Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.tvedestrandsposten.no/lokale_nyheter/article7671026.ece

Kioskinnehaver Svein Bråten trodde knapt sine egne øyne da halloween-utkledte småbarn stormet inn i kiosken, og begynte å forsyne seg i godterihyllene. «Er ikke dette noe du bare gir bort da», sa en av mødrene, og himlet med øynene, da Bråten forsøkte å stanse dem.

HVA?!?!?!?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.tvedestrandsposten.no/lokale_nyheter/article7671026.ece

Kioskinnehaver Svein Bråten trodde knapt sine egne øyne da halloween-utkledte småbarn stormet inn i kiosken, og begynte å forsyne seg i godterihyllene. «Er ikke dette noe du bare gir bort da», sa en av mødrene, og himlet med øynene, da Bråten forsøkte å stanse dem.

Håper at han politianmeldte dem og at de blir gjenkjent senere!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at han politianmeldte dem og at de blir gjenkjent senere!

Flott at Tvedestrand er et lite sted. Ryktene florerer nok allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag hadde jeg en dame som kom med en avis hun lurte på om hun kunne få billigere, siden det magasinet som skulle være inni manglet, og vi ikke hadde flere av den avisen igjen. (Vet ikke engang om vi gir rabatter på aviser, siden vi kan sende dem i retur, men det er en annen sak...). Før jeg fikk tid til å tenke meg om tok mannen hennes et par steg frem, snappet avisen opp fra kassen og sa "den der er ubrukelig uten magasinet!", før han KASTET den bak seg så den landet på gulvet lenger bak! Får jo bare lyst til å skrike "UNNSKYLD meg?!", men sa bare at han heller kunne gi meg avisen slik at jeg kunne sette den tilbake på riktig plass! *insert fake smile here*.

Har sagt dette mange ganger; F-O-L-K!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi en SÅNN dag på jobben, med kunder som ikke skjønte kampanjer og priser og gudene veit hva. Men for å toppe frustrasjonen så var det en kunde som hadde handlet som presterte å ringe oss ikke mindre enn to ganger for å "ordne opp i noe" med kvitteringen sin.

Dama hadde handlet for rundt 1700 kroner, og ville ha ut 500 kroner i tillegg til varene, noe som selvfølgelig tilsvarer et beløp på ca 2200 kroner.

Noe min kollega hadde ordnet, null problem.

Første gangen hun ringte tilbake ville hun vite om hun faktisk hadde fått pengene, noe hun hadde, min kollega husket svært godt at han hadde gitt henne pengene sammen med kvitteringen. Greit nok, dama ble fornøyd og la på.

Så ringte hun en gang til en halvtime seinere. Nøyaktig hva som ble sagt i hennes ende er jeg fortsatt litt usikker på, pga samtalens poeng og det faktum at det var min kollega som tok telefonen.

Det var litt frem og tilbake og jeg så min kollega ble noe bemyflet og litt satt ut, før jeg innså at dama lurte på hvorfor pengene hadde blitt trukket fra hennes konto.

Hennes eksakte ord hadde visst vært noe sånt som; Jammen pengene har jo blitt trukket fra MIN konto?!
Min kollega svarte så forsiktig og høflig han kunne; Selvfølgelig, hvilken konto skulle de bli trukket fra? Min?

Min kollega måtte per telefon forklare en voksen dame på over førti år at når man tar ut penger når man handler i butikken, så blir de trukket fra det kortet, og da tilhørende konto, som man bruker ved betalingen.

Much frustration was had. Det ble både facepalming, latter og innslag av å slå hodet i veggen (i dette tilfellet var veggen en pall med dasspapir, så det gjorde ikke spesielt vondt i det minste)

Vi har fortsatt ikke kommet over hvor teit det var. :fnise:

:murvegg:

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi en SÅNN dag på jobben, med kunder som ikke skjønte kampanjer og priser og gudene veit hva. Men for å toppe frustrasjonen så var det en kunde som hadde handlet som presterte å ringe oss ikke mindre enn to ganger for å "ordne opp i noe" med kvitteringen sin.

Dama hadde handlet for rundt 1700 kroner, og ville ha ut 500 kroner i tillegg til varene, noe som selvfølgelig tilsvarer et beløp på ca 2200 kroner.

Noe min kollega hadde ordnet, null problem.

Første gangen hun ringte tilbake ville hun vite om hun faktisk hadde fått pengene, noe hun hadde, min kollega husket svært godt at han hadde gitt henne pengene sammen med kvitteringen. Greit nok, dama ble fornøyd og la på.

Så ringte hun en gang til en halvtime seinere. Nøyaktig hva som ble sagt i hennes ende er jeg fortsatt litt usikker på, pga samtalens poeng og det faktum at det var min kollega som tok telefonen.

Det var litt frem og tilbake og jeg så min kollega ble noe bemyflet og litt satt ut, før jeg innså at dama lurte på hvorfor pengene hadde blitt trukket fra hennes konto.

Hennes eksakte ord hadde visst vært noe sånt som; Jammen pengene har jo blitt trukket fra MIN konto?!

Min kollega svarte så forsiktig og høflig han kunne; Selvfølgelig, hvilken konto skulle de bli trukket fra? Min?

Min kollega måtte per telefon forklare en voksen dame på over førti år at når man tar ut penger når man handler i butikken, så blir de trukket fra det kortet, og da tilhørende konto, som man bruker ved betalingen.

Much frustration was had. Det ble både facepalming, latter og innslag av å slå hodet i veggen (i dette tilfellet var veggen en pall med dasspapir, så det gjorde ikke spesielt vondt i det minste)

Vi har fortsatt ikke kommet over hvor teit det var. :fnise:

:murvegg:

Gud så greit det hadde vært om det var butikkens penger man fikk når man gjorde uttak i butikken. :fnise:

Vi hadde en dame som kom inn for å gjøre opp for seg. Hun hadde stjålet fra oss for to år siden. Ikke dumt, men veldig spesielt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud så greit det hadde vært om det var butikkens penger man fikk når man gjorde uttak i butikken. :fnise:

Vi hadde en dame som kom inn for å gjøre opp for seg. Hun hadde stjålet fra oss for to år siden. Ikke dumt, men veldig spesielt.

Hey, samvittigheten hennes tok henne ihvertfall igjen og fikk henne tilbake på den smale sti :P

Jah, det hadde vært skikkelig kjekt om butikkene bare leverte ut penger i hytt og gevær.

Jeg er fortsatt frustrert og overveldet over hvor fjern det går an å være. :bond::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Fikk i dag kjeft fordi en kunde hadde brukt flere hundre på spilleautomaten, og ikke vunnet en dritt. Ja, for dette var selvfølgelig MIN feil, og MIN arbeidsplass sin feil.

"Tror nok det er norsk tipping og multix du må sende hatmail til..."

"Men spillemaskinene står jo HER! Det er DERES ansvar!"

Jeg vet da ikke hvordan de bestemmer og kalulerer hvor det er gevinst og hvor det ikke er gevinst, når det er og når det ikke er? Skal jeg sende folk SMS på en god spilledag? Hallo?

Altså... what the ever living fuck foregår i hodet på sånne kunder? :icon_lol: Kan godt være at det lå noe i det for 10 år siden da automatene ikke var koblet opp mot systemet til norsk tipping, men per nå kan de ikke si en kjeft til meg om de taper penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag kjeft fordi en kunde hadde brukt flere hundre på spilleautomaten, og ikke vunnet en dritt. Ja, for dette var selvfølgelig MIN feil, og MIN arbeidsplass sin feil.

"Tror nok det er norsk tipping og multix du må sende hatmail til..."

"Men spillemaskinene står jo HER! Det er DERES ansvar!"

Jeg vet da ikke hvordan de bestemmer og kalulerer hvor det er gevinst og hvor det ikke er gevinst, når det er og når det ikke er? Skal jeg sende folk SMS på en god spilledag? Hallo?

Altså... what the ever living fuck foregår i hodet på sånne kunder? :icon_lol: Kan godt være at det lå noe i det for 10 år siden da automatene ikke var koblet opp mot systemet til norsk tipping, men per nå kan de ikke si en kjeft til meg om de taper penger.

Åh gud...

Hadde vi hatt det som USA, så kunne sikkert kunden saksøkt dere for X millioner xD

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg kjeft på telefon av en dame på telefon. Hun hadde ringt en av butikkene våre i en helt annen by, og de tok ikke telefonen. Det var tydeligvis min feil :P t

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto bak en fyr i kassa i går som virket svært overrasket over å måtte betale for seg. Han i kassa måtte si fra flere ganger før kunden motvillig somlet opp lommeboka og betalte. Og dette var en håndverker i 30-årene. Ikke pensjonistdame.

Endret av Singha
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto bak en fyr i kassa i går som virket svært overrasket over å måtte betale for seg. Han i kassa måtte si fra flere ganger før kunden motvillig somlet opp lommeboka og betalte. Og dette var en håndverker i 30-årene. Ikke pensjonistdame.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fredags ettermiddag, altså ganske mye folk i butikken. En dame som skulle betale ventet på sønnen sin som hentet en vare, så jeg sa at jeg kunne sette det på vent til han dukket opp (sånn at ikke de andre i køen måtte vente). Greit ja, han betaler varene hennes når han kommer, sa hun. Hun begynte å legge varene i posene.

Heldigvis var jeg ganske oppmerksom akkurat da, for plutselig trillet de varene ut døren, uten at det var betalt. Jeg må løpe fra kassen og spørre om de ikke har tenkt å betale??

"Jeg sa da at sønnen min betaler!", sa hun, og pekte på en gutt som betalte for ei brusflaske for noen minutter siden, UTEN å si noe om noen varer.

"Ehh..jeg vet da ikke hvem som er sønnen din", sa jeg.

Så ble hun ganske oppgitt, jeg ble ganske oppgitt, men de fikk værsego betale de 700kr.

Sorry, men jeg er ikke SYNSK.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på gatekjøkken. Må bare si at jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange føler for å brette ut lange og personlige historier om seg selv, når de kommer inn til ei fast food sjappe for å plukke med seg en burger.

Småprat har jeg ikke noe problem med naturligvis, men nå mener jeg de totalt fremmede menneske som kommer inn, og begynner å brette ut så personlige ting at jeg blir alltid så paff og ubekvem at jeg aldri vet hva man svarer til sånt en gang.

Sist var det ei som bare begynte å prate ut om slankeoperasjon hennes og hvor slitsomt det er at hun aldri vet hva hun kan spise lengre for operasjon gjør magen hennes så sensitiv at hun begynner å spy og få diaré av helt vanlige matvarer. Vanlig ost var visst greit, men smelter ost så fikk hun diaré i flere dager. Hun hadde enda veldig vondt etter operasjon selv om det var i sommer, så hun var usikker på om hun begynte å blir deprimert igjen siden alt var så tungt nå med smerter og at hun ikke kunne anstrenge seg og hvor vanskelig det var å måtte endre matvanene sine for resten av livet.

Ja, kvinnen fortsatte å fortelle mye mer. Ender som regel på samme viset, at jeg står der med den ferdige maten og halvsmiler, før det kommer en ny kunde som venter. Det hender at den snakkende kunden ikke skjønner at jeg faktisk må ta nestemann, selv når jeg prøver å bryte øyenkontakten og smiler til den nye kunden. Føles VELDIG pinlig men må bare avbryte kunden som er midt i den dype samtalen sin og si noe kort før jeg går ti neste kunde.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Skal du ha brødet oppskåret?
Han: Ja men du kan drite i å lukke posen.
Meg: ... *kommer tilbake igjen*
Han: *klistre på seg sitt creepy, lure smil* Det heter ikke oppskåret... Det heter oppSKJÆRT.

Det her er en mann som vi faktisk er litt redde for. Har ikke lyst til å møte han i en mørk gate tidlig om morgenen når jeg går til jobb (han bor rett ved siden av jobben) fordi han er så creepy. Han ser ut som en som kan ta kvelertak på deg når som helst liksom. Og han smiler ekkelt til oss ungjentene på jobben og bemerker utseendet vårt mens han stirrer på oss med lure blikk samtidig som han kan se helt forbanna ut. Hadde mareritt om han i natt :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, samvittigheten hennes tok henne ihvertfall igjen og fikk henne tilbake på den smale sti :P

Jah, det hadde vært skikkelig kjekt om butikkene bare leverte ut penger i hytt og gevær.

Jeg er fortsatt frustrert og overveldet over hvor fjern det går an å være. :bond::daane:

Jeg er diabetiker og har en del anfall (lavt blodsukker). Det er ikke alltid jeg har penger med meg når jeg er ute og går, så hvis jeg har behov for sukkerholdig drikke, har jeg spurt pent om jeg kan ta en brus og betale siden. De får navn og telefonnr mitt og da får jeg lov til å ta med en brus på utsiden og jeg betaler ALLTID for brusen neste gang jeg er i butikken. Ellers går jeg ens ærend til butikken for å betale etter at anfallet har gitt seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meg: Skal du ha brødet oppskåret?

Han: Ja men du kan drite i å lukke posen.

Meg: ... *kommer tilbake igjen*

Han: *klistre på seg sitt creepy, lure smil* Det heter ikke oppskåret... Det heter oppSKJÆRT.

Det her er en mann som vi faktisk er litt redde for. Har ikke lyst til å møte han i en mørk gate tidlig om morgenen når jeg går til jobb (han bor rett ved siden av jobben) fordi han er så creepy. Han ser ut som en som kan ta kvelertak på deg når som helst liksom. Og han smiler ekkelt til oss ungjentene på jobben og bemerker utseendet vårt mens han stirrer på oss med lure blikk samtidig som han kan se helt forbanna ut. Hadde mareritt om han i natt :(

Æsj :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de faste kundene på jobben vår kaller oss jentene alltid for "vennen".

"Takk, vennen". Godt jobba, vennen. Ja, vennen."

Han sier det ikke til NOEN av guttene på jobb... Irriterer meg! Neste gang sier jeg i fra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er diabetiker og har en del anfall (lavt blodsukker). Det er ikke alltid jeg har penger med meg når jeg er ute og går, så hvis jeg har behov for sukkerholdig drikke, har jeg spurt pent om jeg kan ta en brus og betale siden. De får navn og telefonnr mitt og da får jeg lov til å ta med en brus på utsiden og jeg betaler ALLTID for brusen neste gang jeg er i butikken. Ellers går jeg ens ærend til butikken for å betale etter at anfallet har gitt seg.

Jeg tror absolutt på det du skriver, din histprie bare minnet meg på en opplevelse jeg hadde.

Jeg jobbet på bensinstasjon, og en kunde kom inn og spurte om han kunne ta en sjokolade/brus grunnet diabetes og betale senere.

Jeg svarte at det kunne jeg dessverre ikke godkjenne, men at vi hadde en skål med sjokoladebiter (smaksprøver) ved disken som han kunne ta av, og at han kunne få øitt dispenserbrus.

Nei, han ville ikke ha noe fra dispenseren, da ville han heller gå et annet sted! :-) Så gikk han!

Han må ha brukt diabetes som en dårlig unnskyldning...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid jeg har penger med meg når jeg er ute og går, så hvis jeg har behov for sukkerholdig drikke

Hvorfor ikke?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...