AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #9881 Skrevet 30. mai 2016 Kunden har ikke alltid rett, det viser jo denne tråden. Anonymkode: 331c4...333 7
Jolene Skrevet 30. mai 2016 #9882 Skrevet 30. mai 2016 7 timer siden, Miah skrev: Jeg hadde også regnet han som en dum kunde . Her sa du jo at dere ikke hadde mulighet til å gi igjen i sedler, og så svarer han med at han gjerne vil ha igjen i sedler...? Jeg hadde for ikke lenge siden en kunde som ville betale ved å ta ut penger fra kontoen sin i BankIButikk. Greit nok det, men problemet var at vi ikke har BankIButikk. Aldri hatt det. Vi skal ikke ha det heller, og det er ingen skilt som sier at vi har det. Men joda, det måtte vi "vær så god bare ordne!". Ble litt vanskelig å få til... Ikke sant. Merkelig nok, var det mest godt voksne menn og kvinner som oppførte seg sånn
Kamikatze Skrevet 30. mai 2016 #9883 Skrevet 30. mai 2016 5 timer siden, dillyduzit skrev: Står med en kunde. "HALLO? DER JA, DU SOM JOBBER DER, HEI PÅ DEG HEII!! KOM HIT!!" Kunden som jeg holdt på med så på meg, jeg så på hun; "Det blir en slik dag i dag" smatt det ut av munnen min. Så forsatte jeg bare med kunden min. Ellers når vi egentlig har lagt denne mynt-diskusjonen på is. i dag skjedde det utrolige; Jeg var tom for mynter. Første kunde kommer selvfølgelig sånn at det blir veksel med mynter tilbake. - Ikke meg, jeg var kunde på matbutikken. Kunde mot kunde. Hva er det med folk som bare bumper (rettelse, går rett inn) i en annen person? Står med masse varer i handlekurv, kunde går rett i meg så jeg mister hele kurven, den faller på siden og klarer jo selvfølgelig miste alle varene utover gulvet. Kunden bare går videre. Kommer til kassen, han spør om han kan gå før meg fordi han har så lite i forhold til meg. Nei sier jeg. Brukte tiden min godt ved å legge på varene for å si det sånn. Synd du ikke hadde småpenger å betale med i tillegg... 2
dillyduzit Skrevet 31. mai 2016 #9884 Skrevet 31. mai 2016 7 timer siden, Kamikatze skrev: Synd du ikke hadde småpenger å betale med i tillegg... Hahahaha! Synd jeg brukte dem på kunde nr 1 i dag, hvor vekselskassa var tom 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9885 Skrevet 31. mai 2016 Jeg eier og driver egen interiørbutikk, og det absolutt verste jeg vet er folk som ikke engang ser på meg når jeg spørr om de trenger hjelp, og som gjerne avbryter meg midt i setningen. Etterfulgt med å vifte mot meg med hånda som jeg skulle vært en irriterende flue. Får mest lystlyst til å vifte med hånda tilbake når jeg møter på sånne Anonymkode: 6c867...dd1 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9886 Skrevet 31. mai 2016 Den Sunday, May 29, 2016 at 11.14, AnonymBruker skrev: Minner meg på hvor mye jeg hater kunder som legger mynter/sedler/pantelapp/tippekort på båndet med varene og gjerne mens båndet går. Så må jeg stresse som bare det for å sørge for at de ikke faller under båndet og hvis de gjør det må jeg begynne å grave under der. Tror jeg av prinsipp skal begynne å la de gjøre det og si "ånneiii nå går det faktisk ikke an å finne dem igjen, jeg trodde alle visste at man ikke skal legge andre ting enn varer på båndet, da ber du nesten om at de skal forsvinne". SÅ kanskje, kanskje de lærer til en annen gang. Anonymkode: 08c4e...3ca En kunde klarte å gjøre dette med en 100-lapp som jeg omtrent ikke så før den var slukt av båndet. Jeg latet som om jeg ikke så det skje, og sa beløp kunden skulle betale. Vedkommende prøvde så å fortelle at han hadde betalt, men siden det 'ikke var noenoe som så det', så endte han opp med å måtte betale dobbelt. Håper dusten lærte! Blir så forbannet når kunder legger penger på båndet og jeg må hive meg etter dem for at de ikke skal bli tatt av båndet. Anonymkode: 3262b...90b 31
