Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje han skulle ha gjester. :P 

Men det er høflig å svare når noen hilser, og ikke minst spørre om det er greit å ta skje/serviett uten å kjøpe noe. 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, vet du ikke hvem jeg er, hvorfor jeg ringer og hva problemet er? Håper du får sparken!

Og dette er kun etter jeg har svart tlf og spurt hva jeg kan hjelpe de med. Ca 2 sekunder etter.
Aldri mer kundeservice

Anonymkode: 8cb8e...a08

• Liker 11
Skrevet

Bensinstasjon

Avstikk fører ofte med seg litt underholdning for oss som jobber her. Når noen kjører fra regninga, pleier vi som regel ringe dem å gi dem mulighet til å komme tilbake å betale uten ytterligere konsekvenser. Bare der begynner moroa, er ofte uffing og sukking i retning: Huff, gidder ikke å kjøre tilbake nå, er allerede kommet til «random sted 20 min unna». Jammen så ubeleilig for deg da, du vet vel at jeg kan anmelde deg? Tenker jeg, mens jeg avtaler at de kan komme tilbake dagen etter. Så hvis de da ikke dukker opp dagen etter, så ringer vi igjen, avtaler nytt tidspunkt og informerer om at hvis de ikke kommer denne gangen, vil saken bli sendt til inkasso. Så er vi igang igjen, med klaging om at det er uhørt, og at slike trusler vil de ha seg frabedt, dårlig service osv. Humor i hverdagen :P

Hadde noen ringt meg og sagt jeg ikke hadde betalt, tror jeg jeg nesten hadde død av skam, men det er nå meg da

• Liker 45
Skrevet (endret)
14 minutes ago, Orbis said:

Bensinstasjon

Avstikk fører ofte med seg litt underholdning for oss som jobber her. Når noen kjører fra regninga, pleier vi som regel ringe dem å gi dem mulighet til å komme tilbake å betale uten ytterligere konsekvenser. Bare der begynner moroa, er ofte uffing og sukking i retning: Huff, gidder ikke å kjøre tilbake nå, er allerede kommet til «random sted 20 min unna». Jammen så ubeleilig for deg da, du vet vel at jeg kan anmelde deg? Tenker jeg, mens jeg avtaler at de kan komme tilbake dagen etter. Så hvis de da ikke dukker opp dagen etter, så ringer vi igjen, avtaler nytt tidspunkt og informerer om at hvis de ikke kommer denne gangen, vil saken bli sendt til inkasso. Så er vi igang igjen, med klaging om at det er uhørt, og at slike trusler vil de ha seg frabedt, dårlig service osv. Humor i hverdagen :P

Hadde noen ringt meg og sagt jeg ikke hadde betalt, tror jeg jeg nesten hadde død av skam, men det er nå meg da

Haha folk ass! Uffa meg altså, dårlig gjort å ta folk i å stjele altså, og i tillegg gi dem anledning til å gjøre opp for seg! 

Tro om de gjør det samme på restaurant...? 

Vi hadde en kunde som stadig ba om å få fylle på krita, vi sa selvfølgelig nei men etterhvert fant han ut at han kunne bare fylle og så dra kortet sitt som han visste var tomt, og si han skulle betale dagen etter. Det var jo selvfølgelig ikke hans feil at han var blakk, det var nav som var så trege med å betale nemlig... Måtte tilslutt bare slutt bare la være å skru på pumpa da han kom

Endret av ElMona
Skrevet
17 minutter siden, Orbis skrev:

Bensinstasjon

Jeg klarte å kjøre fra regningen engang 😳 Og det værste var at jeg til og med gikk inn for å betale. Jeg gikk så klart inn døra samtidig som et busslass med unger på vei hjem fra fotballcup eller noe. Plukket med meg en brus og en sjokolade og når det endelig var min tur var jeg så lei av skrålende unger og mannen i kassen var tydeligvis det samme så jeg betalte brusen og sjokoladen og fortet meg avgårde 🙈 Dro så klart tilbake å betalte når de ringte meg, LITT flau kan du si 🙈

• Liker 15
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg klarte å kjøre fra regningen engang 😳 Og det værste var at jeg til og med gikk inn for å betale. Jeg gikk så klart inn døra samtidig som et busslass med unger på vei hjem fra fotballcup eller noe. Plukket med meg en brus og en sjokolade og når det endelig var min tur var jeg så lei av skrålende unger og mannen i kassen var tydeligvis det samme så jeg betalte brusen og sjokoladen og fortet meg avgårde 🙈 Dro så klart tilbake å betalte når de ringte meg, LITT flau kan du si 🙈

Du kan trøste deg med at det skjer ofte :P Derfor vi som regel spør alle kundene om de har fylt hvis vi har en ubetalt tanking og ikke har kontroll på hvem som har fylt, glemmer det noen ganger, hvis det er mye å gjøre da. Men det jeg prøver alltid å huske på det, også fordi mange tydeligvis tar det forgitt at verden dreier seg om dem, så derfor vet jeg selvfølgelig at de har fylt, og på hvilken pumpe. For jeg har ingen andre kunder å passe på

Endret av Orbis
  • Liker 7
Skrevet
3 timer siden, Orbis skrev:

Du kan trøste deg med at det skjer ofte :P Derfor vi som regel spør alle kundene om de har fylt hvis vi har en ubetalt tanking og ikke har kontroll på hvem som har fylt, glemmer det noen ganger, hvis det er mye å gjøre da. Men det jeg prøver alltid å huske på det, også fordi mange tydeligvis tar det forgitt at verden dreier seg om dem, så derfor vet jeg selvfølgelig at de har fylt, og på hvilken pumpe. For jeg har ingen andre kunder å passe på

Var jo mest sannsynlig det som skjedde :P Det var fullstendig kaos inne på stasjonen og han som jobbet der virkelig like lei som meg av ungegnål og jeg hadde glemt hele tankingen 🤣 Han glemte garantert å spørre pga kaoset og så ble det sånn 🙈

Skrevet
3 timer siden, Orbis skrev:

Jeg ble oppringt av en bensinstasjon en gang. Tok litt tid før jeg koblet at det var min mor som hadde kjørt videre uten å betale. Jeg hadde jo ikke vært i nærheten av bensinstasjonen en gang. Hun hadde kjøpt boller og helt glemt å betale for bensinen. Grunnen til at de ringte meg var at jeg var kontaktpersonen som var registrert fordi foreldrene mine var bosatt i utlandet.

Skrevet
4 minutter siden, Kanutte skrev:

Jeg ble oppringt av en bensinstasjon en gang. Tok litt tid før jeg koblet at det var min mor som hadde kjørt videre uten å betale. Jeg hadde jo ikke vært i nærheten av bensinstasjonen en gang. Hun hadde kjøpt boller og helt glemt å betale for bensinen. Grunnen til at de ringte meg var at jeg var kontaktpersonen som var registrert fordi foreldrene mine var bosatt i utlandet.

Jeg opplevde faktisk noe av det samme en gang. Pappa skulle rekke et fly fra Gardemoen og hadde skikkelig dårlig tid. Han hadde glemt og betale på en bensinstasjon på veien, og tro meg, pappa er verdens aller mest lovlydige menneske så at han fikk til noe sånt er helt utrolig! 

Iallefall, pappa hadde satt seg på flyet og dermed satt mobilen på flymodus, så bensinstasjonen fikk ikke tak i han. De hadde da gått inn på facebook, funnet pappa og sett at jeg sto registrert som datter 🙈 De søkte så opp mitt nummer på 1881 og ringte meg 🤣

Jeg skjønte INGENTING når jeg fikk en telefon fra en bensinstasjon i et helt annet fylke om at min far ikke hadde betalt for bensinen sin. Det var lissom feil fylke for både meg og pappa. De kunne jo beskrive bilen osv og etterhvert kom jeg på at pappa skulle til Gardemoen. Jeg forklarte at han satt på et fly men at de kunne prøve igjen dagen etter (11 timers flytur pluss at min far ikke nødvendigvis husker å skru av flymodus med en gang).

Akkurat denne merket jeg at jeg faktisk syntes var i overkant frekk! Jeg hadde fått melding av pappa en times tid tidligere om at han gikk ombord på flyet så de kan ikke ha prøvd å få tak i han så lenge 🙄 Altså, bilen står registret på pappas adresse i fylke 1, bensinen ble fylt i fylke 2 mens jeg bor i fylke 3 - et par fylker til i feil retning. Jeg kunne lissom ikke akkurat ta en svipp bort for å betale for bensinen til pappa. De kunne i det minste gi det et par dager for så å eventuelt sende en regning. Det var bensin for 400 kroner lissom. Hvem pokker gjør seg til kjeltring for 400kr med vilje?

• Liker 16
Skrevet
8 timer siden, Sirah skrev:

../... Det var bensin for 400 kroner lissom. Hvem pokker gjør seg til kjeltring for 400kr med vilje?

Flere enn du aner. Men at stasjonen involverer utenforstående er brudd på inkassoloven.

• Liker 23
Skrevet

Kunde: Spør om noe på språk jeg ikke forstår, sannsynligvis tysk eller nederlandsk

Meg: Sorry, I don't understand. Do you speak English? 

Kunde: Gjentar spørsmålet, på samme uforståelige språk, bare litt raskere,  og litt høyere 

Meg : I'm sorry, I don't speak that language. 

Kunde: Gjentar seg nok en gang, denne gangen med tilhørende armbevegelser og fakter

Meg: ... 

Kunde, nå veldig oppgitt og frustrert : CAN I WITHDRAW EUROS!? 

Meg: No, I'm sorry, only Norwegian Kroners 

Kunde snur på hælen, tramper ut og mumler noe om "horrible customer service", og jeg står igjen og bare :klo: 

• Liker 35
Skrevet

Hvordan oppdager dere at noen stikker av fra bensinregningen? Og hvordan vet dere hvem dette er? 

Anonymkode: d5b0f...4e7

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppdager dere at noen stikker av fra bensinregningen? Og hvordan vet dere hvem dette er? 

Anonymkode: d5b0f...4e7

Jeg har en oversikt på kassa over fyllinger som ikke er betalt ute, derifra velger jeg den fyllingen hver enkelt kunde skal betale når de kommer inn. Når det da er en fylling der og ingen kunder ved pumpene så skjønner vi jo at vedkommende har dratt (venter gjerne noen minutter i tilfelle de bare har flyttet bilen). Så er det bare å finne det nøyaktige klokkeslettet på fyllingen fra pumpeloggen og gå inn på overvåkningssystemet og velge kameraet ved den pumpa og taste inn klokkeslett, så kan jeg se opptak av bilen. Derifra er det bare å lese lese registreringsnummeret, og så bruke vegvesenets offentlige SMS tjeneste for å finne eier og deretter 1881 for å finne telefonnummeret til eier. Men siden vegvesenets offentlige opplysningen kun inkluderer navn og bosted (ikke nøyaktig adresse) er det ikke alltid vi klarer å finne eier, enten fordi vi ikke finner noen med det navnet i det området, eller fordi det er for mange. Da ringer vi heller til politiet, så sjekker de eier og gir oss navn, adresse og telefonnummer. 

I spesielle tilfeller hvor vi velger å ikke kontakte eier (veldig sjeldent), sender vi bare registreringsnummeret til inkassoselskapet vårt, så fikser de resten

• Liker 8
Skrevet

Vi ble beskyldt for å ha kjørt fra regningen en gang. Fylte bensin før vi flyttet bilen og gikk inn for å tisse og handle. Mannen hadde betalt med kort, men da vi satte oss i bilen for å kjøre videre kom en fyr og lurte på om vi hadde tenkt å stikke fra regningen. Var tydeligvis personen før oss som hadde stukket, for det ordnet seg raskt da de fikk informasjon om korttransaksjonen. Veldig bra at de følger med, for det er et stort problem at folk stikker fra regningen.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Kamikatze skrev:

Flere enn du aner. Men at stasjonen involverer utenforstående er brudd på inkassoloven.

Ja, det er nok det dessverre 😥 

Ja, jeg ble faktisk skikkelig sur over at de ringte meg. Jeg har jo strengt tatt ikke noe med det. Hadde jeg enda stått som deleier på bilen eller noe, men det gjorde jeg ikke. Sto kun på Facebook at jeg var datter. Vurderte faktisk å klage det inn, men viste ikke hvor jeg skulle henvende meg.

• Liker 6
Skrevet

I "min" butikk har vi jeans med trange ben, smale, rette, bootcut... Så på fredag fikk min kollega tilsnakk av en kunde etter å anbefalt den buksa med smale ben for den er fin for dem som ikke liker at leggen på buksa er trang.

Kunden hisset seg litt opp for å si slik til store mennesker gikk da ikke ann! Måtte jo tenke på at folk har komplekser for kroppen sin! Kollegaen min sto igjen som et spørsmålstegn 

• Liker 12
Skrevet
6 timer siden, MarianneE skrev:

I "min" butikk har vi jeans med trange ben, smale, rette, bootcut... Så på fredag fikk min kollega tilsnakk av en kunde etter å anbefalt den buksa med smale ben for den er fin for dem som ikke liker at leggen på buksa er trang.

Kunden hisset seg litt opp for å si slik til store mennesker gikk da ikke ann! Måtte jo tenke på at folk har komplekser for kroppen sin! Kollegaen min sto igjen som et spørsmålstegn 

Jeg vet hvilken butikk du jobber i (ikke for å virke som en stalker, men jeg handler ofte selv i denne butikken) og det at noen kan reagere på de som jobber der, er for meg uforståelig, da alle er veldig hyggelige og serviceinnstilte. 

• Liker 3
Skrevet

Noen som har fleire historier å komme med? 

:bond:   

Anonymkode: 12aae...960

• Liker 1
Skrevet

Jobber i kiosk. 

Flere ungdommer, typ 10-11 stikker innom oss etter skolen. I dag var det en som tok med seg sparkesykkel inn i butikken og kjørte rundt 😧 ble helt målløs. Fikk tilsnakk og satt den ute. 

Lagde en milkshake til hen, som hen presterte å miste i gulvet. Greit nok, alle kan være uheldige. Sier jeg skal lage en ny gratis, men når jeg står klar med den har hen stukket av. 

Måtte vaske gulvet, slå inn svinn, andre kunders bestillinger ble forsinka og plutselig skulle hen ikke ha den?? 

Anonymkode: 8d8a7...bf9

• Liker 6
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har fleire historier å komme med? 

:bond:   

Anonymkode: 12aae...960

Hadde demo i en butikk i dag der jeg serverte vegetarburgere. De lå fint i plastskåler så folk kunne forsyne seg og smake. Jeg hadde også to keramikkskåler stående med sweet chili saus og ketchup som folk kunne ha på. Mens to damer står og smaker, og har på chili saus, kommer en gutt på rundt 11-12 og tar skålen med ketchup og begynner å SPISE av den med skeia! Jeg ble litt satt ut, og da han begynte å gå unna demobordet måtte jeg bare si til han at jeg måtte nesten få tilbake skåla mi... Ok sier han og gir meg den tilbake, etter at han hadde nesten spist opp alt.
Jeg vekslet noen forvirrede blikk med en mann som stod like ved og så hele greia.

Han virket jo tilsynelatende helt normal også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...