Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det dummeste var da jeg sto i kassa i nærnutikken i kø. Når det var min tur kom det en kunde tilbake og spurte "hvorfor står det ikke 10 kr for pizzaen? Det er jo en lapp på den som det står 10 på!!!"

Mannan bak kassa sier "vi har hatt varetelling, det du har sett er tellelappene våres.... som vi skriver antall på."

Kunde: DA SKAL JEG IKKE HA DEN!!!!

Fy.faen. Altså, er det ikke LITT logisk å tenke at når det står "10", og kun tallet "10" på en oransje lapp, og håndskrevet i tillegg, er det ikke logisk å tenke at den ikke koster 10kr? Og hvor får man tak i en stor big one pizza til 10 kroner? Jeeeez.... kjente jeg fikk et lite meltdown i hodet mitt.

Hahahahaha, åhhh Varetelling på Pizza er ikke noe gøy...dessuten...

La mote og krydder, helle rikke så moro HAHAHA

Men er det ikke slik at kunden alltid har rett da, frøken? lol

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste jeg vet er å bli sjekket opp. Jobber i en butikk hvor vi har overvekt av menn som handler. De aller fleste er hyggelige, men så har du noen...

Kunde: "Hei. Kan du vise meg hvor denne buksa henger" (viser utklipp fra annonse i avis).

Jeg: Klart det...*går bort sammen med kunden*.

Kunde: Takk skal du ha. Vil du bli med å ta en øl på fredag?

Jeg: (...... ) Ellers takk. Drikker ikke øl.

Kunde: Neihei? Det var synd.

Jeg: Jepp. Ha en fin dag.



Anonymous poster hash: 5c412...3ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i butikk for mange år siden. Dagligvarebutikk i Oslo (Var butikksjef)

Okai....

Vi hadde et lager hvor man kunne ta heisen opp fra varemottak til vårt lager. Her var det kun ansatte og levrandører som kunne bruke.

Men en Fredags formiddag, kom det en kar opp heisen. Han virket sliten og hadde på seg en Rosa skjorte og en sliten olabukse. Og han gikk rett forbi meg og mot melkedisken.(Aldri sett han før)

Jeg fulgte etter han, så han strakk seg etter en halvliter melk.

Så sier han "Er det noe du vil?" Men litt sånn frekk stemme

"Ja, jeg lurer på hvorfor du tar vareheisen vår og går igjennom lageret mitt"

- Jeg skal ha Melk. Så snur han seg vekk fra meg

"Man skal bruke hovedinngangen som alle andre kunder gjør her." Sa jeg rolig

- Jaja.. jeg har gjort dette flere ganger sier han så

"Vet du, sett tilbake denne melkekartongen og forlat butikken min er du snill."

- Ikke faen, jeg skal ha melk, snerrer han

"Det er greit da må jeg ty til makt og få deg ut" sa jeg nå faktisk irritert

- Du ligger unna, er du helt gal?

Jeg tok tak under armen hans og "bar" han mot kassene. Da vi kom til hyllen hvor potetgullet var ble det skikkelig krangling og det endte med at jeg heiv han rundt så han landet inn i en stabel med Vanlig potetchips, det poppet potetgull ut fra sikkert to tre poser. Og kunder i butikken ble faktisk redde, noe jeg forstår. Så roper jeg ned til kassen, få tak i "Bjørn" og de caller på han.

Han kommer ned og jeg sier hjelp meg å få denne karen ut nå. Han tar så tak i han og RITSHHHH så sto han karen i bar overkropp. Vi får han ut av butikken. Og han skriker så mot oss at dette skal dere høre fra hans ADVOKAT

Timene går og ja, jeg er skjelven. Ringer min sikkerhetssjef og får bekreftelse på det jeg har gjort er rett

MEN så ringer Telefonen..... det var advokaten... og han forteller at slik finner dem seg ikke i.. osv det viser seg at denne karen er en kar som da daglig overfører flere millioner for Rimihagen sjøl.

Men dette var en forferdelig opplevelse...... det endte opp med at vi måtte erstatte Skjorta hans

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som om du løste den situasjonen særlig bra.

Tro meg.. Jeg er en rolig mann....! Han virket rett og slett dopa...! Og når noen ber deg forlate butikken. Gjør man faktisk det....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så har vi dem som legger 1 og 1 vare på båndet for å si prisen og understreke at det er på tilbud. Gjerne også mange fullprisvarer som kunden mener at er på tilbud for det var jo et skilt ikke langt i fra...

Anonymous poster hash: 6a2f7...701

Eller de som venter til varene er i ferd med å bli slått inn før de kommer på at de vil vite prisen på den ene gulrotpakken. De kunne jo ikke ha spurt den ansatte som under hele handlerunden pakket ut varer rett ved siden av grønnsakene, neida, best å vente til man har en lang kø bak seg, så man kan oppholde alle sammen mens man småsnakker med seg selv og forsøker seg på hoderegning.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke den situasjonen ble løst spesielt bra, og kunne vel passet like godt under teite ting ansatte gjør... Situasjonen eskalerte du utmerket selv.



Anonymous poster hash: 06a93...5fa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det var litt komisk at han halvparten av tiden skrek "NÅ GÅR JEG TIL *konkurrerende butikk*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 79274...7a1

Ønsker dem lykke til! :fnise:

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier til ungene dine at de ikke skal leke med tredemøllen, så er det ikke greit at du, som er mor, sier at det er greit at de gjør det. Barna dine hadde i tillegg løpt rundt, fått en eldre dame til å falle og revet ned en utstillingsdukke. Når jeg informerer deg om st dette ikke er lov, og du velger å oppmuntre barna til å løpe fortere, så kan du ikke forvente annet enn at jeg ber barna om å gå av møllen og ut av butikken. Jeg måtte ta hensyn til de andre kundene, at de ikke skal bli skadet, samt at det kan være farlig når fire unger løper samtidig på tredemøllen. Vennligst respekter de ansatte, vi sier ikke ting for moros skyld.

...

Oppriktig skremmende at folk med ansvar for barn oppfører seg slik. :sjokkert:

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier til ungene dine at de ikke skal leke med tredemøllen, så er det ikke greit at du, som er mor, sier at det er greit at de gjør det. Barna dine hadde i tillegg løpt rundt, fått en eldre dame til å falle og revet ned en utstillingsdukke. Når jeg informerer deg om st dette ikke er lov, og du velger å oppmuntre barna til å løpe fortere, så kan du ikke forvente annet enn at jeg ber barna om å gå av møllen og ut av butikken. Jeg måtte ta hensyn til de andre kundene, at de ikke skal bli skadet, samt at det kan være farlig når fire unger løper samtidig på tredemøllen. Vennligst respekter de ansatte, vi sier ikke ting for moros skyld.

Og du som kommer inn og stjeler pappeskene våre! Hva tenker du med? Ja, vi synes det er morsomt at du faktisk stjeler søppelet vårt, men alvorlig talt, kan du ikke spørre før du tar noe? Sjefen min er interessert i å ta en prat med deg hvertfall.....

Har lyst å smacke ungene på tredemøllene. Spesielt når de begynner å skal kaste fotballen på mølla i fart for å se hvor langt den skyter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... når telefonnummeret bak på katalogen kunden har fått med seg er 10-sifret og starter med +45 trodde jeg det var åpenbart at det dreier seg om et dansk nummer med landskoden først. Særlig siden både webadressen og epostadressen som er oppgitt under telefonnummeret skutter på .dk. Tydeligvis ikke... Hadde nettopp en kunde som var svært irritert over at det var oppgitt feil telefonnummer i kontaktinformasjonen til leverandøren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du med melkekartonghistorien;

det må jo ha skjedd noe annet først?? Var det bare at han vanligvis brukte deres heis som var problemet? Skjønner at det var skremmende, men det var helt unødvendig løst:S

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som om du løste den situasjonen særlig bra.

For å si det meget forsiktig.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette var vel i fjor sommer. Jobber i en daglivare med varer i alle forskjellige kategorier.
En dag kom den en mann om spurte om vi hadde noen "rund dupp".
Jeg guidet han bort til fiskeavdelingen, og viste til duppene vi hadde hengende der.
"Jeg kan ikke se noen rund dupp", sa kunden.
"Joo, det er da mange her", sa jeg. "Hva med denne, dette er den rundeste vi har?".
Kunden så forvirret ut.
"Rund Dupp, sa jeg" sa kunden.
"Ja, dette er en rund dupp(?)" sa jeg litt forvirret.
"Neinei, slik du har på ugress. Slik Gelé.." sa han.
"Ååå, du mener Roundup?" spurte jeg, og guidet han til der hvor den sto.
"Ja, sånn ja!!" sa kunden

... :nocomment:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du med melkekartonghistorien;

det må jo ha skjedd noe annet først?? Var det bare at han vanligvis brukte deres heis som var problemet? Skjønner at det var skremmende, men det var helt unødvendig løst:S

For å si det meget forsiktig.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Hmmm...

Det var egentlig bare kort fortalt..s er at den kan tolkes feil :fnise:

Men jeg sto tilfeldigvis og ryddet lageret da personen kom ut av heisen inne på lageret vårt. Han gikk bare rett forbi meg og ut i butikken. Jeg sa ingenting, men Fulgte etter. For han så virkelig sliten ut, Som en rusmisbruker (Og ja butikken vår var veldig utsatt for tyveri) Han stoppet ved Melkekjøla og snudde seg mot meg, lurte på om det var noe jeg ville, i en rett og slett skikkelig frekk tone.

Hvor jeg spør pent om hvorfor han bruker vareheisen vår. Og får som svar at dette gjorde han ofte. Jeg sier det står vareheis og for ansatte og ingen har noe på lageret vårt å gjøre. Fikk som svar at det gjorde han som han ville med, han skulle bare ha melk. Han var fortsatt virkelig ufin og han i mine øyne virket fremdeles påvirket av et eller annet. Så sier han et eller annet (Noe jeg ikke husker da dette er 15-16 år siden) som jeg ikke hører og jeg spør hva han sa, Han skal bare ha Melk.

Jeg ber pent kunden om å forlate butikken. Han svarer NEI! Jeg spør Igjen, han sier han bare SKAL ha Melk. Jeg sier den melken kan du kjøpe et annet sted, Jeg vil at du forlater butikken, og han tar tak i melken og går. Det er da jeg blir irritert og ber han sette denne tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk skryt av kundene som var i butikken! Til og med kunder som ville hjelpe til. Andre kunder ble faktisk redde og trakk seg unna. Jeg er ikke stolt av å lage bråk i en butikk, men hadde han hørt på meg med en gang uten å bruke en frekk stemme, hadde dette vært unngått.. Folk får rett og slett oppføre seg, jeg tyr uhyrlig sjeldent til vold. Men provokasjon kan jeg spare meg for.

Men som sagt, det var ikke for å lage noe debatt... Det var ingen artig episode. :(

Endret av NonJuan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod bak en liten guttegjeng på butikken i dag, jeg hadde bare en ting og skulle fort hjem. Var ikke stresset eller sur, bare såpass utålmodig at jeg la merke til at disse guttene brukte veeeldig lang til på å komme frem til hvilken snus som skulle kjøpes, peke opp og ned til han som jobbet der, legge vekk den han hadde funnet, finne en annen, og da var det på'n igjen med "den til venstre, og så litt ned" osv. Til slutt ble gutten endelig fornøyd med snusvalget sitt, og skulle betale. Gutten i kassa ber om legitimasjon, gutten gir fra seg førerkortet, og han er ikke gammel nok til å kjøpe snus. ALTSÅ skal man først bruke noen minutter av personalets og de andre kundene bak deg sin tid på å leke snus-gjettelek og deretter snus-ombestemmelseslek, så bør man i det minste være gammel nok til å få med seg varen ut av butikken, synes jeg.

I slike tilfeller, kan vi ta legget til personen da? Ja, han har ikke tuklet med det (skrapt) og det er hans, men han er ikke 18 år. Blir irritert når 17-åringer prøver seg med det der, men vet ikke om vi har noe vi kan "gjøre" i slike tilfeller.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike tilfeller, kan vi ta legget til personen da? Ja, han har ikke tuklet med det (skrapt) og det er hans, men han er ikke 18 år. Blir irritert når 17-åringer prøver seg med det der, men vet ikke om vi har noe vi kan "gjøre" i slike tilfeller.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Ser at det kan være et problem. Men er egentlig ikke mye man kan gjøre. Bortsett fra det denne personen gjorde. Og avvise salget. De vil jo sikkert forsøke seg i en annen butikk også... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...