Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 26.8.2019 den 23.00, kenpet skrev:

Irriterer meg over kunder som legger varer på disken som jeg begynner å scanne, før de går for å hente mer varer. Så legger de varene på disken, før de går og henter mer enda en gang. Bruker gjerne litt tid også, så jeg må parkere bongen hvis det kommer en kunde som er klar til å betale. Unødvendig ekstraarbeid. Hvorfor er det så vanskelig å ta med en kurv?

Eller kan man ikke bare planlegge og tenke over hva man skal ha før man handler? Blir så dumt og upraktisk både for ansatte og andre kunder når det kommer noen som springer fram og tilbake mellom kasse og butikk som ville geiter og henter litt her og litt der og ombestemmer seg og kommer på alt mulig de også kanskje skulle hatt, eller kanskje ikke? En ting er at unger kanskje ikke har kontroll på hva de skal ha, men det er faktisk flere voksne som driver på sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg jobbet på mester grønn, irriterte jeg meg grønn (😂) over kunder som brukte disken som handlekurv. De holdt liksom av plassen sin ved å legge blomster der, gikk for å kikke videre. Kom det en annen kunde og skulle betale for noe så pleide kunden å komme løpende å ropte enten 

A"hei! Jeg var først! "

Eller B :" de varene der er mine! "

Folk as. 😂

Anonymkode: f8ffc...cb6

• Liker 10
Skrevet
On 8/26/2019 at 11:00 PM, kenpet said:

Irriterer meg over kunder som legger varer på disken som jeg begynner å scanne, før de går for å hente mer varer. Så legger de varene på disken, før de går og henter mer enda en gang. Bruker gjerne litt tid også, så jeg må parkere bongen hvis det kommer en kunde som er klar til å betale. Unødvendig ekstraarbeid. Hvorfor er det så vanskelig å ta med en kurv?

Samme her! Også bli de sure om man tar en kunde før dem som allerede er klar til å betale. Blir unødvendig venting for alle parter om vi skal vente på at en kunde skal handle ferdig når de kunne tatt en kurv. 

En ting jeg også merker mye der jeg jobber er at kundene ofte kjøper for mer enn de har råd til. Og mange av dem overraskende nok forventer at jeg skal betale det resterende beløpet. Det er ikke snakk om 1-2 kroner heller, men opp mot 100 kroner. Foreslår at de fjerner en vare, men det, det kan de ikke. De må ha alt. Og «kan du ikke vær så snill bare betale for resten/gi meg det gratis/jeg kan betale resten imorgen?»  

Også blir det kleint fordi jeg vet de ikke hadde betalt tilbake om de fikk den muligheten (har ikke lov å gjøre det av sjefen heller). Så blir mye fram og tilbake før de endelig gir seg og da har de «plutselig» penger på sparekontoen de kan bruke 🙄

• Liker 15
Skrevet

Jeg jobber i blomsterbutikk, kunder;

«jasså står du her og blomstrer du da»

«er vel ikke vits i å ta kvittering, får vel ikke skrevet av noe på skatten uansett,hø,hø,hø»

»vil gjerne at du tar av den plasten rundt ferdigbuketten og tar på ny plastikk.Forresten pakk avis og gavepapir over der igjen, og putt den i en plastpose»

»Tar dere betalt for brudeslør?!Men det har jo bare små blomster og skal jo bare fylle ut buketten»

»Tar du og pakker om disse rosene jeg kjøpte på rema du? De er så dyre de rosene du har»

Anonymkode: fb3a4...757

• Liker 26
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i blomsterbutikk, kunder;

«jasså står du her og blomstrer du da»

«er vel ikke vits i å ta kvittering, får vel ikke skrevet av noe på skatten uansett,hø,hø,hø»

»vil gjerne at du tar av den plasten rundt ferdigbuketten og tar på ny plastikk.Forresten pakk avis og gavepapir over der igjen, og putt den i en plastpose»

»Tar dere betalt for brudeslør?!Men det har jo bare små blomster og skal jo bare fylle ut buketten»

»Tar du og pakker om disse rosene jeg kjøpte på rema du? De er så dyre de rosene du har»

Anonymkode: fb3a4...757

Seriøst? Pakke om remaroser?? Er det værste.. folk er så dumme. 

Anonymkode: 764ba...b9b

• Liker 30
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har spurt om hjelp til å finne varer noen ganger, for det å gå i butikker trøtter meg ut. Noen ting står ulogisk i enkelte butikker og selv om jeg har vært der 100 ganger før, har jeg kanskje ikke kjøpt den varen før. Når dessertvarene står forbi oljene, nesten ved kassen (bak en stolpe) i stedet for f.eks. ved syltetøy, frokostblandinger eller hermetikk, som jeg allerede har lett ved, da er det ikke så enkelt. Noe er lite logisk, andre ting har den lille Rema-butikken likevel ikke selv om jeg trodde det. Men jeg ser dere, hyllefyllere, og prøver å være til så lite bry som mulig.

• Liker 4
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk for en del år siden, hadde jeg av og til dumme kunder som spurte f.eks ''4 poser, takk'' Altså, hallo? Når du har vogna full av varer skjønner jeg at du ikke har plass til alt i lommene dine, så du trenger ikke spørre om poser. Det sier seg selv. 😂😂

Anonymkode: 558b3...e86

Skrevet
På 26.7.2019 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kunde som scannet sine egne varer når hun kommer... Jeg blir seriøst gal 😅 Jobber ikke i dagligvare eller noe altså, som oftest kjøper hun 1 eller 2 varer..

Anonymkode: 338f5...5ba

Jeg gjør det ofte på nærbutikken her. De ansatte får sjelden med seg at det kommer folk. Jeg gidder ikke vente i evigheter. Så jeg scanner og betaler selv. Liten butikk på lite sted. Jeg scanner også for andre hvis de ansatte er opptatt med post ellerno 😂 de syns bare det er fint. 

Anonymkode: 1b47e...780

• Liker 10
Skrevet
På 28.8.2019 den 18.02, VKM skrev:

Samme her! Også bli de sure om man tar en kunde før dem som allerede er klar til å betale. Blir unødvendig venting for alle parter om vi skal vente på at en kunde skal handle ferdig når de kunne tatt en kurv. 

En ting jeg også merker mye der jeg jobber er at kundene ofte kjøper for mer enn de har råd til. Og mange av dem overraskende nok forventer at jeg skal betale det resterende beløpet. Det er ikke snakk om 1-2 kroner heller, men opp mot 100 kroner. Foreslår at de fjerner en vare, men det, det kan de ikke. De må ha alt. Og «kan du ikke vær så snill bare betale for resten/gi meg det gratis/jeg kan betale resten imorgen?»  

Også blir det kleint fordi jeg vet de ikke hadde betalt tilbake om de fikk den muligheten (har ikke lov å gjøre det av sjefen heller). Så blir mye fram og tilbake før de endelig gir seg og da har de «plutselig» penger på sparekontoen de kan bruke 🙄

Det er da veldig spesielt? Hva slags bransje er dette?  Er det en spesiell type/gruppe mennesker du har som kunder?

Skrevet
5 hours ago, ti10 said:

Det er da veldig spesielt? Hva slags bransje er dette?  Er det en spesiell type/gruppe mennesker du har som kunder?

Det er definitivt spesielle kunder som kommer innom. Kan ikke si så mye mer enn det jeg har sagt, bare at mange har litt spesielle ønsker/ikke har særlig sosiale antenner. Bransjen er en helt vanlig dagligvare butikk, derimot. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lest trådens 672 sider, men var ganske irritert når kunder ikke forstod at "påse"="pose" (dialekt). 

Anonymkode: f34d8...fe0

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest trådens 672 sider, men var ganske irritert når kunder ikke forstod at "påse"="pose" (dialekt). 

Anonymkode: f34d8...fe0

Eller når en svensk skulle ha en kasse. Det er pose på svensk 😂

Anonymkode: 69d68...cb5

• Liker 1
Gjest middagshøyden
Skrevet
8 timer siden, Edie skrev:

Ryddet for avsporinger.

Edie, adm.

Du kan bare forsette ryddingen, ser det ut til. 

Skrevet

Har en kunde som gjentatte ganger spør om jeg vil bli med han ut på alt fra kaffe til kake. Sier nei til fyren hver gang, men likevel gir han seg ikke. Han skal alltid slå av en prat, og står stort sett og venter på meg hvis han ser meg. Fyren er godt oppi åra kan vi si. Ganske så grått hår med måne og alt. Noen tenner mangler han også. 

Anonymkode: 2e719...124

• Liker 10
Skrevet (endret)

Vet ikke om dette passer inn her men...

Har hørt om mange tilfeller hvor kunder rett og slett kjefter ned folk over telefonen hvis det er blitt gjort en feil, om det er noe de er misfornøyde med osv. Selv om det ikke er de som svarer telefonen sin feil. Kundene kan være frekke både i telefonen og på chat/e-post. Har selv opplevd å bli fortalt at dette var dårlig kundeservice over noe jeg ikke har kontroll på, noe som gjør at jeg rett og slett mister litt lysten til å gjøre alt for å hjelpe vedkommende (dette hender heldigvis sjeldent der jeg jobber, og jeg vil gjøre alt for å hjelpe kunden. Men ikke når de blir sure på MEG over noe jeg ikke har kontroll over og når de blir usaklige).

Denne gangen var det jeg som var kunde. Jeg bestilte noe i sommer til nesten 2000. Fikk feil modell (den modellen jeg fikk kostet rundt 500). Så måtte undersøke med nettsiden for å se hva som hadde skjedd. Fikk ikke kontakt med nettbutikken (selv om eposten jeg skrev var hyggelig), så måtte gå videre til Klarna.

Selv om jeg var forbanna, var jeg hyggelig mot dem på telefonen og på chat, ønsket dem en fortsatt fin dag osv, fordi jeg visste at det ikke var vedkommende som satt bak chatten/telefonen sin feil. Jeg viste ikke min sinne en eneste gang, hverken på telefon eller chat. Det tok sin tid, men i dag fikk jeg epost om at fakturaen er slettet og at jeg slipper å betale - nesten 3 måneder etter at jeg fikk varen.

Det hjelper så mye å være hyggelig mot kundeservice, da får man ofte god hjelp tilbake. :) PS: Styr unna kpn.no ;) Mange som har problemer med dem og sier at de er useriøse. At folk ikke får varen de bestilte eller mottar feil vare, og at de ikke får kontakt med kundeservice. Det opplevde jeg selv.

Endret av kenpet
  • Liker 6
Skrevet
På 7.9.2019 den 19.16, NumberSix skrev:

Noe som har begynt å irritere meg i det siste er at det overdrevne fokuset på superservice i dagligvarebransjen har gjort en del kunder helt hjelpesløse og utrolig late!

Bakgrunn: i alle kjedene skal man jo alltid hilse på kunden (en selvfølge). møte blikket, smile og i grunnen se tilgjengelig ut for å hjelpe. I tillegg skal vi spørre "Er det noe vi kan hjelpe deg med?" hvis kunden ser ut til å være usikker på noe, og dersom kunden trenger hjelp så skal vi følge kunden bort til varen, og deretter spørre om det er noe mer vi kan gjøre for kunden (resulterer noen ganger i særdeles upassende kommentarer fra eldre menn), og deretter gjøre det kunden ber om, eller si "ha en fin dag". Noe som tar _ekstremt_ mye tid når det er mange kunder som ønsker hjelp. Og det er jo ikke akkurat som om vi er spesielt mange på jobb etter nedbemanning og innsparinger. 

Måten dette har gjort kunder late på er jo at med en gang de har kommet inn i butikken så er det "Hvor er melk?!" og så må vi følge dem til meieriavdelingen, spørre om det er en spesiell melk de er ute etter, og deretter hele den regla om mer etc. Mange kunder har begynt å gjøre dette, fordi da slipper de å finne varen selv. Også fastkunder som ellers er godt kjent i butikken har begynt med dette dersom det er en vare de ikke har kjøpt før som de trenger...og det er vel egentlig ikke så vanskelig å tenke seg til at speltmel kanskje står sammen med vanlig mel, eller gresk yoghurt kanskje står i yoghurtavdelingen på meieri? 

Helt greit at kunder som har vanskeligheter med å gå, eldre eller folk med dårlig tid ønsker hjelp, men de kundene spør veldig sjelden faktisk og ønsker gjerne å klare seg selv. De som åpenbart har dårlig tid kan jeg gjerne jogge rundt butikken med og vise hvor ting er, for deretter å jogge ned til kassa og slå gjennom varene fortest mulig så de kan rekke buss eller lignende, men når en funksjonsfrisk person i førtiårene trenger hjelp av meg til å vise henne hvor alle 18 varene på handlelista er, uten først å ha tatt seg en runde i butikken, og attpåtil har svært god tid, da føles det ganske meningsløst. 

(Og før noen begynner rant om at det skulle bare mangle og at vi ansatte bare er late: JA, jeg hjelper alle kunder, JA jeg yter topp kundeservice til alle, MEN jeg har også 8 paller med varer jeg skal fylle inn og så må jeg også hjelpe til med å betjene tipping, post og kasse 2,3 eller 4 i løpet av en dag, og vi er ikke så mange på jobb i løpet av en dag, og nei vi kan ikke ansette flere for det er det ikke penger til, og ja jeg har dritlyst til å slutte noen ganger, men samtidig elsker jeg jobben min og dette handler om at den hadde vært mye lettere om folk bare kunne tenke litt selv noenganger! Puh!)

Kunne ikke vært mer enig. Hadde denne diskusjonen opp og i mente med sjefen min da jeg jobbet i dagligvare ved siden av studier, for han kunne ikke forstå hvorfor vi ikke rakk å fylle ut alle varene på kveldstid når de klarte det på dagtid med færre folk på jobb. 🙄

Anonymkode: cd5a4...7cb

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Diskusjon om poser splittet til ny tråd:

Edie, adm.

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...