Happy_Face Skrevet 30. desember 2016 #10561 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har en bekjent som arbeider i en butikk, hvor det blant annet blir solgt forskjellige støvsuger. En dag kom det en kunde innom som ønsket å åpne en pappeske, for å sjekke om alt innholdet faktisk var på plass. Han skulle være helt sikker på at støvsugeren var hel og fin, at hele røret fulgte med, og så videre. Men når denne kunden var ferdig med å sjekke alt innholdet i pappesken, og var fornøyd med dette. Så stappet han alt sammen oppi esken igjen. Før han fant seg en helt annen støvsuger, som han valgte å kjøpe! For den esken han hadde åpnet (og sett grundig på) var jo nå blitt åpnet, og "tuklet med" så da var han selvfølgelig ikke interessert i akkurat den støvsugeren lenger! At det var denne kunden som selv hadde sørget for "tuklingen" var viss nok fullstendig urelevant. Denne kunden gadd heller ikke å åpne pappesken, for å titte på den støvsugeren som han endte opp med å kjøpe. Så da var det plutselig ikke så viktig å sjekke innholdet, før han plukket den med seg. 40
Bonito Skrevet 30. desember 2016 #10562 Skrevet 30. desember 2016 Jeg jobber ikke i butikk men innen helse. Men jeg må si at det finnes utrolig mye rart der også. De fleste er utrolig hyggelige mennesker som aldri er vanskelig å møte med ett smil, men noen.... Vi har betalingsautomat og denne kan jo selvfølgelig være vanskelig for enkelte, og da hjelper jeg de gjerne. Men en person brøytet seg vei forbi x antall som stod i kø foran disken, stilte seg fremfor meg og sa: "DU skal hjelpe meg med den der *peke på automaten*, NÅ". Jeg begynner å forklare hvordan man gjør det og at h*n kan prøve mens jeg gjør meg ferdig med det jeg driver med, men "NEI, jeg bruker ikke sånne idiotiske maskiner av prinsipp!" Det å iallefall spørre høffelig var visst ikke en gang ett alternativ, og det var snakk om en fullstendig oppegående person som hadde langt igjen til de 80. Ett annet eksempel med den maskinen er når jeg skulle hjelpe ett eldre par med å betale. Mens jeg holder på kikker fruen strengt på meg og sier: "Nå stjeler du ikke pengene våre altså!" Jeg ble så forfjamset at jeg ikke fikk summet meg til å svare, men i neste sekund kommer mannen med en skarp kommentar som nesten gav meg lyst til å gi han en klem. "Jeg tenker denne frøkna tjener sine egne penger jeg, så hun trenger nok ikke de få kronene der!" En gang fikk jeg huden full av kjeft fordi behandleren var forsinket. For det første var det snakk om 10 minutter. For det andre... ta det opp med den det faktisk gjelder, som jeg foreslo... nei det kom ikke på tale! Det var visst mitt ansvar. En person har forlangt at vi skulle annsette flere folk. Nok en gang... ta det opp med de som har ansvaret? Nei nei nei. Dette fikk vi "FAEN MEG SE Å FÅ EN ORDEN PÅ, FOR VI VAR UDUGELIGE ALLE MANN!" Ja jeg kan jo bare annsette en jeg, og kanskje gi denne min lønn og jobbe gratis? I tillegg er det utrolig hva vi vissnok er påkrevd å skulle vite eller gjøre! "VET du ikke når den bussen går, jeg må jo ta en buss så jeg rekker frem til dere!", "Jamen det kan vel DU gjøre"?? (Ringe andre steder for å sjekke når de har avtale... gjalt faktisk en gang en frisørtime.., bestille tannlegetime, kontakte offentlige kontorer, bestille togbillett, bytte behandler... osv osv osv osv). En av de seneste samtalene i kategorien med ting vi vissnok skal vite: Meg: Ja hei du har kommet til xxx og snakker med Bonito. Personen: Hva kan jeg bruke når jeg har litt rødt på armen? Meg: Hva slags rødt er det snakk om? Personen: Sånn rød flekk. Meg: Er det noe du har hatt før? Eller har du skadet deg? Personen: NEI! Meg: Det er det litt vanskelig for meg å vite hva du skal bruke. Du kan jo spørre på apoteket, eller jeg kan høre med noen her om de kan ringe deg opp igjen? Personen: Det er da din jobb å vite sånne ting!? Haaaaar du ingen utdannelse eller?? Meg: Jo jeg har det, men som sagt så kan jeg..... *KLIKK* En gang ble jeg til og med stoppet på butikken av en person som lurte på hvorfor jeg ikke var på jobb. Som jeg sa så hadde jeg ferie. Da fikk jeg en lang remse om hva jeg måtte huske å gjøre på jobb. Det er en av de få gangene jeg ikke har greid å holde munn. Så jeg påpekte ganske skarpt at jeg har FERIE, så DET får vente til jeg er tilbake! Til slutt så må jeg jo bare nevne en utrolig koslig person som dukket opp med sjokolade til oss ide h*n var innom ett ærende. H*n sa i samme slengen at: "Jeg kikka innom her i går, men jeg så hvor mye det var å gjøre for dere, så jeg tenkte jeg kunne komme igjen i dag isteden og se om det var bedre. Jeg syntes det er utrolig at dere holder ut med ett sånt kjør hele tiden". Sånne personer kan redde hele dagen. 28
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #10563 Skrevet 30. desember 2016 Jobber i en dagligvare som også selger fyrverkeri i dagene før nyttår. Dette må betales i de vanlige kassene og er litt omstendelig å slå inn (lange PLU-koder i stedet for strekkoder). Veldig mange av fyrverkerikundene stiller seg likevel ved siden av eller bak kassen og rekker meg bestillingsarket, selv om jeg er midt i å betjene en annen kunde. Jeg skjønner at det ikke er åpenbart at det ikke er fort gjort for dem å betale, men når det står to kunder i kø allerede, burde det vært klart at det er et visst køsystem. Anonymkode: 5cf57...a49 7
Kara W Skrevet 31. desember 2016 #10565 Skrevet 31. desember 2016 15 timer siden, Bonito skrev: Til slutt så må jeg jo bare nevne en utrolig koslig person som dukket opp med sjokolade til oss ide h*n var innom ett ærende. H*n sa i samme slengen at: "Jeg kikka innom her i går, men jeg så hvor mye det var å gjøre for dere, så jeg tenkte jeg kunne komme igjen i dag isteden og se om det var bedre. Jeg syntes det er utrolig at dere holder ut med ett sånt kjør hele tiden". Sånne personer kan redde hele dagen. Så koselig! 1
Bonito Skrevet 31. desember 2016 #10566 Skrevet 31. desember 2016 1 time siden, Kara W skrev: Så koselig! Så absolutt! Sånne mennesker gjør opp for mange av de beint ut trivlige.
nuggets Skrevet 31. desember 2016 #10567 Skrevet 31. desember 2016 har tenkt på noe etter denne uken her med mye bytting. Nesten alle kundene kommer med gaven sin i esken eller papiret når de kommer for å bytte. Det gjør meg ingenting men hos oss så kaster vi og sorterer alt papir og esker etter at gavene er åpnet. Vi måtte faktisk ha egne søppelsekker til alle gaveesker og papir kundene kom med i retur 😂 Rart fenomen.. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #10568 Skrevet 31. desember 2016 Kundens veier er uransakelige! Anonymkode: 0f67e...ba0 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #10569 Skrevet 31. desember 2016 Da ble det minus i kassen i dag, da kunde insisterte på å få pengene igjen for en vare han kjøpte i mai!!! Jeg gav han pengene tilbake til slutt, bare for å få han ut av butikken.. Anonymkode: e3f68...47a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #10570 Skrevet 31. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ble det minus i kassen i dag, da kunde insisterte på å få pengene igjen for en vare han kjøpte i mai!!! Jeg gav han pengene tilbake til slutt, bare for å få han ut av butikken.. Anonymkode: e3f68...47a Jeg personlig hadde tilkalt securitas om en kunde ble ubehagelig fordi de ikke forstår at man ikke kan komme å kreve penger for noe som er kjøpt i mai om byttereglene i butikken sier noe annet. Folk blir mer og mer kravstore og på et eller annet sted må man sette en grense. Jeg jobber selv i en butikk på vestkanten i Oslo hvor enkelte kunder er så kravstore (vi har kunder som mener det er vår jobb å sminke dem før de skal ut å spise, fordi antrekket er kjøpt hos oss) at flere ansatte har blitt sykmeldte fordi man rett og slett blir trakassert om man sier i fra på en pen måte at de dessverre ikke får pengene igjen for en godt brukt vare kjøpt i 2007. Anonymkode: d6ed1...516 21
The Kitten Skrevet 31. desember 2016 #10571 Skrevet 31. desember 2016 Jeg klarte å glemme å skrive inn salgsprisen på en sko jeg solgte. Konen til han som kjøpte de sto og maste på ham om ikke han betalte for mye. Jeg så det ikke før han hadde betalt. TIl mitt forsvar så er det andre gang jeg jobber i den aktuelle butikken, så man kan ikke forvente at jeg har full kontroll på alt. Meg: Jo, hun har helt rett. Du har betalt 299 kr for mye. Beklager så mye, jeg skal ta og fikse det. Kunde: Ja, jeg syntes det ble litt mye, men det går bra du. Så begynner jeg på prosessen med å ta retur på varen, slå de inn og deretter endre prisen slik at han fikk mellomlegget. Konen: Burde ikke du sett det før han betalte? Meg: Joda, men jeg skal ta og fikse det. Konen: Ja, for du burde jo vite at de var på salg. Meg: Jeg pleier ikke jobbe her, så jeg overså det, men som sagt så holder jeg på å fikse det. Konen: Pleier du ikke jobbe her? Hvorfor er du her da? Meg: Fordi jeg ble spurt, jobber for en annen butikk innenfor samme butikkjede til vanlig. Konen: Men hvorfor spør de deg som ikke pleier å jobbe her? Meg: Vet du? det må du nesten spørre de om. Så sa jeg til mannen "da skal du ha igjen 299 kr, det er vi enig i ikke sant?" Kunden: Ja, det er vi enig i. Meg: Har du kanskje en krone på deg? Jeg er tom for 1-kroninger, men kan selvfølgelig veksle. Tenkte bare at du kanskje vil slippe masse mynter. Kunden: Beklager det har jeg ikke. Meg: Det går helt fint. Så spør han konen sin Konen: Jeg har, men det er jo ikke mitt problem at det ikke er flere kronestykker i kassen. Jeg gikk inn i den andre butikken og vekslet i kassen der, så det ordnet seg jo, men herregud. Jeg hadde lyst til å kaste kjerringen ut og be henne aldri komme tilbake igjen. Nei, det burde ikke skjedd i utgangspunktet, så beklager det, men jeg holder på å fikse det så hold nå kjeft. Det tar bare enda lenger tid om du skal stå og mase på meg mens jeg holder på. Kunden som sto i kø etter dem var kjempehyggelig da. Han: Jeg skal bare ha disse 2 klutene. Meg: Beklager, så mye venting for bare for et par ting. Han: Du det er sånt som skjer. Det ordnet seg, og jeg får det jeg vil ha så det går helt fint. Ikke tenk på det du. Etter den drittkjerringen var det veldig kjekt med en slik kunde. Mannen hennes var jo også hyggelig da, selv om jeg forstår at han sikkert ikke syntes det var gøy at jeg slo inn feil pris. 23
jealhk94 Skrevet 31. desember 2016 #10572 Skrevet 31. desember 2016 23 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg klarte å glemme å skrive inn salgsprisen på en sko jeg solgte. Konen til han som kjøpte de sto og maste på ham om ikke han betalte for mye. Jeg så det ikke før han hadde betalt. TIl mitt forsvar så er det andre gang jeg jobber i den aktuelle butikken, så man kan ikke forvente at jeg har full kontroll på alt. Meg: Jo, hun har helt rett. Du har betalt 299 kr for mye. Beklager så mye, jeg skal ta og fikse det. Kunde: Ja, jeg syntes det ble litt mye, men det går bra du. Så begynner jeg på prosessen med å ta retur på varen, slå de inn og deretter endre prisen slik at han fikk mellomlegget. Konen: Burde ikke du sett det før han betalte? Meg: Joda, men jeg skal ta og fikse det. Konen: Ja, for du burde jo vite at de var på salg. Meg: Jeg pleier ikke jobbe her, så jeg overså det, men som sagt så holder jeg på å fikse det. Konen: Pleier du ikke jobbe her? Hvorfor er du her da? Meg: Fordi jeg ble spurt, jobber for en annen butikk innenfor samme butikkjede til vanlig. Konen: Men hvorfor spør de deg som ikke pleier å jobbe her? Meg: Vet du? det må du nesten spørre de om. Så sa jeg til mannen "da skal du ha igjen 299 kr, det er vi enig i ikke sant?" Kunden: Ja, det er vi enig i. Meg: Har du kanskje en krone på deg? Jeg er tom for 1-kroninger, men kan selvfølgelig veksle. Tenkte bare at du kanskje vil slippe masse mynter. Kunden: Beklager det har jeg ikke. Meg: Det går helt fint. Så spør han konen sin Konen: Jeg har, men det er jo ikke mitt problem at det ikke er flere kronestykker i kassen. Jeg gikk inn i den andre butikken og vekslet i kassen der, så det ordnet seg jo, men herregud. Jeg hadde lyst til å kaste kjerringen ut og be henne aldri komme tilbake igjen. Nei, det burde ikke skjedd i utgangspunktet, så beklager det, men jeg holder på å fikse det så hold nå kjeft. Det tar bare enda lenger tid om du skal stå og mase på meg mens jeg holder på. Kunden som sto i kø etter dem var kjempehyggelig da. Han: Jeg skal bare ha disse 2 klutene. Meg: Beklager, så mye venting for bare for et par ting. Han: Du det er sånt som skjer. Det ordnet seg, og jeg får det jeg vil ha så det går helt fint. Ikke tenk på det du. Etter den drittkjerringen var det veldig kjekt med en slik kunde. Mannen hennes var jo også hyggelig da, selv om jeg forstår at han sikkert ikke syntes det var gøy at jeg slo inn feil pris. Alle kan gjøre feil, og det er fort mange priser og tilbud å holde styr på. Jobbet i en stor varehandel før med over 15 000 varer. Det var et h*elvette hver gang vi skulle fikse prisene opp eller ned (som regel opp). Ofte rakk vi ikke å sette lapp med riktig pris i hyllen fordi det var så mange varer. Da var det jo selvfølgelig sånn at kunden fikk varen for prisen som sto under. Men herregud så mye tyn man fikk for det. ''Herregud dere må jo klare å få riktige priser på hyllene da, er det så vanskelig?'' Ehh, ja. Når man har varer som skal gåes med og kunder som skal ha hjelp så er det ikke bare bare å få ut alle prisene i løpet av en dag/kveld. Vi prøver så godt vi kan, men får ikke gjort så mye mer enn det. Så lenge kunden får varen for prisen som står der så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke bare kan være stille. 3
The Kitten Skrevet 31. desember 2016 #10573 Skrevet 31. desember 2016 5 minutter siden, jealhk94 skrev: Alle kan gjøre feil, og det er fort mange priser og tilbud å holde styr på. Jobbet i en stor varehandel før med over 15 000 varer. Det var et h*elvette hver gang vi skulle fikse prisene opp eller ned (som regel opp). Ofte rakk vi ikke å sette lapp med riktig pris i hyllen fordi det var så mange varer. Da var det jo selvfølgelig sånn at kunden fikk varen for prisen som sto under. Men herregud så mye tyn man fikk for det. ''Herregud dere må jo klare å få riktige priser på hyllene da, er det så vanskelig?'' Ehh, ja. Når man har varer som skal gåes med og kunder som skal ha hjelp så er det ikke bare bare å få ut alle prisene i løpet av en dag/kveld. Vi prøver så godt vi kan, men får ikke gjort så mye mer enn det. Så lenge kunden får varen for prisen som står der så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke bare kan være stille. Skjønner hvordan det er. Jeg jobber for to butikker (altså en butikk som ikke er tilknyttet den kjeden jeg jobbet for i dag, og den den kjeden) i den første har vi også tusenvis av varer og jeg er der bare innimellom. Så nei, jeg kan ikke vite alt og jeg kan ikke huske alt. Men jeg kan finne ut av til (og det meste kan jeg jo). Men hvorfor må hun lage en så stor sak ut av det når mannen hennes som faktisk var den som handlet tok det helt fint?
jealhk94 Skrevet 31. desember 2016 #10574 Skrevet 31. desember 2016 1 minutt siden, The Kitten skrev: Skjønner hvordan det er. Jeg jobber for to butikker (altså en butikk som ikke er tilknyttet den kjeden jeg jobbet for i dag, og den den kjeden) i den første har vi også tusenvis av varer og jeg er der bare innimellom. Så nei, jeg kan ikke vite alt og jeg kan ikke huske alt. Men jeg kan finne ut av til (og det meste kan jeg jo). Men hvorfor må hun lage en så stor sak ut av det når mannen hennes som faktisk var den som handlet tok det helt fint? Dessverre så finnes det mennesker som er til for å lage dårlig stemning for ingenting. Sånn er det alltid, har hatt flere slike på besøk jeg også! Ikke noe hyggelige, men tilslutt skjønner man bare at man får gi blanke i disse. Det hjelper heldigvis litt at en av de er hyggelige da. Hjelper å være ekstra hyggelige mot de som ikke er så hyggelige mot deg, det begynte jeg med tilslutt... Det er faktisk ikke oss det er noe feil med, selv om de skal ha oss til å tro det.. 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #10575 Skrevet 31. desember 2016 41 minutter siden, The Kitten skrev: Konen: Jeg har, men det er jo ikke mitt problem at det ikke er flere kronestykker i kassen. Herregud. For en møkkakjerring. Anonymkode: 267ae...0f4 8
Torden Skrevet 31. desember 2016 #10576 Skrevet 31. desember 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. For en møkkakjerring. Anonymkode: 267ae...0f4 Jeg hadde gitt igjen 300,- 😁
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #10577 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, Torden skrev: Jeg hadde gitt igjen 300,- 😁 Aldri! Hun håpte selvfølgelig på å tjene ei krone samtidig som hun gjorde livet surt for andre, men så enkelt skal de ikke være for henne. Anonymkode: dd226...94f 7
The Kitten Skrevet 1. januar 2017 #10578 Skrevet 1. januar 2017 4 timer siden, Torden skrev: Jeg hadde gitt igjen 300,- 😁 Til ham ja, hvis jeg hadde en krone tilgjengelig. Til kjerringen, aldri i livet. 6
The Kitten Skrevet 2. januar 2017 #10579 Skrevet 2. januar 2017 Hadde en kunde som ville reklamere på noen sko fordi han ble kald på beina. Prøvde å forklare ham at det ikke var vintersko, og at han kunne bruke et par ullsåler eller ullsokker i skoene. Nei, det ville han ikke. Og han ble jo ikke kald på beina av andre sko, så det måtte jo være en reklamasjonsårsak. 9
Orbis Skrevet 3. januar 2017 #10580 Skrevet 3. januar 2017 13 timer siden, The Kitten skrev: Hadde en kunde som ville reklamere på noen sko fordi han ble kald på beina. Prøvde å forklare ham at det ikke var vintersko, og at han kunne bruke et par ullsåler eller ullsokker i skoene. Nei, det ville han ikke. Og han ble jo ikke kald på beina av andre sko, så det måtte jo være en reklamasjonsårsak. Lurer på om jeg skal reklamere på sandalene jeg kjøpte i sommer, blir tross alt kald på beina hvis jeg bruker de nå 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå