AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14081 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Haha jeg måtte se på veggene her nå. Ser ut som det er tapet, men jeg aner ikke hva som er under. 🙈 Men nå hadde jeg ikke dratt for å kjøpe maling heller, det får mannen ta seg av, så jeg slipper å ringe ham og spørre. 😛 Anonymkode: 62c84...ec7 Om du har sett at det er tapet så hadde det holdt altså😅 Tenker bare det er lurt å se på veggen før man drar i butikken 🤷🏻♀️ Anonymkode: 177e7...abc 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14082 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må man sitte en meter fra hverandre om man ikke har samme adresse? Hadde blitt spennende for meg, kjæresten og ungene som er registrert på tilsammen 4 adresser 😅 Anonymkode: 2f6bb...b19 Vi har fått samme beskjed fra kommunen, kunder som ikke bor sammen, må sitte en meter fra hverandre. Er idiotisk noen ganger, to personer som kommer i samme bil, går inn med armene om hverandre, men i det de setter seg ned, en meter avstand. Anonymkode: 50e39...4ef 12
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14083 Skrevet 7. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har fått samme beskjed fra kommunen, kunder som ikke bor sammen, må sitte en meter fra hverandre. Er idiotisk noen ganger, to personer som kommer i samme bil, går inn med armene om hverandre, men i det de setter seg ned, en meter avstand. Anonymkode: 50e39...4ef Tror jeg bare hadde sagt at vi bor sammen altså. 😛 Anonymkode: 62c84...ec7 23
mmd Skrevet 9. august 2021 #14084 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 19.43): Nå jobber ikke jeg i matbutikk, det var bare et eksempel. Men jo, får spørsmål mange ganger om dagen om ting som tar stor plass og er veldig synlig eller rett ved siden av dem. Jeg jobber i en ganske liten butikk så alle veggene er synlige fra disken og det er naturlig å peke mot hver avdeling. Men så er det få som gidder å se seg rundt før de spør. Det er for så vidt greit, men da må de følge med når man peker. Får gjort veldig lite på en dag når man må holde kundene i hånden og vise frem og forklare hver eneste ting de skal kjøpe. Noen ting må man vel klare å bestemme på egenhånd tenker jeg da. Og lurer veldig på hvordan en del klarer seg i hverdagen, og hva de jobber med 😅 Anonymkode: 177e7...abc Jeg tenker at er du interessert i å ha meg som betalende kunde, så kan du gidde å vise meg varen som jeg ikke finner. Du som jobber i butikken vet vel hvor alt er og dere har sikkert et fantastisk/logisk system. Alt er lett når du kan det. Jeg som kunde kjenner ikke systemet trenger av og til hjelp for å finne varen, og det mener jeg faktisk du kan gi meg. 5
Gjest ElMona Skrevet 9. august 2021 #14085 Skrevet 9. august 2021 1 hour ago, mmd said: Jeg tenker at er du interessert i å ha meg som betalende kunde, så kan du gidde å vise meg varen som jeg ikke finner. Du som jobber i butikken vet vel hvor alt er og dere har sikkert et fantastisk/logisk system. Alt er lett når du kan det. Jeg som kunde kjenner ikke systemet trenger av og til hjelp for å finne varen, og det mener jeg faktisk du kan gi meg. Herregud, det er jo akkurat det de prøver på da! Forventer du å bli leid bort til produktet? Poenget her er jo at kunden ikke greier å ta helt enkle anvisninger, som å * se i riktig retning *
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #14086 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 9.46): Anonymkode: 7bb60...50c 😳🤢 Anonymkode: 2176b...57f
