Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mon tro om dette er tråden for de store overdrivelser .. :fnise: :fnise:

Anonymous poster hash: 90141...614

Har du jobbet i butikk eller lignende over en lengre periode? For det finnes faktisk så mye rart av mennesker!😝

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mon tro om dette er tråden for de store overdrivelser .. :fnise: :fnise:

Anonymous poster hash: 90141...614

Aldri jobbet med kundeservice i en by før?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ettermiddag rundt klokken 17.00 fikk jeg kjeft for at vi var utsolgt for festdrakter i en bestemt størrelse. Vi hadde nemlig sendt ut en kundeavis for 2 uker siden hvor det sto at vi hadde festdrakter til 17. mai.

Jeg ble så irritert at jeg opplyste kunden om at hun burde vært tidligere ute.

Minner meg om da jeg var julehjelp på Christiania GlasMagasin og fikk kjeft for at vi var utsolgt for julekarafler fra Holmegaard rett før stengetid på julaften...*sukk*

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg var julehjelp på Christiania GlasMagasin og fikk kjeft for at vi var utsolgt for julekarafler fra Holmegaard rett før stengetid på julaften...*sukk*

HAHAHAHA, tuller du? Fikk du kjeft for det?! Faen, folk er IDIOTER :daane: Det blir som å bli sint på Meny fordi de er utsolgt for ribbe dagen før julaften og. ALLE spiser ribbe, ALLE kjøper vannkarafler fra Holmegaard.

:fnise: kunder :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA, tuller du? Fikk du kjeft for det?! Faen, folk er IDIOTER :daane: Det blir som å bli sint på Meny fordi de er utsolgt for ribbe dagen før julaften og. ALLE spiser ribbe, ALLE kjøper vannkarafler fra Holmegaard.

:fnise: kunder :fnise:

Nei, jeg tuller ikke. Var en fisefin frue som gikk i taket over at vi var utsolgt for dem. Hun kunne jo ikke mangle årets karaffel i samlingen sin må vite... Vel, om det var så innmari viktig for henne burde hun tenkt på det litt før. De karaflene er det mange som samler på og vi ble utsolgt for dem lenge før jul begge årene jeg jobbet der.

Var også enkelte som presterte å bli sure for at vi var tomme for enkelte deler til Nisseserviset et par dager før jul. Eller at vi ikke hadde flere av glassnissene til Hadeland...

Da jeg jobbet på Jernia var det alltid sure miner om vi var utsolgt for juletreføtter og juletrebelysning fem-på-stengetid på julaften. Må innrømme at jeg hadde meget begrenset sympati med folk som kom i siste liten for sånne ting - jula kommer tross alt på samme dato hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder...

I vår butikk kommer man først til post-i-butikk-skranken, deretter til tippeskranken, og så rikstoto-skranken. Disse befinner seg i samme område som kasse 1, så om man er satt opp på kassevakt i kasse 1 så har man ansvaret for alle disse kassene/skrankene.

Det er søndag, og bare meg og en annen ansatt på jobb. Jeg har ansvaret for alle kassene. En kunde kommer til tippekassen, vifter med en lapp, og samtalen forløper slik:

Kunde: Æ ska sække kontoen min!

Meg: Hmm, sække? (Jeg gamer en del, og tenker automatisk på uttrykket "to sack" = plyndre. :P )

Kunde: JA; SÆKKE!

Meg: ...eh...åja, du skal sjekke kontoen din?

Kunde: JA!

Meg: Okei *smil* bare sett inn kortet ditt i terminalen du, så taster du 1, og taster koden din, så finner du ut hvor mye som er på kontoen.

Kunde: NEI, jeg har ikke kort! Du må taste fødselsnummer!

Meg: Åja, men vi får det til uten kort. Bare tast fødselsnummeret ditt på terminalen nå du. *smiler fortsatt*

Kunde: NEI, DET ER DU SOM SKAL TASTE NUMMERET!! *Slenger bankkortet sitt til meg...*

Meg: Nei, du må gjøre det i den terminalen på forsiden.

Kunde: NEI! Det er ikke sånn det gjøres! Det er ikke sånn de gjør det i *butikk i annen by*!

Meg: *puster dypt inn* Altså, hvis jeg forstår deg riktig nå så vil du sjekke tippekontoen din, men du har ikke spillekort?

Kunde: JA, DET ER DET JEG SIER!

Meg: ...Altså, når du skal sjekke tippekontoen så må du selv taste nummeret.

Kunde: NEI, herregud, det er du som skal taste nummeret!

Nå har det blitt litt kø i kasse 1.

Meg: Du, jeg skal plinge på min kollega som har jobbet her lengre, han kan nok hjelpe deg!

Kunde: Hmpfh!

Kollega kommer, samtalen deres forløper nøyaktig som tidligere, og kollegaen min må si at nei, da kan han ikke hjelpe, dessverre. Kunde ser oppgitt ut. Og så sier han plutselig "Men jeg har jo med kontonummeret og alt!" og vifter med lappen han har holdt i hånden hele tiden.

Kunden skulle ikke sjekke tippekontoen sin, han skulle sjekke bankkontoen sin gjennom posten...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, tiden før 17. mai har vært så slitsom! Har hatt så utrolig mange ufyselige kunder, orker ikke å fortelle om alle en gang :P

Men jeg var kunde på Rema 1000 for en uke siden, og da hørte jeg en ung datter si til moren sin:
"De har sikkert mer igjen på lager, de bare sier at de ikke har det for de vil ikke gå tom!"
Moren svarer: "Ja, vi får passe på å spøre en annen ansatt!" :fnise:

En annen episode: Jeg hadde matpause, og var gått ut fra butikken og satt meg på en benk på kjøpesenteret vårt for å spise. Da kommer det ei dame gående forbi som omtrent roper til meg:
"HALLO! HVOR LIGGER BOKHANDELEN??"
Jeg *med mat i munnnen* peker opp og sier: "Opp en etasje :) "
Hun: "JAJA, men hvilken etasje blir det da?!?! 2. eller 3???"

Jeg: "Ehm.... Det blir 2. etasje da."

Hun skal ta heisen og venter kanskje 10 sekund for hun brøler "Denne heisen er jo ødelagt!!"

Så snur hun seg mot meg: "HALLO! DENNE HEISEN FUNKER IKKE!!!"

Jeg løfter bare på skuldrene og forsøker å fortsette å spise maten min :vetikke:

Hun: "HALLO!! FUNKER IKKE HEISEN?!?!?!"

Jeg: "Jeg vet ikke! Du får vente litt så kommer den nok."

Joda, etter noen flere sekunder med at hun niglodde på meg mens jeg spiste, så kom heisen da. Det hadde jo ikke falt henne inn at det er hundrevis av kunder på senteret, og at heisen dermed kan være i bruk av noen andre!

Uansett... En time senere da jeg var tilbake i butikken så kom denne heisdama inn for å handle hos oss... Dette var en sykt travel dag hvor begge vi ansatte stod i kassen konstant for å få unna kø. Heisdama spør om vi har flere 17. mai servietter igjen.

Jeg: "Nei, dessverre, det er vi helt tomme for."

Hun: "Hvaaaa?? Men jeg skal jo på middag til noen, jeg må ha med noe lys og servietter! Hva skal jeg ta med da??"
Jeg viser henne to typer servietter som ikke er 17. mai, men som passer som festservietter og er veldig populære.

Hun: "Ja, nei, men nå har jeg allerede bestemt meg for disse!" *viser meg noen dusrosa og grå servietter*

Jeg: "Åja, OK! :)"

Hun: "Tror du disse vil passe fint inn hos de?"
Jeg: "Det er litt vanskelig å svare på siden jeg ikke vet hvordan det ser ut, men hvis det er en farge som går igjen hos de så kan den jo kanskje passe."
Hun: "Ja de har mye hvitt!"
Jeg: "Ja, men da vil de sikkert passe."
Hun: "Jah?? Hvor kan jeg finne lys som passer til disse da??!"
Jeg *peker på veggen rett bak henne*: "Rett over der ser du vi har en haug med pastellfargede lys, og alle de vil passe til de serviettene, så det er bare å gå og se! :)"

Hun går bort (har stått og sperra disken for andre kunder fram til nå), og i mens fortsetter jeg med å ekspedere køen som stod bak henne.

Etter en stund kommer hun tilbake og legger et par grå lys sammen med servietten på disken, og spør hva jeg synes om de.

Jeg: "Ja, de passet jo kjempefint sammen! For her har du jo både dusrosa og det gråe fra lysene går igjen i mønsteret."
Kunde: "Okei.........."

Så står hun og kikker på serviettstativet vårt og mumler noe sånn som:
"Hadde trodd det var mulig å få litt hjelp her men...."
Jeg: "Unnskyld?"

Hun: "Nei, ingenting!"

Så tenker hun seg om og vrenger av seg: "Det er bare det at jeg kjenner jeg er VELDIG irritert nå! Jeg trodde at det var mulig å få litt TIPS her inne til hva jeg kunne kjøpe, jeg trodde kanskje jeg skulle få litt HJELP!! Jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig å fortelle meg om de serviettene passet fint til lysene eller om jeg burde velge noen andre farger eller hva? Det er faktisk SYKT VANSKELIG å finne ut hvilken gave man skal gi til andre, og da hadde jeg forventet at DU KUNNE GI MEG LITT TIPS!!"

Jeg ble helt satt ut og sa bare: "Ehh.. Jaha, men jeg mente nå oppriktig at de du hadde der passet fint sammen da..."

Altså, jeg hadde jo bare stått i kassen hele veien, i tillegg til at jeg hadde prøvd å gi henne anbefalinger så godt jeg kunne i mellomtiden! For et nek. Hun betalte, men var dritsur og stod og snakket nedlatende til meg hele veien. Glad når hun endelig gikk!

Endret av Amananas
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega kommer, samtalen deres forløper nøyaktig som tidligere, og kollegaen min må si at nei, da kan han ikke hjelpe, dessverre. Kunde ser oppgitt ut. Og så sier han plutselig "Men jeg har jo med kontonummeret og alt!" og vifter med lappen han har holdt i hånden hele tiden.

Kunden skulle ikke sjekke tippekontoen sin, han skulle sjekke bankkontoen sin gjennom posten...

Jeg jobber også i matbutikk, og skjønte ganske raskt at det var bankkontoen gjennom PiB kunden ville sjekke... Er ikke alle som tipper, og de har jo ikke peiling hva en tippekonto er, så jeg pleier heller å spørre direkte om det er bankkontoen de vil sjekke gjennom PiB/BiB (butikken min har bare BiB). Du kunne også eventuelt selv ha gått rundt på motsatt side, og selv trykket inn fødselsnummeret til kunden...

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti en søt gammel mann i min fartstid som butikkansatt.

Han var tydeligvis ikke helt trygg på hvordan man skulle bruke bankkortet, men han hadde fått med seg at kundene foran, skjulte med hånden når de tastet inn koden.

Da det var hans tur, stusset han veldig og jeg forklarte at han måtte taste inn koden... "ja! Men da må ikke du se på! Den er jo hemmelig." Jeg bare smilte til ham og ventet mens han gjorde sitt ytterste for at folk ikke skulle se hva han tastet samtidig som han sa FEM SJU NI ÅTTE!... Tydeligvis strålende fornøyd med seg selv og at ingen hadde sett hva han tastet... :fnise:

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få kvittering på a4, de holder og er lettere å arkivere :) Selv er jeg en surrekopp når det gjelder kvittering, så jeg sparer sjelden på dem. Når det gjelder kjøp av elektronikk og slikt f.eks. på Elkjøp, får jeg alt registrert på navn slik at de finner det opp igjen dersom det blir nødvendig. Nå får jeg også kvitteringene på mail derfra, så nå klarer til og med jeg å ta vare på dem :P

Jeg scanner alltid kvitteringene mine ved dyre kjøp (type datamaskiner, kamera ol.). Har dem i en ringperm og i en mappe på dataen :) Alltid greit å ha sånn i tilfelle :) Men ikke på varer til under 1000 :fnise:

-lappen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i matbutikk, og skjønte ganske raskt at det var bankkontoen gjennom PiB kunden ville sjekke... Er ikke alle som tipper, og de har jo ikke peiling hva en tippekonto er, så jeg pleier heller å spørre direkte om det er bankkontoen de vil sjekke gjennom PiB/BiB (butikken min har bare BiB). Du kunne også eventuelt selv ha gått rundt på motsatt side, og selv trykket inn fødselsnummeret til kunden...

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Mannen gikk rett bort til tippekassen og sto der. Det er forskjellige skranker, og det er litt avstand mellom disse. Kunden gikk altså forbi PiB, så hvis han visste at han skulle sjekke kontoen sin så burde han stoppet der og ventet i stedet. Det burde også ringt en bjelle når jeg trykket i vei på tippemaskinen, og attpåtil spurte jeg jo flere ganger om han skulle sjekke tippekontoen sin, noe han svarte bekreftende på...

Har ikke hatt opplæring i post i butikk, mulig man blir tankeleser av å gjøre det? :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg var julehjelp på Christiania GlasMagasin og fikk kjeft for at vi var utsolgt for julekarafler fra Holmegaard rett før stengetid på julaften...*sukk*

Eller da vi bestemte oss for å ikke ta det inn en sesong, 3 uker med konstant kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen gikk rett bort til tippekassen og sto der. Det er forskjellige skranker, og det er litt avstand mellom disse. Kunden gikk altså forbi PiB, så hvis han visste at han skulle sjekke kontoen sin så burde han stoppet der og ventet i stedet. Det burde også ringt en bjelle når jeg trykket i vei på tippemaskinen, og attpåtil spurte jeg jo flere ganger om han skulle sjekke tippekontoen sin, noe han svarte bekreftende på...

Har ikke hatt opplæring i post i butikk, mulig man blir tankeleser av å gjøre det? :)

Ja, det må man nesten bli. Vi har også forskjellige kasser, og kunder som skal sjekke kontoen sin kommer stadig vekk til feil kasse, og har ikke peiling på systemene. Om jeg var kunde, og ikke tippet, er det ikke sikkert jeg heller hadde skjønt at bankkontoen ikke kunne blitt sjekket i den derfe blå maskinen som folk også leverer lottokuponger på. Nå har jeg jobbet med BiB ganske lenge, så jeg er vel vant med det, og har blitt en flink tankeleser.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var borti en søt gammel mann i min fartstid som butikkansatt.

Han var tydeligvis ikke helt trygg på hvordan man skulle bruke bankkortet, men han hadde fått med seg at kundene foran, skjulte med hånden når de tastet inn koden.

Da det var hans tur, stusset han veldig og jeg forklarte at han måtte taste inn koden... "ja! Men da må ikke du se på! Den er jo hemmelig." Jeg bare smilte til ham og ventet mens han gjorde sitt ytterste for at folk ikke skulle se hva han tastet samtidig som han sa FEM SJU NI ÅTTE!... Tydeligvis strålende fornøyd med seg selv og at ingen hadde sett hva han tastet... :fnise:

Haha morsom mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal taste inn lange nummre, på 10-20 siffer, og vedkommende bruker gammel tellemåte og snakker FORT. "Åttåfemtitreåførrsyvåtyveseksåførr...."

Gjerne over telefon. Dette er tall jeg må skrive pp data for å notere ned/søke opp.

Endret av Alice123
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Når jeg skal taste inn lange nummre, på 10-20 siffer, og vedkommende bruker gammel tellemåte og snakker FORT. "Åttåfemtitreåførrsyvåtyveseksåførr...."

Gjerne over telefon. Dette er tall jeg må skrive pp data for å notere ned/søke opp.

:ler: latterkrampe..😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var vitne til dette på nærbutikken for en god stund siden da jeg selv var kunde...
Jeg hadde akkurat betalt, og la varene mine i posen. Han som sto bak meg i køen venter på å betale. Da kommer en annen kunde bak han.

Kunde: DUUU JEG SKULLE HATT 4 SNUS BOKSER JEG!!!!
Hun i kassen: Du må nok vente på tur :)
Kunde: Jaha!!! Jeg skal ha *snusmerke* forresten!!!! 4 BOKSER!!
Hun i kassen: Ja, men nå-
Kunden som skal betale: Bare gi henne snusbosene du :)
Hun i kassen snur seg for å finne boksene, men sliter litt med å finne typen kunden skulle ha.
Kunde: NEEEI IKKE DEN, 2 NED TIL HØYRE- NEI HØYRE SA JEG KAN DU IKKE FORSKJELL ELLER!! DER JA!!
Hun i kassen gir henne 3 bokser.
Kunde: Nei!!!! FIRE SA JEG!!!!!
Når kunden endelig får de fire boksene sine så er hun enda ikke fornøyd...
Kunde: JA OG HVOR ER DENNE SHAMPOO'EN I BUTIKKEN HER'A?!
Hun i kassen: *Peker* Der borte er den. (De er nesten rett ved siden av kassa)
Kunde: Jaha?? Ser ingenting jeg!!! Alt er så rotete her!
Før hun i kassen får svart, får kunden øye på en annen ansatt og forsvinner bort til han.
Har faktisk aldri opplevd noen som er så høylytte og nesten roper hvert eneste ord i butikk før, slik som denne kunden gjorde. Kunne nesten ønske jeg sa noe, men var egentlig ganske sjokkert. Hun i kassen håndterte det veldig bra, respekt til henne!

Jobber selv i en bruktbutikk og der er det nesten bare hyggelige kunder. Har bare hatt ett tilfelle som jeg husker som ikke var direkte negativt men litt annerledes enn de andre.
Kom inn 2 damer som var ganske høylytte (jeg ser et mønster her haha) med en gang de kom inn. Jeg sto i kassen og hjalp en kunde, og hilser på dem som nettopp kom inn.
Dame 1: NÆMMEN SE HER'A, FYFAEN FOR EN STYGT BORD
Dame 2: Nei uff!! Tenk å ha det der a!
*Kaklende latter fyller hele butikken fra dem begge*
Dame 2: Oi, her var det dyrt!
Det er ikke en veldig stor butikk, men de forsvinner litt bak hyllene osv. Jeg blir ferdig med kunden, og går bort til de to damene.
Jeg: Trenger dere noe hjelp, eller titter dere bare? :)
Dame 2: Neida, vi titter vi :)
Dame 1: FORRESTEN, err'e mulig å prute her eller?? Er jo SÅ dyrt!!!
(For å ha det sagt; det er ikke dyrt hos oss.)
Jeg: Nei, det går desverre ikke.
Dame 1: Herregud, så dårlig!!!
Jeg: Mulig det, men jeg får desverre ikke gjort så mye med det :)
Etter litt frem og tilbake der, så gikk jeg bak kassen igjen. Resten av tiden de var inne i butikken hørte jeg bare masse banning, klaging og mye rart før de forsvant ut igjen. De var mye mer høylytte enn hva jeg er vant med å høre så de satte seg litt i minnet mitt. Det litt morsomme var at hun ene kom inn noen dager senere og kjøpte en ting de hadde klaget over var veldig dyr og stygg. Hun var veldig søt og hyggelig når hun var alene da.



Anonymous poster hash: 13f9d...908
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: har du noe tips til buketter som passer å gi til noen når man har driti seg litt ut?

Jeg: tja, tenker du rosebukett eller vil du ha en sammensetning av litt forskjellig type blomster?

Kunde: nei det spiller ingen rolle, men det må være noe fint og gjerne litt dyrt. Rundt 600 kr tenker jeg.

Jeg: vet du hvilke farger mottakeren liker, så kan jeg gå ut ifra det?

Kunde: nei aner ikke. Det er til dama, skal fortelle henne i kveld at jeg har vært utro, så håper hun vil tilgi meg lettere hvis jeg har med en fin bukett hjem først.

Jeg: hehh, jaa.. :)

Visste ikke helt hva jeg skulle svare, ble litt satt ut over at han var så direkte..

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: har du noe tips til buketter som passer å gi til noen når man har driti seg litt ut?

Jeg: tja, tenker du rosebukett eller vil du ha en sammensetning av litt forskjellig type blomster?

Kunde: nei det spiller ingen rolle, men det må være noe fint og gjerne litt dyrt. Rundt 600 kr tenker jeg.

Jeg: vet du hvilke farger mottakeren liker, så kan jeg gå ut ifra det?

Kunde: nei aner ikke. Det er til dama, skal fortelle henne i kveld at jeg har vært utro, så håper hun vil tilgi meg lettere hvis jeg har med en fin bukett hjem først.

Jeg: hehh, jaa.. :)

Visste ikke helt hva jeg skulle svare, ble litt satt ut over at han var så direkte..

:fnise::fnise::fnise:

Blomster hadde ikke hjulpet meg så mye

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...