Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I slike tilfeller, kan vi ta legget til personen da? Ja, han har ikke tuklet med det (skrapt) og det er hans, men han er ikke 18 år. Blir irritert når 17-åringer prøver seg med det der, men vet ikke om vi har noe vi kan "gjøre" i slike tilfeller.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

det er jo ikke forfalsket legitimasjon. Hadde det vært et som hadde blitt tuklet med er saken kanskje en annen. Vet ikke hva dere kunne gjort da, men det er ikke lov å ta et gyldig leg fordi eieren ikke er gammel nok.

Anonymous poster hash: f9635...135

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk faktisk skryt av kundene som var i butikken! Til og med kunder som ville hjelpe til. Andre kunder ble faktisk redde og trakk seg unna. Jeg er ikke stolt av å lage bråk i en butikk, men hadde han hørt på meg med en gang uten å bruke en frekk stemme, hadde dette vært unngått.. Folk får rett og slett oppføre seg, jeg tyr uhyrlig sjeldent til vold. Men provokasjon kan jeg spare meg for.

Men som sagt, det var ikke for å lage noe debatt... Det var ingen artig episode. :(

Fortsatt ikke ok å bruke makt på den måten.

Hvorfor i alle dager har en butikk en ulåst inngang til lageret i utgangspunktet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke ok å bruke makt på den måten.

Hvorfor i alle dager har en butikk en ulåst inngang til lageret i utgangspunktet?

Det er ikke makt det er snakk om. Men respekt... dette viste han ikke. Jeg spurte høflig flere ganger.

Lageret er ulåst slik at leverandører skal komme med varer. Dette var på formiddagen og vi ventet varer fra Grossist.....!

Endret av NonJuan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått julekort :fnise: fra en av våre faste kunder. Hun er søt, men ikke helt normal... På kortet står det god jul til alle på kundeservice, så at hun setter pris på samtalene hun har med og at første gang hun så på TV var da USA landet på månen.

Åååh hun er litt søt, da.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått julekort :fnise: fra en av våre faste kunder. Hun er søt, men ikke helt normal... På kortet står det god jul til alle på kundeservice, så at hun setter pris på samtalene hun har med og at første gang hun så på TV var da USA landet på månen.

Åååh hun er litt søt, da.

Vi laget egen Julekurv til vår beste kunde. Han var en kar som hadde mistet sin kone året før. Han ble så rørt at han begynte å gråte. Nydelig eldre mann, med masse godt i hjertet sitt. Koselig å sette pris på folk. (Begge veier)

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke forfalsket legitimasjon. Hadde det vært et som hadde blitt tuklet med er saken kanskje en annen. Vet ikke hva dere kunne gjort da, men det er ikke lov å ta et gyldig leg fordi eieren ikke er gammel nok.

Anonymous poster hash: f9635...135

Vi har lov å ta leg som er skrapt på / tuklet med og som tilhører en annen enn den som fremviser det. Gjort det mange gange selv (alt for mange ganger). Skulle bare ønske vi kunne gjøre det for de som er fullt klar over at en må være 18 for å kjøpe snus, men som viser frem et leg som sier de er 16 eller 17.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Har lyst å smacke ungene på tredemøllene. Spesielt når de begynner å skal kaste fotballen på mølla i fart for å se hvor langt den skyter.

Jepp. Jeg er ikke barnevennlig lenger 😂 Neida. Så lenge en kan snakke til/med ungene, så ordner det seg som oftest. Verre med foreldrene. Har lyst til å kjøre en fiskestang i øret på dem for å se om det er noe der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en brysom kunde i dag. Holdt på å pakke ned varene, og greide å miste et glass med sweet n sour saus, som selvfølgelig gikk i tusen knas og dekket hele kassaområdet med griseri. En ansatt med mopp kom ilende til, og følgende samtale må ha overbevist vedkommende om at jeg er stokk dum:

"Gå og hent en ny, du!"

Meg: "Men.."

"Hent deg en ny, du."

Meg: "Skal jeg ikke hjelpe til å rydde opp?"

"... nei"

*henter ny* "Du, må jeg stille meg å kø på ny nå?"

*kassadamesmil* "Bare gå, du!"

Må finne en ny nærbutikk.



Anonymous poster hash: 6bf2f...139
  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide faktisk å knuse en vare i dag også, på akkurat samme sted i butikken. Begynner å bli veldig pinlig, dette her. :sjenert:



Anonymous poster hash: 6bf2f...139
  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv en brysom kunde i dag. Holdt på å pakke ned varene, og greide å miste et glass med sweet n sour saus, som selvfølgelig gikk i tusen knas og dekket hele kassaområdet med griseri. En ansatt med mopp kom ilende til, og følgende samtale må ha overbevist vedkommende om at jeg er stokk dum:

"Gå og hent en ny, du!"

Meg: "Men.."

"Hent deg en ny, du."

Meg: "Skal jeg ikke hjelpe til å rydde opp?"

"... nei"

*henter ny* "Du, må jeg stille meg å kø på ny nå?"

*kassadamesmil* "Bare gå, du!"

Må finne en ny nærbutikk.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Hahahahah Huff da!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget egen Julekurv til vår beste kunde. Han var en kar som hadde mistet sin kone året før. Han ble så rørt at han begynte å gråte. Nydelig eldre mann, med masse godt i hjertet sitt. Koselig å sette pris på folk. (Begge veier)

Vi hadde en kunde som var så hyppig i kontakt med oss en periode at mange var på fornavn med henne etter hvert. Hun hadde hatt det svært tøft en periode.

Vi fikk en god avtale med et firma som driver med profilering det året, og bestemte oss for å sende denne kunden litt forskjellig med vår logo på som en liten julegave.

Hun fikk fleecejakke, camelbackflaske, sitteunderlag, isskrape og votter med vår logo, så sendte vi henne dette sammen med er kort der det stod 'God jul, hilsen alle oss i (firma) kundeservice'. Når hun ringte inn og takket sa jeg at det ikke var vanlig at vi gjorde slik, men at vi ville gi en liten oppmerksomhet fordi vi visste hun hadde hatt en tøff periode. Hun gråt, og sa det var så godt at noen brydde seg, selv om fremmede.

Året etter hadde vi ikke kjøpt inn noen slike ting, og det er jo ikke akkurat vanlig at et større firma sender julegaver til privatkunder, så da sendte vi ikke noe til henne.

Da fikk vi klagebrev i posten for at hun ikke fikk julegave :-)

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en kunde som var så hyppig i kontakt med oss en periode at mange var på fornavn med henne etter hvert. Hun hadde hatt det svært tøft en periode.

Vi fikk en god avtale med et firma som driver med profilering det året, og bestemte oss for å sende denne kunden litt forskjellig med vår logo på som en liten julegave.

Hun fikk fleecejakke, camelbackflaske, sitteunderlag, isskrape og votter med vår logo, så sendte vi henne dette sammen med er kort der det stod 'God jul, hilsen alle oss i (firma) kundeservice'. Når hun ringte inn og takket sa jeg at det ikke var vanlig at vi gjorde slik, men at vi ville gi en liten oppmerksomhet fordi vi visste hun hadde hatt en tøff periode. Hun gråt, og sa det var så godt at noen brydde seg, selv om fremmede.

Året etter hadde vi ikke kjøpt inn noen slike ting, og det er jo ikke akkurat vanlig at et større firma sender julegaver til privatkunder, så da sendte vi ikke noe til henne.

Da fikk vi klagebrev i posten for at hun ikke fikk julegave :-)

Hææææææ`? Seriøst`? Erre mulig..... Helt hakeslepp her jeg :hakeslepp: Makan til frekkhet!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i uka kom en kunde innom og spurte etter en av kollegaene mine. Kollegaen min var ikke på jobb så jeg tilbød meg (selvsagt) å hjelpe kunden. De hadde visst utvekslet noen eposter frem og tilbake angående noen utstillingsvarer og kunden hevdet at h*n hadde fått et tilbud om en betydelig bedre pris enn hva prisene som er annonsert fra kollegaen min. Ettersom kunden ikke hadde sagt til kollegaen min at h*n ønsket å kjøpe varene til denne prisen var det ikke laget en ordre som bekreftet dette. Jeg spurte om navnet til kunden og ba om å få et minutt eller tre til å finne epostene de har utvekslet (vi har tilgang på hverandres jobb-epost, så vi kan finne ut av ting som dette når folk ikke er tilstede). Da ble kunden sur og sa det kunne være det samme med hele greia og trakk med seg kjæresten og gikk. Har en følelse av at h*n ikke hadde fått en så god pris fra kollegaen min som h*n hevdet... Ser ingen annen grunn til å bli så sur og tverr over at jeg måtte kontrollere at det var rett - jeg har ikke mulighet til å redusere prisene utover annonsert pris sånn uten videre. Det hadde tatt meg et par minutter å søke opp epostene og få det bekreftet.

Endret av Christiane_W
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var du som eskalerte situasjonen.

Jeg er enig. Slik du selv fremstiller det, så løste du ikke situasjonen særlig bra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i klesbutikk. I går hadde jeg satt frem en boks med pepperkaker ved kassa. Noen kunder tok både en og to, mens andre tok null. Men så var det ei litt eldre dame som sto i køen, uten å holde noe klær eller noe, så da det har hennes tur spurte hun bare "ja, lurte på om det bare er å ta de pepperkakene enda jeg ikke skal kjøpe noe?" Tenkte at det var litt merkelig, men svarte at det bare var å forsyne seg. Før jeg fikk reagert hadde hun med seg pepperkakeboksen ut av butikken, hun løp. Haha! Jeg og en kollega fikk helt latterkrampe, er det rareste jeg har sett på lenge..

En annen gang var det ei som kom bort til meg og sa "jakke"

Meg: er det noe spesielt du tenker på? Tykk, tynn, farge?

Kunde: jakke

Meg: .. Ja, her henger alle jakkene våre *peke* ser du noen du liker må du bare si ifra mtp størrelse osv :)

Kunde: neiiii!!!! Herregud!!! Jeg mener jo sånn genserjakke?! C A R D I G A N. Her var det ikke mye hjelp å få...

Hva i alle dager, tenker jeg da, men viser henne mange forskjellige cardigans, men alt er feil, så ender opp med at hun går i sinne. Lurer på om hun noen gang fant det hun var ute etter..?

Anonymous poster hash: dd20e...864

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var den dagen... :roll:

(Søndagsåpent)

En eldre mann (ca. 70-75 år) kom og skulle betale for tre bokser is. Jeg slo dem inn til 49.90,- pr. stk. og han var ikke enig. Han sa at det var plakat om at de kostet 29.90,-. og sa i en frekk tone at jeg burde lære meg markedsføring. Jeg sa at på plakaten (så den fra kassen) at det står tydelig "Is, smak, 29.90,-" Jeg sa at den er nedsatt fordi den smaksvarianten har gått ut av produksjon, og at den derfor skal sluttselges. Da sa han at det sto samme pris ved en annen isdisk. Men der er det kun den utgåtte smaksvarianten som er, og det er samme plakat. Han var ikke fornøyd, og jeg sa til han at jeg kunne dessverre ikke gjøre noe med det, og at det er noen andre enn oss i kassen som har ansvar for prising osv. Han sa det ikke var meg han var sint på og betalte. Og det er nå det rare kommer, han sa; "De 4,7 millionene etnisk norske nordmenn er noen hvite sauer" (husker ikke ordrett) i en veldig spesiell tone. Jeg ble veldig sjokkert og hadde bare lyst å forsvinne, følte meg utilpass :flau: Kundene bak reagerte også veldig på dette, og spurte hverandre og meg hva han mente med det og sa at han virket "mutt" ut. Denne mannen brukte lang tid på å ta med seg de tre isboksene og gå, så jeg bare ristet på hodet til den neste kunden. Etter de neste kundene hadde betalt stod de og diskuterte diskre hva han mente.

Har noen av dere hørt uttrykket før? Handler det om at nordmenn er noen "dumme sauer" som ikke leser teksten, men bare prisen i stor skrift gjelder alle varer i nærheten og at "utlendinger" strileser alt for å få ting billigst mulig? Er det "utlendinger" eller etnisk norske han var rasistisk mot?

Jeg tenkte glad inni meg selv at han skulle visst at de skal være nedsatt med 40% neste uke :nigo:

Og kjære voksne kunder. Det at barn forsyner seg fra smågodtet er forståelig, men når voksne folk i 30-årene, og du, kjære kvinne på ca. 55 år, ser det svært dumt ut. Du og mannen din plukket godteri i hver deres pose. Hver ting måtte du smake på før du la godteriet i din pose. Og det du ikke liker er det ikke greit å ta ut av munnen igjen og gjemme mellom godteboksene!

Ikke si at unge er uoppdragne, de er så høflige og kommer å spør hva prisen er nå, vil fylle på mer og føler seg i himmelen når smågodtet er på tilbud. Men du ufyselige kunde, jeg stirret på deg fra kassen din i håp om å gjøre deg flau, men du var for opptatt med å "stjele" smågodt til å legge merke til det. Det er ikke greit! :regler:



Anonymous poster hash: 6a2f7...701
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde; "Hei, hvor kan jeg kjøpe sex?"

Meg; "Unnskyld?"

Kunde: "Sex, hvor har du det?"

Meg: "*ser spørrende på han*"

Kunde: "Du vet, sånn oreo og safari å sånn"

Meg: "Åja jaa, denne veien :)"

Overraskende mange som ikke klarer kj-lyden :P hahahaha

Endret av frksølekopp
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i butikk for mange år siden. Dagligvarebutikk i Oslo (Var butikksjef)

Okai....

Vi hadde et lager hvor man kunne ta heisen opp fra varemottak til vårt lager. Her var det kun ansatte og levrandører som kunne bruke.

Men en Fredags formiddag, kom det en kar opp heisen. Han virket sliten og hadde på seg en Rosa skjorte og en sliten olabukse. Og han gikk rett forbi meg og mot melkedisken.(Aldri sett han før)

Jeg fulgte etter han, så han strakk seg etter en halvliter melk.

Så sier han "Er det noe du vil?" Men litt sånn frekk stemme

"Ja, jeg lurer på hvorfor du tar vareheisen vår og går igjennom lageret mitt"

- Jeg skal ha Melk. Så snur han seg vekk fra meg

"Man skal bruke hovedinngangen som alle andre kunder gjør her." Sa jeg rolig

- Jaja.. jeg har gjort dette flere ganger sier han så

"Vet du, sett tilbake denne melkekartongen og forlat butikken min er du snill."

- Ikke faen, jeg skal ha melk, snerrer han

"Det er greit da må jeg ty til makt og få deg ut" sa jeg nå faktisk irritert

- Du ligger unna, er du helt gal?

Jeg tok tak under armen hans og "bar" han mot kassene. Da vi kom til hyllen hvor potetgullet var ble det skikkelig krangling og det endte med at jeg heiv han rundt så han landet inn i en stabel med Vanlig potetchips, det poppet potetgull ut fra sikkert to tre poser. Og kunder i butikken ble faktisk redde, noe jeg forstår. Så roper jeg ned til kassen, få tak i "Bjørn" og de caller på han.

Han kommer ned og jeg sier hjelp meg å få denne karen ut nå. Han tar så tak i han og RITSHHHH så sto han karen i bar overkropp. Vi får han ut av butikken. Og han skriker så mot oss at dette skal dere høre fra hans ADVOKAT

Timene går og ja, jeg er skjelven. Ringer min sikkerhetssjef og får bekreftelse på det jeg har gjort er rett

MEN så ringer Telefonen..... det var advokaten... og han forteller at slik finner dem seg ikke i.. osv det viser seg at denne karen er en kar som da daglig overfører flere millioner for Rimihagen sjøl.

Men dette var en forferdelig opplevelse...... det endte opp med at vi måtte erstatte Skjorta hans

Jeg synes at du overreagerte i denne situasjonen. I USA hadde du og bedriften din blitt saksøkt, gjett hvem som hadde fått hovedansvaret for situasjonen?

Hvorfor tok du tak i armen hans istedenfor å ringe sikkerhetsvakten?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du overreagerte i denne situasjonen. I USA hadde du og bedriften din blitt saksøkt, gjett hvem som hadde fått hovedansvaret for situasjonen?

Hvorfor tok du tak i armen hans istedenfor å ringe sikkerhetsvakten?

Som jeg skrev i etterkant...... les alt... Jeg overreagerte ikke i det hele tatt. Det ble ringt på sikkerhetsvakt dessuten. Men Securitas var langt unna. Jeg var ikke ute etter noe bråk. Han fikk flere advarsler om å gå... dette er 15 år siden...! Jeg ba han sette melkekartongen tilbake.... og igjen... jeg gidder ikke forklare meg noe mer i dette. Jeg fikk klapp på skulder av SIKKERHETSSJEFEN i konsernet og han sa jeg handlet rett.... mer har jeg ikke å si. Jeg er lei det gikk utover han skjorte.. og at kunder måtte oppleve det. Men når butikksjefen ber deg forlate butikken. Så gjør du det..... du begynner jo ikke å kverrulere?

PS

USA er USA

Endret av NonJuan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i etterkant...... les alt... Jeg overreagerte ikke i det hele tatt. Det ble ringt på sikkerhetsvakt dessuten. Men Securitas var langt unna. Jeg var ikke ute etter noe bråk. Han fikk flere advarsler om å gå... dette er 15 år siden...! Jeg ba han sette melkekartongen tilbake.... og igjen... jeg gidder ikke forklare meg noe mer i dette. Jeg fikk klapp på skulder av SIKKERHETSSJEFEN i konsernet og han sa jeg handlet rett.... mer har jeg ikke å si. Jeg er lei det gikk utover han skjorte.. og at kunder måtte oppleve det. Men når butikksjefen ber deg forlate butikken. Så gjør du det..... du begynner jo ikke å kverrulere?

PS

USA er USA

Fysisk makt er en uting all den tid den andre ikke er fysisk selv. Her hadde det vært bedre med en dialog som kunne ha løst saken. Men det er klart at det er en ting å sitte her og skrive, en annen å være i situasjonen og oppleve den der og da.

Men i denne saken viste det seg at personen hadde en høyere stilling, men som det omtrent ikke var mulig å gjette seg frem til. Han gjorde en feil ved å ta heisen, men slik du skriver så gikk han ut i butikken og handlet melk. Kunne du ikke ha diskret observert han til vedkommende var ute av butikken? Og deretter skjerpe inn på låsrutinene deres på lageret? Svikten var hos dere hvordan vi enn vrir og vender på det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...