Horten Market Skrevet 30. august 2017 #11261 Skrevet 30. august 2017 Kanskje var det ikke fruktpærer mannen var ute etter, men lyspærer? Så følte han at han ble misforstått og latterliggjort, og måtte bare gjøre noe. Har opplevd at folk som er mentalt på felgen kan reagere rart på sånt. 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #11262 Skrevet 30. august 2017 meg: "Vil du ha pose?" kunde: "ja, jeg vil ha pose. Den er forresten distriktets dyreste pose!!" meg: "å? Sier du det? Det er nok distriktets eneste pose der overskuddet går til et veldedig formål i stedet for bedriften også" sier jeg med et smil. kunde: "i Amerika kan du velge om du vil ha pose eller støtte et veldedig formål. JEG VIL VELGE SELV OM JEG ØNSKER Å STØTTE ET VELDEDIG FORMÅL!!" Skriker han til meg. Meg: "Ok, men du sa du trengte pose? Den koster det den koster uansett. Det er bare snakk om 1kr, hvor den kronen ender opp bør vel ikke spille noen rolle da? Jeg syns det er flott at bedriften jeg jobber for donerer pengene fra posesalget til vanskeligstilte barn" Kunden var irritert å nappet til seg posen mens han skrek at HAN VILLE VELGE SELV!!!! å marsjerte ut av butikken.... Jeg blir helt matt! 😫 Anonymkode: 17de8...2f8 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 Populært innlegg #11263 Skrevet 30. august 2017 I tiden mens jeg jobbet på Kiwi fantes den regelen at kunden fikk penger hvis varene var gått ut på dato. Jeg tror regelen er endret nå. Uansett, vi hadde "datolister" vi fulgte for å lete frem varer som var i ferd med å gå ut, og det var ikke sjelden vi fant enkelte varer lagret langt bak nettopp for å kunne få penger i kassa. Men en dag mens vi ryddet i hyllene kom vi over et "kjempelager" med varer som var gått ut på dato. Jeg husker det var kjekspakker, melk, vaniljesaus og så mye mer, som noen hadde lagret bak hermetikk (som veldig sjelden rekker å gå ut på dato). Samtidig som vi rydder i hyllene kommer en forskrekket kunde og skriker til oss "Hva i HELVETE vi holder på med?" Vi forklarer at vi kaster varer som er gått ut på dato, men denne kunden krever da pengene for dem. Vi nekter, dette er ikke noe kunden har funnet i hyllene og tatt med til kassen. Kunden fyrer seg opp og sier han hadde tenkt til det. Han hadde bare lagret det et sted slik at ingen andre skulle finne det først. Jeg hatet den regelen. Han fikk heller ikke pengene. Anonymkode: 9a86d...d81 54
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #11264 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I tiden mens jeg jobbet på Kiwi fantes den regelen at kunden fikk penger hvis varene var gått ut på dato. Jeg tror regelen er endret nå. Uansett, vi hadde "datolister" vi fulgte for å lete frem varer som var i ferd med å gå ut, og det var ikke sjelden vi fant enkelte varer lagret langt bak nettopp for å kunne få penger i kassa. Men en dag mens vi ryddet i hyllene kom vi over et "kjempelager" med varer som var gått ut på dato. Jeg husker det var kjekspakker, melk, vaniljesaus og så mye mer, som noen hadde lagret bak hermetikk (som veldig sjelden rekker å gå ut på dato). Samtidig som vi rydder i hyllene kommer en forskrekket kunde og skriker til oss "Hva i HELVETE vi holder på med?" Vi forklarer at vi kaster varer som er gått ut på dato, men denne kunden krever da pengene for dem. Vi nekter, dette er ikke noe kunden har funnet i hyllene og tatt med til kassen. Kunden fyrer seg opp og sier han hadde tenkt til det. Han hadde bare lagret det et sted slik at ingen andre skulle finne det først. Jeg hatet den regelen. Han fikk heller ikke pengene. Anonymkode: 9a86d...d81 