Kragebein Skrevet 2. september 2015 #8321 Skrevet 2. september 2015 * Sitter i kassen på kiwi* -kunde: hei, du har vel nummeret til den og den rema butikken? - meg: nei, det har jeg dessverre ikke.. *smiler hyggelig* - kunde: kan du finne ut av hva nummeret er? - meg: nei, jeg må dessverre få unna køen i kassen her. - kunde: kan du få tak i noe som kan finne nummeret da?? ….. hvorfor kunde?? Hadde det vært så vanskelig å google det selv?? Selvfølgelig skal vi være hyggelig, men de er konkurrenten!! Ender med at kunden går bak på kontoret, snakker med sjefen og får nummeret... Anonymous poster hash: 50b78...caf Jeg hadde en kunde en gang som ringte oss flere ganger i uken for å få numre til forskjellige steder. Det var billigere enn å ringe 1881 Han var også veldig selektiv på hvem han ville snakke med, og la ofte på og ringte tilbake med en gang igjen hvis han ikke fikk prate med "rett" person. Han fikk til slutt beskjed om å slutte å bruke oss som opplysningstjeneste. 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #8322 Skrevet 2. september 2015 Også en annen liten ting som irriterer meg på jobb.. Vi har cashguard i butikken, som ca alle andre matbutikken, og har hatt det kjempelenge. Likevel er det fortsatt masse kunder som legger myntene på båndet for at jeg skal måtte plukke de opp og legge de på maskinen, eller på en eller annen måte prøver å gi de til meg så jeg kan legge dem på maskinen - selv om de står rett foran den og det omtrent er umulig og IKKE se den!! Når det skjer pleier jeg bare å frem det påklistrede smilet, se på kunden, peke på cashguard-myntmaskinen og hyggelig si at myntene skal på der. Da er de fleste hyggelig tilbake, putter på pengene også er problemet løst. Jeg skjønner at de som ikke er «vokst opp» med cashguard av og til kan glemme det. Det er selvfølgelig også greit at jeg skal gjøre det om det er eldre, små barn eller lignende. Men så er det kundene som slenger myntene fra seg på båndet eller lignende. Rutinen med smile, være hyggelig, peke på cashguard-maskinen gjentar seg. Også kommer det bare et surt kan ikke du gjøre det da?? Fra unge, friske kunder. Gang på gang. Kunde: Skal betale, holder frem hånden full i mynter og ser på meg. Meg: Smiler, peker på cashguard-maskinen og sier at myntene skal legges på der bprte. Kunde: Holder fortsatt frem hånden. Kan ikke du gjøre det da?? Meg: Sier hyggelig til kunden at det er fint om HAN kan gjøre det, for myntene skal legges på DER borte. Kunde: Gir seg ikke, svarer surt JA MEN DU KAN GJØRE DET. DETTE ER SÅ DÅRLIG KUNDESERVICE. Jeg mister litt troen på menneskeheten. Dette var en person på min alder, som så veldig oppegående ut. Selvølgelig kunde, selvfølgelig skal jeg begynne å lene meg over på andre siden for å legge på de 200 en-kroningene dine fordi du ikke gidder selv. SELVFØLGELIG. Nei…………. Anonymous poster hash: 50b78...caf 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #8323 Skrevet 2. september 2015 Jeg hadde en kunde en gang som ringte oss flere ganger i uken for å få numre til forskjellige steder. Det var billigere enn å ringe 1881 Han var også veldig selektiv på hvem han ville snakke med, og la ofte på og ringte tilbake med en gang igjen hvis han ikke fikk prate med "rett" person. Han fikk til slutt beskjed om å slutte å bruke oss som opplysningstjeneste. Forstår meg ikke på noen folk altså Men den med opplysningstjeneste var ikke så dum. Nå har jeg svaret klart til neste gang haha! Anonymous poster hash: 50b78...caf 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #8324 Skrevet 2. september 2015 Ble jævlig irritert som kunde selv i dag. Sto i kassekøen og så kommer bare to jenter helt klint oppi meg. Hun ene går foran meg og legger varer på disken og hun andre stiller seg bak meg og står helt klistret inntil meg og snakker med hun andre, nesten gjennom meg, så jeg kjenner pusten hennes i øret. Jeg lot hun første bare betale (selv om jeg sto med litt hevede øyenbryn og et litt irritert uttrykk) i tilfelle jeg hadde tatt gruuundig feil og hun faktisk hadde vært før meg. Men da jente nr 2, som frem til da hadde stått bak meg, går rundt meg og legger varene på disken foran meg, ble jeg sint. Og daaa var det godt å stå på rett side av kassen! Er så sjeldent jeg får snakket til kunder selv når jeg er på jobb, så nå var jeg kunde og kunne åpne kjeften min så mye jeg ville. Pressa meg fremover selv (slik de hadde skvist seg rundt meg) og sa til jenta at her er det kø. Hun så ikke ut til å høre meg, fordi hun snakket somalisk eller noe med venninna si (trodde kanskje hun ikke skjønte at vi har køsystem og respekt for personlige grenser og pusterom her i landet, så tenkte ikke jeg skulle være så frekk). Hun i kassa hørte meg derimot og unnlot å scanne varene til sniken og spurte meg hva jeg ville ha i stedet. Da våknet jenta i køen til og skjønte ikke hvorfor hun ikke fikk betale først. Så når hun endelig møtte blikket mitt gjentok jeg, ganske surt denne gangen "det er faktisk kø her" og dyttet henne unna (hun sto og hang over kortterminal på dette tidspunktet) og betalte for meg. Var godt å se det paffe uttrykket hennes. Takket for handelen til den trivelige damen bak kassen og gikk min vei fornøyd. Anonymous poster hash: a0ddf...47f 20
Rægs Skrevet 2. september 2015 #8326 Skrevet 2. september 2015 Har dere lest om folk som stjeler matvarer idag? http://www.nrk.no/buskerud/stjeler-matvarer-1.12531636 Jeg kan se at det er veldig mange som forsvarer det (i kommentarfelt på facebook ol), men dette er plyndring for meg. 4
dillyduzit Skrevet 2. september 2015 #8327 Skrevet 2. september 2015 * Sitter i kassen på kiwi* -kunde: hei, du har vel nummeret til den og den rema butikken? - meg: nei, det har jeg dessverre ikke.. *smiler hyggelig* - kunde: kan du finne ut av hva nummeret er? - meg: nei, jeg må dessverre få unna køen i kassen her. - kunde: kan du få tak i noe som kan finne nummeret da?? ….. hvorfor kunde?? Hadde det vært så vanskelig å google det selv?? Selvfølgelig skal vi være hyggelig, men de er konkurrenten!! Ender med at kunden går bak på kontoret, snakker med sjefen og får nummeret... Anonymous poster hash: 50b78...caf Noen kunder. Hvor jeg jobber finner vi med glede telefonnr til en annen bedrift etter vi har sjekket om noen andre i nærheten av oss har varen (ikke matbutikk). Men i en matbutikk? Nei, det får være grenser. 1
Brimi Skrevet 2. september 2015 #8328 Skrevet 2. september 2015 Har dere lest om folk som stjeler matvarer idag?http://www.nrk.no/buskerud/stjeler-matvarer-1.12531636 Jeg kan se at det er veldig mange som forsvarer det (i kommentarfelt på facebook ol), men dette er plyndring for meg. Men er det virkelig stjeling da? Matvarene er jo ute på gaten og ikke inne i butikken. Ja, jeg vet at de opprinnelig tilhørte butikken. Men hvis det er flere butikker hvor matvarene flyter ut på gaten. Hvordan skal butikkene vite hvem som er hvem sine matvarer? Nå tenker jeg bare høyt altså, jeg selv har enn så lenge ingen formening om deg er stjeling eller ei. Dessuten, er det ikke bedre at det blir brukt enn at det blir kastet? Mye mulig det er noe jeg ikke har tenkt på, så gjerne opplys meg:-) 1
Shinigami Skrevet 2. september 2015 #8329 Skrevet 2. september 2015 Jo det er fortsatt stjeling. Hva hvis det var dine eiendeler som fløyt ut av boligen din da? Bare for å sammenligne. Dessuten får butikken et høyt uregistrert svinn. 16
Meaty Skrevet 2. september 2015 #8330 Skrevet 2. september 2015 Please please please ikke ta den diskusjonen her... 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #8331 Skrevet 3. september 2015 Anonymous poster hash: ee20e...ac2 9
Hirondelle Skrevet 3. september 2015 #8332 Skrevet 3. september 2015 Anonymous poster hash: ee20e...ac2 Michel! <3 jeg har en termokopp med det sitatet der... 2
Shinigami Skrevet 3. september 2015 #8333 Skrevet 3. september 2015 Please please please ikke ta den diskusjonen her... Slapp av. Det gidder jeg ikke 1
maipai Skrevet 3. september 2015 #8334 Skrevet 3. september 2015 Kunde: Hei! Jeg skal ha 59 pakker av denne parketten. Jeg: Det er greit! Siden det er så mye, så kan jeg hjelpe deg å bære. Kunde: Ja! Så stiller han seg opp med armene i kryss og ser på at jeg lemper 59 pakker gulv. Ikke sier han takk heller! 26
sol87 Skrevet 3. september 2015 #8335 Skrevet 3. september 2015 Noen ganger blir jeg bare lei.... "Denne har ikke prislapp, den ER VEL GRATIS DA?!?" "Ikke på salg denne da??!" (holder en sko som åpenbart ikke er på salg) "Jeg får vel kvantumsrabatt, når jeg handler to par sko!" "Hva skal jeg gjøre da??" (Som svar på at jeg forteller at skoen de spurte etter ikke fins i deres størrelse, og ingen andre av våre butikker har størrelsen inne.) "Denne skoen er VELDIG liten i størrelsen, tenkte det var greit du visste om det!!" (Kunde som ikke vil innse at hun faktisk trenger str.40, ikke 39. Skoen er helt normal i størrelsen) "Jeg vil IKKE ha PRØVESKOEN" (I forkant har kunden presset sine stinkende, flassete føtter ned i skoen, most hælkappa og tatt av seg skoen ved hjelp av sin skitne venstresko.) Dere som jobber med klær, klager folk over "små" størrelser der også? 1
The Kitten Skrevet 3. september 2015 #8336 Skrevet 3. september 2015 Noen ganger blir jeg bare lei.... "Denne har ikke prislapp, den ER VEL GRATIS DA?!?" "Ikke på salg denne da??!" (holder en sko som åpenbart ikke er på salg) "Jeg får vel kvantumsrabatt, når jeg handler to par sko!" "Hva skal jeg gjøre da??" (Som svar på at jeg forteller at skoen de spurte etter ikke fins i deres størrelse, og ingen andre av våre butikker har størrelsen inne.) "Denne skoen er VELDIG liten i størrelsen, tenkte det var greit du visste om det!!" (Kunde som ikke vil innse at hun faktisk trenger str.40, ikke 39. Skoen er helt normal i størrelsen) "Jeg vil IKKE ha PRØVESKOEN" (I forkant har kunden presset sine stinkende, flassete føtter ned i skoen, most hælkappa og tatt av seg skoen ved hjelp av sin skitne venstresko.) Dere som jobber med klær, klager folk over "små" størrelser der også? Nei, men det er utrolig mange menn som ikke aner hvilke størrelse de trenger. En ting er å lure på hvordan et plagg er i størrelsen men å ikke vite om man er S eller XXL er fascinerende.
sol87 Skrevet 3. september 2015 #8337 Skrevet 3. september 2015 Nei, men det er utrolig mange menn som ikke aner hvilke størrelse de trenger. En ting er å lure på hvordan et plagg er i størrelsen men å ikke vite om man er S eller XXL er fascinerende. De vet ikke skostørrelsen sin heller. Det er jo ikke akkurat irriterende, men litt komisk å se på at mannen må se under skoen for å finne størrelsen sin. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #8338 Skrevet 3. september 2015 Nei, når klokka er TI OVER NI (= 10 minutter over stengetid) kan jeg ikke viste deg hvor alt som er tilbuds avisen er og fortelle om hver vare. Jeg har et tog jeg skal rekke og gidder ikke å vente i 3 kvarter ekstra fordi du ikke klarer å komme innenfor åpningstiden. Merker at servicen blir nesten automatisk slått av når klokka er ni. Ja jeg hjelper gjerne til hvis du skal ha noe kjapt og kommer deg ut på to minutter... men orker ikke å stå der i 10 minutter ++ og forklare om alt mulig. Hadde også en annen som sto igjen og skulle ringe dattera si og alt for å finne ut hvordan blekk de skulle ha til skriveren. Datteren på andre enden av telefonen klarte ikke engang å finne ut hvor blekket var, og de brukte evigheter. 10 over 9 finner ut av at han kanskje kunne ta det en annen dag istedet når de hadde bedre tid. Ergo ble han igjen langt over stengetid og handlet ikke noe, det er nesten mer irriterende. Mange kunder har virkelig ikke respekt for noen sin tid. Som flere har nevnt før: Vi går ikke bak på kontoret og lader opp til dagen etter. Vi har et liv vi, som alle andre, som ikke inneholder å betjene utakknemlige kunder ihvertfall ikke etter stengetid. Hvis jeg ser at det kun er 5 minutter igjen før butikken stenger så dropper jeg å gå inn. Da må det isåfall være helt krise. Man klarer seg fint uten potetgull, skruer, blekk og eller hva det måtte være til klokken dagen etter. Anonymous poster hash: e6e9e...503 1
Gjest Gjest_frisk Skrevet 3. september 2015 #8339 Skrevet 3. september 2015 Er så lei av kunder som kun er innom for å bruke meg som gps. "Vet du hvor x er?" "Hmm, nei, dessverre" *Uffer og stønner seg og forlater butikken snurt uten et ord* JEG ER IKKE ET KART. JOBBEN MIN ER Å SELGE VARER. Vet jeg hvor noe er så sier jeg det så klart, men ikke bli så forbanna sint hvis jeg IKKE gjør det da? 4
Gjest hockeyfrue Skrevet 4. september 2015 #8340 Skrevet 4. september 2015 Jeg skjønner meg ikke på kunder som forventer at jeg skal kunne alt om alle andre butikker i Oslo. Jeg jobber i en klesbutikk i sentrum, likevel får jeg spørsmål slik som dette; Kunde: Vet du åpningstidene til plantesenteret på Karlsrud? Jeg: Nei, beklager det vet jeg ikke. Kunde: VET du ikke det?! Jeg: .... nei. Jeg har aldri vært der. Kunde: Ærlig talt. Hvor blir det av kundeservicen? Jeg: Jeg kan godt sjekke det opp for deg, men da må du gi meg noen minutter. Kunde: Nei, da kan du bare glemme det!! Altså, hæ? Jeg jobber i en KLESBUTIKK, ikke på et jævla opplysningskontor. Spør meg om åpningstidene til butikker i samme kjede som jeg jobber i, der kan jeg mest sannsynlig svare deg. Men jeg har ikke pugget åpningstidene til plantesenteret på Karlsrud....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå