Sugar&Spice Skrevet 21. november 2014 #6721 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) *telefonen ringer* *jeg tar telefonen, sier firmaets navn* Kunde: Hei, skulle bestilt noe mat. Meg: Er du firma eller privatkunde? Kunde: En stor nummer tre Meg: Er du firma eller privatkunde? Kunde: Ja. Endret 21. november 2014 av grethe91 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #6722 Del Skrevet 21. november 2014 Samtale med kunde i 14-tiden en fredag ettermiddag: Kunde: Hei, jeg lurte på om 'Anne' har mulighet til å ha et møte med oss klokken 16:45 i dag. Meg: Hun er ledig da, men et kvarter blir kanskje litt knapt. Hun er ledig fra kl. 16:00, har dere mulighet til å komme litt tidligere? (Vi stenger kl. 17 og når folk ringer å booker avtale pleier det å gjelde ting som tar mer enn 15 minutter.) Kunde: Ærlig talt. Jeg tar det som en selvfølge at hun gir oss den tiden vi trenger om vi tar turen, at vi ikke blir avspist med et kvarter. Meg: Vi stenger kl. 17:00 i dag. Om dere kommer kl. 16:45 er det bare 15 minutter igjen av åpningstiden. Kunde: Hva skjedde med at dere kan være fleksible på åpningstidene etter avtale? Meg: Om det gjøres en avtale litt tid i forkant kan vi godt være fleksible, men drøye to timers varsel er dessverre ikke nok. 'Anne' har planer etter arbeidstid i dag og har ingen mulighet til å sitte utover åpningstid. Kanskje det passer bedre en annen dag? Vi har langdag på torsdager, da er vi åpne helt til kl. 20:00. Kunde: Makan til dårlig service! Vi får tenke oss om i helgen og kommer tilbake til dere på mandag om vi vi ikke velger en annen, mer serviceinnstilt, leverandør. *legger på* Denne kunden har vært vanskelig fra dag en og har en tendens til å dukke opp rett før stengetid og hun (og mannen) har alltid verdens beste tid. De driter i at vi slår av lysene i butikken, tar kassaoppgjør, skrur av musikk etc. og jeg synes det blir for dumt å ringe en fredag ettermiddag og forlange at en ansatt skal sitte overtid på kort varsel fordi det passer dem. Anonymous poster hash: 98d92...7d8 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #6723 Del Skrevet 22. november 2014 OT og gidder ikke å sitere.. Synes egentlig det er hel teit med høyere avgit på bæreposer.. Joda, bedre for miljøet.. MEN hva med folk som handler inn ofte...soooom også glemmer å ta med bæreposer...snakk om 4-5stk pr handletur, som egentlig flyter over av poser, kanskje på tide å innføre pant på posene? Siden man egentlig ikke kan bruke handleposer som poser til resirkulering men som plastavfall.. Kanskje vi burde få tilbake de 2-3kronene på ett eller annet vis? Anonymous poster hash: e5967...448 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 22. november 2014 #6724 Del Skrevet 22. november 2014 OT og gidder ikke å sitere.. Synes egentlig det er hel teit med høyere avgit på bæreposer.. Joda, bedre for miljøet.. MEN hva med folk som handler inn ofte...soooom også glemmer å ta med bæreposer...snakk om 4-5stk pr handletur, som egentlig flyter over av poser, kanskje på tide å innføre pant på posene? Siden man egentlig ikke kan bruke handleposer som poser til resirkulering men som plastavfall.. Kanskje vi burde få tilbake de 2-3kronene på ett eller annet vis? Anonymous poster hash: e5967...448 Nå er det ikke meningen å virke krass, men det er faktisk ikke så vanskelig å ha med seg et nett eller en ryggsekk. Eller å bruke posene om igjen. Hvis du tar de der argumentene mot meg i kassa blir det nok ikke noe action og gratis poser dessverre 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 22. november 2014 #6725 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg trodde det allerede var en avgift på plastposer? Mener at jeg leste om at det ble innført for en del år siden, og akkurat i den perioden begynte flere butikker å ta penger for posene var jeg helt sikker på at det fantes. Kanskje det bare var et forslag som ikke gikk igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #6726 Del Skrevet 22. november 2014 OT og gidder ikke å sitere.. Synes egentlig det er hel teit med høyere avgit på bæreposer.. Joda, bedre for miljøet.. MEN hva med folk som handler inn ofte...soooom også glemmer å ta med bæreposer...snakk om 4-5stk pr handletur, som egentlig flyter over av poser, kanskje på tide å innføre pant på posene? Siden man egentlig ikke kan bruke handleposer som poser til resirkulering men som plastavfall.. Kanskje vi burde få tilbake de 2-3kronene på ett eller annet vis? Anonymous poster hash: e5967...448 Legg et handlenett eller en pose i vesken/sekken, så er den der bestandig. Hele poenget er jo at folk skal ta det litt mer seriøst at de må huske poser, det er jo nettopp derfor det blir høyere avgift. Anonymous poster hash: ee20e...ac2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. november 2014 #6727 Del Skrevet 22. november 2014 "Alt her i butikken er jo på tilbud... Bortsett fra deg da. Høhøhø" Dette var en gammel dame på 80+. Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 22. november 2014 #6728 Del Skrevet 22. november 2014 http://i.imgur.com/PeEPetq.png Følte dette bildet passet perfekt inn her! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M1A Skrevet 22. november 2014 #6729 Del Skrevet 22. november 2014 Legg et handlenett eller en pose i vesken/sekken, så er den der bestandig. Hele poenget er jo at folk skal ta det litt mer seriøst at de må huske poser, det er jo nettopp derfor det blir høyere avgift. Anonymous poster hash: ee20e...ac2 Jeg gjenbruker poser, og har ett par handlenett. Men handlenett varer jo heller ikke evig, og de koster samtidig en del. Vårt problem er når vi handler for en uke eller to av gangen - for å ikke handle mer enn det vi trenger. Da må jeg ha 6-8 bærenett minst da. Når posene er brukt til handling ett par ganger blir de søppelposer for restsøppel. Jeg ser ikke helt hvordan det er mer miljøvennlig at jeg kjøper en rull med søppelposer? Noen som har god peiling og kan forklare det for meg? Jeg har jobbet på bensinstasjon, og ser for meg at det i alle fall blir greiere for de butikkansatte som må argumentere med kundene. "Dere burde betale MEG for å gå rundt med en pose som reklamererer for dere, i stedet for at jeg må betale for posen!" er vel en frase de fleste av oss har hørt noen ganger... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. november 2014 #6730 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg har jobbet på bensinstasjon, og ser for meg at det i alle fall blir greiere for de butikkansatte som må argumentere med kundene. "Dere burde betale MEG for å gå rundt med en pose som reklamererer for dere, i stedet for at jeg må betale for posen!" er vel en frase de fleste av oss har hørt noen ganger... Vreng posen, smil søtt, si: "værsågod, det blir en krone"... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 23. november 2014 #6731 Del Skrevet 23. november 2014 Fin frue på 30+, med guttungen på 3 år på slep. Finner ut at hun skal kjøpe smågodt. Vel og bra, helt til en venninne av henne dukker opp. Finfruen slutter å plukke smågodt, og begynner å skravle. Men da blir guttungen utålmodig! Han går et par runder rundt smågodtdisken, stopper hos mora, og utbryter 'EEH!' Mora reagerer lynkjapt, og tar en godtebit ut av posen, stapper i kjeften på ungen. Gutten tygger fornøyd, går et par runder til rundt disken, og det samme gjentar seg så flere ganger. Nå ser mora at jeg har sett henne, og jeg gir henne et strengt blikk. Men hun fortsetter med ritualet sitt. Når hun endelig er ferdig med å skravle, kommer hun smørblid bort til kassa . 'Jeg skal ha dette, jeg', sier hun. Ikke et ord om vesle Preben-Bambus Maximillian som sikkert har gått opp 200 gram de siste 5 minuttene... Jaja, jeg legger den lille posen på vekta og trykker godt ned idet jeg registrerer den. Det ble ikke akkurat 9,90 pr hg for innholdet i den, for å si det sånn. Men hun betalte uten å si noe. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 23. november 2014 #6732 Del Skrevet 23. november 2014 Har tatt butikkansatte i å gjøre det der før. Hvor vanlig er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 23. november 2014 #6733 Del Skrevet 23. november 2014 Har tatt butikkansatte i å gjøre det der før. Hvor vanlig er det? Å kreve penger for smågodt kundens barn allerede har gaflet i seg? Det skulle gjerne vært vanligere, spør du meg. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #6734 Del Skrevet 23. november 2014 Men det går vel ann å snakke til mora før ungen har spist halve posen. Anonymous poster hash: 6b26c...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 23. november 2014 #6735 Del Skrevet 23. november 2014 Men det går vel ann å snakke til mora før ungen har spist halve posen.Anonymous poster hash: 6b26c...918 Det går faktisk an å la være å gi ungen godteri man ikke har betalt for. Problemet her er IKKE den ansatte, men moren. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 23. november 2014 #6736 Del Skrevet 23. november 2014 Men det går vel ann å snakke til mora før ungen har spist halve posen. Anonymous poster hash: 6b26c...918 Det skal ikke være nødvendig! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 23. november 2014 #6737 Del Skrevet 23. november 2014 Men det går vel ann å snakke til mora før ungen har spist halve posen.Anonymous poster hash: 6b26c...918 skal det være nødvendig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #6738 Del Skrevet 23. november 2014 Nei, det burde ikke være nødvendig. Men, når den ansatte står å ser på, er det bedre å si ifra. Anonymous poster hash: 6b26c...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 23. november 2014 #6739 Del Skrevet 23. november 2014 Et er faktisk tyveri å spise godteri i butikken så den ansatte var grei å heller trykke på vekten enn å ringe vekterene. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #6740 Del Skrevet 23. november 2014 Nattåpent er alltid en ypperlig anledning for folk til å prøve å lure til seg enda bedre tilbud enn det som allerede er. Det er noe vi forventer, men jeg forventer også at forsøket er noenlunde gjennomtenkt. Det kom en dame med en jakke, jeg scanner den og reagerer på prisen. 10 kr. Så ser jeg nærmere på hva som står på skjermen. "Belte 10," Meg: Dette er dessverre en feil. Noen har festet en helt feil prislapp på. Den går inn som et belte, så den er ikke 10 kr. Kunde: Det står 10 kr på den, og den går inn til 10 kr. Da skal jeg ha den til 10 kr. Meg: Som sagt er det en feil, den koster 500 kr. Kunde: Jeg har ikke festet feil lapp på. Meg: Det har jeg ikke sagt heller. Kunde: Så da ligger feilen på deres side. Altså får jeg den til 10 kr. Meg: Nei, for jeg kan nesten garantere deg at ingen her har festet denne lappen på, og om så er tilfelle så er det en så grov feilprising at jeg bare må beklage det. Kunde: Er det fordi jeg er sigøyner at du ikke vil selge den til meg for 10 kr. Meg: Nei, jeg kan ikke selge den til den prisen fordi det er en jakke til 500 kr og ikke et belte til 10 kr. Endte selvfølgelig med at hun gikk uten jakken. At jeg ikke ville selge den til 10 kr hadde selvfølgelig ingenting med at hun var sigøyner å gjøre. -Edit: Rettet et ord, og la til en setning. I min tid lærte vi faktisk at det var den prisen som stod på lappen som gjaldt. Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå