AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #8461 Skrevet 20. september 2015 Jeg hadde åpningsvakt en dag denne uka. Før åpning teller jeg kassene, fører opp en haug med info om gårsdagens omsetning, budsjett, snittsalg osv. Dette holdt jeg også på med når det var framdeles 3 minutter til åpning, og da tok en av nabobutikkene opp gitteret sitt tidlig. Så kommer det ei dame og roper inn til gitteret til meg mens jeg skriver i butikkpermen:"HALLO! Nå åpner de her borte, skal du også åpne eller?!" Jeg prøvde å ignorere henne og innbille meg selv at hun snakket til noen andre, men neida:"HALLO!!!! NÅ ÅPNER DE HER BORTE, SKAL DU OGSÅ ÅPNE?!!!" Jeg: "Jada, om 3 minutter er det åpningstid :)" Kunde: "HUFF! *og ork og stønn* NEI DA HANDLER JEG IKKE HER I DAG!" Og så gikk hun.... Anonymous poster hash: f9f46...355 13
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #8462 Skrevet 20. september 2015 Jobbet i går, yey. Kunde setter to colaflasker på båndet. Meg: Unnskyld, kanskje du kan legge dem ned, ellers faller de bare når båndet begynner å gå, og de kan knuse andre varer eller falle på gulvet og ødelegges. Kunde: Hva? Nei, de blir jo ristet hvis vi legger dem ned! Meg: De blir mer ristet hvis de faller, kontra å bli lagt forsiktig. Kunde: *mumle noe om å være vanskelig* Meg... *kjører båndet, colaflaskene velter* Kunde: Neeei! Herregud, nå er de jo ristet! Gud, se i nåde til en stakkars butikkansatt neste gang jeg er på jobb. Hater dette! Det gjør faktisk vondt når fem halvannenliters flasker smeller ned på hånden din bare fordi kunden vil at de skal stå oppreist... Det slår nesten aldri feil. Flaskene. Velter. Alltid. Legger alltid ned flaskene til kunder som absolutt lar dem stå oppreist!! *små gleder i hverdagen* Anonymous poster hash: 50b78...caf 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #8463 Skrevet 20. september 2015 Også er det tippekundene som ikke takler å vente litt. Det er midt i verste lørdagsrushet, køene går langt bak i butikken og vi må ha alle kassene åpene. Plutselig kommer en tippekunde. HALLO!! HALLO!! ER DET NOEN HER?? DU DER, FÅ NOEN TIL Å KOMME TIL TIPPINGEN NÅÅÅ!! Ok, alle ansatte sitter i kassen utenom to. De er på gulvet og fyller på sånn at de som faktisk er kunder skal ha noen varer og handle. En av dem kommer løpende så fort som mulig, men jeg kan faktisk ikke bare slippe alt jeg har i hendene og gå fra kassen bare fordi du ikke takler å vente litt. Anonymous poster hash: 50b78...caf 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #8464 Skrevet 20. september 2015 Jeg hadde åpningsvakt en dag denne uka. Før åpning teller jeg kassene, fører opp en haug med info om gårsdagens omsetning, budsjett, snittsalg osv. Dette holdt jeg også på med når det var framdeles 3 minutter til åpning, og da tok en av nabobutikkene opp gitteret sitt tidlig. Så kommer det ei dame og roper inn til gitteret til meg mens jeg skriver i butikkpermen:"HALLO! Nå åpner de her borte, skal du også åpne eller?!" Jeg prøvde å ignorere henne og innbille meg selv at hun snakket til noen andre, men neida:"HALLO!!!! NÅ ÅPNER DE HER BORTE, SKAL DU OGSÅ ÅPNE?!!!" Jeg: "Jada, om 3 minutter er det åpningstid :)" Kunde: "HUFF! *og ork og stønn* NEI DA HANDLER JEG IKKE HER I DAG!" Og så gikk hun.... Anonymous poster hash: f9f46...355 jeg hadde en som lurte på om jeg hadde forsovet meg når jeg åpnet butikken. Jeg skjønte ikke hva i all verden han snakket om og spurte hvorfor han trodde det. "nei, jeg skulle jo åpnet for fem minutter siden." Jeg tar opp mobilen min og viser at den er på minuttet åpningstid, da sier han noe om at han og et par andre hadde stått og ventet utenfor i ca fem minutter og derfor regnet han med at det var da vi skulle åpne. Anonymous poster hash: 9edb6...098 16
Gjest Haaploes Skrevet 21. september 2015 #8465 Skrevet 21. september 2015 jeg hadde en som lurte på om jeg hadde forsovet meg når jeg åpnet butikken. Jeg skjønte ikke hva i all verden han snakket om og spurte hvorfor han trodde det. "nei, jeg skulle jo åpnet for fem minutter siden." Jeg tar opp mobilen min og viser at den er på minuttet åpningstid, da sier han noe om at han og et par andre hadde stått og ventet utenfor i ca fem minutter og derfor regnet han med at det var da vi skulle åpne.Anonymous poster hash: 9edb6...098 Kunden har alltid rett, vet du Enda en fra da jeg jobbet i klesbutikk. Kunde kommer inn med en bluse som er fjorårets modell, midt i lunsjavviklingen, så jeg er alene i en ganske stor butikk. "Hei du. JA, DU!" "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?" "Jeg kjøpte denne her i fjor, og brukte den bare én gang fordi sømmen er skjev så den faller feil" "Du kjøpte den i fjor, sa du?" "Ja, men jeg har bare brukt den én gang" "Hadde du kommet med den i fjor skulle jeg selvfølgelig tatt den inn igjen, men" (her begynner kunden å bruse med fjærene) "...men jeg kan gå og høre med sjefen for sikkerhetsskyld" Tusler en tur inn på lageret, fniser litt av situasjonen, stålsetter meg for konfrontasjon. "Dessverre, altså, men fjorårets modell har jeg ikke mulighet til å ta i retur" "DET ER ALLTID SÅ VANSKELIG Å KLAGE HER! NÅR JEG KLAGER ANDRE STEDER FÅR JEG DET ALLTID SOM JEG VIL"
Gjest Dwight Skrevet 21. september 2015 #8466 Skrevet 21. september 2015 Kunden har alltid rett, vet du Enda en fra da jeg jobbet i klesbutikk. Kunde kommer inn med en bluse som er fjorårets modell, midt i lunsjavviklingen, så jeg er alene i en ganske stor butikk. "Hei du. JA, DU!" "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?" "Jeg kjøpte denne her i fjor, og brukte den bare én gang fordi sømmen er skjev så den faller feil" "Du kjøpte den i fjor, sa du?" "Ja, men jeg har bare brukt den én gang" "Hadde du kommet med den i fjor skulle jeg selvfølgelig tatt den inn igjen, men" (her begynner kunden å bruse med fjærene) "...men jeg kan gå og høre med sjefen for sikkerhetsskyld"Tusler en tur inn på lageret, fniser litt av situasjonen, stålsetter meg for konfrontasjon. "Dessverre, altså, men fjorårets modell har jeg ikke mulighet til å ta i retur" "DET ER ALLTID SÅ VANSKELIG Å KLAGE HER! NÅR JEG KLAGER ANDRE STEDER FÅR JEG DET ALLTID SOM JEG VIL" Jeg hadde en kunde i forrige uke som manglet en innersåle på et par sko som han kjøpte "tidlig sensommer 2013" Altså, evner folk ikke å prøve klærene skikkelig innenfor rimelig tid?
melatonin Skrevet 21. september 2015 #8467 Skrevet 21. september 2015 Elsker denne tråden. Jobber ikke i butikk selv altså, men en dame i en klesbutikk trodde jeg var ansatt da jeg stod å så på noen klær. "Mulig å få litt hjelp?" Jeg snur meg for å se om det står noen bak meg.. "jeg jobber desverre ikke her jeg" smilte jeg. Damen står der enda med plagget og smiler og sier jeg ser ut som en ansatt. Jeg snur meg og ser på et annet stativ, og dammen steller seg rett bak meg og sukker ut et jahjah... Hun flytter seg ikke så jeg forlater butikken. Hadde jeg jobbet der hadde jeg heller ikke stått med jakke inne... rar dame 😉 11
Kelsi Skrevet 21. september 2015 #8468 Skrevet 21. september 2015 Elsker denne tråden. Jobber ikke i butikk selv altså, men en dame i en klesbutikk trodde jeg var ansatt da jeg stod å så på noen klær. "Mulig å få litt hjelp?" Jeg snur meg for å se om det står noen bak meg.. "jeg jobber desverre ikke her jeg" smilte jeg. Damen står der enda med plagget og smiler og sier jeg ser ut som en ansatt. Jeg snur meg og ser på et annet stativ, og dammen steller seg rett bak meg og sukker ut et jahjah... Hun flytter seg ikke så jeg forlater butikken. Hadde jeg jobbet der hadde jeg heller ikke stått med jakke inne... rar dame 😉 Ha ha! Nå kom jeg på en episode fra da jeg jobbet i klesbutikk. Jeg hjalp en kunde med å prøve noen klær, men da hun kom ut av prøverommet hadde hun bestemt seg for å ikke kjøpe noen av dem. Istedenfor å gi meg klærne etterpå klarte hun å ta feil av meg og en kunde, som lignet litt på meg. Hun henvendte seg til kunden og prøvde å gi henne bunken med prøvde klær... 😆 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8469 Skrevet 22. september 2015 Fra jobb på lørdag. En liten gutt på 3-4 år står og hyler etter en leke. "PAPPA! PAPPA! PAPPA. JEG VIL HA! PAPPA PAPPA! JEG VIL HA (ganger tusen). Faren: Det må du spørre damen (meg) om. Altså, JEG kan ikke bestemme hva ungen din skal få. Men jeg sa "ja" så faren måtte kjøpe tingen. Jeg presiserte også at til ungen (mens faren hørte det) at det var selvfølgelig helt ok at de kjøpte leken til ungen. Hvordan reagerte faren? Anonymous poster hash: ee20e...ac2 1
sol87 Skrevet 22. september 2015 #8470 Skrevet 22. september 2015 Kunden har alltid rett, vet du Enda en fra da jeg jobbet i klesbutikk. Kunde kommer inn med en bluse som er fjorårets modell, midt i lunsjavviklingen, så jeg er alene i en ganske stor butikk. "Hei du. JA, DU!" "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?" "Jeg kjøpte denne her i fjor, og brukte den bare én gang fordi sømmen er skjev så den faller feil" "Du kjøpte den i fjor, sa du?" "Ja, men jeg har bare brukt den én gang" "Hadde du kommet med den i fjor skulle jeg selvfølgelig tatt den inn igjen, men" (her begynner kunden å bruse med fjærene) "...men jeg kan gå og høre med sjefen for sikkerhetsskyld" Tusler en tur inn på lageret, fniser litt av situasjonen, stålsetter meg for konfrontasjon. "Dessverre, altså, men fjorårets modell har jeg ikke mulighet til å ta i retur" "DET ER ALLTID SÅ VANSKELIG Å KLAGE HER! NÅR JEG KLAGER ANDRE STEDER FÅR JEG DET ALLTID SOM JEG VIL" Men er ikke det en reklamasjon? Feilsøm? Da er vel reklamasjonstiden to år. Riktignok skal man ta varen med tilbake så fort man oppdager feilen.
Gjest Haaploes Skrevet 22. september 2015 #8471 Skrevet 22. september 2015 Men er ikke det en reklamasjon? Feilsøm? Da er vel reklamasjonstiden to år. Riktignok skal man ta varen med tilbake så fort man oppdager feilen. Det var andre faktorer inne i bildet også
maipai Skrevet 22. september 2015 #8472 Skrevet 22. september 2015 Elsker denne tråden. Jobber ikke i butikk selv altså, men en dame i en klesbutikk trodde jeg var ansatt da jeg stod å så på noen klær. "Mulig å få litt hjelp?" Jeg snur meg for å se om det står noen bak meg.. "jeg jobber desverre ikke her jeg" smilte jeg. Damen står der enda med plagget og smiler og sier jeg ser ut som en ansatt. Jeg snur meg og ser på et annet stativ, og dammen steller seg rett bak meg og sukker ut et jahjah... Hun flytter seg ikke så jeg forlater butikken. Hadde jeg jobbet der hadde jeg heller ikke stått med jakke inne... rar dame Det har skjedd meg et par ganger og! Jeg var vel 12 år eller noe, var ikke begynt på ungdomsskolen enda hvertfall. Kommer en dame bort og sier "Jeg trenger hjelp her bort altså!!" Jeg ble helt forvirra og skjønte ingenting. Hun fortsatte med at jeg måtte da være oppmerksom på kundene mine og bla bla bla. Jeg var helt forfjamset jeg. Heldigvis var jeg med mamma, som reddet meg Jo'a, 12 åringen med utejakke og lue jobber nok på Kappahl! 27
globalagogo Skrevet 22. september 2015 #8473 Skrevet 22. september 2015 Eller når man er i butikken i sivilklær... Står i kassekø med kurva full av varer og vanlige klær på, så kommer ei kunde bort til meg og bare "DØH!! Jobber du her du?!" "Vel... Tja ... Eh..." (Ja gjør jo det, men har fri nå liksom) "Hjelp meg å finne ananas" "Eh... Jeg er ikke på jobb nå altså..." "Altså herregud? Når en kunde ber om hjelp?" "Kanskje du kan spørre noen som er på jobb, og som ikke står i kassekø:-)?" "Tror du ikke jeg har lett??" "Eh ok... Hvis du går bort der forbi tørkerull osv osv så til venstre så finner du det altså:-)" "Åh så du gidder ikke engang å følge meg dit? *snøft* for en service..." Altså GUD GI MEG NÅDE, kan jeg ikke engang få kjøpe mat uten å få sure kunder etter meg hun var ikke sånn veldig sur, men snurt/irritert/sukkende. Jeg sto i kø altså... 36
NumberSix Skrevet 22. september 2015 #8474 Skrevet 22. september 2015 Eller når man er i butikken i sivilklær... Står i kassekø med kurva full av varer og vanlige klær på, så kommer ei kunde bort til meg og bare "DØH!! Jobber du her du?!" "Vel... Tja ... Eh..." (Ja gjør jo det, men har fri nå liksom) "Hjelp meg å finne ananas" "Eh... Jeg er ikke på jobb nå altså..." "Altså herregud? Når en kunde ber om hjelp?" "Kanskje du kan spørre noen som er på jobb, og som ikke står i kassekø:-)?" "Tror du ikke jeg har lett??" "Eh ok... Hvis du går bort der forbi tørkerull osv osv så til venstre så finner du det altså:-)" "Åh så du gidder ikke engang å følge meg dit? *snøft* for en service..." Altså GUD GI MEG NÅDE, kan jeg ikke engang få kjøpe mat uten å få sure kunder etter meg hun var ikke sånn veldig sur, men snurt/irritert/sukkende. Jeg sto i kø altså... Dette! Ååh, så mange ganger jeg har opplevd det. Kundene har heldigvis ikke blitt sure fordi jeg ikke kan følge dem til varen da. Også: når man skal ta lunsj, eller er ferdig på jobb men fortsatt har på seg arbeidsklær, og man må kjøre stealth mode gjennom butikken for å unngå å bli stoppet av kunder. Spenning i hverdagen! 15
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8475 Skrevet 22. september 2015 Eller når man er i butikken i sivilklær... Står i kassekø med kurva full av varer og vanlige klær på, så kommer ei kunde bort til meg og bare "DØH!! Jobber du her du?!" "Vel... Tja ... Eh..." (Ja gjør jo det, men har fri nå liksom) "Hjelp meg å finne ananas" "Eh... Jeg er ikke på jobb nå altså..." "Altså herregud? Når en kunde ber om hjelp?" "Kanskje du kan spørre noen som er på jobb, og som ikke står i kassekø:-)?" "Tror du ikke jeg har lett??" "Eh ok... Hvis du går bort der forbi tørkerull osv osv så til venstre så finner du det altså:-)" "Åh så du gidder ikke engang å følge meg dit? *snøft* for en service..." Altså GUD GI MEG NÅDE, kan jeg ikke engang få kjøpe mat uten å få sure kunder etter meg hun var ikke sånn veldig sur, men snurt/irritert/sukkende. Jeg sto i kø altså... Noen trenger å få det inn med teskje. "Nei, jeg er ikke på jobb nå, jeg står i kø og skal handle selv, så jeg har ikke tid til å hjelpe deg. Nå er vi like mye kunder, begge to, hehe!" *hvis de fortsatt sutrer forklarer jeg veien om jeg husker* *Hvis de fortsatt sutrer* "Vet du, jeg har ikke tid til å hjelpe deg mer nå, jeg. Du får finne noen som er på jobb her!" Anonymous poster hash: 3eae6...eb1 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8476 Skrevet 22. september 2015 20 ting alle kunder burde vite... http://www.buzzfeed.com/michellerennex/wheres-your-managerother#.pi1NL3o0Q Anonymous poster hash: 88d7b...7d5 4
The Kitten Skrevet 22. september 2015 #8477 Skrevet 22. september 2015 Hvordan reagerte faren?Anonymous poster hash: ee20e...ac2 Han ble ganske paff og visste ikke helt hva han skulle si.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8478 Skrevet 22. september 2015 20 ting alle kunder burde vite...http://www.buzzfeed.com/michellerennex/wheres-your-managerother#.pi1NL3o0QAnonymous poster hash: 88d7b...7d5 Hvilke 3 slipper de å vite? Anonymous poster hash: 6d147...991 5
sol87 Skrevet 22. september 2015 #8479 Skrevet 22. september 2015 Det var andre faktorer inne i bildet også Ja, det var det sikkert. Uansett bør man reklamere så snart man ser en feil, ikke et år senere...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8480 Skrevet 22. september 2015 Denne var i det minste original, så det er da noe i en eller repetativ hverdag Meg: vil du ha kvittering?Kunde: Bare om du skriver nummeret ditt på den! Det er vel rundt ett sekunds stillhet mens jeg ikke helt vet hva jeg skal svare. Kunde: Der har du svaret mitt! *gliser bredt og er storfornøyd med seg selv før han går* Anonymous poster hash: 30059...7c0 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå