Sportsidioten Skrevet 11. mars 2015 #7461 Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg er inne i opphørsperiode på jobb nå da vi skal avvikle og dette fører med seg mye sprell og moro, men også litt plagsomme kunder. Hele butikken er GODT plakatert, alle vinduene til gågata er plakatert med store 50*70 plakater med teksten : Opphørssalg 50% på alle varer, disse plakatene henger også i taket i butikken samt vanlige a4 plakater med 50% på på hvert felt , dvs hver 90 cm. Altså burde man få med seg at det er salg. Da er det veldig irriterende med alle som spør : Er denne på salg og? Ja, alle varer er alle varer tenker jeg men svarer selvsagt hyggelig at jammen meg er den det. Så har du disse som ikke klarer å regne ut halv pris av prislappen. Det at folk spør om det er halv pris av hvit prislapp er helt greit, men når de følger opp med : Og hva blir det nå?" på ALLE varene de ser på så blir det litt mye. 50% av 399 bør alle voksne mennesker klare å regne ut. Hadde en kunde som var inne i en time og hun spurte hva halve prisen var på hver enkelt vare hun tok på og gjentok spørsmålet minst fem ganger pr vare. Da får hvert fall jeg testet tålmodigheten 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7462 Del Skrevet 12. mars 2015 Kassadame; Træng du påsså? Kunde: HÆH!? Kassadame: Påsså? uhm.. Pose? Kunde: ... o.O Kassadame: Træng du pose? Kunde: .. o.O .. uhm.. ja? *betaler* Kassadame: Vil du ha påsså-nei kvittering? Kunde: .. o.O .. n-neei? Tror det gikk litt i surr for kassadama, og kunden så ut som om kassadama hadde snakket gresk. Greit nok at nord-trønder kan være litt vanskelig å tyde noen ganger, men det uttrykket til kunden var priceless. Vi lo av det hele gjengen etterpå da, så det var egentlig bare koselig Anonymous poster hash: 8aa66...dad 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 13. mars 2015 #7463 Del Skrevet 13. mars 2015 Typisk menn 40-60 "Vil du ha med en pose?" *Kunde ser på deg, uten å svare eller gi tegn til at han/hun vil ha noe pose* *Kunde betaler, men ingen pose blir slått inn* *Kunde går ned til varene sine og kikker på deg* "Fikk jeg pose eller...?" ---- Typisk menn fra bygda 25-45 "Vil du ha kvitteringa?" "Nei, den kan du arkivere" --- Typisk damer 50-70 "Har du smakt på denne?" "Nei, det har jeg ikke" "Dere burde vite bedre hva dere selger" --- Typisk kunde som prøver å ljuge om pris, gjerne innvandrere eller damer i alderen 50-70 "Det stod 20 kroner på den der borte" "Nei, den koster 50, det er den andre typen som koster 20." "Da skal jeg ikke ha den" "Ok." Prøver å straffe de som sitter i kassa ved å ikke kjøpe varen, hvor det var tydelig merket opp hva som kostet hva. Som om jeg bryr meg om de handler den eller ikke. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
novacane Skrevet 13. mars 2015 #7464 Del Skrevet 13. mars 2015 Var en gang daglig leder så at noen gikk ut av butikken med en vare som ikke var betalt for. Han fulgte derfor etter dem og spurte om de hadde tenkt til å betale for den. Deres reaksjon? Åå, er den ikke gratis? Trodde den var gratis!! Veldig logisk at en forseglet legoeske til 299 er gratis ja. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 13. mars 2015 #7465 Del Skrevet 13. mars 2015 Var en gang daglig leder så at noen gikk ut av butikken med en vare som ikke var betalt for. Han fulgte derfor etter dem og spurte om de hadde tenkt til å betale for den. Deres reaksjon? Åå, er den ikke gratis? Trodde den var gratis!! Veldig logisk at en forseglet legoeske til 299 er gratis ja. Hehe, lurer på om de bare spilte dumme eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjibba Skrevet 13. mars 2015 #7466 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Noen som kjenner seg igjen i det her: Du forteller kunden at dere er utsolgt for en vare eller at dere tett og slett ikke har en vare. Kunden blir bare stående i flere sekunder å glo dumt på deg. Også gjør de den blunkinga samtidig som gloinga. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det Men har vært borti den situasjonen en del ganger. Hva forventer kunden at man skal gjøre/si?Ops, det gjorde eg ein gong 😂 😳 Men det var jo egentlig litt rart at Coop Extra ikkje hadde marsipan i heile november og desember. Endret 13. mars 2015 av Kjibba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 13. mars 2015 #7467 Del Skrevet 13. mars 2015 Ops, det gjorde eg ein gong Men det var jo egentlig litt rart at Coop Extra ikkje hadde marsipan i heile november og desember. Synes egentlig ikke det er så rart. Nå jobber ikke jeg i coop, men på en bensinstasjon. Vi fikk første forsendelse med påskemarsipan i starten av februar. Uka etter tenkte vi at vi like gjerne kunne bestille en god del mer med en gang, men da var leverandøren allerede tom, og de kom ikke til å få inn noe mer. Opplevde det samme problemet før jul, var derfor vi ville bestille mye mer såpass tidlig. Kan heller begyne å lute på hvorfor leverandørene er utsolgt to måneder før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjibba Skrevet 13. mars 2015 #7468 Del Skrevet 13. mars 2015 Synes egentlig ikke det er så rart. Nå jobber ikke jeg i coop, men på en bensinstasjon. Vi fikk første forsendelse med påskemarsipan i starten av februar. Uka etter tenkte vi at vi like gjerne kunne bestille en god del mer med en gang, men da var leverandøren allerede tom, og de kom ikke til å få inn noe mer. Opplevde det samme problemet før jul, var derfor vi ville bestille mye mer såpass tidlig. Kan heller begyne å lute på hvorfor leverandørene er utsolgt to måneder før Du har sjølvsagt heilt rett Men som kunde tenkte eg ikkje så langt sidan nabobutikken hadde. Så akkurat der og då eg blei litt paff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 13. mars 2015 #7469 Del Skrevet 13. mars 2015 Ops, det gjorde eg ein gong 😂 😳 Men det var jo egentlig litt rart at Coop Extra ikkje hadde marsipan i heile november og desember. Det var jo litt rart ja. Mistenker at de glemte å bestille julemarsipan i tide 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 13. mars 2015 #7470 Del Skrevet 13. mars 2015 Til informasjon så må julevarene bestilles allerede i juni-juli hos oss i hvertfall, så det er ikke noe rart om ting går litt på styr innimellom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13. mars 2015 #7471 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Tror det gikk litt i surr for kassadama, og kunden så ut som om kassadama hadde snakket gresk. Greit nok at nord-trønder kan være litt vanskelig å tyde noen ganger, men det uttrykket til kunden var priceless. Vi lo av det hele gjengen etterpå da, så det var egentlig bare koselig Anonymous poster hash: 8aa66...dad Neste gang kan hun jo prøve med gresk isteden: Pose heter τσαντα (uttales tsánda), men det vanligste er å bruke diminutivsformen τσαντουλα (tsandoúla). Nå måtte jeg redigere enda en gang: ou betyr at det uttales som norsk o, ikke som å. Endret 13. mars 2015 av Pawn Hearts 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 13. mars 2015 #7472 Del Skrevet 13. mars 2015 Har 3 for to tilbud på mye blomster, og det er siiiinnsykt mange som tar feil. Prisen er f.eks 80 for en blomst, og 130 for en annen, disse kan kombineres og så får du den billigste gratis. Vi har derfor stk-pris på alle. Men det er MANGE som blir sure og mener vi burde prise bedre. Men det er jo ikke mulig å ha totalprisen for alle kombinasjonene der, og hva med dem som bare skal ha 1, skal de liksom stå og dele beløpet? Det er skikkelig frustrerende, for jeg må stå og ta imot kjeft over hvor dårlig priset ting er og hvor dårlig markedsføring det er, når det faktisk ikke er noen bedre løsning. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 13. mars 2015 #7473 Del Skrevet 13. mars 2015 Har 3 for to tilbud på mye blomster, og det er siiiinnsykt mange som tar feil. Prisen er f.eks 80 for en blomst, og 130 for en annen, disse kan kombineres og så får du den billigste gratis. Vi har derfor stk-pris på alle. Men det er MANGE som blir sure og mener vi burde prise bedre. Men det er jo ikke mulig å ha totalprisen for alle kombinasjonene der, og hva med dem som bare skal ha 1, skal de liksom stå og dele beløpet? Det er skikkelig frustrerende, for jeg må stå og ta imot kjeft over hvor dårlig priset ting er og hvor dårlig markedsføring det er, når det faktisk ikke er noen bedre løsning. Kjenner igjen dette. Spesielt om for eksempel er merket opp noe "Fra 20 kroner", også står prisene på andre ting under, så tror folk at alt koster 20 kroner. Har opplevd at folk kommer med 4kgs eske med vaskemiddel og forvente å få den for 20 kroner, når det står tydlig at den var den på 1kg (eller var det mindre, husker ikke) som kostet det. Eller om det er tilbud på freia-skjokolader, og kundene kommer med Stratos, og forventer å kunne mikse de inni tilbudet som ofte er 5 for 100. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. mars 2015 #7474 Del Skrevet 13. mars 2015 Og så har vi dem som forventer at ALLE varene i kundeavisa står samlet på samme sted i butikken. Ja, for det er jo kjempepraktisk å dra faste varer ut av sine faste hyller, for så å sette dem tilbake i hyllene når tilbudet er over uken etter. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 15. mars 2015 #7475 Del Skrevet 15. mars 2015 *Beep beep beep beep beep* Kunde: Hvor mye ble pølsene slått inn for? Jeg: 34,90,- Kunde: Det sto 24,90,- på hylla. Jeg: Ååh, skal sende noen bort for å sjekke, jeg. Kollega: Det står 34,90,- på hyllen også, 24,90,- er for svinepølsene i lignende pakke som står vedsiden av de pølsene du fant deg. Kunde: Nei altså, det står 24,90,- på hylla. Jeg: Ja, men det er for en annen type pølser, tror du bare har sett feil dessverre. Kunde: Kan dere sjekke igjen? Jeg: Jada, skal gå bort å sjekke selv. Jeg: Merkingen er helt i orden den, det står tydelig 34,90,- under pølsene du fant deg. Kunde: Da skal jeg ikke ha dem! Jeg: Den er grei . Kunden betaler, jeg spør henne om hun vil ha kvittering, og hun svarer; Ja, og det stod 24,90,- på hylla!! Jeg er trolig den strengeste i hele butikken på når merking er riktig og når den ikke er det, jeg har sendt en annen bort og gått bort selv for å sjekke pølsene dine... det er ikke noe gale med merkingen, du har sett feil dessverre, pølsene koster 34,90,-!! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 15. mars 2015 #7476 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Kunde: "skulle gjerne bestilt mat og hentet det på Økern" Meg: "Ja, avdelingen vår der åpner ikke før om en time, så da er det klart om litt over en time?" Kunde: "da vil jeg heller ha det tilkjørt." Meg: "Som sagt, avdelingen åpner ikke før om en time. Går det greit?" Kunde: Ja, men derfor vil jeg ha det levert. Meg: Avdelingen åpner om en time, så da tar det oppmot to timer før vi får levert. Går det greit?! Kunde: JEG SKAL HA I LØPET AV EN TIME. ..... Endret 15. mars 2015 av LaurenC 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 16. mars 2015 #7477 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Til min store skrekk har det slått meg at jeg i det siste har blitt en dum kunde. Har i en periode vært sliten og matt, så når jeg handler er jeg ikke på topp, men prøver jo mitt beste. Problemet er bare det at jeg snakker for lavt, og mumler. Så omtrent alle de siste gangene jeg har handlet, har jeg sagt ja til pose, og ikke fått = jeg har snakket for lavt. "Ja, jeg trenger en" "Ja takk" og "Jepp" er det jeg sier, men ender aldri opp med å få... Så da må jeg ta den derre "ehm, kan jeg få posen min?" og de svarer alltid "å jeg trodde du ikke skulle ha". Det er like flaut hver gang, for jeg vet om at "de" som kjører den taktikken finnes, og jeg er IKKE en av dem, men likevel -skrivefeil Endret 16. mars 2015 av Upadiela 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7478 Del Skrevet 16. mars 2015 *Beep beep beep beep beep* Kunde: Hvor mye ble pølsene slått inn for? Jeg: 34,90,- Kunde: Det sto 24,90,- på hylla. Jeg: Ååh, skal sende noen bort for å sjekke, jeg. Kollega: Det står 34,90,- på hyllen også, 24,90,- er for svinepølsene i lignende pakke som står vedsiden av de pølsene du fant deg. Kunde: Nei altså, det står 24,90,- på hylla. Jeg: Ja, men det er for en annen type pølser, tror du bare har sett feil dessverre. Kunde: Kan dere sjekke igjen? Jeg: Jada, skal gå bort å sjekke selv. Jeg: Merkingen er helt i orden den, det står tydelig 34,90,- under pølsene du fant deg. Kunde: Da skal jeg ikke ha dem! Jeg: Den er grei . Kunden betaler, jeg spør henne om hun vil ha kvittering, og hun svarer;Ja, og det stod 24,90,- på hylla!! Jeg er trolig den strengeste i hele butikken på når merking er riktig og når den ikke er det, jeg har sendt en annen bort og gått bort selv for å sjekke pølsene dine... det er ikke noe gale med merkingen, du har sett feil dessverre, pølsene koster 34,90,-!! Slike kunder for jeg helt fnatt av! Som mener de har rett uansett hva og bare er skikkelig vrange. Akkurat som kunden din. Tålmodighetsprøve uten like. Så på toppen av det hele vil ikke kunden ha pølsene allikevel?!Anonymous poster hash: da733...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 17. mars 2015 #7479 Del Skrevet 17. mars 2015 *Beep beep beep beep beep* Kunde: Hvor mye ble pølsene slått inn for? Jeg: 34,90,- Kunde: Det sto 24,90,- på hylla. Jeg: Ååh, skal sende noen bort for å sjekke, jeg. Kollega: Det står 34,90,- på hyllen også, 24,90,- er for svinepølsene i lignende pakke som står vedsiden av de pølsene du fant deg. Kunde: Nei altså, det står 24,90,- på hylla. Jeg: Ja, men det er for en annen type pølser, tror du bare har sett feil dessverre. Kunde: Kan dere sjekke igjen? Jeg: Jada, skal gå bort å sjekke selv. Jeg: Merkingen er helt i orden den, det står tydelig 34,90,- under pølsene du fant deg. Kunde: Da skal jeg ikke ha dem! Jeg: Den er grei . Kunden betaler, jeg spør henne om hun vil ha kvittering, og hun svarer; Ja, og det stod 24,90,- på hylla!! Jeg er trolig den strengeste i hele butikken på når merking er riktig og når den ikke er det, jeg har sendt en annen bort og gått bort selv for å sjekke pølsene dine... det er ikke noe gale med merkingen, du har sett feil dessverre, pølsene koster 34,90,-!! Så dere sparte arbeidsgiveren deres for en hel tier, mens dere kostet bedriften 30-40 kroner i arbeidstid pluss en misfornøyd kunde. Greit nok at kunder kan orientere seg ved å finlese hva som står med liten skrift på prisbrikka, men når det er såpass lik pris, og såpass likt utseende produkter, tror jeg en vil tjene mer på å si til kunden at den til 24,90 var den med svinekjøtt, men at det får være greit for denne gang om dette er den hun vil ha. Kundeservice derimot, er at allerede kollega som sjekker pris, og likevel er der borte, tar med seg riktig type til 24,90. Og sier til kunden:"Det er denne her som er på tilbud!" - Med spredte munnviker. Dere har helt sikkert en eller annen bruskjøler eller iskremfryser nær kassen, som dere kan legge den kunden ikke ville ha, inntil den får komme hjem igjen. Ja, det finnes mange dumme kunder. Men ansatte er ikke forpliktet til å prøve og overgå dem. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HeiHade Skrevet 17. mars 2015 #7480 Del Skrevet 17. mars 2015 Så dere sparte arbeidsgiveren deres for en hel tier, mens dere kostet bedriften 30-40 kroner i arbeidstid pluss en misfornøyd kunde. Greit nok at kunder kan orientere seg ved å finlese hva som står med liten skrift på prisbrikka, men når det er såpass lik pris, og såpass likt utseende produkter, tror jeg en vil tjene mer på å si til kunden at den til 24,90 var den med svinekjøtt, men at det får være greit for denne gang om dette er den hun vil ha. Kundeservice derimot, er at allerede kollega som sjekker pris, og likevel er der borte, tar med seg riktig type til 24,90. Og sier til kunden:"Det er denne her som er på tilbud!" - Med spredte munnviker. Dere har helt sikkert en eller annen bruskjøler eller iskremfryser nær kassen, som dere kan legge den kunden ikke ville ha, inntil den får komme hjem igjen. Ja, det finnes mange dumme kunder. Men ansatte er ikke forpliktet til å prøve og overgå dem. Kunden tok feil. Rett skal være rett. Det er nettopp fordi kunder som dette av og til får kranglet til seg viljen sin at de gidder å holde på sånn. Hadde aldri gitt en kunde avslag på et produkt bare fordi de ikke klarer å lese prislappene. Hadde _jeg opplyst om feil pris hadde det vært noe annet, men man skal jo ikke belønne dumskap og krangling. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå