Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg jobbet i butikk, kom en grinete kunde bort til meg og sa: "Da jeg kom hjem etter å ha kjøpt egg, var det et som var knust" - og han forlangte at jeg skulle skjekke alle sammen før jeg la dem i butikkhyllene.

Altså, jeg jobbet i en stor matvarekjede, som selger enormt med egg. Hadde jo måtte skaffe en deltidsansatt til for å innfri kundens krav.. og selv om det er gjort, kan han likevel knuse det i posen på vei hjem, og skylde på oss.

Blir litt oppgitt :P

Hadde en kunde en gang som hadde kjøpt en troika, når han skulle spise den oppdaget han at et av lagene inni manglet. Han ble veldig sur å mente at slikt måtte vi sjekke før vi solgte sjokoladene.......

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kunde en gang som hadde kjøpt en troika, når han skulle spise den oppdaget han at et av lagene inni manglet. Han ble veldig sur å mente at slikt måtte vi sjekke før vi solgte sjokoladene.......

:fnise::tommel:

Anonymous poster hash: 202d6...92a

Gjest Saxofon
Skrevet

Er så lei av at folk maser etter rabatt og avslag. Spesielt når de mener at skoene vi selger er utstillingsmodeller og har hunget der i månedsvis. Nei, nike free blir utsolgt konstant og utstillingene henger i maks 2 dager før de blir solgt. Så dårlig råd har du ikke når du kjøper sko til 1200kr.

• Liker 11
Skrevet

Han godtok i det minste at det var en produksjonsfeil. Han kunne ha anklaget dere for å ha åpnet sjokoladen, fjernet et av lagene og pakket den pent sammen igjen.

• Liker 16
Skrevet

<3 Stengt i dag og i morgen <3

Har fått beskjed fra en sur kunde om at det er urettferdig at vi stenger - han kunne gjerne brukt fridagen sin påå handle litt nemlig!

MegmegmegmegmegMEGMEG MEG MEG meg....

• Liker 24
Skrevet (endret)

[...] Men hva om vi butikkansatte som faktisk vet at alt stenger senest kl 16 på pinseaften, prøver å bedrive litt folkeopplysning og minne vennene våre på det, en hyggelig påminnelse som facebookstatus for eksempel? Kanskje vi klarer å spre det uglade budskap med tiden [...]

Jeg fikk melding fra Kiwi i dag tidlig om åpningstidene i dag, hvis ikke hadde ikke jeg heller visst at butikkene stengte tidlig:P

Ja, for det er ikke sånn i dag at alle med smarttelefon kan legge inn varsel på helligdagene i kalenderen, slik at de er advart? :ler:

Er veldig for at folk som er så hjelpeløse at de knapt kan klokken, sultes ut av genpoolen... :popcorn:

[...] Rareste kunden i dag mente han burde få rabatt, for han hadde nemlig gått ned på kne og fridd til dama! ..... for et par uker siden... :klo:

Han fikk ikke rabatt...

Hva hvis han fridde til deg, da? :fnise:

<3 Stengt i dag og i morgen <3

Har fått beskjed fra en sur kunde om at det er urettferdig at vi stenger - han kunne gjerne brukt fridagen sin påå handle litt nemlig!

MegmegmegmegmegMEGMEG MEG MEG meg....

Da skal han ikke klage, for nå har han full handlefrihet! :skratte:

Endret av Kamikatze
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Da jeg jobbet på Nille, kom det en mor og en sønn som gikk rundt og loket i butikken. Sønnen ville bruke sparepengene sine, og moren gikk lei maset og ba han kjøpe et slags kinderegg. Husker ikke hva det heter, men det er en ball (på størrelse med et kinderegg) som har en figur som samlere setter pris på. Ballen/kula er selvfølgelig forseglet og litt av spenningen er jo at man ikke vet hvilken figur man får, og som man deretter kan bytte med andre samlere.

Men nei da, det ble hyl og skrik når ungen hadde denne fra før, og moren forlangte at jeg skulle gi ungen en ny.

Prøvde å fortelle at foreglingen var brutt, men dette ville ikke bli hørt. Jeg fikk noen gloser mens hu slang figuren på disken og skrek at hu ikke trengte denne. . også gikk hu kjapt ut av butikken med en like drit sur unge etter seg.

Endret av Trompeten
  • Liker 24
Skrevet

Da jeg jobbet på Nille, kom det en mor og en sønn som gikk rundt og loket i butikken. Sønnen ville bruke sparepengene sine, og moren gikk lei maset og ba han kjøpe et slags kinderegg. Husker ikke hva det heter, men det er en ball (på størrelse med et kinderegg) som har en figur som samlere setter pris på. Ballen/kula er selvfølgelig forseglet og litt av spenningen er jo at man ikke vet hvilken figur man får, og som man deretter kan bytte med andre samlere.

Men nei da, det ble hyl og skrik når ungen hadde denne fra før, og moren forlangte at jeg skulle gi ungen en ny.

Prøvde å fortelle at foreglingen var brutt, men dette ville ikke bli hørt. Jeg fikk noen gloser mens hu slang figuren på disken og skrek at hu ikke trengte denne. . også gikk hu kjapt ut av butikken med en like drit sur unge etter seg.

er det det som er poenget ja :D så morro :D

Skrevet

Har sikkert skrevet dette før, men jeg er så lei av at kunder ikke kan forskjell mellom fysisk butikk og nettbutikk! Jobber i en stor kjede som også har nettbutikk med tilgang på alle varer som befinner seg på sentrallageret vårt. Altså, greit nok å misforstå og tro at vi har de samme varene på lager som nettbutikken, men ærlig talt:

"Har dere sånn lang rosa parykk"?
*sjekker varebeholdning*

"Nei, det har vi dessverre ikke".

"HVA?????? DET STÅR PÅ NETTBUTIKKEN AT DERE HAR DEN"????

"Man får dessverre ikke sjekket vår konkrete varebeholdning på internett, det står gjerne at man må ringe den aktuelle butikken og høre om vi har den på lager.

"SKIKKELIG MISVISENDE. DÅRLIG SERVICE!!!!" balblalbla *storme ut av butikken*...

For det første; man får som kunde ikke sjekket VÅR varebeholdning på noen varer uansett. På hver eneste vare i nettbutikken så står det at man må ta kontakt med butikken for å høre om de har den aktuelle varen på lager, eller eventuelt bestille fra nettbutikken dersom den er på sentrallageret.

Altså-- er det så vanskelig å forstå? det hjelper hvertfall ikke stå å skrike til meg.

En helt annen ting er de som hisser seg noe voldsomt opp over gavepapiret vårt. Det er kanskje litt tynt, men det er ikke rart det går i stykker når man har så utrolig dårlig tid med å pakke at man bare kaster papiret rundt i voldsom fart.
"VET DU! DETTE PAPIRET ER UMULIG Å PAKKE INN MED!!! DET ER JO SÅ TYNT AT MAN IKKE KAN PUSTE MENS MAN PAKKER INN EN GANG"

"Skal jeg hjelpe deg med å pakke inn"?
"JA DET MÅ DU"!

*meg pakker inn gaven uten noe problem*

Kunde: JAHA, DET ER VELDIG TYNT ALTSÅ. SKIKKELIG DÅRLIG"

*røsker med seg den ferdigpakkede gaven og går.. "

Bare hyggelig liksom.

• Liker 15
Skrevet

Har sikkert skrevet dette før, men jeg er så lei av at kunder ikke kan forskjell mellom fysisk butikk og nettbutikk! Jobber i en stor kjede som også har nettbutikk med tilgang på alle varer som befinner seg på sentrallageret vårt. Altså, greit nok å misforstå og tro at vi har de samme varene på lager som nettbutikken, men ærlig talt:

"Har dere sånn lang rosa parykk"?

*sjekker varebeholdning*

"Nei, det har vi dessverre ikke".

"HVA?????? DET STÅR PÅ NETTBUTIKKEN AT DERE HAR DEN"????

"Man får dessverre ikke sjekket vår konkrete varebeholdning på internett, det står gjerne at man må ringe den aktuelle butikken og høre om vi har den på lager.

"SKIKKELIG MISVISENDE. DÅRLIG SERVICE!!!!" balblalbla *storme ut av butikken*...

Dette strever jeg med hver dag.. Og det verste er at i min butikk er det veldig enkelt å se om den aktuelle varen finnes på den aktuelle butikken du vil dra på. Allikevel får jeg "DEN VAR JO PÅ NETTBUTIKKEN!!!! JEG SJEKKA, SKIKKELIG DÅRLIG", så går vi sammen til PC'ene vi har i avdelingen for å se hva som kan ha skjedd, og vips viser det seg at det står veldig klart på nettsidene at vi ikke selger den varen, men at du kan få kjøpt den på andre siden av landet...

• Liker 4
Skrevet

Denne tråden er hysterisk morsom, redningen min nå i eksamenstida! :skratte:

Selv jobber jeg deltid på bibliotek og der har vi en returautomat. Ca fem ganger per vakt skjer omtrent dette:

Bruker: Jeg skulle levert disse bøkene, men jeg har ikke lånt de da.

Meg: Det går helt fint, bare å levere dem i automaten.

Bruker: Men jeg har ikke lånt de...

Meg: Nei, du trenger ikke det for å kunne levere!
Bruker: Men skal jeg låne de først da?

Meg:............neida, bare å levere ulånt! Maskinen tar dem uansett..

Bruker: Men... De er jo ikke lånt ut!!!!
Meg: :bond:

En annen favoritt:

Bruker: Hei! Jeg vil gjerne ha den blå boka om psykologi!
Meg: Ja, har du forfatter eller tittel?

Bruker: Nei, men den er blå.

Meg: Beklager, men jeg må ha litt mer å gå etter!

Bruker: Jammen den er blå! Om psykologi!!
Meg: Vi har flere tusen bøker om psykologi..

Bruker: Ja, og jeg skal ha den blå!!!!

:balltre:

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Haha, det med boken høres kjent ut, hilsen bokhandelansatt.

"Jeg skal ha en bok som en venninne av meg hadde. Den handlet om noe fra krigen, og så var det en mann som hadde skrevet den. Og så var det bilde av en mann på fremsiden."

- Okei, er det en ny bok?

"Nei, den var noen år gammel"

- Husker du forfatter eller noe i tittelen?

"Nei..."

- Var det en roman eller fakta?

"Husker ikke."

Jaja, jeg kaster meg på google, men jeg trenger helst LITT mer å gå på :fnise: Disse kundene er ikke dumme, da, man må jo bare spørre. Og de aller, aller fleste gangene klarer jeg faktisk å finne ut hvilken bok de tenker på. Men jeg blir direkte lykkelig de gangene det kommer kunder som faktisk VET enten tittel eller forfatter på boken de skal ha!

Et annet vanlig spørsmål er: "Har dere *pensumbok*". Dette har ikke vi inne, men jeg kan henvise videre til riktig bokhandel hvis jeg bare får vite hvilket nivå det er til. Så jeg svarer "Nei, dessverre, men er det høyskole/universitetsnivå, videregående skole, eller hva?" Og får til svar "Det vanlige nivået" ... Eventuelt svarer kunden "Universitetsnivå", og så googler jeg og finner ut at det er et spanskkurs på Folkeuniversitetet eller noe i den duren :vetikke:

Anonymous poster hash: 6cedd...d3f
  • Liker 9
Gjest strykebrett
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk, kom en grinete kunde bort til meg og sa: "Da jeg kom hjem etter å ha kjøpt egg, var det et som var knust" - og han forlangte at jeg skulle skjekke alle sammen før jeg la dem i butikkhyllene.

Altså, jeg jobbet i en stor matvarekjede, som selger enormt med egg. Hadde jo måtte skaffe en deltidsansatt til for å innfri kundens krav.. og selv om det er gjort, kan han likevel knuse det i posen på vei hjem, og skylde på oss.

Blir litt oppgitt :P

Jeg sjekker alltid før jeg kjøper egg jeg, så jeg skal slippe å få med meg noen knuste hjem. Eggpakkene er jo sånn at man fint kan åpne og se. Han kunden kan jo takke seg sjøl for at han ikke orka å ha opp lokket og kikke på eggene.

Skrevet

Jeg sjekker alltid før jeg kjøper egg jeg, så jeg skal slippe å få med meg noen knuste hjem. Eggpakkene er jo sånn at man fint kan åpne og se. Han kunden kan jo takke seg sjøl for at han ikke orka å ha opp lokket og kikke på eggene.

Samme gjør jeg :)

Skjønte ikke helt biblioteksgreia over jeg.. hvorfor har de bøker med seg som er biblioteket sine men som de ikke har lånt..? Mener du at de har sittet og lest dem mens de var på biblioteket?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er hysterisk morsom, redningen min nå i eksamenstida! :skratte:

Selv jobber jeg deltid på bibliotek og der har vi en returautomat. Ca fem ganger per vakt skjer omtrent dette:

Bruker: Jeg skulle levert disse bøkene, men jeg har ikke lånt de da.

Meg: Det går helt fint, bare å levere dem i automaten.

Bruker: Men jeg har ikke lånt de...

Meg: Nei, du trenger ikke det for å kunne levere!

Bruker: Men skal jeg låne de først da?

Meg:............neida, bare å levere ulånt! Maskinen tar dem uansett..

Bruker: Men... De er jo ikke lånt ut!!!!

Meg: :bond:

En annen favoritt:

Bruker: Hei! Jeg vil gjerne ha den blå boka om psykologi!

Meg: Ja, har du forfatter eller tittel?

Bruker: Nei, men den er blå.

Meg: Beklager, men jeg må ha litt mer å gå etter!

Bruker: Jammen den er blå! Om psykologi!!

Meg: Vi har flere tusen bøker om psykologi..

Bruker: Ja, og jeg skal ha den blå!!!!

:balltre:

6bd5990b05101ec4eeaa6400fe448982.jpg

Anonymous poster hash: 5a3d2...bbf

• Liker 33
Skrevet

6bd5990b05101ec4eeaa6400fe448982.jpg

:skratte:

Skrevet

"Jeg skjønner at du må spørre folk om de vil ha pose, men JEG VIL ALTSÅ IKKE HA DET, SÅ DU TRENGER IKKE Å SPØRRE MEG SKJØNNER DU!"

... ikke er hun stamkunde, ikke skiller hun seg spesielt ut, og ikke har jeg sett henne før.

Hvordan skal det gå neste gang jeg spør henne om pose, tro? Får jeg kjeft da?

• Liker 8
Skrevet

Jeg får nesten forståelse for at kunder ikke får med seg at butikkene stenger tidligere på pinseaften når jeg ser at folkene på min arbeidsplass knapt får med seg når de selv skal jobbe. Hun som hadde personalansvaret før meg pleide å sende ut mail med påminnelser om når det var fridager, halve dager osv. Jeg syntes det var litt for dumt at voksne mennesker ikke hadde fått med seg at onsdag i påsken var halv dag, så jeg gadd ikke å fortsette med dette, og fikk da klager fra de ansatte for at de ikke hadde fått beskjed om at de kunne gå hjem tidelige :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får nesten forståelse for at kunder ikke får med seg at butikkene stenger tidligere på pinseaften når jeg ser at folkene på min arbeidsplass knapt får med seg når de selv skal jobbe. Hun som hadde personalansvaret før meg pleide å sende ut mail med påminnelser om når det var fridager, halve dager osv. Jeg syntes det var litt for dumt at voksne mennesker ikke hadde fått med seg at onsdag i påsken var halv dag, så jeg gadd ikke å fortsette med dette, og fikk da klager fra de ansatte for at de ikke hadde fått beskjed om at de kunne gå hjem tidelige :sukk:

Jeg har det meste på stell, men akkurat datoer, fridager osv surrer jeg med.. oppdager det jo når folk prater om det da, alltid hyggelig overraskelse med en plutselig fridag man ikke husket :)

Det med halv dag i påsken er forresten forskjellig for hver arbeidsplass, så nye ansatte kan jo lure på det :) Har opplevd både vanlig arbeidsdag, 6-timers dag og halv dag i forskjellige jobber.

Anonymous poster hash: a5d44...a73

Skrevet

Ok, vi har en fast kunde på jobb. Han er oppe i 50 åra kanskje.. Han skal hver morgen ha kaffe fra Coffee-Deal-koppen sin. Er som oftes alltid jeg som gir han det siden jeg alltid er tilgjengelig i kassa om morgenen. Det som jeg syns er sykt ekkelt og ubehagelig er at han pleier å si "Hei kjære" til meg… :s i en litt sånn flørtete tone.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare til det, så jeg bare ler litt sarkastisk tilbake, haha. Også en gang sa han "jeg reiser til kanariøyene neste uke, du har ikke lyst til å være med?" …..hvordan i huleste skal jeg forholde meg til dette….. Også da han kom tilbake fra turen, viste han meg ut av det blå bilder på mobilen av han og kona da de var på der.. "se, der er bilde av kona og tigeren vi hilste på!" …… OKEIIIIII… ???? Hvordan mennesker er det som randomly viser folk som jobber på bensinstasjon bilder av ferieturene sine?????

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...