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9887 Skrevet 31. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kunde klarte å gjøre dette med en 100-lapp som jeg omtrent ikke så før den var slukt av båndet. Jeg latet som om jeg ikke så det skje, og sa beløp kunden skulle betale. Vedkommende prøvde så å fortelle at han hadde betalt, men siden det 'ikke var noenoe som så det', så endte han opp med å måtte betale dobbelt. Håper dusten lærte! Blir så forbannet når kunder legger penger på båndet og jeg må hive meg etter dem for at de ikke skal bli tatt av båndet. Anonymkode: 3262b...90b til kunder som gjør slikt. Anonymkode: 331c4...333 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9888 Skrevet 31. mai 2016 Den 28.5.2016 at 21.55, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i kassa i et hagesenter, og rundt denne tiden av året har alle ansatte, spesielt oss i kassa ekstremt mye å gjøre hele tiden. Allikevel synes skremmende mange kunder at det er helt ok å snike seg forbi køen, nærmest gå inn i kassa di for "å bare spørre et lite spørsmål" mens du ekspederer og prøver å være hyggelig mot kundene. Gjerne skal de ha hjelp til kompliserte ting, som ingen av oss ungdommene i kassa har kompetanse, tid eller ansvaret for å hjelpe med. "MEN DET ER JO INGEN I ANSATTE I DENNE BUTIKKEN". For det første: Jeg så deg gå rett inn, titte litt rundt for så å gå opp til kassa. For det andre: Det er veldig mange kunder som trenger hjelp, du må faktisk bare vente litt hvis det er så viktig. Ellers sniker de seg frem i køen (på 10+ kunder) for å sjekke pris (hallo?), eller klage på at noe de kjøpte kostet mer enn de trodde (LES SKILTET DA VEL). Tror ikke kunder skjønner at vi ikke er for å bli tråkket på selv om vi jobber med kundeservice. Anonymkode: 4c795...e67 Hvis du jobber på Plantasjen, kan jeg forstå kundenes utålmodighet. Vi har vært der hvert år for å kjøpe juletre og det er helt umulig å finne noen som kan hjelpe oss når det er noe vi lurer på. Slik er det hvert ENESTE år Anonymkode: bbf69...e8d 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9889 Skrevet 31. mai 2016 Kunder som står ved kassen og plasserer kurven i veien for kunden som står bak i køen. Er så jævlig lei av å måtte bane meg vei hen fordi kunder ikke klarer å plassere kurven oppå de som allerede står der. Anonymkode: 3262b...90b 4
Honey Dew Skrevet 31. mai 2016 #9890 Skrevet 31. mai 2016 Den 29.5.2016 at 23.13, TarjaT skrev: Kunde: Kommer disse sokkene i par? Meg: Det gjør de selvfølgelig, 39kr koster pakken med to par sokker. Kunde: Men jeg vil ha en sokk! Meg: Du blir dessverre nødt til å kjøpe hele pakken. Kunde: Du kan da bare fordele beløpet likt på sokkene så blir kanskje kundene glade og mere takknemlig! Dårlig kundeservice! Og så gikk hun sint ut av butikken Dette er 15 år siden nå mens jeg jobbet på H&M, men like komisk den dagen i dag
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9891 Skrevet 31. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunder som står ved kassen og plasserer kurven i veien for kunden som står bak i køen. Er så jævlig lei av å måtte bane meg vei hen fordi kunder ikke klarer å plassere kurven oppå de som allerede står der. Anonymkode: 3262b...90b Jeg har faktisk, som kunde, begynt å hjelpe de ansatte som jobber på den lokale matbutikken med å sette kurvene tilbake på plass. Alle kundene må gå forbi der de henta kurven, men allikevel så lar de den stå igjen ved kassen. Er så utrolig irriterende. Er dessverre ikke lett for oss som sitter i kassa å få flytta de midt i rushtiden heller. Jobber selv i butikk og vet hvor vanskelig og irriterende det er! Anonymkode: ffdcd...054 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #9892 Skrevet 1. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du jobber på Plantasjen, kan jeg forstå kundenes utålmodighet. Vi har vært der hvert år for å kjøpe juletre og det er helt umulig å finne noen som kan hjelpe oss når det er noe vi lurer på. Slik er det hvert ENESTE år Anonymkode: bbf69...e8d Jeg jobber på Plantasjen selv, og ja, vi er underbemannet. Vi har én gartner og én biologistudent som fungerer som "gartner", en haug ufaglærte som bare later som om vi har peiling, og en sjef som ikke forstår at det går utover kundene når han nektet å sette inn noen ekstra. Det er fryktelig frustrerende, og til tider gruer jeg meg til å dra på jobb fordi jeg vet at jeg helst må jobbe for to, men selv om jeg jobber for tre så er det fortsatt jeg som får kjeft fordi vi ikke er nok folk på jobb. Gleder meg til sesongen er ferdig. Anonymkode: 37c38...7f1 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 Populært innlegg #9893 Skrevet 1. juni 2016 Var å handlet på en annen butikk enn "min egen". En kunde foran i køen kjeftet på den stakkars personen i kassen for et eller annet hun ikke kunne noe for. Kunde: JEG SKAL ALDRI HANDLE HER IGJEN! Ansatt: Lover du??! *meg et stort smil* Da måtte jeg holde meg godt for å ikke le Den skal jeg så ta selv neste gang jeg er på jobb selv og en kunde "truer" med det haha. Anonymkode: 08c4e...3ca 62
Tigerstaden Skrevet 1. juni 2016 #9894 Skrevet 1. juni 2016 Elsker kunder som tror vi er en minibank... "Jeg SKAL ha 5000 kr"... 😬 Og vi har "tradisjonell" kasse... 12
dillyduzit Skrevet 1. juni 2016 #9895 Skrevet 1. juni 2016 "Er du lesbisk siden du jobber i en sånn butikk som det her? La meg se under på denne gressklipperen" Nei, jeg er ikke lesbisk. Og når du spør om å se under en gressklipper som veier 48kg, hjelp meg og hvertfall ikke gå mens jeg står å sliter med å få den ned.. fordi du ville se under. Helt ærlig, har egentlig ikke noe å si, men det var en utenlandsk mann, så i det lille øyeblikket der ble jeg hverdagsrasist. Hvorfor? Fordi han skulle sende gressklipperen til utlandet. Han ble nok sur når jeg sa at en gresstrimmer blir for lite på en hage på 2000kvm. 13
Minya Skrevet 2. juni 2016 #9896 Skrevet 2. juni 2016 18 timer siden, dillyduzit skrev: "Er du lesbisk siden du jobber i en sånn butikk som det her? La meg se under på denne gressklipperen" Nei, jeg er ikke lesbisk. Og når du spør om å se under en gressklipper som veier 48kg, hjelp meg og hvertfall ikke gå mens jeg står å sliter med å få den ned.. fordi du ville se under. Helt ærlig, har egentlig ikke noe å si, men det var en utenlandsk mann, så i det lille øyeblikket der ble jeg hverdagsrasist. Hvorfor? Fordi han skulle sende gressklipperen til utlandet. Han ble nok sur når jeg sa at en gresstrimmer blir for lite på en hage på 2000kvm. Wow. Bare...wow.
Halkatla Skrevet 2. juni 2016 #9897 Skrevet 2. juni 2016 Jeg eier og driver en helsekostbutikk og får stadig høre at ting er billigere på internett og at de heller går hjem og bestiller der. Javel da, men hva når den dagen kommer at nok kunder får informasjon hos oss og handler på nett og vi må lukke for godt? Og så den klassiske hvorfor vi ikke har samme tilbud som Vita? Eller når de kommer med Life tilbudsblad og ikke forstår at vi er en Sunkostbutikk... Ellers har vi stort sett snille og greie kunder - og vi avvæpner dem med et smil og glimt i øyet. 5
Gjest Tom/Loki Skrevet 2. juni 2016 #9898 Skrevet 2. juni 2016 Har lest litt på denne tråden. Og må bare si at jeg er sjokkert over hvordan dere butikkansatte blir behandlet. Kunne aldri falle meg inn å drive på sånn. 1
Euphorbia Skrevet 3. juni 2016 #9899 Skrevet 3. juni 2016 Kollegaen min ekspederer en kunde, mens jeg driver litt frem og tilbake med andre oppgaver. Mens jeg er oppe ved disken, helt tydelig på vei ut igjen, kommanderer kunden til kollegaen min meg ut på bakrommet for å hente en vare til henne!? Kunde: Hei, du! Hent to stk oasis til meg! *samtidig som hun veiver en 100 lapp i trynet på meg* Jeg: ..øhm...eh.. jah..... *spaserer litt lettere irritert bak* Kollegaen min reagerer også på tonen, og jeg kommer tilbake med varen, gir den til kollegaen min, som tross alt er den som ekspederer kvinnemennesket, også begynner jeg å ekspedere noen andre kunder som står i kø. Kunden: Hei! Jeg gav deg den 100 lappen der for den varen altså!!! Skal du ikke slå det inn?? Jeg: Tror kollegaen min fikser det sammen med resten av tingene dine, jeg. *innvendig * Kunden ble så rar.. Trur ikke hun trudde jeg skulle gjøre annet enn å adlyde hennes ordre Det skal jammen være litt av en kunde for at det skal være nødvendig å bli ekspedert av to stykker! Det er lite jeg blir så sint på som å bli kommandert, knipset på, eller pratet til som om jeg er et barn. Jeg er et voksent menneske som er på jobb. Skjerpings. --- Også var jeg vitne til en eldre mann som handlet moreller og reagerte på prisen. Prisen på plakaten var oppgitt i pr. hekto, men posen han hadde var på en kilo eller noe, så det ble jo dyrt. Når kassafyren forklarer hva prisen er på plakaten blir mannen helt himmelfallen og KASTER morellposen rett på kassafyren og utbryter at dette skal han ikke ha, LURERI!! Så betaler han de andre varene og går.. Jeg stod langt bak i køen med armene fulle av varer, så det ble ikke til at jeg sa noe.. (angrer på det!!) Men det er jo helt merkelig at INGEN andre nærmere i køen reagerte!? Man kaster jo ikke varer på kassapersonellet! Lær deg å les plakater, mann! 24
Solsenga Skrevet 5. juni 2016 #9900 Skrevet 5. juni 2016 Kunde: Du! Jeg lurer på om jeg kan få tatt ut penger hos dere. Har blitt ranet, de tok alt av penger og kort Meg: Ånei, har du det?! Ja, selvfølgelig kan du det. Men du trenger pass eller annen legitimasjon (bank i butikk) Kunde: jeg har pass Meg: Ja, da går det fint *går med kunden mot kassa* Kunde: Ja, jeg har blitt ranet, så jeg lurer på om jeg kan ta ut penger? Meg: Ja, det kan du. Har du pass? Kunde: Nei, ikke med meg. Meg: Nei.... Det må du ha.. Kunde: Jeg har Trumfkort! Meg: Ja, men det kan du ikke ta ut penger med dessverre. Har du annen legitimasjon? Kunde: Nei, de tok alt. Jeg har en femtilapp, får jeg tatt ut med den?? Samme dame kommer innom noen dager seinere og skal kjøpe kubbelys. Kunde: er dette sånn elektrisk?? Meg: nei, det har vi dessverre ikke Kunde: er du sikker?! *peller av lappen og studerer under* Meg: den har veke. Hadde nok vært litt dyrere enn 13 kr da.. Kunde: Da skal jeg ikke ha! 30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå