Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen vil sikkert argumentere for at jeg var dum, men jeg mener kundene kan bruke ordene sine hvis de skal spørre om noe.

Kunden skal betale og holder kortet ved siden av terminalen, ved magnetstripeleseren.

Kunde: "sånn her?"

Jeg: "Prøv chippen først du"

Kunde: "jammen, det er her ikke sant?" *holder kortet fremdeles på siden*

Jeg: "Ja, magnetstripe går der, men den brukes bare hvis chipen ikke funker"

Kunde: "jammen, her????"

Jeg: "Stikk kortet neddi hullet på toppen, du"

Kunde: "åååhhh, du skjønner ikke hva jeg mener!!!" *vifter med kortet*

Jeg: "Kan du utdype da?"

*Kunde vaiver med kortet og prikker på tuppen der det er et wifi-lignende symbol* "TRÅDLØST!!!!"

Jeg: "Nei, det har vi ikke"

Kunde: "Kunne du ikke sagt det da?" 

Jeg: "Jeg skjønte ikke hva du spurte om. Vi har ikke trådløs-system her så jeg vet ikke noe om hvordan det fungerer og hva du mente"

Kunde: "DA MÅ DU LÆRE DEG DET"

MÅÅ jeg egentlig det, når det er noe vi ikke har? Kan ikke kunden heller bruke ordene sine når det er tydelig at jeg ikke aner hva han prøver å hinte til? Jeg vet alt om alt vi selger og gjør i butikken. Jeg vet DESSVERRE IKKE alt om alle elektroniske løsninger som finnes her i verden som vi ikke benytter.

Gahd. Snakk. Som voksne mennesker gjør. Hadde han spurt om vi bruker en form for trådløs betaling hadde jeg sagt "nei" og vi kunne gått videre.

Anonymous poster hash: a0ddf...47f

Så lenge "trådløs" betaling med kort blir vanligere og vanligere og man får beskjed av banken når man mottar kortet sitt at man nå kan betale "trådløst", er det vel ikke sååå tåpelig å tro at man kan gjøre det også hos dere...?

Anonymous poster hash: 42b40...7c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge "trådløs" betaling med kort blir vanligere og vanligere og man får beskjed av banken når man mottar kortet sitt at man nå kan betale "trådløst", er det vel ikke sååå tåpelig å tro at man kan gjøre det også hos dere...?

Det var ikke det at kunden trodde det gikk an som var tåpelig. Da misforstod du. 

Det er ikke noe vanskelig å si "Kan jeg betale trådløst?", istedenfor å bare vifte med kortet og gå i huleboermodus. 

• Liker 35
Skrevet

Nei, det som er tåpelig er måten kunden prøver å """"spørre"""" meg om dette på. Det burde være ganske tydelig etter de første to setningene var sagt at jeg ikke skjønte hva han mente, og at det kommer av at vi ikke tar i mot betaling på den måten. Enda bedre hadde det vært hvis han hadde spurt på normalt vis. Hva bankene reklamerer med aner ikke jeg. Så lenge vi ikke bruker den løsningen har jeg heller ikke fått noen opplæring i hvordan det fungerer eller hva *veive med kort, peke på fingrene og lage gorillalyder* vil si. Det er i grunn ikke vanlig å få opplæring i hvordan ting vi ikke bruker fungerer. Merkelig det der.

Alt hadde gått veldig mye lettere hvis kunden bare hadde brukt ordene sine og spurt, slik som voksne mennesker bør være i stand til å gjøre.

Anonymous poster hash: a0ddf...47f

• Liker 19
Skrevet

Kunde som eksploderer på meg foran mange andre kunde fordi det tydelig sto at prisen var noe helt annet i hylla. Men når jeg rolig svarer at det du leste var kvadratmeterpris, og at når du kjøper laminat/parkett så er det som oftest ikke 1 kvadratmeter i pakka. 

Dette! Hver dag...

Skrevet

Synes egentlig det er ganske irriterende når det ikke står pris per pakke.

• Liker 13
Skrevet

^^Hvorfor det? Har du ikke nok mattekunnskaper til å regne ut selv? Er vel sjelden at folk drar ut og kjøper parkett på måfå. Er jo selvfølge at man måler og regner ut hvor mange kvadrat man trenger og kjøper antall pakker etter det. Er også derfor prisen er angitt i kvadratmeter, for det er jo totalen som er viktig og det har man som regel regnet ut i forkant.

• Liker 2
Skrevet

^^Hvorfor det? Har du ikke nok mattekunnskaper til å regne ut selv? Er vel sjelden at folk drar ut og kjøper parkett på måfå. Er jo selvfølge at man måler og regner ut hvor mange kvadrat man trenger og kjøper antall pakker etter det. Er også derfor prisen er angitt i kvadratmeter, for det er jo totalen som er viktig og det har man som regel regnet ut i forkant.

Jo, det har jeg. Det er fortsatt på grensen til villedende markedsføring enn så lenge man må kjøpe hele pakker. Det riktige hadde vært om det stod pris per pakke og per måleenhet. Som for eksempel i dagligvarehandel.

• Liker 5
Skrevet

Ja vel da... You win this time... ;) Forsåvidt står det på pakken hvor mange kvm pr pakke er da.. Enkelt å regne ut hvor mange pakker man trenger også.. :plystre:

Skrevet (endret)

Enkelt å regne ut hvor mange pakker man trenger også..

Jeg har ikke påstått noe annet heller. Men de innleggene som fikk meg til å kommentere viser jo tydelig at det er vanskelig for noen. For meg er det en prinsippsak. Jeg hater butikker med mangelfull, villedende og av og til feil prisinformasjon på produktene sine.

For dere i bransjen er tydeligvis kundene idioter, som ikke skjønner dette, selv om det skjer hver dag i følge en. Om det faktisk skjer så ofte, er det egentlig kundene som er problemet da?

Endret av Singha
  • Liker 8
Skrevet

Jeg har ikke påstått noe annet heller. Men de innleggene som fikk meg til å kommentere viser jo tydelig at det er vanskelig for noen. For meg er det en prinsippsak. Jeg hater butikker med mangelfull, villedende og av og til feil prisinformasjon på produktene sine.

For dere i bransjen er tydeligvis kundene idioter, som ikke skjønner dette, selv om det skjer hver dag i følge en. Om det faktisk skjer så ofte, er det egentlig kundene som er problemet da?

Hvis det er meg du mener, så ja, det skjer hver dag. Men! Vi har pris per kvm OG pris per pakke. Hjelper ikke. Kunden ser kun det laveste tallet.

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er meg du mener, så ja, det skjer hver dag. Men! Vi har pris per kvm OG pris per pakke. Hjelper ikke. Kunden ser kun det laveste tallet.

Kudos til din butikk, i så fall. Og lykke til videre med blinde kunder.

Skrevet

Telefonkunder…

Meg: «Firmaets navn, du snakker med Brunost»

Kunde: «Har dere hipster?»

Meg: «Det har vi, er det en spesiell du er ute etter?» *går bort til trusene*

Kunde: «Ja, sånn med skuminnlegg.» 

Jeg har aldri hørt om skuminnlegg før, men tenkte kanskje hun mente truser med innlegg i rumpa.

Meg: «Hva mener du med skuminnlegg?»

Kunde: «Sånn som støtter brystene vel.»

Meg: (hæ?). «Å, snakker du om en bh?»

Kunde: «Ja, selvfølgelig»

Meg: «Åja, beklager. Jeg har bare hørt om hipstertruser, ikke hispterbh. Kan du forklare meg hvordan den ser ut?»

Kunde: «Det er som en sportsbh, uten spiler og med skuminnlegg.»

Meg: «Okei, vi har noen sportsbher uten innlegg, og noen med innlagte skåler hvis det er det du tenker på?»

Kunde: NEI, det skal ikke være skåler, bare skuminnlegg».

Meg: «Okei, jeg har desverre aldri hørt om skuminnlegg, men skal spørre en kollega om hun vet hva det er. Et lite øyeblikk»

Jeg spør kollegaen min om hun vet hva hipsterbh og skuminnlegg er, og hun svarer nei.

Meg: «Beklager, hun hadde ikke hørt om det hun heller, men hvis…»

Kunde: «Altså, er dere så gammeldagse at dere ikke har hipsterbher?»

Meg: «Hehe, ja, kanskje det. Eller så kan det være vi kaller det noe annet her. Men hvis du prøver å forklare en gang til hvordan bhen ser ut, så skal jeg prøve å hjelpe deg»

Kunde: *sukker* «Det er en bh uten spiler og med skuminnlegg som du kan ta ut og inn»

Meg: «Okei, de eneste bhene vi har hvor man kan ta inn og ut innlegg er protesebher, er det det du er ute etter?»

Kunde: «Er den uten spiler og hekter?»

Meg: « Nei, altså, den har en hekte bak som gjør at du kan åpne/lukke bhen».

Kunde: «Men herregud, jeg skal ikke ha det.»

Meg: «Beklager, men da tror jeg ikke vi har det du leter etter.»

Kunde: «Nei, tydeligvis ikke. Kan du gi meg nummeret til noen andre butikker?»

Meg: «Ja, jeg kan gi deg nummeret til andre *kjedens navn*butikker, hvilken vil du at jeg skal finne nummeret til?»

Kunde: «Nei, hvis dere ikke har det så har jo sikkert ikke de andre butikkene det heller. Jeg lurer på om du kan gi meg nummeret til H&M?»

Meg: «Beklager, men vi har kun nummeret til andre butikker i samme kjede, ikke konkurrentenes nummer.»

Kunde: *sukker* «Hade».

Altså, 

1. Har noen av dere hørt om hipsterbh eller skuminnlegg? Jeg har prøvd å google uten resultater. 

2. Det går an å være hyggelig i telefonen.

3. Ikke bli sur fordi jeg ikke har nummeret til konkurrente våre. Ærlig talt.

• Liker 22
Skrevet

Telefonkunder…

Meg: «Firmaets navn, du snakker med Brunost»

Kunde: «Har dere hipster?»

Meg: «Det har vi, er det en spesiell du er ute etter?» *går bort til trusene*

Kunde: «Ja, sånn med skuminnlegg.»

Jeg har aldri hørt om skuminnlegg før, men tenkte kanskje hun mente truser med innlegg i rumpa.

Meg: «Hva mener du med skuminnlegg?»

Kunde: «Sånn som støtter brystene vel.»

Meg: (hæ?). «Å, snakker du om en bh?»

Kunde: «Ja, selvfølgelig»

Meg: «Åja, beklager. Jeg har bare hørt om hipstertruser, ikke hispterbh. Kan du forklare meg hvordan den ser ut?»

Kunde: «Det er som en sportsbh, uten spiler og med skuminnlegg.»

Meg: «Okei, vi har noen sportsbher uten innlegg, og noen med innlagte skåler hvis det er det du tenker på?»

Kunde: NEI, det skal ikke være skåler, bare skuminnlegg».

Meg: «Okei, jeg har desverre aldri hørt om skuminnlegg, men skal spørre en kollega om hun vet hva det er. Et lite øyeblikk»

Jeg spør kollegaen min om hun vet hva hipsterbh og skuminnlegg er, og hun svarer nei.

Meg: «Beklager, hun hadde ikke hørt om det hun heller, men hvis…»

Kunde: «Altså, er dere så gammeldagse at dere ikke har hipsterbher?»

Meg: «Hehe, ja, kanskje det. Eller så kan det være vi kaller det noe annet her. Men hvis du prøver å forklare en gang til hvordan bhen ser ut, så skal jeg prøve å hjelpe deg»

Kunde: *sukker* «Det er en bh uten spiler og med skuminnlegg som du kan ta ut og inn»

Meg: «Okei, de eneste bhene vi har hvor man kan ta inn og ut innlegg er protesebher, er det det du er ute etter?»

Kunde: «Er den uten spiler og hekter?»

Meg: « Nei, altså, den har en hekte bak som gjør at du kan åpne/lukke bhen».

Kunde: «Men herregud, jeg skal ikke ha det.»

Meg: «Beklager, men da tror jeg ikke vi har det du leter etter.»

Kunde: «Nei, tydeligvis ikke. Kan du gi meg nummeret til noen andre butikker?»

Meg: «Ja, jeg kan gi deg nummeret til andre *kjedens navn*butikker, hvilken vil du at jeg skal finne nummeret til?»

Kunde: «Nei, hvis dere ikke har det så har jo sikkert ikke de andre butikkene det heller. Jeg lurer på om du kan gi meg nummeret til H&M?»

Meg: «Beklager, men vi har kun nummeret til andre butikker i samme kjede, ikke konkurrentenes nummer.»

Kunde: *sukker* «Hade».

Altså,

1. Har noen av dere hørt om hipsterbh eller skuminnlegg? Jeg har prøvd å google uten resultater.

Hahaha aldri hørt om, men ble veldig nysgjerrig nå:P

Skrevet

Altså, 

Tenkte med en gang på noe som dette: link

Har aldri hørt om "hipsterbh", men jeg har et par slags sportsbher selv med skuminnlegg som kan tas ut. Primarks og endel andre billigkjeder selger dem. Ganske sikker på at H&M også gjør det. 

Anonymous poster hash: fa11e...24d

• Liker 1
Skrevet

Tenkte med en gang på noe som dette: link

Har aldri hørt om "hipsterbh", men jeg har et par slags sportsbher selv med skuminnlegg som kan tas ut. Primarks og endel andre billigkjeder selger dem. Ganske sikker på at H&M også gjør det. 

Anonymous poster hash: fa11e...24d

Hmm, okei. Hun sa jo "det er som en sportsbh", så derfor ble jeg usikker på om hun faktisk mente sportsbh eller ikke. Hun forklarte seg så utrolig dårlig. Uansett så har ikke vi den type bhen du linka til (hvor man kan ta ut innlegg). Følte meg litt dum, for jeg tenkte kanskje at hipsterbh er et kjent ord. Men godt å høre at det er flere som ikke har hørt om det :P 

Skrevet

Hahaha aldri hørt om, men ble veldig nysgjerrig nå :P

Haha, I know. Og hun var jo så påståelig også. Er så utrolig vanskelig å skjønne hva folk mener over telefonen, spesielt når det gjelder undertøy. Litt lettere når man kan vise de forskjellige alternativene. 

Skrevet

Altså, 

Hehe, ja - det er bare sånne jeg bruker. Jeg forklarer det som stoffbh uten spiler og hekter (noen har uttakbare skuminnlegg, andre ikke), litt annerledes enn sportsbh på den måten at det ikke må sitte like ''tight'' og ikke er i samme type stoff. Men at det kalles hipsterbh har jeg aldri hørt om før, det har hun nok funnet på selv.  :laugh:

Skrevet

Hehe, ja - det er bare sånne jeg bruker. Jeg forklarer det som stoffbh uten spiler og hekter (noen har uttakbare skuminnlegg, andre ikke), litt annerledes enn sportsbh på den måten at det ikke må sitte like ''tight'' og ikke er i samme type stoff. Men at det kalles hipsterbh har jeg aldri hørt om før, det har hun nok funnet på selv.  :laugh:

Aah, okei. Du forklarte det veldig mye enklere, så jeg skjønner hva du mener. Vi har uansett ikke dette i vårt sortement, men da vet jeg hva det er snakk om hvis noen spør om det samme :) Kanskje jeg skal legge til "Åh, er det hipsterbh du mener?" hvis noen spør, hehe ;)

Skrevet

Hmm, okei. Hun sa jo "det er som en sportsbh", så derfor ble jeg usikker på om hun faktisk mente sportsbh eller ikke. Hun forklarte seg så utrolig dårlig. Uansett så har ikke vi den type bhen du linka til (hvor man kan ta ut innlegg). Følte meg litt dum, for jeg tenkte kanskje at hipsterbh er et kjent ord. Men godt å høre at det er flere som ikke har hørt om det :P

Heter det ikke hipster fordi det sitter rundt hoftene, altså hips? Hipsterbh må såfall være for ekstreme hengepupper. Men det er ikke mange kunder som kaller en spade for en spade. Og alle de som nekter å forklare hva de mener, for det må jo den som jobber der automatisk vite. 

Fra mine dager i butikk: 

Kunde: Jeg skal ha X-vare (sett inn hvilket som helst navn for hvilken som helst vare det IKKE er).

Meg: (Viser kunden X). 

Kunde: Nei, nei, nei. X, sa jeg. Dette er ikke X! 

Meg: (Viser kunden andre former for X): Vi har disse også...

Kunde: Nei, ikke sånn! X, sa jeg, X! 

Meg: Hmm... det er dette vi har av X, men jeg er ikke helt sikker på hva du mener. Kan du beskrive varen du ser etter? 

Kunde: Men herregud da! X, sier jeg jo. Kan du ingenting eller? 

Meg: Altså, hvis du bare kunne forklare hva...

Kunde (avbryter): X! X! Er det så vanskelig å forstå da? Dette er virkelig den dårligste servicen!

Kunden går tilfeldigvis forbi vare Y på vei ut: Se her! Jeg fant det, X!

Meg: Å, ja. Var det Y du mente. De heter egentlig Y de der skjønner du, så jeg forsto ikke hva du mente.

Kunde: Hmf! Ja, det burde du jo ha visst. Kunden har alltid rett vet du.   

• Liker 9
Skrevet

Vi skulle ha nyåpning/oppgradering på en Ica butikk, men fortsatt var det en dag igjen til det åpnet. Foran alle kassene var det stor pressening, slik at ingen kunne se inn i butikken. Her sto det også stort skilt om når det åpnet.. altså om én dag! 

Likevel klarer noen mindre smarte folk, som i utgangspunktet seg oppegående ut, og løfte på presseningen og spasere inn i butikken, bare fordi dem hører at vi som jobber der (og gjør den siste finishen) er bak presseningen.. 

Åh, jeg er en sånn irriterende kunde. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått inn i butikker som egentlig er stengte, men kanskje holder på med varetelling eller noe sånt. Til og med på søndager, selv om den butikken ALDRI har hatt åpent på en søndag. Om det var en stor presenning foran, men folk som pratet inne hadde jeg kanskje tenkt at de drev med et eller annet slags arbeid, men fortsatt var åpent. Jeg blir så flau hver gang jeg havner i den situasjonen, skal begynne å tenke meg bedre om før jeg går inn noe sted. :fnise:  Sist hadde jeg begynt å legge matvarer på båndet, men stusset litt over at det ikke var noen ansatte i nærheten. Før det kommer en fra bakrommet og sier "Det er søndag, vi har stengt!"

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...