mmd Skrevet 10. august 2021 #14087 Skrevet 10. august 2021 ElMona skrev (17 timer siden): Herregud, det er jo akkurat det de prøver på da! Forventer du å bli leid bort til produktet? Poenget her er jo at kunden ikke greier å ta helt enkle anvisninger, som å * se i riktig retning * Det spiller da ingen rolle. Om jeg som kunde ikke klarer å finne varen, så må du nesten vise meg hvor den er. Hvis ikke må jeg handle et annet sted. 9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #14088 Skrevet 10. august 2021 mmd skrev (6 timer siden): Det spiller da ingen rolle. Om jeg som kunde ikke klarer å finne varen, så må du nesten vise meg hvor den er. Hvis ikke må jeg handle et annet sted. Så hvis jeg står ved siden av deg, å sier det du ser etter er bak deg, og du ser alle andre veier en bak deg, skal jeg da ta tak i hodet ditt og tvinge deg til å se i riktig retning? Anonymkode: 50e39...4ef 33
mmd Skrevet 11. august 2021 #14089 Skrevet 11. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så hvis jeg står ved siden av deg, å sier det du ser etter er bak deg, og du ser alle andre veier en bak deg, skal jeg da ta tak i hodet ditt og tvinge deg til å se i riktig retning? Anonymkode: 50e39...4ef Nå tror jeg du overdriver. Jeg tror nok det er snakk om at kunder spør hvor en vare er, du peker i en retning og synes det er innlysende hvor varen er (fordi du som ansatt VET hvor den er). Ikke like innlysende for kunden som ikke vet hvor den er (kanskje ikke engang helt hvordan varen ser ut/er pakket inn). Men dette ble en avsporing. Jeg klarer meg uten å handle på butikker der jeg ikke får den hjelpa jeg trenger, og butikkene klarer seg tydeligvis uten meg som kunde. Problem løst. Endret 11. august 2021 av mmd 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14090 Skrevet 11. august 2021 mmd skrev (6 timer siden): Nå tror jeg du overdriver. Jeg tror nok det er snakk om at kunder spør hvor en vare er, du peker i en retning og synes det er innlysende hvor varen er (fordi du som ansatt VET hvor den er). Ikke like innlysende for kunden som ikke vet hvor den er (kanskje ikke engang helt hvordan varen ser ut/er pakket inn). Det har alltid vært innlysende for kunden hvor varen er med en gang de klarer å skjønne hvilken retning man peker og forteller at varen er. Små varer som er vanskelige å se går jeg alltid bort og henter til kunden, så det er ikke det det er snakk om her. Anonymkode: 177e7...abc 7
Gjest padawan Skrevet 11. august 2021 #14091 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 9.36): All ære til henne som ikke bare lo av meg. Jeg tror oppførselen din er ganske vanlig.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #14092 Skrevet 12. august 2021 Jeg jobber i en fargehandel. En mandag kommer en middelaldrende mann inn og sier at han hadde kjøpt tre liter maling på lørdag, og da hadde jeg satt spannet inn i ristemaskinen og så tatt det ut igjen uten at maskinen ristet den. (Dette kan skje noen ganger og hvis det er mye kunder er det ikke alltid man får det med seg). Jeg sa beklager og at det hadde jeg dessverre ikke fått med meg. Så blir han sint og brøler ut at SÅNN KAN MAN JO IKKE DRIVE BUTIKK! DERE MÅ JO SØRGE FOR AT DET ALDRI SKJER FEIL! (Og mer utbrodering som jeg ikke husker ordrett) Han stiller seg i døråpningen (er på et lite senter) og skriker så alle andre også får det med seg. Det var bare det han kom for å si. Altså, jeg skjønner at det er kjedelig når sånt skjer. Men da kan man enten: - si ifra når man står i butikken og ser at spannet ikke ble ristet. - bruke et par minutter på å røre malingen for hånd. - komme tilbake og få den ristet opp. Jeg er bare et menneske altså. Men kommer gjerne på besøk på jobben hos alle de kundene som tydeligvis aldri gjør feil 🤷🏻♀️ Anonymkode: 177e7...abc 54
Sugar&Spice Skrevet 12. august 2021 #14093 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber i en fargehandel. En mandag kommer en middelaldrende mann inn og sier at han hadde kjøpt tre liter maling på lørdag, og da hadde jeg satt spannet inn i ristemaskinen og så tatt det ut igjen uten at maskinen ristet den. (Dette kan skje noen ganger og hvis det er mye kunder er det ikke alltid man får det med seg). Jeg sa beklager og at det hadde jeg dessverre ikke fått med meg. Så blir han sint og brøler ut at SÅNN KAN MAN JO IKKE DRIVE BUTIKK! DERE MÅ JO SØRGE FOR AT DET ALDRI SKJER FEIL! (Og mer utbrodering som jeg ikke husker ordrett) Han stiller seg i døråpningen (er på et lite senter) og skriker så alle andre også får det med seg. Det var bare det han kom for å si. Altså, jeg skjønner at det er kjedelig når sånt skjer. Men da kan man enten: - si ifra når man står i butikken og ser at spannet ikke ble ristet. - bruke et par minutter på å røre malingen for hånd. - komme tilbake og få den ristet opp. Jeg er bare et menneske altså. Men kommer gjerne på besøk på jobben hos alle de kundene som tydeligvis aldri gjør feil 🤷🏻♀️ Anonymkode: 177e7...abc Aaaaah! Det mest frustrerende er når de misfornøyde kundene ikke en gang gir oss muligheten til å rette opp feilen. Som vi i 100% av tilfellene jo ønsker å gjøre - hvis det er vi som har gjort noe feil. (Og hvis det går an å rette den opp…..) Hvorfor komme inn og skrike til oss - ta med spannet ditt, så rister vi det opp for deg uten NOE problem - og så vipps, blir alle happy. Spannet blir happy, kunden for riktig ristet maling blir happy, vi blir happy fordi vi har fått rettet opp en feil, altså…. Ikke bare stå å skrik til oss, det er så ufint!! 23
Rosmarin(ert) Skrevet 12. august 2021 #14094 Skrevet 12. august 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber i en fargehandel. En mandag kommer en middelaldrende mann inn og sier at han hadde kjøpt tre liter maling på lørdag, og da hadde jeg satt spannet inn i ristemaskinen og så tatt det ut igjen uten at maskinen ristet den. (Dette kan skje noen ganger og hvis det er mye kunder er det ikke alltid man får det med seg). Jeg sa beklager og at det hadde jeg dessverre ikke fått med meg. Så blir han sint og brøler ut at SÅNN KAN MAN JO IKKE DRIVE BUTIKK! DERE MÅ JO SØRGE FOR AT DET ALDRI SKJER FEIL! (Og mer utbrodering som jeg ikke husker ordrett) Han stiller seg i døråpningen (er på et lite senter) og skriker så alle andre også får det med seg. Det var bare det han kom for å si. Altså, jeg skjønner at det er kjedelig når sånt skjer. Men da kan man enten: - si ifra når man står i butikken og ser at spannet ikke ble ristet. - bruke et par minutter på å røre malingen for hånd. - komme tilbake og få den ristet opp. Jeg er bare et menneske altså. Men kommer gjerne på besøk på jobben hos alle de kundene som tydeligvis aldri gjør feil 🤷🏻♀️ Anonymkode: 177e7...abc Med så mye energi kunne han vel bare ha ristet det forbanna spannet selv Tulling. 42
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #14095 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber i en fargehandel. En mandag kommer en middelaldrende mann inn og sier at han hadde kjøpt tre liter maling på lørdag, og da hadde jeg satt spannet inn i ristemaskinen og så tatt det ut igjen uten at maskinen ristet den. (Dette kan skje noen ganger og hvis det er mye kunder er det ikke alltid man får det med seg). Jeg sa beklager og at det hadde jeg dessverre ikke fått med meg. Så blir han sint og brøler ut at SÅNN KAN MAN JO IKKE DRIVE BUTIKK! DERE MÅ JO SØRGE FOR AT DET ALDRI SKJER FEIL! (Og mer utbrodering som jeg ikke husker ordrett) Han stiller seg i døråpningen (er på et lite senter) og skriker så alle andre også får det med seg. Det var bare det han kom for å si. Altså, jeg skjønner at det er kjedelig når sånt skjer. Men da kan man enten: - si ifra når man står i butikken og ser at spannet ikke ble ristet. - bruke et par minutter på å røre malingen for hånd. - komme tilbake og få den ristet opp. Jeg er bare et menneske altså. Men kommer gjerne på besøk på jobben hos alle de kundene som tydeligvis aldri gjør feil 🤷🏻♀️ Anonymkode: 177e7...abc Nå vet ikke jeg hvordan en sånn ristemaskin fungerer. Men det er jo litt kjedelig for kunden å måtte komme tilbake fordi du ikke fulgte med. Han trengte vel og merke ikke å bli så sur 😛 Anonymkode: b89ea...30e 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14096 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nå vet ikke jeg hvordan en sånn ristemaskin fungerer. Men det er jo litt kjedelig for kunden å måtte komme tilbake fordi du ikke fulgte med. Han trengte vel og merke ikke å bli så sur 😛 Anonymkode: b89ea...30e Helt enig at det er kjedelig for kunden og vi prøver jo å få med oss alt, men han brukte neppe mer enn to minutter på å røre malingen for hånd altså. Jeg hadde i hvert fall ikke giddet å kjøre helt tilbake til butikken bare for å si ifra om noe sånt 😂 Anonymkode: 177e7...abc 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 Populært innlegg #14097 Skrevet 14. august 2021 Den ene serien med vinglass vi selger har knusegaranti. Det vil si at om et glass knuser kan kunden ta med seg stetten (evt. bunnen om det er snakk om et vannglass som er uten stett) og vi gir hen et nytt glass kostnadsfritt. I dag kom det en kunde med et bilde av stetten på et knust glass og ville ha et nytt. Hun ble grisesur på meg da jeg sa at hun måtte ha med seg stetten for å få nytt glass, vi erstatter ikke basert på et bilde. Det var ufattelig dårlig service. Vel... Jeg synes knusegarantien er en god service og er det virkelig urimelig å forlange at folk har med stetten for å få et nytt glass? Mitt svar er nei. Om vi hadde gitt ut nye glass basert på bilder kunne jo kundene i teorien gått fra filial til filial og hentet ut erstatningsglass etter erstatningsglass. Anonymkode: 379a7...032 55
altflyter Skrevet 15. august 2021 #14098 Skrevet 15. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Den ene serien med vinglass vi selger har knusegaranti. Det vil si at om et glass knuser kan kunden ta med seg stetten (evt. bunnen om det er snakk om et vannglass som er uten stett) og vi gir hen et nytt glass kostnadsfritt. I dag kom det en kunde med et bilde av stetten på et knust glass og ville ha et nytt. Hun ble grisesur på meg da jeg sa at hun måtte ha med seg stetten for å få nytt glass, vi erstatter ikke basert på et bilde. Det var ufattelig dårlig service. Vel... Jeg synes knusegarantien er en god service og er det virkelig urimelig å forlange at folk har med stetten for å få et nytt glass? Mitt svar er nei. Om vi hadde gitt ut nye glass basert på bilder kunne jo kundene i teorien gått fra filial til filial og hentet ut erstatningsglass etter erstatningsglass. Anonymkode: 379a7...032 Syntes at du er urimelig her. Mener du virkelig å insinuere at akkurat den kunden var uærlig? Hvordan våger du? Kunden har alltid rett og hvorfor gjøre seg til tyv for et vinglass? Anklage kunden for å prøve å lure deg? Uhørt!!! Jeg tuller… hvis det ikke var klart 😂 savner virkelig ikke å jobbe i butikk altså. Folk vil ha i pose og sekk og i alle bauger og kanter og nåde deg hvis du insinuerer at du er et menneske med følelser eller en ansatt som faktisk har regler du må forholde deg til 🙈 Endret 15. august 2021 av altflyter 19
AliceNextDoor Skrevet 15. august 2021 #14099 Skrevet 15. august 2021 Denne tråden er timevis med moro! Ler så jeg hikster her. Må bidra med en selv fra min tid i bar. Etter skjenkestopp kommer en ung mann og vil bestille mer å drikke. Jeg sier pent ifra at "beklager, vi har stengt baren nå". Da peker han først på andre som står ved baren og drikker at "Jeg så at de nettopp kjøpte!" De fire som stod der var stamgjester og svarte spøkefullt tilbake at "beklager, det kan ikke stemme, vi nyter medbragt!" De gjorde jo ikke det, de hadde stått der omtrent hele kvelden og kjøpt i god tid før skjenkestopp. 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #14100 Skrevet 20. august 2021 Kunde: "Har du flere av denne vasen i størrelsen større?" Ansatt: "Nei, vi er dessverre utsolgt." Kunde: "Men det er jo en bryllupsgave..." *sjokkert tonefall* Newsflash: At det skal være en bryllupsgave betyr ikke at det dukker opp en vase fra et magisk lager kun for bryllupsgaver...🤷♀️ Anonymkode: 379a7...032 54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå