AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #12361 Del Skrevet 6. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I en butikk her om dagen : Kunde skal ha et brød og et par boller. Jeg: det blir 61 kroner. Kunde: *gir småpenger* Jeg: Det mangler 1 krone. 🙂 Kunde: Jeg har ikke mer. 😒 Jeg: Greit... *runder ned* Så smeller jeg kassen igjen og skal ønske han en god dag før han avbryter meg.. Kunde: Jeg skal jo ha penger igjen?? Jeg: Nei, du fikk det til 60 kroner, og det var det du ga meg. Brødet kosta 41 og bollene 10 pr stykk. Kunde: Jeg gav deg 50 kroner. Jeg: Oj, jeg trodde du gav meg tre 20'ere, så da har jeg ikke sett godt nok etter. Kunde: OK... *stirrer * Jeg :... Ja, jeg må nesten ha 10 kroner til da... Kunde: *sukker og himler med øynene og tar frem en to hundrings som han slenger på benken og går tydelig sur etter han får igjen pengene* Hva er det enkelte tror?! Angrer så sykt på at jeg runda ned på brødet når han oppførte seg så frekt!! 😤 Anonymkode: 6a31d...137 Han hadde jo penger da.. om han kunne betale med en 200 lapp Anonymkode: 5084a...4e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #12362 Del Skrevet 6. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Han hadde jo penger da.. om han kunne betale med en 200 lapp Anonymkode: 5084a...4e2 Det var akkurat det jeg og tenkte når han dro den frem.. 🙄 Typisk gjerrigknark. Anonymkode: 6a31d...137 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 6. august 2018 #12363 Del Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, 007_008_007 skrev: Dette har du funnet opp, ikke sant? Var ikke kvittering han ville ha da? funnet opp faktisk! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 6. august 2018 #12364 Del Skrevet 6. august 2018 3 hours ago, 007_008_007 said: Dette har du funnet opp, ikke sant? Var ikke kvittering han ville ha da? Det er faktisk endel som kommer innom og har fylt bensin, men så opppdager at de har glemt kortet. Da er det mulig å skrive ut faktura til de. Tipper dette har skjedd kunden før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest middagshøyden Skrevet 6. august 2018 #12365 Del Skrevet 6. august 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #12366 Del Skrevet 7. august 2018 På 5.8.2018 den 22.03, The Kitten skrev: Hos oss var det noen "kloke hoder" som mente vi skulle bære varene hjem til eldre damer etter vakten vår var over. Helt til de innså at ingen var villig til å bruke fritiden sin på det. Det minner meg på en episode fra da jeg jobbet i kjedebutikk. En kunde ringte butikken noen timer før stengetid og klaget over at produktet han nettopp hadde kjøpt var defekt. En del var knust. Jeg beklaget og ba ham komme tilbake, så skulle vi selvsagt bytte varen i en uskadet. Kunden mente det ikke var riktig at han skulle bruke tiden sin på å kjøre frem og tilbake til oss - vi hadde å komme hjem til ham å levere ny vare og hente den defekte. Og det skulle skje umiddelbart. Det var ikke noe vi hadde rutine for å gjøre og uansett var det rett og slett ikke mulig å få til på det tidspunktet. Jeg var den eneste på jobb da som hadde lappen og bil, men jeg jobbet sammen med to ekstrahjelper som var ganske ferske og jeg kunne ikke la dem være alene i butikken. Dette forklarte jeg kunden. Etter mye om og men gikk han med på å komme tilbake og bytte, noe han gjorde, dog passet han på å ytre sin misnøye høyt og tydelig fra han kom til han gikk. Da jeg kom på jobb neste dag ble jeg kalt inn til sjefens kontor. Kunden hadde klaget til hovedkontoret og de mente at vi burde løst saken med at jeg kunne dratt hjem til kunden for levering og henting etter stengetid. "Såpass ekstra burde en ansatt yte for å gi kundene en god opplevelse," mente de på hovedkontoret. Heldigvis var butikksjefen enig med meg da han fikk saken forklart fra min side. Anonymkode: 379a7...032 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #12367 Del Skrevet 7. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det minner meg på en episode fra da jeg jobbet i kjedebutikk. En kunde ringte butikken noen timer før stengetid og klaget over at produktet han nettopp hadde kjøpt var defekt. En del var knust. Jeg beklaget og ba ham komme tilbake, så skulle vi selvsagt bytte varen i en uskadet. Kunden mente det ikke var riktig at han skulle bruke tiden sin på å kjøre frem og tilbake til oss - vi hadde å komme hjem til ham å levere ny vare og hente den defekte. Og det skulle skje umiddelbart. Det var ikke noe vi hadde rutine for å gjøre og uansett var det rett og slett ikke mulig å få til på det tidspunktet. Jeg var den eneste på jobb da som hadde lappen og bil, men jeg jobbet sammen med to ekstrahjelper som var ganske ferske og jeg kunne ikke la dem være alene i butikken. Dette forklarte jeg kunden. Etter mye om og men gikk han med på å komme tilbake og bytte, noe han gjorde, dog passet han på å ytre sin misnøye høyt og tydelig fra han kom til han gikk. Da jeg kom på jobb neste dag ble jeg kalt inn til sjefens kontor. Kunden hadde klaget til hovedkontoret og de mente at vi burde løst saken med at jeg kunne dratt hjem til kunden for levering og henting etter stengetid. "Såpass ekstra burde en ansatt yte for å gi kundene en god opplevelse," mente de på hovedkontoret. Heldigvis var butikksjefen enig med meg da han fikk saken forklart fra min side. Anonymkode: 379a7...032 Da kan man opplyse om at man tar timebetalt, pluss utgifter til kjøring/bensin/bom osv. Så kan man kanskje gjøre et unntak og stikke innom en kunde. Uansett ganske drøyt at hovedkontoret ikke backer opp sine ansatte når kunder kommer med urimelige krav. Men det viktigste er jo sjefens oppbackning, noe du fikk, det er jo sjefen som er nærmeste leder, og som har ansvaret for å avvise eller innvilge krav som går utenom det som er vanlig å forvente (og hvis det innvilges må man selvsagt betale lønn + utgifter den ansatte har til å gjøre noe som hører arbeidstiden til). Anonymkode: 3421b...9da 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #12368 Del Skrevet 7. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da kan man opplyse om at man tar timebetalt, pluss utgifter til kjøring/bensin/bom osv. Så kan man kanskje gjøre et unntak og stikke innom en kunde. Uansett ganske drøyt at hovedkontoret ikke backer opp sine ansatte når kunder kommer med urimelige krav. Men det viktigste er jo sjefens oppbackning, noe du fikk, det er jo sjefen som er nærmeste leder, og som har ansvaret for å avvise eller innvilge krav som går utenom det som er vanlig å forvente (og hvis det innvilges må man selvsagt betale lønn + utgifter den ansatte har til å gjøre noe som hører arbeidstiden til). Anonymkode: 3421b...9da Ikke minst risikotillegg. Er ikke helt ufarlig å dra hjem til kunder som tydelig er litt ute av vater og kommer med urimelige krav. Dersom noe skulle skjedd ville jo heller ikke arbeidsforsikringen gjeldt, siden hendelsen skjedde etter arbeidstid. Anonymkode: 89917...8a2 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #12369 Del Skrevet 7. august 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke minst risikotillegg. Er ikke helt ufarlig å dra hjem til kunder som tydelig er litt ute av vater og kommer med urimelige krav. Dersom noe skulle skjedd ville jo heller ikke arbeidsforsikringen gjeldt, siden hendelsen skjedde etter arbeidstid. Anonymkode: 89917...8a2 Det er derfor man må få definert det inn under arbeidstid, slik at forsikringen man har via arbeidsplassen faktisk gjelder (det gjør den ikke dersom det bare er noe man gjør for å være "snill" etter at arbeidstiden er slutt og man per definisjon gjør det i fritiden). Anonymkode: 3421b...9da 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eun Skrevet 9. august 2018 #12370 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Hvorfor er det noen kunder som tror at det er helt greit at de kommer rundt disken for å se på pc-skjermen? 🤔 Jobber i en liten resepsjon hvor vi har en ganske stor pc-skjerm. Selv om den står vendt mot meg så er det tydeligvis noen som tror at det betyr at de kan få stille seg bak meg og overvåke hva jeg gjør. Jeg er opplært og vant til at kunder skal få gjøre _nesten_ det de vil, så jeg gir sjeldent beskjed dersom noen oppfører seg litt snålt eller klager på noe jeg overhodet ikke har noe med å gjøre. Men er det frekt å si "Kan du være grei å gå forana disken? / Det er fint om du ikke står bak meg mens jeg jobber. / Det er egentlig ikke lov for kunder å se på skjermen på grunn av systemer/kasse/osv." Hvilken er minst negativ? Endret 9. august 2018 av Eun 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #12371 Del Skrevet 9. august 2018 Jeg må be deg gå foran disken, da våre systemer inneholder informasjon som anses som taushetsbelagt. Anonymkode: 3e488...a3b 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. august 2018 #12372 Del Skrevet 9. august 2018 52 minutter siden, Eun skrev: Hvorfor er det noen kunder som tror at det er helt greit at de kommer rundt disken for å se på pc-skjermen? 🤔 Jobber i en liten resepsjon hvor vi har en ganske stor pc-skjerm. Selv om den står vendt mot meg så er det tydeligvis noen som tror at det betyr at de kan få stille seg bak meg og overvåke hva jeg gjør. Jeg er opplært og vant til at kunder skal få gjøre _nesten_ det de vil, så jeg gir sjeldent beskjed dersom noen oppfører seg litt snålt eller klager på noe jeg overhodet ikke har noe med å gjøre. Men er det frekt å si "Kan du være grei å gå forana disken? / Det er fint om du ikke står bak meg mens jeg jobber. / Det er egentlig ikke lov for kunder å se på skjermen på grunn av systemer/kasse/osv." Hvilken er minst negativ? Si som jeg sier til små unger: På denne siden av kassen må du jobbe. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 9. august 2018 #12373 Del Skrevet 9. august 2018 Haha, den var genial! Ellers var AB a38b veldig grei, at det er sensitiv informasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. august 2018 #12374 Del Skrevet 10. august 2018 Kunde leverer tilbake sko og skal ha pengene igjen. Helt greit, men så Meg: Har du med deg kortet som du betalte med? Kunde: Ja, hvordan det? Meg: For da må jeg helst føre det tilbake på kortet først, for ellers har vi for lite veksel til kunder Kunde: Jeg er en kunde, og jeg skal ha pengene mine kontant. Meg: Ok. Gir tilbake 999 kr i 2 hundrelapper, 4 femtilapper, 20 tyverkroninger, 8 tikroninger, 35 femkroninger og resten i enkroninger, Kunde; Du kan ikke gi meg så mange mynter! Meg: Sorry, men du ville ha det kontant, og dette er det jeg kan gi uten å gå tom for veksel, , 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. august 2018 #12375 Del Skrevet 10. august 2018 I dag hadde jeg en godt voksen kunde som gikk bak kassen mens jeg slo inn varene hennes. Meg: På denne siden av kassen må du jobbe Kunde: Ja, ja... Men jeg skal bare se hva du gjør Meg: Du må nesten gå rundt til andre siden av kassen Kunde: Men da ser jeg jo ikke hva du gjør Meg: Det er nettopp det som er poenget Så en annen historie i samme slengen. Jeg ventet på heisen for å gå og tømme bosset. Mens jeg står der kommer det en dame med handlevogn og stiller seg i slik at hun sperrer heisen. Meg: Du jeg venter faktisk på heisen her. Dame: Oi, det skjønte jeg ikke. (At jeg står med en pallejekk full av pappkartonger var tydeligvis ikke hint nok) Meg: Ok, men du må flytte deg så jeg kommer til Kunde: Men jeg skal opp! Meg: Og jeg skal ned. Du må likevel vente til heisen er ledig 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12376 Del Skrevet 11. august 2018 På 5.8.2018 den 8.52, Sugar&Spice skrev: Okeiiii sååå i flere år har vi gitt ut gratis avis til medlemmer hver dag. De trengte ikke handle noe, bare komme inn og få avisen. Og det var det jaggu meg mange som gjorde, nettopp kom inn og bare hentet avisen. Aldri handlet noen verdens ting. Bare avis. I oktober 2017 gikk vi over til at man må handle for minst 10 kr for å få med avisen gratis. Dette er vi som jobber der veldig glad for, fordi det tok sååå mye tid å registrere kundene som kun hentet avis, men det var en ganske lang og kjip tilvenningsperiode, både for oss som jobber der og for kundene. Ca 80% sier nå "det forstår jeg veldig godt", handler litt og tar med avisen - fremdeles strååålende fornøyd(penn til ti kroner = slipper å betale 40 kr for avisen). Så har du 15% som syns dette er kjipt, men aksepterer det. Enten ved å handle, eller ved å ikke komme tilbake. Det er også greit! Og så. Og så har du de siste 5%. De siste 5% som mener at den gratise avisen er en fuckings MENNESKERETT å få med seg, og at vi som kjede er noen fuckings tyver som nå "tar betalt" for en vare vi tidligere har gitt ut gratis for medlemmene. Og det er ikke MÅTE PÅ hva folk lirer av seg for å fortelle meg hvor gruuuuusomt firmaet er som nå tar betalt for en vare. Nei, dette er IKKE BRA, mener de. FYSJ OG FY som vi oppfører oss - tar fra dem den GRATIS AVISEN DERES, må vite. Skulle faen meg tro vi har klippet av halen på katta deres, så mye reagerer de. Og denne avisgreia, den går meg på nervene. I sommer har hovedkontoret vært så "snille" med kundene og gitt ut gratis avis uten kjøpeplikt i juli. Og mange av de "gamle" "kundene" kommer tilbake. Stråååålende fornøyd med den nye ordningen, helt til vi bikka august, og avisen nå ikke er gratis lengre. Og da var det jo bare å stille klokken tilbake til oktober2017 da, og fortelle dem igjen at det er kjøpeplikt på å få med gratis avis. Gjett om de 5% er fornøyd nå, a. Jeg jobber i samme kjede som deg, og hørte nylig en historie om en som hadde fått gratis avis ved å kjøpe en penn til 10 kroner over lengre tid. Nå kom vedkommende tilbake med over 50 penner og skulle returnere dem! Den synes jeg tok kaka! Helt lov selvsagt, men likevel ganske spesielt... Lurer sånn på hvilken butikk du er i. Var faktisk ingen som ble sinte i min butikk da vi endret på ordningen. Bortsett fra unntaksregelen på bøker i fastprisordningen da, men det skjønner jeg jo godt. Anonymkode: 8e596...60e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 11. august 2018 #12377 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i samme kjede som deg, og hørte nylig en historie om en som hadde fått gratis avis ved å kjøpe en penn til 10 kroner over lengre tid. Nå kom vedkommende tilbake med over 50 penner og skulle returnere dem! Den synes jeg tok kaka! Helt lov selvsagt, men likevel ganske spesielt... Lurer sånn på hvilken butikk du er i. Var faktisk ingen som ble sinte i min butikk da vi endret på ordningen. Bortsett fra unntaksregelen på bøker i fastprisordningen da, men det skjønner jeg jo godt. Anonymkode: 8e596...60e De har jo bare krav på pengene tilbake innen 14 dager, så fikk vedkommende tilgodelapp på resten da eller? For de skal ikke få returnert alt med pengene tilbake.... Og 50 penner, da må jo mange av de være over "åpent kjøp"-fristen... Selv om de har med kvittering. Fy søren, jeg blir så sint, jeg syns faktisk ikke det er greit. Det er å utnytte et system som skal være hyggelig for kundene. Jeg har jobbet i flere butikker, og er fremdeles litt "overalt", så kanskje jeg bare er uheldig som får de rare sure "kundene" Endret 11. august 2018 av Sugar&Spice 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12378 Del Skrevet 11. august 2018 On 12/12/2017 at 9:27 PM, AnonymBruker said: Helt enig, det er bare en høflig måte å innlede kontakt på. Anonymkode: c1712...a4a Synes ikke det er høflig å spørre "jobber du her". Dersom man høflig henvender seg til en ansatt, innleder man for det første med "unnskyld", og deretter "kan du hjelpe meg" eller lignende. Anonymkode: b7f33...9f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12379 Del Skrevet 11. august 2018 On 8/9/2018 at 1:34 PM, Eun said: Hvorfor er det noen kunder som tror at det er helt greit at de kommer rundt disken for å se på pc-skjermen? 🤔 Jobber i en liten resepsjon hvor vi har en ganske stor pc-skjerm. Selv om den står vendt mot meg så er det tydeligvis noen som tror at det betyr at de kan få stille seg bak meg og overvåke hva jeg gjør. Jeg er opplært og vant til at kunder skal få gjøre _nesten_ det de vil, så jeg gir sjeldent beskjed dersom noen oppfører seg litt snålt eller klager på noe jeg overhodet ikke har noe med å gjøre. Men er det frekt å si "Kan du være grei å gå forana disken? / Det er fint om du ikke står bak meg mens jeg jobber. / Det er egentlig ikke lov for kunder å se på skjermen på grunn av systemer/kasse/osv." Hvilken er minst negativ? Synes alle forslagene din er innafor! Kanskje sistnevnte er minst negativ, ettersom du da viser til en regel som ikke du har bestemt på en måte. Sykt irriterende at kundene går bak og ser på skjermen din, forresten! :o Anonymkode: b7f33...9f7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12380 Del Skrevet 11. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er høflig å spørre "jobber du her". Dersom man høflig henvender seg til en ansatt, innleder man for det første med "unnskyld", og deretter "kan du hjelpe meg" eller lignende. Anonymkode: b7f33...9f7 Egentlig bør det jo være omvendt der den ansatte spør kunden: "unnskyld, skal jeg hjelpe deg med noe?" Anonymkode: 3af09...006 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå