Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunde: Er Malin på jobb i dag?

Jeg: Ja, det er hun, men hun har lunsjpause nå og er tilbake om 30 minutter.

Kunde: Hvor er pauserommet deres?

Jeg: Mm, det spiller vel ingen rolle?

Kunde: Si hvor det er! Jeg vil snakke med henne! Si det!!

Måtte be kunden om å gå. Beskrev han for kollegaen min og hun kunne ikke skjønne hvem det var. Ekkelt når folk blir sånn...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette! Ååh, så mange ganger jeg har opplevd det. Kundene har heldigvis ikke blitt sure fordi jeg ikke kan følge dem til varen da. :P

Også: når man skal ta lunsj, eller er ferdig på jobb men fortsatt har på seg arbeidsklær, og man må kjøre stealth mode gjennom butikken for å unngå å bli stoppet av kunder. Spenning i hverdagen! 

Jeg løper som regel igjennom hele butikken jeg, så ser det ut som jeg har dårlig tid eller hjelper noen andre. Funker hver gang, haha. 

Har fått kunder som spør om masse rart når jeg tydelig går med utejakke og nesa nede i mobilen. De ser en liten del av uniformen, eller at jeg tilfeldigvis kommer ut av lager døra. Altså når jeg har pause så er jeg sulten og vil gjerne ha noe mat. Men selvfølgelig smiler jeg og later som om jeg synes det er helt ok at folk forstyrrer meg.. :P 

Anonymous poster hash: e6e9e...503

• Liker 2
Skrevet

Telefonsamtale med kunde i ettermiddag:

"<bedrift> du snakker med Christiane."

"Jeg skal snakke med Per!!!"

"Han har dratt for dagen og er tilbake i morgen kl. 9. Kan jeg gi ham en beskjed?"

"Kan jeg få mobilnummeret hans?"

"Jeg kan ikke gi ut det private mobilnummeret hans. Han er som ferdig på jobb og har dratt for dagen. Om du legger igjen en beskjed og nummeret ditt ringer han deg i morgen formiddag."

"Jeg er ikke interessert i å gi mobilnummeret mitt til fremmede." *klikk*

Javel, ja... :klaske:

• Liker 27
Skrevet

^ Lurer på om de skjønner det selv jeg? Du vil ikke oppgi ditt mobilnummer, men du vil gjerne ha det private til en ansatt i en bedrift?

• Liker 13
Skrevet

Også må det da kry av kunder som har angst eller noe for å dra kort på summer som ikke er runde??

I går hadde jeg en igjen! Det koster 101 kr, og kunden gir meg 1 kr kontant og vil betale 100 kr på kort. Det er helt greit altså, men jeg skjønner det bare ikke? Det går jo mye fortere å bare betale alt på kort. (Vi har sånn teit kasse, hvor vi må slå ut to kvitteringer på kort- og kontantsalg i samme salg) Tviler på at hun ikke hadde mer enn 100 kr igjen på kortet liksom.. Det skjer stadig vekk.

Skrevet

Også må det da kry av kunder som har angst eller noe for å dra kort på summer som ikke er runde??

I går hadde jeg en igjen! Det koster 101 kr, og kunden gir meg 1 kr kontant og vil betale 100 kr på kort. Det er helt greit altså, men jeg skjønner det bare ikke? Det går jo mye fortere å bare betale alt på kort. (Vi har sånn teit kasse, hvor vi må slå ut to kvitteringer på kort- og kontantsalg i samme salg) Tviler på at hun ikke hadde mer enn 100 kr igjen på kortet liksom.. Det skjer stadig vekk.

Det er ofte at jeg bare har 90 kr på kortet for eksempel. Og da har jeg ikke dårlig samvittighet over at jeg betaler 10 kr kontant og 90 med kort. Så lenge butikken får pengene sine så burde det vel være ok?

Anonymous poster hash: 6a13e...65a

• Liker 4
Skrevet

Har også lurt litt på dette med når kunder tar ut penger i tillegg.

Om de for eksempel tar ut 1000 kr og får en 1000 lapp, så må de absolutt få veksle den. Det er det samme med 500 lapper, jeg må jo skjønne at de ikke vil ha 500lapp?!

Hvilken rolle spiller det om du har en 500 lapp eller 5 hundrelapper?  :forvirra:  Penger er penger? Jeg bryr meg i alle fall ikke om  jeg må putte på en femhundrelapp eller noen hundrelapper på cashguarden når jeg sitter i kassen? De fleste har jo cashguard i dag, så skal jo ikke være noe problem med å få veksel heller?  :klo:

Anonymous poster hash: 50b78...caf

• Liker 1
Skrevet

Det er ofte at jeg bare har 90 kr på kortet for eksempel. Og da har jeg ikke dårlig samvittighet over at jeg betaler 10 kr kontant og 90 med kort. Så lenge butikken får pengene sine så burde det vel være ok?

Så lenge du ikke kommer med hundre enere midt i middags-rushet (gjerne i helgen) så er alt ok  :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Om de for eksempel tar ut 1000 kr og får en 1000 lapp, så må de absolutt få veksle den. Det er det samme med 500 lapper, jeg må jo skjønne at de ikke vil ha 500lapp?!

Hvilken rolle spiller det om du har en 500 lapp eller 5 hundrelapper?  :forvirra:  Penger er penger? Jeg bryr meg i alle fall ikke om  jeg må putte på en femhundrelapp eller noen hundrelapper på cashguarden når jeg sitter i kassen? De fleste har jo cashguard i dag, så skal jo ikke være noe problem med å få veksel heller?  :klo:

Hvis jeg ber om mindre lapper er det enten fordi jeg skal betale noen et visst beløp kontant, dvs. en privatperson - ikke butikk, eller fordi jeg trenger bussbillett (de vil vel ikke ha større sedler enn 200). :)

Skrevet

Da jeg jobbet i butikk opplevde jeg dette ofte, og de aller fleste som tok ut så mye skulle gi penger i gave. Så da skjønner jeg godt at de ville ha 5 hundrelapper og ikke en 500-lapp.

Problemet kom da de absolutt skulle ha pene lapper og ikke skrukkete. Fortell det til cashguarden  :fnise:

Anonymous poster hash: 25140...9b3

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg ber om mindre lapper er det enten fordi jeg skal betale noen et visst beløp kontant, dvs. en privatperson - ikke butikk, eller fordi jeg trenger bussbillett (de vil vel ikke ha større sedler enn 200). :)

Samme her, jeg vil gjerne ha mindre sedler så jeg har å gi lommepenger til ungene, bensinpenger til folk jeg sitter på med osv.

Anonymous poster hash: 67c77...32b

• Liker 1
Skrevet

De gangene jeg ber om å få veksle uttak, er det fordi mindre sedler/mynter er nødvendig.

Skrevet

Da jeg jobbet i butikk opplevde jeg dette ofte, og de aller fleste som tok ut så mye skulle gi penger i gave. Så da skjønner jeg godt at de ville ha 5 hundrelapper og ikke en 500-lapp.

Problemet kom da de absolutt skulle ha pene lapper og ikke skrukkete. Fortell det til cashguarden :fnise:

Anonymous poster hash: 25140...9b3

Evt. fortell det til kundene som betaler med skrukkete sedler som blir liggende lengat fram i cashguarden :P

Skrevet

De gangene jeg ber om å få veksle uttak, er det fordi mindre sedler/mynter er nødvendig.

Samme her, jeg vil gjerne ha mindre sedler så jeg har å gi lommepenger til ungene, bensinpenger til folk jeg sitter på med osv.

Anonymous poster hash: 67c77...32b

Da skjønner jeg mer  :)  Takk dere!

• Liker 1
Skrevet

Det er helt ok, som jeg også skrev. Men i mange av våre tilfeller er jeg ganske sikker på at kundene har mer penger på kortet (faste, kjente kunder), de bare vil ikke betale urunde summer  :vetikke: Det skjønner jeg ikke. Hvis de faktisk ikke har mer penger på kortet skjønner jeg det jo.

Men dette var en liten avsporing.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt ok, som jeg også skrev. Men i mange av våre tilfeller er jeg ganske sikker på at kundene har mer penger på kortet (faste, kjente kunder), de bare vil ikke betale urunde summer  :vetikke: Det skjønner jeg ikke. Hvis de faktisk ikke har mer penger på kortet skjønner jeg det jo.

Noen kunder;

"Ja da runder jeg opp til 400 kr, så er det lettere å holde kontroll på hva jeg bruker"  :vetikke:

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er litt fornøyelig at sånne kunder gjerne vil ha runde beløp på bankutskriftene sine (derfor 100, 200, 500 og så videre på kort og resten i mynt), men når vi slår inn kontantene og så slår inn på kort, så ender du ALLTID opp med summer som 99,89 eller 199,51 eller lignende slik at det faktisk ikke blir runde summer/enklere for dem allikevel.

Skal kunden betale 216,76, avrundet til 217, og jeg får 17 kroner, kan jeg slå 200 på bank så mye jeg bare vil, bankterminalen skriver like jævlig 199,76.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er litt fornøyelig at sånne kunder gjerne vil ha runde beløp på bankutskriftene sine (derfor 100, 200, 500 og så videre på kort og resten i mynt), men når vi slår inn kontantene og så slår inn på kort, så ender du ALLTID opp med summer som 99,89 eller 199,51 eller lignende slik at det faktisk ikke blir runde summer/enklere for dem allikevel.

Skal kunden betale 216,76, avrundet til 217, og jeg får 17 kroner, kan jeg slå 200 på bank så mye jeg bare vil, bankterminalen skriver like jævlig 199,76.

Ikke hos oss:)

• Liker 1
Skrevet

Slå inn 200 på bank først, og ta resten kontant etterpå

Anonymous poster hash: 00b46...236

• Liker 1
Skrevet

Slå inn 200 på bank først, og ta resten kontant etterpå

Anonymous poster hash: 00b46...236

Funker faktisk også å ta kontant først, med en gang kassa registrerer at det blir betalt med kontanter så legger den på øreavrunding på kvitteringen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...