husker ungdommer brukte å gjemme varer. For så å dra innom før skolen neste dag. Var så ille at det ble store konflikter blant elevene. Her snakker vi slåsskamper og store krangler inne på butikken. For folk "stjal" det de andre hadde gjemt vekk. Endte opp med at elever fra nærområdet (en vgs og en ungdomskole) fikk ikke lov til å dra innom nærbutikken før skolen. Siden de fleste varene forsvant innen lunsj, de som jobbet der som fjernet de. Husker det var en gedigen krangel, det var snakk om varer til nesten 1000 kr. Gjemt vekk i dages vis med vilje. De som gjemte det hadde til og med gjemt varer i taket! De dyttet vekk en plate i taket og gjemte varene der. De hadde lister med dato og slikt. En gjeng fra VGS (vi gikk på ungdomskolen), fant ut om lageret deres. De gikk så å hentet varene og fikk penger for det. Ble en gedigen slåsskamp inne på skolen. Havnet i avisen og alt, men står ingenting om grunnen til konflikten. Etter det så fikk skoleelver forbud mot å dra på butikken i skoletiden. Både før og under skoledagen. Både skolen og butikken kom i enighet ang den regelen. Det var også en kiwi butikk. Husker ikke om andre butikker hadde en slik ordning... eller om det bare var kiwi. Anonymkode: b2244...0dd 10
Sirah Skrevet 30. august 2017 #11265 Skrevet 30. august 2017 16 timer siden, Horten Market skrev: Kanskje var det ikke fruktpærer mannen var ute etter, men lyspærer? Så følte han at han ble misforstått og latterliggjort, og måtte bare gjøre noe. Har opplevd at folk som er mentalt på felgen kan reagere rart på sånt. Mye mulig, men hvorfor ikke bare da korrigere butikkdamen og si: Jeg mener lyspærer. Butikkdamen var blid og hyggelig så hun var ikke "skummel" å snakke med. 1
netpuppy Skrevet 31. august 2017 #11266 Skrevet 31. august 2017 17 hours ago, AnonymBruker said: I tiden mens jeg jobbet på Kiwi fantes den regelen at kunden fikk penger hvis varene var gått ut på dato. Jeg tror regelen er endret nå. Uansett, vi hadde "datolister" vi fulgte for å lete frem varer som var i ferd med å gå ut, og det var ikke sjelden vi fant enkelte varer lagret langt bak nettopp for å kunne få penger i kassa. Men en dag mens vi ryddet i hyllene kom vi over et "kjempelager" med varer som var gått ut på dato. Jeg husker det var kjekspakker, melk, vaniljesaus og så mye mer, som noen hadde lagret bak hermetikk (som veldig sjelden rekker å gå ut på dato). Samtidig som vi rydder i hyllene kommer en forskrekket kunde og skriker til oss "Hva i HELVETE vi holder på med?" Vi forklarer at vi kaster varer som er gått ut på dato, men denne kunden krever da pengene for dem. Vi nekter, dette er ikke noe kunden har funnet i hyllene og tatt med til kassen. Kunden fyrer seg opp og sier han hadde tenkt til det. Han hadde bare lagret det et sted slik at ingen andre skulle finne det først. Jeg hatet den regelen. Han fikk heller ikke pengene. Anonymkode: 9a86d...d81 Noen eier bare ikke skam! Jeg slutter aldri å bli forundret over hva noen gjør for å spare eller tjene noen usle kroner helt uten et gram av flauhet. 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11267 Skrevet 31. august 2017 På 18. august 2017 den 23.27, AnonymBruker skrev: Ikke akkurat kunne, men serviceyrke. Niesen min på 16 år var jobbet på åpen gård i sommer hvor hun har ansvar for dyr bla. kaniner. Jeg hadde med meg mine unger dit en dag hun var på jobb. En samtale gikk som følger: Besøkende: Kan barna mine bære på kaninene å ha dem i fanget? Min kusine: Nei det er ikke lov fordi kaninene blir stresset av å bli løftet på så mye. B til sine barn: Dere kan løfte på dem å ha dem i fanget. Hun