AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #9861 Skrevet 29. mai 2016 8 timer siden, Snadder skrev: Har ikke tall på hvor mange kunder som har kjeftet på meg denne uken fordi en type leverpostei som er på tilbud står sammens med samme type leverpostei men med noe bacongreier i. "Det er utrolig dumt av dere å ha tilbudsvarer ved siden av andre varer" Til slutt fant jeg meg ikke i denne kjeftingen når 8. kunden kom å sa det samme. Så jeg svarte " Vi kan da ikke flytte varer fra sin faste plass bare fordi de er på tilbud! Da er det jo ingen som finner varene! " Ingen sa meg i mot på det. Hadde en sånn kunde i går jeg også. Kunden kjøpte jordbæryoghurt. Kunde: Dette er feil pris, det står der borte at den koster 12 kroner. Meg: Nei dessverre, det er blåbæryoghurten som er på tilbud og koster 12 kroner, jordbæryoghurten koster 19. Det står det også på plakaten der borte. Kunde: Det er jo forferdelig dumt at dere har de to typene på samme sted da!!! Da ber dere jo om at folk som missforstå! Nei altså hvor ellers skal vi ha yoghurten da??? I frysedisken??? Blandt tørrvarene? Iallfall ikke i kjølen der alle andre meieriproduktene står. Please let me know kunde. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke din jobb å sortere hennes mynter. Du skulle absolutt fått henne til å gjøre dette selv. Og jeg skulle så gjerne vært flue på veggen i din situasjon, om du hadde fått henne til å gjøre det selv. Har selv fått kastet penger på meg (mynter), hvor flere trillet av gårde. Vedkommende mente på at jeg skulle gå på leting etter de som jeg ikke klarte å ta imot (med fanget), men etter krangling vant jeg med at det ikke er min jobb å lete etter penger rundt kassen når kunden ikke kan gi penger ordentlig. Kostet henne rundt 25 kroner i smått og så verdt 10 minutter med krangel... Anonymkode: 3262b...90b Minner meg på hvor mye jeg hater kunder som legger mynter/sedler/pantelapp/tippekort på båndet med varene og gjerne mens båndet går. Så må jeg stresse som bare det for å sørge for at de ikke faller under båndet og hvis de gjør det må jeg begynne å grave under der. Tror jeg av prinsipp skal begynne å la de gjøre det og si "ånneiii nå går det faktisk ikke an å finne dem igjen, jeg trodde alle visste at man ikke skal legge andre ting enn varer på båndet, da ber du nesten om at de skal forsvinne". SÅ kanskje, kanskje de lærer til en annen gang. Anonymkode: 08c4e...3ca 20
Populært innlegg NumberSix Skrevet 29. mai 2016 Populært innlegg #9862 Skrevet 29. mai 2016 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i kassa en kjedebutikk med et ganske stort varehus. En stund tilbake kom det en dame inn med sin funksjonshemmede sønn - hun så ganske målrettet ut, så jeg smilte og sa hei. "Jeg skal bare inn og handle litt, kan han (sønnen) stå her med deg?". Vi var ganske opptatte den dagen med mye kunder, men jeg sa selvfølgelig at det går helt fint. Sønnen satt i elektrisk rullestol, og moren sa "Det er bare å be han flytte seg hvis han står i veien". Allerede her blir jeg litt målløs da det er ganske ukomfortabelt for meg å strengt dirigere en liten gutt uten taleevne i rullestol rundt. Men det var ikke noe problem tenkte jeg. Damen endte opp med å være borte i godt over 1,5 time! Den stakkars gutten endte opp med å stå i veien for alle irriterte kunder som kom busende inn mot kassa med svære, tunge handlevogner, og han jobbet febrilsk med å finne et sted å gjøre av seg, mens jeg var helt oppi kundekaos selv, og det var vanskelig å kommunisere med han. En av medarbeiderne mine lurte til slutt på hvor i helvete det ble av moren, ingen fant henne i butikken. Da hun omsider kom til kassa (like blid) , var vi på nippet til å ringe etter hjelp. Prøver ikke å si at hun er en dårlig mor, for det tviler jeg på, men altså... Anonymkode: 4c795...e67 Dette må da være noe av det drøyeste jeg har lest her inne. Har lest i avisa om foreldre som setter igjen barna i lekebutikken, og går og handler andre steder for så å hente dem etter et par timer. Barna har da blitt tatt hånd om av andre, og foreldrene har blitt kalt opp på callinganlegget uten å svare. Sykt at folk gjør sånt. En historie om veksel og idiotkunder: Fem minutter etter åpningstid, og kassa har veldig lite veksel. En kunde kommer og handler for ganske lite, men spør om å få ta ut 600 kroner i spesifikke sedler. Det har jeg faktisk ikke å gi ut så tidlig, og det var stort sett myntveksel i kassa, så jeg beklager. "Neivel, da får jeg bruke denne da, så MÅ du gi meg igjen, haha!" sier han med verdens verste glis og gir meg en 1000-lapp. Kunden presterer også å si "Var jeg vanskelig med deg nå?" og deretter blunke til meg... Jævla kundefaen. Det føltes veldig godt å gi tilbake i nesten bare mynt. Mohahaha! Endret 29. mai 2016 av NumberSix 51
blabla- Skrevet 29. mai 2016 #9863 Skrevet 29. mai 2016 Gleder meg til den dagen vi stenger kontantkkassa for godt og kun kjører bankterminal 7
Jolene Skrevet 29. mai 2016 #9864 Skrevet 29. mai 2016 Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt kunder som kmmer med for store sedler, når jeg ikke har hatt nok sedler å gi igjen. Husker en gang, da hadde jeg KUN mynter i kassa, ingen sedler. Dette var midt i julerushet forøvrig. Vi hadde nok av mynter i safen, så mynter hadde vi ikke for lite av Kunde kommer inn for å kjøpe seg en skjorte til 300 kr, men vil betale med en 1000-lapp. Samtalen foreløp omtrent som dette:Kunde: Jeg skal gjerne ha denne skjorta og betale kontant. Kunde legger en 1000-lapp på disken.Meg: Vi har ikke nok veksel til å kunne gi tilbake i sedler nå, er det mulhet for å betale med kort?Kunde: Nei, vil gjerne ha igjen sedler for å kunne gi i juegaver.Meg: Det forstår jeg veldig godt, men vi har desverre kun mynt for øyeblikket...Kunde: jeg skal betale kontant.Meg: Da gjør du det. Jeg tok imot 1000-lappen hans, og begynte å telle opp mynter i 20-kroninger, 10-kroninger 5-kroninger og 1-kroninger. Da kunden ser det, sier han at han heller vil betale med kort enn å få 700-kroner igjen i mynt. Meg: Som sagt, så beklager jeg at vi ikke har mulighet til å gi ut sedler.Kunde: Har dere ingen andre steder med veksel?Meg: Jo, men der har vi også bare mynt. Vi har rett og slett ikke hatt tid og anledning til å veksle inn i sedler i løpet av dagen, for det har gått i ett fra vi åpnet i dag. Så dagen har vært lang. Uansett så får du ha en fortsatt fin kveld videre Kunde: Takk det samme Dersom ikke det der hadde gått, har jeg også bare telt opp summen kunden skulle ha igjen i mynt, for så å gi hele haugen til kunden. Da har de blitt lange i masken gitt! Har aldri giddet å bruke tid på å krangle med kunder, alltid holdt meg rolig og forklart situasjonen. På den måten har situasjonen aldri eskalert. Idioter takles best med en forklaring, ett smil og aldri vis at du blir sint. 16
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #9865 Skrevet 29. mai 2016 15 timer siden, Snadder skrev: Har ikke tall på hvor mange kunder som har kjeftet på meg denne uken fordi en type leverpostei som er på tilbud står sammens med samme type leverpostei men med noe bacongreier i. "Det er utrolig dumt av dere å ha tilbudsvarer ved siden av andre varer" Til slutt fant jeg meg ikke i denne kjeftingen når 8. kunden kom å sa det samme. Så jeg svarte " Vi kan da ikke flytte varer fra sin faste plass bare fordi de er på tilbud! Da er det jo ingen som finner varene! " Ingen sa meg i mot på det. Å joda, du burde hatt en egen bygning for tilbudsvarene. Anonymkode: 0128d...492 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #9866 Skrevet 29. mai 2016 6 timer siden, NumberSix skrev: Dette må da være noe av det drøyeste jeg har lest her inne. Har lest i avisa om foreldre som setter igjen barna i lekebutikken, og går og handler andre steder for så å hente dem etter et par timer. Barna har da blitt tatt hånd om av andre, og foreldrene har blitt kalt opp på callinganlegget uten å svare. Sykt at folk gjør sånt. En historie om veksel og idiotkunder: Fem minutter etter åpningstid, og kassa har veldig lite veksel. En kunde kommer og handler for ganske lite, men spør om å få ta ut 600 kroner i spesifikke sedler. Det har jeg faktisk ikke å gi ut så tidlig, og det var stort sett myntveksel i kassa, så jeg beklager. "Neivel, da får jeg bruke denne da, så MÅ du gi meg igjen, haha!" sier han med verdens verste glis og gir meg en 1000-lapp. Kunden presterer også å si "Var jeg vanskelig med deg nå?" og deretter blunke til meg... Jævla kundefaen. Det føltes veldig godt å gi tilbake i nesten bare mynt. Mohahaha! Håper du ga ham alt i kronestykker Anonymkode: 0128d...492 6
Gjest Tasia Skrevet 29. mai 2016 #9867 Skrevet 29. mai 2016 Visse kunder altså.. På dagtid er jeg på jobb alene og folk skjønner seg ikke på kø. Kjære kunde, hvis jeg står å holder på med Rikstoto, så kan jeg ikke bare avbryte det for å lage en mocca til deg. Jeg kan heller ikke bare "sleng sammen" en frappe mens jeg steker vafler. Prøver å forklare at vaffeljernet er dårlig slik at man må stå å passe på det, i tillegg blir den en vaffel alltid ferdig før den andre, men ser ikke ut som dette går inn. Også har vi de som klager på at jeg jobber alene. Ja, hva skal jeg liksom gjøre? Sjefen har bestemt at jeg klarer å være alene og da må jeg jo bare det da. Gleder meg ikke akkurat kjempemasse til jobb imorgen... 1
Pawn Hearts Skrevet 29. mai 2016 #9868 Skrevet 29. mai 2016 7 timer siden, Jolene skrev: Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt kunder som kmmer med for store sedler, når jeg ikke har hatt nok sedler å gi igjen. Husker en gang, da hadde jeg KUN mynter i kassa, ingen sedler. Dette var midt i julerushet forøvrig. Vi hadde nok av mynter i safen, så mynter hadde vi ikke for lite av Kunde kommer inn for å kjøpe seg en skjorte til 300 kr, men vil betale med en 1000-lapp. Samtalen foreløp omtrent som dette:Kunde: Jeg skal gjerne ha denne skjorta og betale kontant. Kunde legger en 1000-lapp på disken.Meg: Vi har ikke nok veksel til å kunne gi tilbake i sedler nå, er det mulhet for å betale med kort?Kunde: Nei, vil gjerne ha igjen sedler for å kunne gi i juegaver.Meg: Det forstår jeg veldig godt, men vi har desverre kun mynt for øyeblikket...Kunde: jeg skal betale kontant.Meg: Da gjør du det. Jeg tok imot 1000-lappen hans, og begynte å telle opp mynter i 20-kroninger, 10-kroninger 5-kroninger og 1-kroninger. Da kunden ser det, sier han at han heller vil betale med kort enn å få 700-kroner igjen i mynt. Meg: Som sagt, så beklager jeg at vi ikke har mulighet til å gi ut sedler.Kunde: Har dere ingen andre steder med veksel?Meg: Jo, men der har vi også bare mynt. Vi har rett og slett ikke hatt tid og anledning til å veksle inn i sedler i løpet av dagen, for det har gått i ett fra vi åpnet i dag. Så dagen har vært lang. Uansett så får du ha en fortsatt fin kveld videre Kunde: Takk det samme Dersom ikke det der hadde gått, har jeg også bare telt opp summen kunden skulle ha igjen i mynt, for så å gi hele haugen til kunden. Da har de blitt lange i masken gitt! Har aldri giddet å bruke tid på å krangle med kunder, alltid holdt meg rolig og forklart situasjonen. På den måten har situasjonen aldri eskalert. Idioter takles best med en forklaring, ett smil og aldri vis at du blir sint. Med mindre det er en undertekst jeg ikke forstår her, synes jeg ikke dette var en spesielt dum eller vanskelig kunde. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at han, midt i sitt eget julestress, gjorde sitt beste for å få veksla en tusenlapp, og da han skjønte at det ikke gikk, godtok han det uten å bli sur. Smiletegnet på slutten signaliserer jo at dere skiltes i vennskapelighet. 19
SoftKitty Skrevet 29. mai 2016 #9869 Skrevet 29. mai 2016 2 timer siden, Tasia skrev: Visse kunder altså.. På dagtid er jeg på jobb alene og folk skjønner seg ikke på kø. Kjære kunde, hvis jeg står å holder på med Rikstoto, så kan jeg ikke bare avbryte det for å lage en mocca til deg. Jeg kan heller ikke bare "sleng sammen" en frappe mens jeg steker vafler. Prøver å forklare at vaffeljernet er dårlig slik at man må stå å passe på det, i tillegg blir den en vaffel alltid ferdig før den andre, men ser ikke ut som dette går inn. Også har vi de som klager på at jeg jobber alene. Ja, hva skal jeg liksom gjøre? Sjefen har bestemt at jeg klarer å være alene og da må jeg jo bare det da. Gleder meg ikke akkurat kjempemasse til jobb imorgen... Synes du kan si til sjefen at du må få et bedre vaffeljern.. høres utrolig lite effektivt ut at du må stå opptatt i flere minutter hver gang noen bestiller en vaffel, de fleste vaffeljern skal man kunne helle i røre, la stå alene, og så hente vaflen etter en gitt tid? 11
Gjest Tasia Skrevet 29. mai 2016 #9870 Skrevet 29. mai 2016 10 minutter siden, SoftKitty skrev: Synes du kan si til sjefen at du må få et bedre vaffeljern.. høres utrolig lite effektivt ut at du må stå opptatt i flere minutter hver gang noen bestiller en vaffel, de fleste vaffeljern skal man kunne helle i røre, la stå alene, og så hente vaflen etter en gitt tid? Har prøvd, men får beskjed om at vi skal spare penger. Ikke selger vi sååå mye vafler heller, så sjefen vil ikke bruke penger på det.
Jolene Skrevet 29. mai 2016 #9871 Skrevet 29. mai 2016 29 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Med mindre det er en undertekst jeg ikke forstår her, synes jeg ikke dette var en spesielt dum eller vanskelig kunde. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at han, midt i sitt eget julestress, gjorde sitt beste for å få veksla en tusenlapp, og da han skjønte at det ikke gikk, godtok han det uten å bli sur. Smiletegnet på slutten signaliserer jo at dere skiltes i vennskapelighet. At han ikke godtok å betale med kort før ETTER at jeg begynte å telle opp mynter, gjør han til en dum kunde. Derimot så sørget jeg alltid for å skilles som venner uavhengig situasjon i min tid i butikk. 13
TarjaT Skrevet 29. mai 2016 #9872 Skrevet 29. mai 2016 (endret) Kunde: Kommer disse sokkene i par? Meg: Det gjør de selvfølgelig, 39kr koster pakken med to par sokker. Kunde: Men jeg vil ha en sokk! Meg: Du blir dessverre nødt til å kjøpe hele pakken. Kunde: Du kan da bare fordele beløpet likt på sokkene så blir kanskje kundene glade og mere takknemlig! Dårlig kundeservice! Og så gikk hun sint ut av butikken Dette er 15 år siden nå mens jeg jobbet på H&M, men like komisk den dagen i dag Endret 29. mai 2016 av TarjaT 31
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #9873 Skrevet 29. mai 2016 18 minutter siden, TarjaT skrev: Kunde: Kommer disse sokkene i par? Meg: Det gjør de selvfølgelig, 39kr koster pakken med to par sokker. Kunde: Men jeg vil ha en sokk! Meg: Du blir dessverre nødt til å kjøpe hele pakken. Kunde: Du kan da bare fordele beløpet likt på sokkene så blir kanskje kundene glade og mere takknemlig! Dårlig kundeservice! Og så gikk hun sint ut av butikken Dette er 15 år siden nå mens jeg jobbet på H&M, men like komisk den dagen i dag Haha, opplevde noe lignende her om dagen! Riktignok med planter. En kunde kom bort til kassen til en kollega og spurte om vi hadde mindre plantepakninger i denne typen (hun bar på en 6-pakning). Da hun fikk nei spurte hun om vi ikke kunne gi henne bare 2 av den sammensittende 6-pakningen. Det kunne vi ikke da det 6-pakningen helt klart og tydelig er ÉN vare, til ÉN pris. Da ble hun aggressiv og søkte opp alle ansatte i butikken for å spørre de om det samme før hun rablet i vei om "verste kundeservice" og "nå har dere mistet en god kunde" Anonymkode: 4c795...e67 12
Miah Skrevet 30. mai 2016 #9874 Skrevet 30. mai 2016 13 timer siden, Jolene skrev: At han ikke godtok å betale med kort før ETTER at jeg begynte å telle opp mynter, gjør han til en dum kunde. Derimot så sørget jeg alltid for å skilles som venner uavhengig situasjon i min tid i butikk. Jeg hadde også regnet han som en dum kunde . Her sa du jo at dere ikke hadde mulighet til å gi igjen i sedler, og så svarer han med at han gjerne vil ha igjen i sedler...? Jeg hadde for ikke lenge siden en kunde som ville betale ved å ta ut penger fra kontoen sin i BankIButikk. Greit nok det, men problemet var at vi ikke har BankIButikk. Aldri hatt det. Vi skal ikke ha det heller, og det er ingen skilt som sier at vi har det. Men joda, det måtte vi "vær så god bare ordne!". Ble litt vanskelig å få til... 7
Snadder Skrevet 30. mai 2016 #9875 Skrevet 30. mai 2016 Dette skjedde på jobb i dag Kunde slenger en pose på disken sammens med varene sine og sa " Bare pakk varene mine i denne du. Jeg orker ikke" For å si det slik så ble alle varene og posen sendt ned båndet uten at det var pakket og jeg så bare dumt på han. Hadde han derimot spurt om jeg ikke kunne pakket varene hans på en hyggelig måte, så er det en mulighet for at jeg hadde gjort det siden det ikke var kø. Men når han skal være frekk så kan han bare glemme det. 43
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #9876 Skrevet 30. mai 2016 9 minutter siden, Snadder skrev: Dette skjedde på jobb i dag Kunde slenger en pose på disken sammens med varene sine og sa " Bare pakk varene mine i denne du. Jeg orker ikke" For å si det slik så ble alle varene og posen sendt ned båndet uten at det var pakket og jeg så bare dumt på han. Hadde han derimot spurt om jeg ikke kunne pakket varene hans på en hyggelig måte, så er det en mulighet for at jeg hadde gjort det siden det ikke var kø. Men når han skal være frekk så kan han bare glemme det. FANTASTISK!! Sa han noe etterpå? Anonymkode: 87074...8e8 6
Snadder Skrevet 30. mai 2016 #9877 Skrevet 30. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: FANTASTISK!! Sa han noe etterpå? Anonymkode: 87074...8e8 Han ristet bare på hodet å mumlet noe om dårlig service xD. 3
Bloodless Skrevet 30. mai 2016 #9878 Skrevet 30. mai 2016 15 minutter siden, Snadder skrev: Dette skjedde på jobb i dag Kunde slenger en pose på disken sammens med varene sine og sa " Bare pakk varene mine i denne du. Jeg orker ikke" For å si det slik så ble alle varene og posen sendt ned båndet uten at det var pakket og jeg så bare dumt på han. Hadde han derimot spurt om jeg ikke kunne pakket varene hans på en hyggelig måte, så er det en mulighet for at jeg hadde gjort det siden det ikke var kø. Men når han skal være frekk så kan han bare glemme det. "Jeg orker ikke" er ikke den beste oppskriften på velvilje fra de ansatte. Er folk hyggelige, spør pent og sier takk, er det lite jeg ikke gjør med glede, altså. Liker at du bare så dumt på'n! 5
dillyduzit Skrevet 30. mai 2016 #9879 Skrevet 30. mai 2016 Står med en kunde. "HALLO? DER JA, DU SOM JOBBER DER, HEI PÅ DEG HEII!! KOM HIT!!" Kunden som jeg holdt på med så på meg, jeg så på hun; "Det blir en slik dag i dag" smatt det ut av munnen min. Så forsatte jeg bare med kunden min. Ellers når vi egentlig har lagt denne mynt-diskusjonen på is. i dag skjedde det utrolige; Jeg var tom for mynter. Første kunde kommer selvfølgelig sånn at det blir veksel med mynter tilbake. - Ikke meg, jeg var kunde på matbutikken. Kunde mot kunde. Hva er det med folk som bare bumper (rettelse, går rett inn) i en annen person? Står med masse varer i handlekurv, kunde går rett i meg så jeg mister hele kurven, den faller på siden og klarer jo selvfølgelig miste alle varene utover gulvet. Kunden bare går videre. Kommer til kassen, han spør om han kan gå før meg fordi han har så lite i forhold til meg. Nei sier jeg. Brukte tiden min godt ved å legge på varene for å si det sånn. 26
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #9880 Skrevet 30. mai 2016 Tenkte på denne tråden da jeg leste denne: http://www.dagbladet.no/2016/05/30/nyheter/kunde/butikk/danmark/44392358/ Bra med sjefer som står opp for sine ansatte! Anonymkode: 80bb2...4d1 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå