Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hva er det med kundene som ber om kvittering før de engang har betalt egentlig? Har sånne kunder iblant, synes det er så rart å måtte forklare at man må betale først.

Hadde en dum kunde i går. Brannalarmen på senteret gikk. Jeg forklarer at vi må komme oss ut nødutgangen, men hun nekter. "Hæ! Skal jeg ikke få betale engang?!" Jeg ble helt satt ut. Hun nektet å gå, så jeg måtte la henne betale før vi gikk ut. Jeg snur meg for å dra ut ledningen på kaffetrakteren, og i neste sekund ser jeg dem løpe mot parkeringshuset: "nei! Det gidder vi ikke, bilen vår er i parkeringshuset". Altså, hva gjør jeg da? Dette var to voksne folk, kanskje i 40-åra. Heldigvis ble de stoppet av en vekter og ført ut. Men hvordan kan man være så tankeløs? Det kan være en falsk alarm, men samtidig så kan det brenne... Det var en skikkelig ekkel situasjon..

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest Jacklost
Skrevet

De sier det vel på forhånd slik dere vet :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, hva er det med kundene som ber om kvittering før de engang har betalt egentlig? Har sånne kunder iblant, synes det er så rart å måtte forklare at man må betale først.

Hadde en dum kunde i går. Brannalarmen på senteret gikk. Jeg forklarer at vi må komme oss ut nødutgangen, men hun nekter. "Hæ! Skal jeg ikke få betale engang?!" Jeg ble helt satt ut. Hun nektet å gå, så jeg måtte la henne betale før vi gikk ut. Jeg snur meg for å dra ut ledningen på kaffetrakteren, og i neste sekund ser jeg dem løpe mot parkeringshuset: "nei! Det gidder vi ikke, bilen vår er i parkeringshuset". Altså, hva gjør jeg da? Dette var to voksne folk, kanskje i 40-åra. Heldigvis ble de stoppet av en vekter og ført ut. Men hvordan kan man være så tankeløs? Det kan være en falsk alarm, men samtidig så kan det brenne... Det var en skikkelig ekkel situasjon..

Kjent problemstilling det ja... Da jeg jobbet på Sandvika Storsenter opplevde jeg mer enn en gang å måtte bli ganske brysk mot kunder som ble sure for at de måtte ut av butikken når brannalarmen gikk. De skulle jo bare handle ferdig først... :rolleyes:

Skrevet

Meg: "Hei! Kan je-"

Kunde: "NEI! SLUTT! Jeg skal ikke ha hjelp"

3 minutt senere

Kunde: "Er det faen meg mulig å få hjelp i denne drittbutikken eller?

Vet du hva, håper du brenner i helvete til evigheten. Makan til møkkakjerring. Alt var galt, alt jeg sa var teit og alt jeg gjorde var feil. You made the list, bitch.

Har opplevd akkurat det samme flere ganger, og jeg blir like frustrert hver gang. Folk er så frekke!

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til det der! Brannalarmen går og folk spør "Må vi gå ut? Er det på ekte?" Jeg svarer at jeg vet ikke om det er ekte eller falsk alarm, men at vi må ut. "Vet du ikke om det er falsk alarm?! Jobber du ikke her?!" Vel...

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå tror jeg jammen meg jeg skal ta meg en tur innom blomsterbutikkene i morgen, for jeg har en anelse om hvilket senter du jobber på ;)

Om det er samme senter, fikk jeg mld om at det tok fyr på et lager, meget liten brann.

Vi hadde øvelse for noen mnd siden, noen kunder hang tydeligvis på senteret etter stengetid. "Må vi ut?" Ja.. 21.45, du må nok det ja.

Endret av dillyduzit
Skrevet (endret)

feil.

Endret av dillyduzit
Skrevet

Nå tror jeg jammen meg jeg skal ta meg en tur innom blomsterbutikkene i morgen, for jeg har en anelse om hvilket senter du jobber på ;)

Om det er samme senter, fikk jeg mld om at det tok fyr på et lager, meget liten brann.

Vi hadde øvelse for noen mnd siden, noen kunder hang tydeligvis på senteret etter stengetid. "Må vi ut?" Ja.. 21.45, du må nok det ja.

Da er det ikke samme senter, jeg fikk høre det bare var røykutvikling i et sikringsskap.

Men ææ, tenker ikke over at man kan bli gjenkjent :P

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva er det med foreldre som ikke evner å ha kustus på ungene sine mens de er ute og handler? I går hadde jeg en mor med to barn på ca 4 og 6 år i butikken. Ungene løp rundt og herjet, spyttet på ting og var rett og slett en sann plage. Alle vi som var på jobb forsøkte å irrettesette dem, uten at det hjalp.

Tilslutt ble jeg så lei at jeg sa til moren at hun måtte passe på ungene sine. Hun så helt sjokkert ut!

Endret av The Kitten
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med foreldre som ikke evner å ha kustus på ungene sine mens de er ute og handler? I går hadde jeg en mor med to barn på ca 4 og 6 år i butikken. Ungene løp rundt og herjet, spyttet på ting og var rett og slett en sann plage. Alle vi som var på jobb forsøkte å irrettesette dem, uten at det hjalp.

Tilslutt ble jeg så lei at jeg sa til moren at hun måtte passe på ungene sine. Hun så helt sjokkert ut!

Bra at dere ansatte også prøvde å irettesette dem. Jeg har selv barn og datteren min tok engang en godteri fra løsvekt uten at jeg rakk å gjøre noe. Sa ifra i kassen at de kunne slå inn en tier ekstra for den ene tingen, men da sa de bare at det gikk bra. Vanskelig å lære ungene til st det ikke er lov når de ansatte sier det får greit å ta godteri. Gjelder andre ting som spytting og generelt dårlig oppførsel av barn. Skulle noen ganger ønske at de ansatte sa ifra mer ettersom datteren min tydeligvis respekterer de mer enn meg...

Anonymous poster hash: 212c7...eea

AnonymBruker
Skrevet

Bra at dere ansatte også prøvde å irettesette dem. Jeg har selv barn og datteren min tok engang en godteri fra løsvekt uten at jeg rakk å gjøre noe. Sa ifra i kassen at de kunne slå inn en tier ekstra for den ene tingen, men da sa de bare at det gikk bra. Vanskelig å lære ungene til st det ikke er lov når de ansatte sier det får greit å ta godteri. Gjelder andre ting som spytting og generelt dårlig oppførsel av barn. Skulle noen ganger ønske at de ansatte sa ifra mer ettersom datteren min tydeligvis respekterer de mer enn meg...

Anonymous poster hash: 212c7...eea

Jeg syns det ofte er vanskelig når foreldre er med. Ihvertfall hvis mor/far smiler og ser fornøyd ut. Hvis jeg ser at mor/far prøver, men ikke får det til, er det lettere for meg å si noe også:)

Anonymous poster hash: 9edb6...098

• Liker 5
Skrevet

Denne er ikke dum, bare morsom.

Hadde en blind kunde som spurte om hun kunne bytte noen varer vi vanligvis ikke tar inn igjen. Ledsageren hadde funnet feil størrelse på dem.

Jeg sa at det ikke var noe problem og var med henne for å finne riktig.

Kunde: Tusen takk! Neste gang skal jeg se etter selv.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Denne er ikke dum, bare morsom.

Hadde en blind kunde som spurte om hun kunne bytte noen varer vi vanligvis ikke tar inn igjen. Ledsageren hadde funnet feil størrelse på dem.

Jeg sa at det ikke var noe problem og var med henne for å finne riktig.

Kunde: Tusen takk! Neste gang skal jeg se etter selv.

Sorry men....  :skratte:

Anonymous poster hash: 88fbe...393

Gjest Saxofon
Skrevet

Har opplevd akkurat det samme flere ganger, og jeg blir like frustrert hver gang. Folk er så frekke!

Det er sånn at til tider så tror jeg folk bare går i butikken for å finne en ansatt, for å så skrike og få ut all frustrasjon i livet. Jeg hadde/har vanvittig lyst å skrike tilbake.  Fatter ikke at voksne mennesker ikke kan oppføre seg noelunde fint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i en sportsbutikk før. En gang var det en dame som nektet å kjøpe en sykkellås av meg fordi jeg ikke var etnisk norsk.

Hun forsikret meg om at det ikke var hudfargen min i seg selv som var problemet, den kunne jeg tross alt ikke noe for. Hudfargen min gjorde likevel at hun ikke kunne føle seg trygg på at jeg var kristen og hadde tatt imot Jesus Kristus som min frelser. Derfor var det ikke mulig for henne å handle hos meg.

Sjefen kom til og sa at hun fikk handle av meg eller la være å handle. Kunden måtte derfor slukøret gå hjem med uforrettet sak.

Anonymous poster hash: e2f03...423
  • Liker 25
Gjest Belle âme
Skrevet

Føler meg som ein god kunde når eg leser denne tråden 😊

Seier alltid hei og hadet, og småpratet ofte med kassadama/mannen(og dei begynner, trur dei lika meg 😊😊)

Skrevet

Føler meg som ein god kunde når eg leser denne tråden 😊

Seier alltid hei og hadet, og småpratet ofte med kassadama/mannen(og dei begynner, trur dei lika meg 😊😊)

Jeg også :P sier alltid hei, hade og ikke minst takk 😂 Ikke kjefter og smeller jeg heller. Drømmekunden 👍

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Jeg også :P sier alltid hei, hade og ikke minst takk 😂 Ikke kjefter og smeller jeg heller. Drømmekunden 👍

Ja, det og! Takk seier eg alltid! Og smiler, det er viktig 😁

AnonymBruker
Skrevet

Du, det er er faktisk ganske ekkelt av deg å si, hva faen? "Jeg skal innom, aner hvilket senter du jobber på". Er du klar over hvor ekkelt det kan føles for folk her inne, å få beskjed fra en ukjent på nett at de muligens vet hvor de jobber og har tenkt å komme innom? Og ikke nødvendigvis fordi du har tenkt å gjøre noe ekkelt, men bare det at du skal komme for å se hvem personen er som har skrevet alt de har på profilen sin her.. Nei fy søren, det var ekkelt av deg. Neste gang du tror du har gjenkjent noen så får du holde det for deg selv :S

Anonymous poster hash: f9f46...355

• Liker 27
Skrevet (endret)

Du, det er er faktisk ganske ekkelt av deg å si, hva faen? "Jeg skal innom, aner hvilket senter du jobber på". Er du klar over hvor ekkelt det kan føles for folk her inne, å få beskjed fra en ukjent på nett at de muligens vet hvor de jobber og har tenkt å komme innom? Og ikke nødvendigvis fordi du har tenkt å gjøre noe ekkelt, men bare det at du skal komme for å se hvem personen er som har skrevet alt de har på profilen sin her.. Nei fy søren, det var ekkelt av deg. Neste gang du tror du har gjenkjent noen så får du holde det for deg selv :S

Anonymous poster hash: f9f46...355

Ro nå ned eggene, pompom fikk en pm et halvt sekund etterpå hvor jeg hyggelig forklarer meg. Når vi jobber i samme område er det dessverre lett for å bli kjent igjen når man legger ut sånne detaljer.

Kan også legge til at pompom pg jeg har nok møttes utallige ganger uten å være klar over det. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å stikke innom, pg det vet hun også rimelig godt.

Endret av dillyduzit
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...