brydde seg ikke overhodet om hva niesen min sa. Jeg ble skikkelig irritert. Meg: Hun som jobber her gav ganske klar beskjed om at det ikke var lov å løfte på kaninene! B: åja.... Jeg misforsto vel da. Kom barn, vi går. Drittmenneske! Anonymkode: 8ec9d...7e6 Kjempe bra å lære barna sine at man bare kan drite i dyrs følelser. Bare kos i vei selv om det vil stresse kaninene liksom, hvem bryr seg. Drittkjerring. Anonymkode: b5e5f...5fb 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11268 Skrevet 31. august 2017 På 25. august 2017 den 12.06, Sugar&Spice skrev: Noen ganger, når kunder sier "DETTE ER ELENDIG KUNDESERVICE" har jeg kjempelyst til å svare "kanskje dette ikke er elendig kundeservice, men bare du som oppfører deg som en elendig kunde. Pell deg ut av butikken min." Og dessuten, i de situasjoene jeg får høre "elendig kundeservice" er det som regel fordi jeg kan forbrukerkjøpsloven bedre enn kunden selv og de prøver å krangle med meg på jus (hva vet vel jeg om juss og økonomi liksom, jeg jobber jo bare deltid i en bokhandel........) Det er ganske morsomt å jobbe i butikk som jusstudent nå vet jeg ikke om du er det da, men jeg er det! Og i fjor jobbet jeg i klesbutikk. Det var så mange som kom og krevde, og da særlig at de hadde angrerett. Kunde: Hei. Jeg kjøpte denne for noen dager siden, men har ombestemt meg. Nå vil jeg ikke ha den likevel. Meg: Ok. Vil du finne noe annet, eller vil du ha en tilgodelapp? Kunde: Jeg vil egentlig bare ha pengene tilbake. Meg: Det kan jeg dessverre ikke gi deg når du ikke har deponert på varen. Kunde: Men jeg har angrerett. Meg: Nei, det har du dessverre ikke. Du har bytteretten vi gir deg, men da må du bytte i noe annet eller få en tilgodelapp. Kunde: JEG HAR DA ANGRERETT, LES LOVEN!! Meg: Du har kun angrerett på ting du kjøper på nett eller utenfor fast utsalgssted. Kunde: Er du helt sikker på det? Jeg har fått pengene tilbake mange ganger hos *navnpåbutikk* Meg: Ja, det er jeg helt sikker på. Noen butikker har returrett hvor du kan få pengene tilbake, men det har dessverre ikke vi. Kunde: hmpfdsnjkljdnj. Det er ganske mange som ikke skjønner forskjell på angrerettloven og forbrukerkjøpsloven. Og de vet heller ikke alltid forskjell på bytterett, reklamasjonsrett, butikkens rett til å rette opp feil med varen osv osv. F.eks. hadde vi i den klesbutikken jeg jobbet en god avtale med en skredder, slik at vi alltid kunne tilby kundene å reparere plagg. Dette har butikken rett til å gjøre før kunden har rett på å få tilbake penger, men slike skiller er det (forståelig nok) svært få som kan. Selv ber jeg alltid om deponering i butikker som ikke er store kjeder som Cubus, HM, Zara osv, hvor de har veldig gode returordninger. Enkeltstående butikker, og butikker som selger dyrere ting har ofte ikke de samme returordningene og da må man som regel deponere for å få tilbake pengene. //avhandling slutt Anonymkode: b5e5f...5fb 12
Sugar&Spice Skrevet 31. august 2017 #11269 Skrevet 31. august 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske morsomt å jobbe i butikk som jusstudent nå vet jeg ikke om du er det da, men jeg er det! Og i fjor jobbet jeg i klesbutikk. Det var så mange som kom og krevde, og da særlig at de hadde angrerett. Kunde: Hei. Jeg kjøpte denne for noen dager siden, men har ombestemt meg. Nå vil jeg ikke ha den likevel. Meg: Ok. Vil du finne noe annet, eller vil du ha en tilgodelapp? Kunde: Jeg vil egentlig bare ha pengene tilbake. Meg: Det kan jeg dessverre ikke gi deg når du ikke har deponert på varen. Kunde: Men jeg har angrerett. Meg: Nei, det har du dessverre ikke. Du