AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12381 Del Skrevet 11. august 2018 På 9.8.2018 den 13.34, Eun skrev: Hvorfor er det noen kunder som tror at det er helt greit at de kommer rundt disken for å se på pc-skjermen? 🤔 Jobber i en liten resepsjon hvor vi har en ganske stor pc-skjerm. Selv om den står vendt mot meg så er det tydeligvis noen som tror at det betyr at de kan få stille seg bak meg og overvåke hva jeg gjør. Jeg er opplært og vant til at kunder skal få gjøre _nesten_ det de vil, så jeg gir sjeldent beskjed dersom noen oppfører seg litt snålt eller klager på noe jeg overhodet ikke har noe med å gjøre. Men er det frekt å si "Kan du være grei å gå forana disken? / Det er fint om du ikke står bak meg mens jeg jobber. / Det er egentlig ikke lov for kunder å se på skjermen på grunn av systemer/kasse/osv." Hvilken er minst negativ? Haha, i denne situasjonen hadde jeg garantert bare stått og kikket rart på dem sånn "Ehm...Hva driver du med?" og sluttet å gjøre noe frem til de har fjernet seg. Anonymkode: f29ac...ba3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eun Skrevet 11. august 2018 #12382 Del Skrevet 11. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, i denne situasjonen hadde jeg garantert bare stått og kikket rart på dem sånn "Ehm...Hva driver du med?" og sluttet å gjøre noe frem til de har fjernet seg. Anonymkode: f29ac...ba3 Jeg må bli bedre til å si ifra til kunder når de trår over grensa. Jeg bare smiler og nikker, mens trangen for å klapse til de vokser på innsiden 😅 Denne kunden sto til og med og pekte på skjermen og sa "Jeg tror du skal trykke der..." Eh, nei, jeg vet utmerket godt hvordan jeg utfører denne oppgaven, no need for instructions. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dacini Skrevet 11. august 2018 #12383 Del Skrevet 11. august 2018 På 2.3.2016 den 15.36, EvaLena skrev: For noen år siden så jobbet jeg på et apotek i en ganske stor by. En dag kom det inn en av "byens løse fugler" som skulle ha noen sprøyter og kanyler. Da dette var slått inn, så finner han ut at han manglet ca 5-6 kroner og ber meg være så snill og låne han testen til i morra. Jeg skal ærlig innrømme at jeg anså de pengene for tapt, men synes det er viktigere at de har rent brukerutstyr. Jeg tenkte ikke mer over de få kronene før han dagen etter dukket opp rett etter åpningstid og takket meg for lånet og ga meg pengene tilbake. Herregud, da satt tårene løst hos meg gitt 😢 Enden på visa er at han og en bruker til fikk lov å "låne" penger av meg flere ganger og de ble bestandig betalt tilbake. De får all den respekt de fortjener av meg iallefall 😊 Veldig lenge siden du la inn denne historien, men du er et godt menneske ❤️ -dacini- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12384 Del Skrevet 11. august 2018 7 timer siden, Sugar&Spice skrev: De har jo bare krav på pengene tilbake innen 14 dager, så fikk vedkommende tilgodelapp på resten da eller? For de skal ikke få returnert alt med pengene tilbake.... Og 50 penner, da må jo mange av de være over "åpent kjøp"-fristen... Selv om de har med kvittering. Fy søren, jeg blir så sint, jeg syns faktisk ikke det er greit. Det er å utnytte et system som skal være hyggelig for kundene. Jeg har jobbet i flere butikker, og er fremdeles litt "overalt", så kanskje jeg bare er uheldig som får de rare sure "kundene" Jada, forventet ikke pengene igjen, men tilgodelapp😆 Anonymkode: 8e596...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12385 Del Skrevet 11. august 2018 7 timer siden, Sugar&Spice skrev: De har jo bare krav på pengene tilbake innen 14 dager, så fikk vedkommende tilgodelapp på resten da eller? For de skal ikke få returnert alt med pengene tilbake.... Og 50 penner, da må jo mange av de være over "åpent kjøp"-fristen... Selv om de har med kvittering. Fy søren, jeg blir så sint, jeg syns faktisk ikke det er greit. Det er å utnytte et system som skal være hyggelig for kundene. Jeg har jobbet i flere butikker, og er fremdeles litt "overalt", så kanskje jeg bare er uheldig som får de rare sure "kundene" En liten digresjon og avsporing; vet ikke hvordan policyen er hos dere, men i følge forbrukerkjøpsloven har man kun angrerett på 14 dager ( og ytligere 14 dager etter man gir beskjed il levere varen tilbake) når man handler på nett og ved dørsalg man har i utganspunktet ikke «krav» på noe i butikk da man har mulighet å vurdere varen før et kjøp. Mange tilbyr tilgodelapp for man kan jo angre seg, som en ekstraservice. Anonymkode: 84597...371 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 11. august 2018 #12386 Del Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En liten digresjon og avsporing; vet ikke hvordan policyen er hos dere, men i følge forbrukerkjøpsloven har man kun angrerett på 14 dager ( og ytligere 14 dager etter man gir beskjed il levere varen tilbake) når man handler på nett og ved dørsalg man har i utganspunktet ikke «krav» på noe i butikk da man har mulighet å vurdere varen før et kjøp. Mange tilbyr tilgodelapp for man kan jo angre seg, som en ekstraservice. Anonymkode: 84597...371 Det står på kvitteringen at det er 14 dager åpent kjøp med kvittering, så joda, det har de krav på. Hos oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12387 Del Skrevet 11. august 2018 Akkurat nå, Sugar&Spice skrev: Det står på kvitteringen at det er 14 dager åpent kjøp med kvittering, så joda, det har de krav på. Hos oss. Akkurat, skrev jeg ikke visste hva policyen var hos dere men forbrukerkjøpsloven sier som sagt at man ikke har krav på noe med mindre annet er sagt/skrevet. Som det gjør hos dere da. Anonymkode: 84597...371 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12388 Del Skrevet 11. august 2018 På 23.7.2018 den 23.38, Eun skrev: Til alle dere som irriterer dere over folk som spør "Jobber du her?" til tross for at dere går i uniform med stor logo: jeg ser veldig dårlig og det gjør også en stor del av befolkningen. Da hjelper det ikke om dere så står i signal-gul uniform med logoen i panna. Man ser det ikke, og man har ikke akkurat lyst til å gå bort til folk å glo på dem for å være sikker på at de jobber der. Derfor er det greiere å spørre. For å si det slik: 1/3 av de jeg spør jobber faktisk ikke på butikken. Og jeg har spurt veldig mange utstillingsdukker om hjelp (slike som står midt i butikken) 😅 Ellers er dette en av mine favoritt-tråder. Herlighet, så mye rart og dumt folk lirer av seg. Og hva har skjedd med normal folkeskikk? Forøvrig så jobber jeg i resepsjon, og vi er den naturlige kjefte-stasjonen for alt gjestene ikke er fornøyde med. Ettersom det kun er oss de ser så er det vi som får høre det når de ikke er fornøyde med maten, renholdet, antall såpe-dispensere på badene, parkeringsplassen, været, temperaturen på vannet i elva, brus-utvalget på matbutikkene i sentrum, og dekningen på satelittene ute i verdensrommet. Men, for å være litt mer konkret: de dummeste gjestene denne sommeren er de som vil krangle på grillforbudet. Brannvesenet her jeg bor har gått ut med totalforbud mot ALT som kan føre til brann. De er flere titalls små og store branner rundt omkring i fylket og nabofylker. Du er døvblind dersom du ikke har fått med deg at det er veldig stor brannfare for tida. Men grille, det skal de faen meg gjøre. "Ja, men herregud da, ikke ta alt så bokstavelig." er en gjenganger. Ok, hvordan ellers skal jeg tolke et totalforbud mot grilling? Noen er svaksynte, noen forsøker bare å være høflige, noen er store svimehoder osv: De færreste mener noe vondt med å spørre. Ingen grunn til å bli sur!😀 Anonymkode: efb94...d96 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12389 Del Skrevet 11. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen er svaksynte, noen forsøker bare å være høflige, noen er store svimehoder osv: De færreste mener noe vondt med å spørre. Ingen grunn til å bli sur!😀 Anonymkode: efb94...d96 Aner ikke hvordan det havnet der, trykker svar på en helt annen replikk. Anonymkode: efb94...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12390 Del Skrevet 11. august 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten digresjon og avsporing; vet ikke hvordan policyen er hos dere, men i følge forbrukerkjøpsloven har man kun angrerett på 14 dager ( og ytligere 14 dager etter man gir beskjed il levere varen tilbake) når man handler på nett og ved dørsalg man har i utganspunktet ikke «krav» på noe i butikk da man har mulighet å vurdere varen før et kjøp. Mange tilbyr tilgodelapp for man kan jo angre seg, som en ekstraservice. Anonymkode: 84597...371 Digeesjon til digresjonen: forbrukerkjøpslovens angrerett gjelder ikke i fysiske butikker. Anonymkode: efb94...d96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 Populært innlegg #12391 Del Skrevet 11. august 2018 Som kvinnelig elektriker får jeg høre en del rart. En gang ringte jeg en kunde for å avtale når jeg skulle komme å fikse noe. Meg: Hei det er xxx fra xxx-elektro, jeg fikk beskjed om å avtale et tidspunkt blablabla Kunden: jaaa, skal du kommeå se på jobben som guttene skal gjøre? Meg: Nei det er jeg som er elektrikeren,så det er jeg som kommer. Da jeg kom på døra fortsetter samtalen slik: Kunden: Jeg fikk helt sjokk da det var en dame som ringte! Har du fagbrev? Meg: Ja... Kunden: Har du gått på skole og?? Meg: Ja... Kunden: Har du jobbet lenge? Meg: Jeg har jobbet i seks år, så jeg tenker dette skal gå helt greit ☺️ Enden på visa var at han ble sååååå fornøyd og imponert av at jeg kunne jobben min 🙈😆😂 Anonymkode: 35579...954 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 11. august 2018 #12392 Del Skrevet 11. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som kvinnelig elektriker får jeg høre en del rart. En gang ringte jeg en kunde for å avtale når jeg skulle komme å fikse noe. Meg: Hei det er xxx fra xxx-elektro, jeg fikk beskjed om å avtale et tidspunkt blablabla Kunden: jaaa, skal du kommeå se på jobben som guttene skal gjøre? Meg: Nei det er jeg som er elektrikeren,så det er jeg som kommer. Da jeg kom på døra fortsetter samtalen slik: Kunden: Jeg fikk helt sjokk da det var en dame som ringte! Har du fagbrev? Meg: Ja... Kunden: Har du gått på skole og?? Meg: Ja... Kunden: Har du jobbet lenge? Meg: Jeg har jobbet i seks år, så jeg tenker dette skal gå helt greit ☺️ Enden på visa var at han ble sååååå fornøyd og imponert av at jeg kunne jobben min 🙈😆😂 Anonymkode: 35579...954 At noen kan jobben sin er tross alt veldig uvanlig 😂😂 Synes for øvrig det er bra noen kvinner og menn ikke velger yrker tradisjonelt lengre, det gjør arbeidsplassene triveligere. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12393 Del Skrevet 11. august 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten digresjon og avsporing; vet ikke hvordan policyen er hos dere, men i følge forbrukerkjøpsloven har man kun angrerett på 14 dager ( og ytligere 14 dager etter man gir beskjed il levere varen tilbake) når man handler på nett og ved dørsalg man har i utganspunktet ikke «krav» på noe i butikk da man har mulighet å vurdere varen før et kjøp. Mange tilbyr tilgodelapp for man kan jo angre seg, som en ekstraservice. Anonymkode: 84597...371 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Digeesjon til digresjonen: forbrukerkjøpslovens angrerett gjelder ikke i fysiske butikker. Anonymkode: efb94...d96 Digresjon til alle digresjonene; dere henviser til feil lov det er angrerettloven som hjemler retten til å returnere et produkt, dersom det er fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. Forbrukerkjøpsloven gir deg ingen rettigheter utover det som er hjemlet i angrerettloven når det kommer til å returnere varer. Reklamasjon faller selvsagt utenfor angreretten, og retten til reklamasjon er hjemlet i forbrukerkjøpsloven. Mange som blander angrerett/reklamasjon, mange som tror man har "rett" til å angre seg ved kjøp i butikk fordi de store kjedene gir forbrukerne gode returrettigheter og veldig mange som ikke vet hvilken lov de skal vise til når de skal "kreve" sin rett Anonymkode: b5e5f...5fb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 13. august 2018 #12394 Del Skrevet 13. august 2018 På 11.8.2018 den 19.19, AnonymBruker skrev: Som kvinnelig elektriker får jeg høre en del rart. En gang ringte jeg en kunde for å avtale når jeg skulle komme å fikse noe. Meg: Hei det er xxx fra xxx-elektro, jeg fikk beskjed om å avtale et tidspunkt blablabla Kunden: jaaa, skal du kommeå se på jobben som guttene skal gjøre? Meg: Nei det er jeg som er elektrikeren,så det er jeg som kommer. Da jeg kom på døra fortsetter samtalen slik: Kunden: Jeg fikk helt sjokk da det var en dame som ringte! Har du fagbrev? Meg: Ja... Kunden: Har du gått på skole og?? Meg: Ja... Kunden: Har du jobbet lenge? Meg: Jeg har jobbet i seks år, så jeg tenker dette skal gå helt greit ☺️ Enden på visa var at han ble sååååå fornøyd og imponert av at jeg kunne jobben min 🙈😆😂 Anonymkode: 35579...954 At du ikke klikker i vinkel! Det hadde jeg gjort 👀 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 13. august 2018 #12395 Del Skrevet 13. august 2018 1 time siden, Sphynx skrev: At du ikke klikker i vinkel! Det hadde jeg gjort 👀 Sjæl! Som om firmaet hadde sendt inn en random dame de fant på t-banen for å gjøre jobben til en elektriker liksom.... "Nei du hehehe jeg kan INGENTING om strøm jeg bare står her og ser pen ut " GIVE ME A BREAK. Om jeg ikke hadde klikka i vinkel hadde jeg i det minste kommet med en saftig setning med ord som inneholder et godt utvalg av "mannsjåvinist 2018 dum fordomsfull kvinne elektriker tryne rævhull". 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 17. august 2018 #12396 Del Skrevet 17. august 2018 På 3.8.2018 den 18.40, AnonymBruker skrev: Kan forstå kunden her. Mange ansatte som ubevisst (eller bevisst?) slår inn feil pris. Anonymkode: 73fcc...a61 Greit at man skal ha kvittering, men da pakker du varene dine først og står litt unna slik at du ikke står i veien for at andre kunder skal betale! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eun Skrevet 17. august 2018 #12397 Del Skrevet 17. august 2018 Hadde en fin kunde som ringte til meg i dag. Kunden: Hei, jeg vil bestille time hos *** på fredag. Meg: Ja, da mener du neste fredag, ikke sant? Kunden: Nei, fredag. Meg: Ja, men hvilken fredag? Kunden: *sukk* NESTE fredag. Meg: Selvsagt. Desverre ser jeg at *** ikke er på jobb neste fredag. Kunden: *enda tyngre sukk* Neivel? Meg: Nei. Men kan det passe en annen dag? Kunden: Kanskje. Meg: *venter på at kunden skal foreslå en dag som passer, men kunden er helt stille* Hva med mandag? Kunden: Ehhh, nei. Da kan jeg ikke. Meg: Nei, ok. Hvilken dag passer da? Kunden: *sukker så tungt at jeg tror hun skal til å besvime* Nei, men det vet jeg ikke. Meg: Neivel... Hva med tirsdag? Kunden: Ja, da passer det. Hvor er antennene, og hvordan kan jeg synkronisere dem med mine fortest mulig? 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #12398 Del Skrevet 17. august 2018 4 timer siden, WCKD skrev: Greit at man skal ha kvittering, men da pakker du varene dine først og står litt unna slik at du ikke står i veien for at andre kunder skal betale! Ro deg ned Anonymkode: ebe3f...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 17. august 2018 #12399 Del Skrevet 17. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ro deg ned Anonymkode: ebe3f...b15 Roe meg ned? Jeg er helt rolig, i motsetning til de kundene som tror tenåringer lever for å svindle kundene sine på Rema... 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #12400 Del Skrevet 17. august 2018 Jobber på gjenvinningsstasjon. Kom inn en gubbe som... ja... Det var bare han og enda en kunde på plassen akkurat da. Vi var to ansatte Meg: Hei Så begynner en lang monolog om "nei, bruke av skattepenga mine på det her! Dette skal jeg ta opp med bystyret og ordføreren! Dette er helt uakseptablelt! Betale skatt for at dere bare skal stå her med henda i lomma! Dere hadde ikke fått job hos meg i hvert fall blabla". Eller så klager de på prisen. "Ja, men dette var veldig dyrt! Det er ikke noe rart folk kaster i naturen med slike priser!" Underfostått: "jeg er en gjerrig faen som kommer til å dumpe dette i hagen til naboen for selv om jeg kjører to år gammel Mercedes og eier min egen tipphenger kan jeg ikke avse 400 kroner for å bli kvitt noe jeg strengt tatt ikke hadde trengt å kvitte meg med". Til alle "dette var dyrt!"-kunder svarer jeg "ja, ja". Neste gang skal jeg svare "du kan plukke opp dritten din, så slipper jeg deg ut" Ellers er det de som rett og slett IGNORER meg når jeg står der med en mannlig kollega og de lurer på hvor de skal kaste faenskapet sitt. Ellers var jeg kunde og var vitne til en dum kunde Jeg kom inn i det hun klagde på panteautomaten. Hun hadde bare ølbokser. Fikk raska sammen det jeg skulle ha og havna bak henne i kassekøen, som ikke gikk raskt, fordi noen skulle ha ei pakke "Hallo, kan dere åpne en kasse til her?" *mumle for seg selv* "faen, alltid så treigt her" "kanskje det er andre her som også har det travelt?!" Jeg var sååå nærme ved å svare "nei, egentlig ikke" *mumle for seg selv* "Nei, dette går ikke an! Siste gang jeg handler her" "Nå mister dere en kunde!" *tok med seg upanta ølbokser og lot den ene (!) varen ligge igjen* Anonymkode: 4e032...8f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå