Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet i kasse og mange sier fra, inkl meg, men da får man den kjeftingen. Tror mange ikke sier noe fordi de vet det ikke nytter. Man kjenner også igjen folk veldig fort når man jobber i matbutikk og vet hva man kan forvente (mange av de eldre damene kunne jeg «lip syncet»😂). Med 5-10 timers arbeidsdager orker man ikke alle de kampene. 

Anonymkode: 236eb...6bf

Uff, ja, ser jo den. 

Anonymkode: 4eee8...56a

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig. Her om dagen var jeg ved båndet ved kassen før en mann bare braste rett forbi meg og bare: "JEG SKAL BARE BETALE DETTE HER FØR DEG JEG!" før han slang seg videre. Jeg hadde tre varer. Bare TRE VARER. 

Irriterer meg litt at kassemedarbeiderne ikke sier noe, men jeg forstår jo at de blir litt perplekse eller bare er lei av slik dustete kundeoppførsel. Jeg ble jo selv perpleks og oppgitt. 

Jeg er så lei sånne at jeg svarer tilbake "og jeg skal bare betale dette" mens jeg stiller meg foran de igjen.

Skrevet
På 15.8.2019 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig. Her om dagen var jeg ved båndet ved kassen før en mann bare braste rett forbi meg og bare: "JEG SKAL BARE BETALE DETTE HER FØR DEG JEG!" før han slang seg videre. Jeg hadde tre varer. Bare TRE VARER. 

Irriterer meg litt at kassemedarbeiderne ikke sier noe, men jeg forstår jo at de blir litt perplekse eller bare er lei av slik dustete kundeoppførsel. Jeg ble jo selv perpleks og oppgitt. 

Ofte går det kjappere eller er mer effektivt å få den kunden gjennom kassen, fremfor å bruke tid på å belære/irettesette folk. Skjønner at det er urettferdig for de som er i din situasjon, men som oftest vil vi bare få folk fortest gjennom kassene. Kommer veldig an på dagshumøret om man orker å ta den kampen.

Som oftest bruker jeg å unnskylde meg til kunden som måtte vente da, ikke at det hjelper selve problemstillingen. Men da viser jeg i det minste at jeg så hva som skjedde.

• Liker 2
Skrevet
På 12.8.2019 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke noe om sånne "pranks", man vet aldri helt hvem man tuller med når det er nyansatte. Unge, sårbare mennesker i kanskje det første møtet med arbeidslivet?

Ikke alle tåler å bli gjort narr av like godt, og jeg syns sånne "pranks" vitner om dårlig ledelse og elendig kultur på arbeidsplassen. Mulig jeg er dritkjip, men jeg hadde IKKE taklet å bli driti ut sånn spesielt godt.

Anonymkode: a6878...2bb

Høres ut som han lederen trenger flere oppgaver å bryne seg på, istedet for å plage nyansatte ! 

Anonymkode: 8abb3...e33

• Liker 8
Skrevet
På 13.8.2019 den 2.39, AnonymBruker skrev:

"Ka er adressa her?" 
"Kor lang tid tar det?"
"Kor mye kosta det?"
"Kan æ få nummeret ditt?"
"Du høres så søt ut, kan du hente mæ?"
"Kan du se på dataen din kor æ e nu?"

Jobba på taxisentralbord 😛 

Anonymkode: 7498e...f5f

Tromsø taxi?

Anonymkode: e88aa...95c

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobbet i butikk som solgte relative dyre produkter, Men det var da salg. Så spør en kunde «kan du sette ned prisen på denne? Kan jeg få den billigere eller?» 🤦🏻‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Det er noe feil med datasystemet, det virker ikke! 

Jobber på supportdesk. Det er helt utrolig hvor mange som skriver slikt som over, uten å antyde noe som helst om HVA de har problemer med. I 95/100 tilfeller er det dessuten brukerfeil, så det hjelper meg INGENTING å si at noe ikke virker.

Det er ikke meg, det er deg! 

Så mye raskere jobben min hadde vært om folk bare tok seg tid til å forklare hva de hadde problemer med. En mail til support, ett svar, ferdig. I stedet ender vi med en lang mailutveksling fordi folk hverken kan forklare seg eller svare skikkelig på det jeg spør om. 

Folk! 

Ta deg sammen! 

Anonymkode: 6e2a3...ab0

• Liker 11
Skrevet

Vi har et godt tilbud på varer. Kunde kommer inn i butikk mitt på dagen. Det er tomt for varen (som ble fylt på samme morgen, men mange har vært i butikken før han). Han skjeller ut to av de ansatte over hvor dårlig det er at vi er tom når han har kjørt heeele veien ut for å kjøpe. 

Alternativ til å kjefte på ansatte: RING UT OG BE OSS HOLDE DET AV før du kommer kjørende. 

Det er så ofte kunder som blir sint fordi vi ikke har noe inne. 

Alternativ to: SJEKK LAGERBEHOLDNINGEN PÅ NETTSIDEN før du kommer kjørende.

• Liker 9
Skrevet

Godt voksen dame: "Nå som jeg har handlet for så mye penger, kan jeg få litt rabatter da?"

1500 kroner for to klesplagg er ikke mye.

• Liker 12
Skrevet

En stamkunde kjøper kondomer hver fredag. Og hver fredag sier han: ja dere har vel ikke magnum xxl her? Jaja da får jeg kjøre profil da. 

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, Kork skrev:

En stamkunde kjøper kondomer hver fredag. Og hver fredag sier han: ja dere har vel ikke magnum xxl her? Jaja da får jeg kjøre profil da. 

Lurer på om det er han samme som kan utbryte "har aldri blitt cockblokket av ett visakort før" når kortet ikke går gjennom.

• Liker 12
Skrevet

Jeg jobber i flyselskap og vi har egne innsjekkskranker til charterfly. Ofte står det en stor kø som skal sjekkes inn og da popper det ut fra intet en passasjer som må bli sjekket inn fort for han skal med det flyet som står på skjermen over skranken. Da får de beskjed om å stille seg i køen siden alle de andre som står der skal med samme fly. De har dessverre ikke tid fordi de skal innom taxfree og da trenger de god tid, det trenger de fleste andre også. Faen så irritert jeg blir på samme passasjerer og jeg fryder meg når køen en veldig lang og det tar lang tid før det er deres tur til innsjekk.

Jeg har også varslet gate flere ganger om passasjerer som er ute i siste minutt for innsjekk men som allikevel er irritert på meg fordi de må innom taxfree. Det ender med bagasjen blir merket med at de skal vente med å laste bagasjen før passasjer er ombord. Flere har mistet flyet sitt pga sommel og det bryr meg ikke når de ikke kan komme i god tid og attpåtil påroper seg rett til å ta den tiden de bruker fordi de har betalt billetten.

Anonymkode: 1eb78...421

• Liker 24
Skrevet

Følte meg litt dum og masete på butikken her en dag, men samtidig ikke. Kom til kassen og damen foran meg hadde en full handlevogn. Tenkte at jeg for en gangs skyld skulle bruke selvbetjeningskassene. Jeg handlet øl og var ikke helt sikker på hvordan det fungerte. Men det kom jo opp at en operatør måtte komme å godkjenne, så betjeningen var kontaktet. Men hun som stod i kassen var jo opptatt og tror det var kun hun som var på jobb. Så jeg ble jo stående der og vente.. Og køen ved kassen ble ikke kortere. Jeg valgte jo selvbetjening for å spare tid, men det endte jo opp med at jeg ble sist av alle. Jeg gikk etterhvert bort og spurte henne om hun kunne godkjenne og da ble hun enda mer stressa enn hun allerede var. Mye folk, liten butikk og storhandel på alle. Jeg følte meg jo bare ekstremt dum som bare stod der. I tillegg til at jeg måtte mase på en ansatt som var helt alene. Men syns jo det var litt rart at hun ikke kom å godkjente med en gang om hun liksom hadde fått beskjed i følge skjermen. Men nå vet jo ikke jeg helt hvordan dette fungerer.

Anonymkode: b89ea...30e

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, Bumblebeee skrev:

Vi har et godt tilbud på varer. Kunde kommer inn i butikk mitt på dagen. Det er tomt for varen (som ble fylt på samme morgen, men mange har vært i butikken før han). Han skjeller ut to av de ansatte over hvor dårlig det er at vi er tom når han har kjørt heeele veien ut for å kjøpe. 

Alternativ til å kjefte på ansatte: RING UT OG BE OSS HOLDE DET AV før du kommer kjørende. 

Man burde egentlig kunne forvente at beholdningen rekker lenger enn til midt på dagen. 

Ikke at det er greit å skjelle de ansatte ut da.

• Liker 9
Skrevet
39 minutter siden, The Kitten skrev:

Man burde egentlig kunne forvente at beholdningen rekker lenger enn til midt på dagen. 

Ikke at det er greit å skjelle de ansatte ut da.

Enig i det, samtidig som det ikke alltid kan reguleres med "maks antall per kunde"... Skal en kunde ha 10 stk. av en vare på tilbud, så kan jeg ikke stoppe dem. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følte meg litt dum og masete på butikken her en dag, men samtidig ikke. Kom til kassen og damen foran meg hadde en full handlevogn. Tenkte at jeg for en gangs skyld skulle bruke selvbetjeningskassene. Jeg handlet øl og var ikke helt sikker på hvordan det fungerte. Men det kom jo opp at en operatør måtte komme å godkjenne, så betjeningen var kontaktet. Men hun som stod i kassen var jo opptatt og tror det var kun hun som var på jobb. Så jeg ble jo stående der og vente.. Og køen ved kassen ble ikke kortere. Jeg valgte jo selvbetjening for å spare tid, men det endte jo opp med at jeg ble sist av alle. Jeg gikk etterhvert bort og spurte henne om hun kunne godkjenne og da ble hun enda mer stressa enn hun allerede var. Mye folk, liten butikk og storhandel på alle. Jeg følte meg jo bare ekstremt dum som bare stod der. I tillegg til at jeg måtte mase på en ansatt som var helt alene. Men syns jo det var litt rart at hun ikke kom å godkjente med en gang om hun liksom hadde fått beskjed i følge skjermen. Men nå vet jo ikke jeg helt hvordan dette fungerer.

Anonymkode: b89ea...30e

Hadde et lignende problem med en selvbetjeningskasse. Husker ikke nøyaktig hvorfor, men lyset på toppen ble rødt og det stod på skjermen at en operatør var tilkalt. Dette var en travel butikk med mange ansatte på jobb. Jeg sto der og ventet, og ventet og ventet........  Etter en stund gikk jeg bort til en kasse og sa til den ansatte der at jeg trengte hjelp. Hun ringte etter noen, spurte så den personen som kom å hjalp meg om den benkjeden på kassa, om at operatør var tilkalt. I følge henne var det ikke noe automatisk system for varsling, en av de ansatte i de betjente kassene må se lyset og tilkalle hjelp. Så lesson learned, alltid skaff hjelp selv 

• Liker 15
Gjest LaptopPute
Skrevet
13 minutter siden, Orbis said:

Hadde et lignende problem med en selvbetjeningskasse. Husker ikke nøyaktig hvorfor, men lyset på toppen ble rødt og det stod på skjermen at en operatør var tilkalt. Dette var en travel butikk med mange ansatte på jobb. Jeg sto der og ventet, og ventet og ventet........  Etter en stund gikk jeg bort til en kasse og sa til den ansatte der at jeg trengte hjelp. Hun ringte etter noen, spurte så den personen som kom å hjalp meg om den benkjeden på kassa, om at operatør var tilkalt. I følge henne var det ikke noe automatisk system for varsling, en av de ansatte i de betjente kassene må se lyset og tilkalle hjelp. Så lesson learned, alltid skaff hjelp selv 

Det er jo et idiotisk system. Husker du hvilken butikk du var på`?

Skrevet

Var litt dum kunde sjøl en gang. Jeg er en ganske frisinna sjel som snakker lett om mye, også innen sex og samliv. Vi måtte ha kondomer, men kan ikke kjøpe vanlig størrelse så må da på erotisk butikk. Går inn i butikken, og kikker litt ved døra først da det var en kunde der som snakka med betjeningen. Kikker litt, det var jo ikke så ofte jeg var inne på erotiske butikker før det så går først bort til sko så til noen snasne lingerie osv, men holder meg ved døra. Plutselig ser den andre kunden meg og får det travelt og haster mot døra så jeg utbryter først at "jeg har god tid jeg altså, så bare ta den tia du trenger du"! kunden blir jo sprut rød og går ut hvorpå betjeningen prøver å skjule et glis. Hun kommer bort og lurer på om jeg vil ha noe hjelp og jeg svarer at ja, jeg må ha kondomer da jeg visst er allergisk mot sperm. Hun kikker litt, men er fortsatt profesjonell altså og jeg svarer at det er helt 100% seriøst. "Oi, stakkars?" får jeg og svarer at nja litt kjipt, men shit happens. Jeg blir så helt stille og går i tenkeboksen og kikker litt videre så hun må spørre etter rundt 3 min om jeg skulle ha noe som hjelper da? Jeg kikker på henne og sier bare hææææ? Og får ja, mot allergien din :) "åfaen, den ja... eh. . Ja, kondomer ja... jeg kunne kjøpt på matbutikk, men det funker ikke så bra da de strammer og sklir av og.. ja, men det finnes jo sånne litt større... og" ja, jeg prater litt febrilsk da og hun ler avvepnende og tar meg med bort til hylla og svarer ganske rolig at det er vanligere enn man tror. Igjen dum kommentar: "jo, men helsesøster og mange sexologer mener jo bastant at butikkstørrelser passer så å si alle, men gubben er jo ikke så spesiell selv om han er det for meg så er han jo... eh,  oi... jeg prøver en av de midt i mellom størst og hakket over butikkstørrelse jeg, går det greit?" Hun flirer avvepnende igjen, handelen avsluttes og både jeg og hun flirer godt. Har vært der mange ganger etter det og hatt noen litt dumme episoder etter det også, men ikke like ille heldigvis 😂

• Liker 2
Skrevet
På 17.8.2019 den 15.15, Bumblebeee skrev:

Det er uansett ikke greit å kjefte, men jeg har opplevd flere ganger at lagerbeholdningen på nett ikke stemte. Både at størrelsen ikke er inne og at de ikke har varen i det hele tatt. Og nei, jeg pleier ikke å kjefte når det skjer :)

En bekjent nevnte for øvrig en gang at "lagerbeholdning på nett" var et ca. estimat der han jobbet. Han hadde flere ganger fått kjeft av kunder som hadde kjørt over halve Østlandet for å kjøpe noe som sto som lagerført, men likevel ikke var på lager, og mente at alle burde forstå at det dreide seg om et omtrentlig estimat...

Tydeligvis varierende praksis på sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...