Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Million skrev (4 timer siden):

Fordi uttrykket "det første man blir blind på er øya" blir antageligvis sagt av minst 10 kunder daglig i butikken, og alle kundene som sier det, ler av sin egen "morsomhet" og regner med at de er den første som sier det, noensinne, i den butikken OG at den ansatte aldri har hørt det før....😆

Jeg bare slutta å le til slutt, det er jo faktisk ikke morsomt så hvorfor skal jeg stå der og skratte sammen med kunden? Samme gjengen som ler seg fillete når prisen ikke går inn for " Wøhøhøhøhøh da er den vel gratis?" .. nei din dumme faen!

Anonymkode: d0f29...e26

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunhilde skrev (3 timer siden):

Det er fremdeles ikke dumt, det er et helt vanlig uttrykk og jeg hører folk si det ofte, som en konstatering, uten påfølgende latter.

Stakkar dere som ikke takler mer uten at det er "dumt". For et kjedelig liv dere må ha.

"Dere"? Hvorfor siterer du meg og snakker du til meg om at jeg må "ha et kjedelig liv", fordi jeg forklarte noe som tydeligvis ikke ble forstått tidligere i tråden. Det var ikke jeg som postet det, men jeg skjønte hvorfor vedkommende mente det var dumme ting kunder sier veldig godt. Og forklarte derfor.

Ting opphører naturligvis å bli morsomt når man har hørt det noen hundre ganger. Kundene står jo og småler og synes de fikk inn en morsom vits. Man har definitivt ikke noe kjedelig liv av den grunn. 

Jeg jobbet i dagligvarebutikk to ganger i livet, en gang på åttitallet en periode og så en på nittitallet. Og det uttrykket ble brukt allerede da av kunder som ikke fant varene de leitet etter.... og de lo av det den gangen også.

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (38 minutter siden):

"Dere"? Hvorfor siterer du meg og snakker du til meg om at jeg må "ha et kjedelig liv", fordi jeg forklarte noe som tydeligvis ikke ble forstått tidligere i tråden. Det var ikke jeg som postet det, men jeg skjønte hvorfor vedkommende mente det var dumme ting kunder sier veldig godt. Og forklarte derfor.

Ting opphører naturligvis å bli morsomt når man har hørt det noen hundre ganger. Kundene står jo og småler og synes de fikk inn en morsom vits. Man har definitivt ikke noe kjedelig liv av den grunn. 

Jeg jobbet i dagligvarebutikk to ganger i livet, en gang på åttitallet en periode og så en på nittitallet. Og det uttrykket ble brukt allerede da av kunder som ikke fant varene de leitet etter.... og de lo av det den gangen også.

Når ble dumt det motsatte av morsomt? Dette blir jo verre og verre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (3 minutter siden):

Når ble dumt det motsatte av morsomt? Dette blir jo verre og verre. 

FORDI KUNDENE LER AV SIN EGEN "VITS" når de sier "det første man blir blind på er øya", samt alle andre standardfraser kunder lirer av seg (og ler av selv) i butikken. Alle skal-du-ha-pose-innleggene og skal-du-ha-kvittering-innleggene her på KG viser jo det. Folk ler av sine egne "morsomheter".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (17 minutter siden):

FORDI KUNDENE LER AV SIN EGEN "VITS" når de sier "det første man blir blind på er øya", samt alle andre standardfraser kunder lirer av seg (og ler av selv) i butikken. Alle skal-du-ha-pose-innleggene og skal-du-ha-kvittering-innleggene her på KG viser jo det. Folk ler av sine egne "morsomheter".

Men "dumt" er fremdeles ikke det motsatte av "morsomt". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (6 minutter siden):

Siste svar fra meg her, for dette gidder jeg ikke forklare flere ganger.

Det "morsomme" blir dumt, fordi det blir gjentatt så mange ganger av personer som alle TROR de er morsomme.... for personalet i butikken blir det da "dumme ting kunder sier".

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (10 minutter siden):

Tydelig at du ikke jobber i butikk. Vi som gjør det synes det er dumt å si. På lik linje som at varen kanskje er gratis når vi ikke får scannet den inn. De tror de er morsomme, men vi som jobber i butikk å har hørt den samme vitsen utallige ganger bare synes det er dumt.

Anonymkode: 864d4...e38

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tydelig at du ikke jobber i butikk. Vi som gjør det synes det er dumt å si. På lik linje som at varen kanskje er gratis når vi ikke får scannet den inn. De tror de er morsomme, men vi som jobber i butikk å har hørt den samme vitsen utallige ganger bare synes det er dumt.

Uff, ja, stakkar dere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Uff, ja, stakkar dere.

Forstår ikke helt agendaen din her? Hele denne tråden handler om ting vi butikkansatte synes er dumt å lire ut av seg. Dersom du ikke har ett bidrag til det tråden faktisk handler om, kan du heller finne på noe annet. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 timer siden):

Siste svar fra meg her, for dette gidder jeg ikke forklare flere ganger.

Det "morsomme" blir dumt, fordi det blir gjentatt så mange ganger av personer som alle TROR de er morsomme.... for personalet i butikken blir det da "dumme ting kunder sier".

Jeg har selv jobbet i butikk, og forstår veldig godt det du, og andre, sier her. Det oppleves dumt når ørti kunder om dagen lirer av seg den samme "morsomheten" og ler godt av seg selv. 

Det jeg derimot ikke har opplevd før er at det er synd på oss for det. Men det blir vel sånn når en går tom for argumenter...

Anonymkode: 35d60...9e0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-27 den 19.53):

Megaspesielt at du ikke gikk fra butikken for å bygge en provisorisk skjerm, altså 😂

Anonymkode: 2f3c7...4d7

Alternativt kunne jo fyren fått beskjed om at dersom det var så krise kunne han jo fikse en provisorisk skjerm selv...

Anonymkode: a873d...86a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlendinger som skal handle på salg.. De står ved siden av plakaten der det står -50%, også spør de de ansatte om det er -70% avslag på varene?? 

Hva skal man si..

Anonymkode: 2f18d...46b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utlendinger som skal handle på salg.. De står ved siden av plakaten der det står -50%, også spør de de ansatte om det er -70% avslag på varene?? 

Hva skal man si..

Anonymkode: 2f18d...46b

"Nei."

Anonymkode: 31b19...ffe

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på butikken og overhørte en dum kunde i går. Hun rotet i datovarene og plukket med seg 5 pakker med svine indrefilet, så gikk hun til butikksjefen og krevde å få varene nedsatt mer en de 50% de alt var satt ned.  Fordi hun skulle gi det til hunden sin😳 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker forstår ikke at varene faktisk koster butikken noe i innkjøp, de tror enten butikken får tak i varer gratis på magisk vis eller at fortjenesten for butikken er helt sinnsyk. Noen forstår tilsynelatende heller ikke at butikk er en business hvor målet er å tjene penger, lønne folkene som jobber der osv, men at kunden nærmest kunne og burde fått varen gratis.

Min egen mor har flere ganger kommentert når hun ser på salgsvarer at "Ja, når man ser hvor billige varene er på salg, skjønner man at man blir lurt til vanlig!" Har forklart henne mange ganger at når en vare selges med stor rabatt, er det fordi butikken ønsker å bli kvitt den for å gi plass til nye varer eller fordi det er et lokketilbud for å dra kunder til butikken og da har gjerne butikken selv kjøpt inn tilbudsvaren billigere enn ellers. Enkelte varer selges t o m med tap for butikken. Men nei, dette går ikke inn. Siden varen selges med 50% rabatt, kunne alle varene i butikken vært billigere hele tiden. NEI!

Anonymkode: 3a95e...019

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sugar&Spice skrev (På 11.9.2021 den 7.27):

Aaaah, nordmenn og pris. Vet ikke om et eneste annet folkeslag som er så opptatt av pris, og så jæskla blind for verdi :) 

Jeg har egentlig sluttet å gå i butikker med moren min fordi hun syns alt er så innmari dyrt. Jeg fant en kjempeflott vase/lyslykt i en nipsbutikk - vasen kostet 4000 kr. Mamma fikk helt BAKOVERSVEIS og formelig rygget ut av butikken, som vanlig, når hun så det. Uffet seg og sa høyt at det er ALTFOR dyrt! (En av grunnene til at jeg ikke tar med mamma i butikker lenger, hun syns det er helt innafor å si høyt at alt er altfor dyrt, gjerne til de som driver butikken. DET syns jeg er så frekt... Jeg har jo jobbet i serviceyrket noen år, for å si det sånn... De er ikke favorittkundene!)

Og ja, 4.000 kr for en vase/lyslykt er mye penger når du kan få en masseprodusert plastkopi på Nille for 79,90. Jeg ser at 4.000 kr er mye mer enn 79,90. Men vasen jeg fant var en fantastisk håndblåst vase hvor det var brukt en gammel og spesiell teknikk for å oppnå akkurat denne effekten. Det er beint frem håndarbeid, en gammel kunst som svært svært svært få fremdeles driver med. Selvfølgelig koster den mer enn billig ræl fra Nille!!!! :riste: Og det koster å drive butikk... Så da vil jo prisen stige enn hvis jeg hadde kjøpt direkte fra han svensken som har blåst ut vasen. Det koster å ha mellomledd, det koster å importere, det koster å leie butikklokaler, det koster å ha folk på jobb i åpningstiden som selger varen etc etc etc...

Jeg er så drittlei av å snakke med og kunder (og mamma :fnise: )  om pris og å forsvare hvorfor ting har den prislappen de har. De forstår ikke. Det eneste de bryr seg om er at tallet på kvitteringen skal være så lavt som de selv vil, ikke så lavt som er realistisk for det de ønsker å kjøpe. De vil ha håndblåste vaser til prisen av billig ræl. 

Jeg syns faktisk nordmenn er spesielt ille på akkurat dette med prislapp og verdi... Hva skjedde med å betalingsvillighet i dette landet? Forståelsen av verdi? 

Problemet er ikke 4.000 kr for håndblåste vaser, problemet er billig ræl til 79,90 på Nille. 

*morgenens rant over* 

Herlighet,  skulle tro vi har samme mor. 🙊🙊

Anonymkode: 3a95e...019

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har mye å gjøre så kan det ta 3-5 min å komme gjennom på telefonen til oss, man blir stilt i kø og den som har ventet lengst i køen er den neste som blir besvart. Jeg ser køen i systemet vårt og hvor lenge den enkelte har ventet. Overraskende mange kunder ringer inn og legger på etter ~1 minutt for deretter å ringe opp igjen umiddelbart og så venter de ca et minutt og legger på og ringer opp igjen og så videre og videre. Jeg KUNNE selvfølgelig hentet disse samtalene den 3./4.-runden de har lagt på og ringer opp men det gir meg en viss pervers skadefryd å se dem drive på slik. Disse er som regel de som er potte sur for at det tok lang tid å få svar når de endelig kommer gjennom. Jeg lurer på hva de tenker logikken er her, gjør de det samme i kassa på Mega eller Ikea? Stå i kø og uffe seg og så etter et minutts tid går de ut av køen og stiller seg bakerst av alle fordi da går det fortere liksom? 

• Liker 45
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (11 minutter siden):

Når vi har mye å gjøre så kan det ta 3-5 min å komme gjennom på telefonen til oss, man blir stilt i kø og den som har ventet lengst i køen er den neste som blir besvart. Jeg ser køen i systemet vårt og hvor lenge den enkelte har ventet. Overraskende mange kunder ringer inn og legger på etter ~1 minutt for deretter å ringe opp igjen umiddelbart og så venter de ca et minutt og legger på og ringer opp igjen og så videre og videre. Jeg KUNNE selvfølgelig hentet disse samtalene den 3./4.-runden de har lagt på og ringer opp men det gir meg en viss pervers skadefryd å se dem drive på slik. Disse er som regel de som er potte sur for at det tok lang tid å få svar når de endelig kommer gjennom. Jeg lurer på hva de tenker logikken er her, gjør de det samme i kassa på Mega eller Ikea? Stå i kø og uffe seg og så etter et minutts tid går de ut av køen og stiller seg bakerst av alle fordi da går det fortere liksom? 

Hahahahahahaha FOLK. 🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (1 time siden):

I starten av 2000-tallet var det en slags urban legende om at køsystemet til Telenor slapp deg foran i køen om den plukket opp på banning og andre ubekvemheter.

Jeg kan bekrefte etter nøye testing at det ikke stemmer. 🤣

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...