Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er visst utrolig dårlig service at vi ikke har deler til 25(!) år gamle kjøkkenvasker på lager. Og når jeg tilbød meg å forsøke å bestille den, men sa at jeg ikke kan garantere om delen kan skaffes når den er såpass gammel så kunden rødt. Det er jo bare nye vasken jo...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visst utrolig dårlig service at vi ikke har deler til 25(!) år gamle kjøkkenvasker på lager. Og når jeg tilbød meg å forsøke å bestille den, men sa at jeg ikke kan garantere om delen kan skaffes når den er såpass gammel så kunden rødt. Det er jo bare nye vasken jo...

:fnise: kunder ass! :skratte: Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket i dag med en guttunge på sikkert rundt 20, som kalte meg "bitch" fordi jeg sa nei til å sende ham samtalespesifikasjonene for abonnementet til ei som visst var dama hans...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende mange som ikke klarer kj-lyden :P hahahaha

"Kjeks" blir ikke til "sex" for en som sliter med kj-lyden, det blir "sjeks". På tide med høreapparat for deg, unge dame.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjeks" blir ikke til "sex" for en som sliter med kj-lyden, det blir "sjeks". På tide med høreapparat for deg, unge dame.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Gi deg, a. Noen sier faktisk seks istedenfor kjeks.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann "Hei! Hvor har dere rottefeller og gift og sånt hen?"
Jeg "Her borte. Kom, så skal jeg vise deg."

Vi står og prater om produktene og han er blid og fornøyd. Så kommer kona flyvende.

Kona "Hallo!! Ikke rottegift, RØYKVARSLER! Hør etter da jente!"

Jeg blir litt forfjamset og veksler mellom å se på dem "Øøø..."

Mannen forklarte kona at de skal ha gift og feller også og det var det han spurte meg om, fordi han fant røykvarslerne selv, og peker ned i vogna på en røykvarsler.

Kona "Hmf..."

Stakkars mannen

Endret av maipai
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har forskjellige tilbud i butikken jeg jobber i med jevne mellomrom. De fleste kundene er fornøyde med de ulike kampanjene vi kjører. Men så har vi dem som mener at de har krav på å få det samme tilbudet noen dager etter at kampanjen er over. Det er faktisk ganske mange som spør om dette og overraskende mange som krever det. Jeg lurer litt på hvor denne innstillingen kommer fra?

F eks så har senteret jeg jobber på nattåpent ca 2 kvelder i året hvor vi kjører på med ulike timestilbud med meget gode rabatter. Litt av poenget med dette er jo å få folk til å komme å handle klokken 23.00 på kvelden og tilbudet kan være f eks halv pris på en populær vare fra 21.00-23.00. Det er selvsagt kjedelig for dem som kunne tenkt seg denne varen til halv pris, men som har barn eller jobb som gjør at de ikke får kommet eller sendt noen andre for å kjøpe for seg, men.. sånn er livet. Disse menneskene kommer altså enten tidligere på dagen med denne varen (f eks klokken 15.00) og sier at de vil ha den til halv pris siden de skal selges til halv pris fra 21.00-23.00. Men da blir jo hele poenget med timestilbudene borte..

Som sagt, jeg skjønner at det er kjipt, men at de faktisk står og krangler med oss på det og krever at de, i motsetning til alle de andre, skal få varen til den prisen akkurat når det passer dem, istedenfor å måtte vente til tilbudet starter..det er ganske utrolig. Evnt kommer de noen dager etterpå og vil ha det samme tilbudet og klarer ikke å forstå at kampanjen er over og at det var et eksklusivt tilbud for de som kom å handlet i den tidsperioden den kvelden.



Anonymous poster hash: 0361c...3a7
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en kunde som så hun var glad i meg fordi jeg sendte mat til henne! Haha! Passe søtt :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket i dag med en guttunge på sikkert rundt 20, som kalte meg "bitch" fordi jeg sa nei til å sende ham samtalespesifikasjonene for abonnementet til ei som visst var dama hans...

Sånne har jeg hatt mange av også... Hadde også en dame som kalte meg masse ting som "forbanna hore" fordi jeg ikke kunne gi henne samtalespesifikasjonene for datterens abonnement... Datteren var over 18 og det var faren som sto som juridisk eier. Ergo hadde moren ingen rettigheter til å få slik informasjon, men det ville hun ikke gå med på.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kvinnfolk brøytet seg forbi meg og til kassa som ble ledig. Hun skulle ha noe sengetøy, og mente det var på tilbud (hadde sett et skilt i nærheten som sa at det var 50 %). Hun i kassa prøvde å forklare flere ganger at det ikke gjaldt dette sengetøyet, men kunden nektet å høre på.. Typisk surt kvinnfolk med en ekkel tone. Hun i kassa ble til slutt med bort for å se på skiltet, og da de kom tilbake beklaget hun at det kunne misforstås, mens kunden fortsatte å kjefte og smelle for at det var så misvisende skilt i butikken. Hun kjøpte varen likevel da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

En unge til som slår meg med en skistav, og jeg kommer til å smokke til den med en ski 😂

Ellers så har vi en stakkars gutt som jobber hos oss. Han er utrolig snill og skjønn, og ikke minst flink!

Så kom det en kunde som skulle ha noe pakket inn. Han skulle til å begynne å rulle opp litt papir, så ser kunden en annen ansatt.

"Du der! Kan du pakke inn tingene mine? Han her var ikke så flink"

Stakkaren i kassen hadde ikke fått begynt engang! Så han andre sier at han er ikke noe flinkere, så det er ikke så lurt . Så kom jeg da.

"Du jenten! Du må pakke inn tingene mine."

Jeg pakket tingene, og fikk så høre alt etterpå.

Altså dere, gutter kan faktisk pakke inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg, a. Noen sier faktisk seks istedenfor kjeks.

Mulig, men å skylde det på kj-lyden blir feil. Det har vel mer å gjøre med at nordmenn flest ikke bryr seg om språk, og som et resultat behersker både muntlig og skriftlig norsk særdeles dårlig.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, men å skylde det på kj-lyden blir feil. Det har vel mer å gjøre med at nordmenn flest ikke bryr seg om språk, og som et resultat behersker både muntlig og skriftlig norsk særdeles dårlig.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Rart.. Min fetter sier seks til kjeks. Han har de jobbet mye med, men han klarer det fortsatt ikke. Han er 18 i dag, og han er helt "normal" ellers..

Anonymous poster hash: 3f7be...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et kvinnfolk brøytet seg forbi meg og til kassa som ble ledig. Hun skulle ha noe sengetøy, og mente det var på tilbud (hadde sett et skilt i nærheten som sa at det var 50 %). Hun i kassa prøvde å forklare flere ganger at det ikke gjaldt dette sengetøyet, men kunden nektet å høre på.. Typisk surt kvinnfolk med en ekkel tone. Hun i kassa ble til slutt med bort for å se på skiltet, og da de kom tilbake beklaget hun at det kunne misforstås, mens kunden fortsatte å kjefte og smelle for at det var så misvisende skilt i butikken. Hun kjøpte varen likevel da.

Jeg synes faktisk at kunder burde vært flinkere til å "kjefte på" frekke kunder. Tror kanskje det hadde hatt en fin effekt, kontra at den i kassen prøver å fortelle noe.

Anonymous poster hash: 5c412...3ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjeks" blir ikke til "sex" for en som sliter med kj-lyden, det blir "sjeks". På tide med høreapparat for deg, unge dame.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Mulig, men å skylde det på kj-lyden blir feil. Det har vel mer å gjøre med at nordmenn flest ikke bryr seg om språk, og som et resultat behersker både muntlig og skriftlig norsk særdeles dårlig.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

For å være like kverrulant som deg:

Å slite med kj-lyden medbringer at man ikke klarer å uttale ord med kj-lyd. Dette gjelder blant annet KJEKS.

Det betyr derimot ikke at man alltid sier skjeks, skjirke og skjøtt, det betyr at man sliter med å uttale kjeks, kirke og kjøtt riktig. SÅ slutt å mas!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestjernen tåler ikke under +15 grader, så jeg må pakke den inn.

- neida, jeg skal bare gå 100 meter.

- neida, jeg har bilen rett utenfor

- neida, det er ikke langt.

Bah.... Den dør om jeg ikke pakker den inn. Uansett hvor kort det er. Den kan ikke "holde seg".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Julestjernen tåler ikke under +15 grader, så jeg må pakke den inn.

- neida, jeg skal bare gå 100 meter.

- neida, jeg har bilen rett utenfor

- neida, det er ikke langt.

Bah.... Den dør om jeg ikke pakker den inn. Uansett hvor kort det er. Den kan ikke "holde seg".

Er du helt sikker på det.

Jeg har drevet blomsterbutikk. Har hatt en julestjerne som ble ca. 1.2m høy. Har solgt mange mange tusen. På lageret hos oss var det ofte ned i 12 grader, julestjernene døde ikke av den grunn. Men vokse vil de ikke gjøre, og de har heller ikke godt av å stå lenge der. Jeg har båret mange julestjerner gjennom tidene til bilen på vinteren uten å pakke dem godt inn uten at de har dødd.

Den trives best mellom ca. 16 og 20 grader. Den overlever ned til 12. Den dør dersom den utsettes for frost i selv korte perioder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestjernen tåler ikke under +15 grader, så jeg må pakke den inn.

- neida, jeg skal bare gå 100 meter.

- neida, jeg har bilen rett utenfor

- neida, det er ikke langt.

Bah.... Den dør om jeg ikke pakker den inn. Uansett hvor kort det er. Den kan ikke "holde seg".

Hender det at de kommer tilbake og klager over at blomsten har dødd? Yter du service da, eller forklarer du at du har rett? Lurer på hva jeg ville gjort selv:S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på det.

Jeg har drevet blomsterbutikk. Har hatt en julestjerne som ble ca. 1.2m høy. Har solgt mange mange tusen. På lageret hos oss var det ofte ned i 12 grader, julestjernene døde ikke av den grunn. Men vokse vil de ikke gjøre, og de har heller ikke godt av å stå lenge der. Jeg har båret mange julestjerner gjennom tidene til bilen på vinteren uten å pakke dem godt inn uten at de har dødd.

Den trives best mellom ca. 16 og 20 grader. Den overlever ned til 12. Den dør dersom den utsettes for frost i selv korte perioder.

Det er hvertfall det vi har blitt lært. Jeg har ikke jobbet med blomster i mer enn et par år, men har selv opplevd at blomsten har dødd når bare døren på kjøla har stått oppe og gitt litt trekk. Det er vel temperaturforandringer den ikke tåler, så går temperaturen gradvis ned så sier de at de kan stå ned til 10 her hvertfall. Men å ta den fra +20, ut i -4 og så inn i +20 er døden for planten.

Hender det at de kommer tilbake og klager over at blomsten har dødd? Yter du service da, eller forklarer du at du har rett? Lurer på hva jeg ville gjort selv:S

Jeg spør hvordan de har behandlet planten, forklarer hva de har gjort feil, forteller hvordan de bør behandle den neste og gir dem en ny. Gjør det med så og si alle blomster kunden kommer tilbake med.

Vi pakker uansett inn blomsten, selv om kunden mener det ikke er nødvendig, de blir fort overtalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør hvordan de har behandlet planten, forklarer hva de har gjort feil, forteller hvordan de bør behandle den neste og gir dem en ny. Gjør det med så og si alle blomster kunden kommer tilbake med.

Vi pakker uansett inn blomsten, selv om kunden mener det ikke er nødvendig, de blir fort overtalt. :)

Du virker så koselig pompom, tror jeg skal handle blomster av deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...