har bytteretten vi gir deg, men da må du bytte i noe annet eller få en tilgodelapp. Kunde: JEG HAR DA ANGRERETT, LES LOVEN!! Meg: Du har kun angrerett på ting du kjøper på nett eller utenfor fast utsalgssted. Kunde: Er du helt sikker på det? Jeg har fått pengene tilbake mange ganger hos *navnpåbutikk* Meg: Ja, det er jeg helt sikker på. Noen butikker har returrett hvor du kan få pengene tilbake, men det har dessverre ikke vi. Kunde: hmpfdsnjkljdnj. Det er ganske mange som ikke skjønner forskjell på angrerettloven og forbrukerkjøpsloven. Og de vet heller ikke alltid forskjell på bytterett, reklamasjonsrett, butikkens rett til å rette opp feil med varen osv osv. F.eks. hadde vi i den klesbutikken jeg jobbet en god avtale med en skredder, slik at vi alltid kunne tilby kundene å reparere plagg. Dette har butikken rett til å gjøre før kunden har rett på å få tilbake penger, men slike skiller er det (forståelig nok) svært få som kan. Selv ber jeg alltid om deponering i butikker som ikke er store kjeder som Cubus, HM, Zara osv, hvor de har veldig gode returordninger. Enkeltstående butikker, og butikker som selger dyrere ting har ofte ikke de samme returordningene og da må man som regel deponere for å få tilbake pengene. //avhandling slutt Anonymkode: b5e5f...5fb Jeg studerer økonomi, men hadde forretningsjus (med stort fokus på kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven, avtalerett og slikt) i fjor, og syntes det var det morsomste faget! Elsker kranglete kunder som prøver å være smartere enn meg Det jeg faktisk syns er utrolig dritt, det er at noen kunder kommer inn i butikken med en veldig nedlatende holdning fordi jeg "bare jobber i bokhandel" som om jeg ikke får meg en annen jobb, og derfor tror de kan behandle meg som søppel. Det er utrolig mange sånne mennesker der ute, og jeg simpelthen ELSKER å se lyset i øynene deres svinne ut når jeg slår i bordet med kunnskapen min. Det blir gjerne stille fra de da.... Det samme opplevde jeg da jeg jobbet på kundeservice på Pizza-sjappa (<3). Har skrevet den her tidligere, men var en kollega av meg som tok en telefon hvor kunden som ringte var så sykt respektløs og rasshøl. Det endte opp med at han sa noe liknende som "hva faen vet vel du om dette, du er jo stokk dum, får ikke jobb på noe annet enn kundeservice på en jævla pizzasjappe!!!!" hvorpå min kollega svarte "jeg studerer medisin, jeg." 32
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11270 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjempe bra å lære barna sine at man bare kan drite i dyrs følelser. Bare kos i vei selv om det vil stresse kaninene liksom, hvem bryr seg. Drittkjerring. Anonymkode: b5e5f...5fb Ja, slikt provoserer meg enormt. Disse dyrene treffer ganske mange mennesker i løpet av sommermnd og for å ha et slikt tilbud må man faktisk ha noen kjøreregler for at dyrene skal ha det bra. Jeg synes også at det er veldig dårlig gjort av godt voksne mennesker å overkjøre så unge som mest sannsynlig er i sin aller første jobb. Skikkelig råttent å sette en 16åring i en slik posisjon. Det burde være helt unødvendig at en annen voksen som attpåtil ikke jobber der, må gi en slik beskjed før den blir hørt. Anonymkode: 8ec9d...7e6 8
Linaa Skrevet 31. august 2017 #11271 Skrevet 31. august 2017 Dette er mange år siden, men min første dag på jobb. Jobbet med en herlig jente som hadde en del piercinger i ansiktet (som jeg absolutt ikke bryr jeg et dugg om) Men det gjorde tydeligvis en av kundene vi hadde ettersom at han ikke fikk pengene tilbake for en vare som det ikke var noe galt på og at den var brukt. Ja da kommer det alt mulig ut av denne mannen, og han avslutter med: hvordan kan noen ansette noen med så mange piercinger i ansiktet, det er ikke bra første inntrykk man får når man kommer inn hit! Altså... HVA??!?! 4
SesameStreet Skrevet 31. august 2017 #11272 Skrevet 31. august 2017 (endret) Jeg kom på en. Meg som kunde. En dame begynte å banne skikkelig fordi kortet hennes ble avvist og det første hun skulle gjøre på mandag var å skjelle ut NAV. Hun løp ut av butikken tilslutt etter å ha skreket i noen minutter. Han som satt i kassen så litt målløs ut. Det var snakk om en stor pose godteri, noen flasker brus og en stor pose chips. Endret 31. august 2017 av SesameStreet 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11273 Skrevet 31. august 2017 På 26.8.2017 den 3.44, The Kitten skrev: Samme damen som i innlegget over mente også at hun hadde betalt to ganger for en vare sist hun var hos oss. Dame: Sist jeg var her, på lørdag, kjøpte jeg en pakke med fiskekaker og dere tok betalt for to. Meg: Det har sikkert ikke vært med vilje, men jeg kan ta og ordne det for deg. Dame: Hvis jeg hadde stjålet fra butikken så hadde jeg blitt politianmeldt! Meg: Det hadde du nok Dame: Jeg har kvitterigen hvis du ikke tror meg. Meg: Jeg tror på deg, men som sagt så tror jeg det har skjedd en feil og ikke at de prøvde å lure deg. Men jeg kan få se hvor mye du betalte for fiskekakene, så trekker jeg det fra det dere handler nå. Kunde: (Gir kvitteringen) Det er ikke riktig å svindle gamle damer altså. Meg: Det er jeg helt enig i, men jeg tror fortsatt ikke det var med vilje. Kunde: Dette må du si til sjefen din. Hun må fortelle sine ansatte at det ikke er riktig å svindle gamle damer! *snip* Jeg har bitt meg veldig merke i hvordan du svarer/prater med kundene dine på. Synes du alltid har et bra svar; bestemt men på en veldig uprovoserende og ofte beroligende måte. Selv hadde jeg nok fryst og blitt helt målløs i mange av de situasjonene du tidligere hadde skrevet om. Du er flink! (Og beklager til alle som har klikket seg inn for å lese om en ny dum kunde, er veldig klar over hvor irriterende slike innlegg som dette her er. Fattig trøst når det likevel blir postet) Anonymkode: 5b664...a16 10
The Kitten Skrevet 1. september 2017 #11274 Skrevet 1. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bitt meg veldig merke i hvordan du svarer/prater med kundene dine på. Synes du alltid har et bra svar; bestemt men på en veldig uprovoserende og ofte beroligende måte. Selv hadde jeg nok fryst og blitt helt målløs i mange av de situasjonene du tidligere hadde skrevet om. Du er flink! (Og beklager til alle som har klikket seg inn for å lese om en ny dum kunde, er veldig klar over hvor irriterende slike innlegg som dette her er. Fattig trøst når det likevel blir postet) Anonymkode: 5b664...a16 Tusen takk for det. Kommer tilbake med en ny historie når jeg får en ny dum kunde, men alle jeg hadde i går var høflige og greie.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #11275 Skrevet 1. september 2017 På 30.8.2017 den 15.34, AnonymBruker skrev: meg: "Vil du ha pose?" kunde: "ja, jeg vil ha pose. Den er forresten distriktets dyreste pose!!" meg: "å? Sier du det? Det er nok distriktets eneste pose der overskuddet går til et veldedig formål i stedet for bedriften også" sier jeg med et smil. kunde: "i Amerika kan du velge om du vil ha pose eller støtte et veldedig formål. JEG VIL VELGE SELV OM JEG ØNSKER Å STØTTE ET VELDEDIG FORMÅL!!" Skriker han til meg. Meg: "Ok, men du sa du trengte pose? Den koster det den koster uansett. Det er bare snakk om 1kr, hvor den kronen ender opp bør vel ikke spille noen rolle da? Jeg syns det er flott at bedriften jeg jobber for donerer pengene fra posesalget til vanskeligstilte barn" Kunden var irritert å nappet til seg posen mens han skrek at HAN VILLE VELGE SELV!!!! å marsjerte ut av butikken.... Jeg blir helt matt! 😫 Anonymkode: 17de8...2f8 Men i det her tilfellet byrde du heller helt fra starten av sagt at posene IKKE var dyrere enn andre steder. Kunden hadde tydeligvis misforstått og trodde dere la donasjonen til det veldedige formålet oppå eksisterende posepris. ('Den er forresten distriktets dyreste pose'). Da kan man jo skjønne kunden reagerer. Anonymkode: f735b...7a7 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #11276 Skrevet 2. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men i det her tilfellet byrde du heller helt fra starten av sagt at posene IKKE var dyrere enn andre steder. Kunden hadde tydeligvis misforstått og trodde dere la donasjonen til det veldedige formålet oppå eksisterende posepris. ('Den er forresten distriktets dyreste pose'). Da kan man jo skjønne kunden reagerer. Anonymkode: f735b...7a7 Det burde jeg sikkert ha svart, men jeg har ikke oversikt over prisen på poser hos andre butikker. Om jeg trenger en pose betaler jeg gledelig for den uten å irritere meg over hva den koster. Anonymkode: 17de8...2f8 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #11277 Skrevet 2. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det burde jeg sikkert ha svart, men jeg har ikke oversikt over prisen på poser hos andre butikker. Om jeg trenger en pose betaler jeg gledelig for den uten å irritere meg over hva den koster. Anonymkode: 17de8...2f8 Er vel én krone overalt. Anonymkode: eb5a4...20a 1
_Mayhem_ Skrevet 2. september 2017 #11278 Skrevet 2. september 2017 På den lokale Prix, stod bak en kunde som hadde betalt og pakket inn i posen. -Du, har du lyst på en pose til sier kassedamen? -Du? Jeg heter ikke du IKKE KALL MEG DU - Nei oi, beklager sa hun i kassen Fyren hisset seg skikkelig opp, la fra seg posen og gikk foran kassen for å konfrontere kassedamen. *Kom med pekefingeren sin* Det er FREKT å kalle noen DU Måtte jo da trå til å skyve han vekk, slapp av, hun vet jo ikke navnet ditt sier jeg. Han kom da med ett drapsblikk før de to små barna på 8 og 10 dro ham vekk.. jeez, noen folk.. 27
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #11279 Skrevet 2. september 2017 Kanskje han het Unnskyld? Anonymkode: 15011...0b9 16
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #11280 Skrevet 3. september 2017 På 1.9.2017 den 10.57, The Kitten skrev: Tusen takk for det. Kommer tilbake med en ny historie når jeg får en ny dum kunde, men alle jeg hadde i går var høflige og greie. Nå vet ikke jeg hvordan den kunden er i andre sammenhenger, men det som sto i innlegget jeg leste, om at vi som kunder ville blitt politianmeldt om vi tok så mye som en sjokolade til noen kroner fra butikken, det er helt riktig. På samme tid må vi kunder be om å få kvitteringen (eller den butikkansatte spør), og jeg har en mengde ganger opplevd at dere tar dobbelt for varer. Nei, det er sikkert ikke med vilje, men jeg tar nå konsekvent kvitteringen hver eneste gang jeg handler. Det er ikke å være "dum kunde" at man ikke ønsker å betale for mer enn det man har handlet, og når det skjer så ofte blir det etterhvert veldig irriterende. Jeg er sikker på at butikkene årlig tjener store summer på at kundene sier nei takk til kvittering, og ikke sjekker hva de har betalt for. Anonymkode: aa350...1c9 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå