, nei, jeg har ikke det. ''Hvorfor ikke?'' ....Jeg har ikke prostata? ''Hahahah åååghfjkfshg ja stemmer, menne, vil du prøve den på meg? hehehehehhhhhh'' .....Nei, hehe, det vil jeg ikke, synes faktisk ikke det er så morsomt at du spørr heller. ''Det var bare tull! Ikke ta alt så seriøst.'' Humøret mitt gikk fra å være forstående og hjelpsom til å bli irritert og kort i setningene. Jeg kommenterer at han er beruset og at det er ubehagelig for meg. Han beklager seg for det og sier han skal kjøpe vibratoren før han går. Greit det, han handler produktet og går mot døra. Der ser han en t-skjorte han vil prøve. Vi har prøverom, så han går inn for å prøve den. Jeg sukker oppgitt og føler jeg ikke kan nekte han det. Vet ikke hvordan han klarte å være så rask i prøverommet, men det tar bare et øyeblikk før han står i kun t-skjorta og viser seg fram. Altså, han hadde bare tskjorta på seg, ikke en gang sokkene. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg sa, men jeg kjefta på han som om han skulle vært et lite barn. ''Ærlig talt'' var et ord som ble nevnt flere ganger... Han sto der halvnaken i 15 min mens jeg kjefta han huden full før vekteren jeg tilkalte kom. Blotteren var ikke mye høy i hatten når det sto en vekter der gitt. Det ble fylt ut politiskjema og han ble anmeldt. Jeg hadde full info på fyren og søkte han opp på google. Han var gift og var nettopp blitt far. Kan ikke ha vært god stemning i heimen når det kom brev fra politet om en blotter-sak.... 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 Populært innlegg #12614 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg jobber i en bokahandel i Oslo. I går kom det en kunde løpende inn i butikken. Han stopper opp, peker på meg og brøler «Røverdatter». Meg: Ronja Røverdatter av Astrid Lindgren? Kunde: Røverdatter!!! Meg: Mener du Ronja Røverdatter boken? Kunde: Røverdatter!!! Meg: ok... og så henter jeg Ronja Røverdatter. Kunde: Hallo!! Jeg snakker om filmen, ikke boken. Doh. Meg: Beklager, men den har vi ikke. Kunde: Du kunne jo bare ha sagt det med en gang. Hadet! Eh Jadda, sånn går no dagan. 😅 Anonymkode: a8e31...2ad 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #12615 Del Skrevet 22. september 2018 23 timer siden, Sphynx skrev: (.....) Han var gift og var nettopp blitt far. Kan ikke ha vært god stemning i heimen når det kom brev fra politet om en blotter-sak.... Må si jeg ble litt bekymret da du skrev at han ville prøve noe i prøverommet. Var forberedt på "Så hørte jeg en rar lyd, gikk og sjekket og joda, der sto han og testet ut sin nye protatavibrator". Forstår at det var en ubehagelig situasjon, men trøst det med at det kunne ha vært verre Anonymkode: 5084a...4e2 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 23. september 2018 #12616 Del Skrevet 23. september 2018 On 9/19/2018 at 9:11 PM, Emmelise said: Det ble også kunden fra den originale historien, men ble tydeligvis direkte indignert over at ekstraservice som innpakking av varer _etter stengetid_ ikke var tilgjengelig. Alikevel skal det for harde livet påpekes hvor lite empatiske og lite forståelsesfulle butikkansatte er ovenfor kunder som kommer sosende inn 1 minutter før stengetid og "skal bare". Du gjør meg takknemlig for at jeg ikke lenger har butikkjobb. Ironisk nok sitter jeg som 1. linje teknisk support . Det er ikke mye høflige folk der heller som bryr seg om trivielle ting som åpningstider. Til det punktet at jeg har faktisk hatt en kunde som søker meg opp i telefonkatalogen, og så ringer til alle som har samme/lignende navn som meg før han kommer til meg. Og ikke nok med at han har skjelt ut de andre kvinnene for å ikke være meg, han skjeller meg ut for at de ikke var meg og at jeg var så "vanskelig å få tak i". Klokken fire om morgenen.... Hadde jeg hatt en panikkalarm den gangen hadde jeg nok humpet den til jeg svimet av. Det er faktisk en god grunn til å ha hemmelig telefonnummer, Jeg jobbet 10 år i Telenor og var den eneste med mitt navn i norge. Ikke så veldig kult å telefoner 0450 natt til søndag om at internett ikke var som forventet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #12617 Del Skrevet 23. september 2018 15 timer siden, Lucky_Jack skrev: Det er faktisk en god grunn til å ha hemmelig telefonnummer, Jeg jobbet 10 år i Telenor og var den eneste med mitt navn i norge. Ikke så veldig kult å telefoner 0450 natt til søndag om at internett ikke var som forventet Herregud, folk er intense... Jobber i barneverntjenesten selv, hverken jeg, mannen eller barna har offentlig nummer... Anonymkode: ed114...575 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #12618 Del Skrevet 23. september 2018 På 19.9.2018 den 20.20, misssssnorway skrev: Men alle bør kunne skjønne begrept ÅPNINGSTIDER uavhengig av yrke. Det er ikke veldig vanskelig å forstå. Er bedriften/butikken/kontoret åpent - Supert! Da kan man handle/oppsøke/få hjelp etc. Er det stengt - kom tilbake en annen dag. Enig, men jeg ser ikke helt poenget i å være så krass mot denne brukeren. Dette er ikke direkte myntet på deg, du representerte et innlegg i mengden. Slik jeg tolker det vil brukeren bare belyse mange kunders tankeløshet og lite innsikt i butikkrutiner, men jeg gjetter at disse kundene ikke er de man blir spesielt irritert av. Det er vel heller de bastante kundene som SKAL ha en-til-en oppfølging i 15 minutter når butikken stenger om 2 minutter. Ikke de som forsiktig titter inn hodet ved stengetid og lurer på om man kan kjøpe med seg en cola eller røykpakke. Jeg gjetter at jeg også blir sitert noen ganger, men jeg har altså ikke noe problem med å forstå åpningstider eller at butikkansatte også er mennesker. Anonymkode: 3af09...006 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #12619 Del Skrevet 23. september 2018 Ikke så veldig dum, men litt spesiell opplevelse... Jeg er tilflytter til en annen plass i landet fra Rogaland. Så i jobben min (butikk) på mitt nye bosted, får jeg av og til kommentarer fra kunder at dem bemerker at jeg ikke er derifra på grunn av dialekten min og spørsmål/gjetting hvor jeg kommer fra. En dag var det en mann så spurte meg om jeg var fra Stavanger, hvor jeg svarte ja. "Aha, der har jeg bodd noen år for lenge siden i lag med en dame derfra." "Åja, så kjekt da." svarte jeg "Nei! Det var det ikke!" "Ehh...?" "Folk fra Stavanger er jævlig høye på seg selv og tror dem er så mye bedre enn alle andre *osv* skikkelig drittplass!!" Husker jeg stod der og ikke visste helt hva jeg skulle si, for jeg ble så sykt satt ut. Skulle jeg ha beklaget på vegne av alle fra Stavanger kanskje? 🤷♀️😂 Anonymkode: 6a31d...137 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 24. september 2018 #12620 Del Skrevet 24. september 2018 På 22.9.2018 den 13.38, AnonymBruker skrev: Må si jeg ble litt bekymret da du skrev at han ville prøve noe i prøverommet. Var forberedt på "Så hørte jeg en rar lyd, gikk og sjekket og joda, der sto han og testet ut sin nye protatavibrator". Forstår at det var en ubehagelig situasjon, men trøst det med at det kunne ha vært verre Anonymkode: 5084a...4e2 Oh no! Haha, men noe lignende har skjedd altså... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå