Gå til innhold

Postcrossing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det står i den mailen du får når kortet er mottatt. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Det står i den mailen du får når kortet er mottatt. ;)

Hrm, sto ikke noen beskjed i mailene jeg har fått.. Men jeg har bare sendt tre kort, da, og alle tre til "uggabuggaland", til folk som har skrevet fint lite i profilene sine, og det lille som står der har vært på elendig engelsk :P Så det er kanskje språkvansker som gjør at de ikke har skrevet noe (eller så har kortene jeg har sendt sugt hæstkuk :P )

Gjest _Leela_
Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste skriver en liten hilsen, iallefall et takk for kortet. Men har opplevd og fått ingen, da var det fra noen med litt "kort" profil og dårlige engelskkunnskaper. Tipper du har vært litt uheldig jeg...

• 2 uker senere...
Skrevet

I går kl 17:04 kom kort nr 1 million fram! :)

Jeg satt og fulgte med "litt". ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Idag mottok jeg mitt første postkort!

Jeg har sendt en solid "bunke" selv, så snart strømmer det vel på... :jepp:

Så gøy!

Skrevet

Det er bra Blemme!

Jeg fikk faktisk 5 postkort i dag. Det tror jeg er ny rekord!

Det var 3 offisielle postcrossing postkor, + 2 andre kort fra kontakter i "miljøet". Hehe...

:) Lykke til videre!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hm, dette så egentlig litt gøy ut, er veldig glad i god "gammeldags" post!

Skrevet (endret)

Da er det bare å teste ut BitteLille!

Det er fler som samler postkort til barna sine, slik at de kan se deler av verden mens de vokser opp. :)

Jeg kjøper postkort hver gang jeg er i Trondheim. Det er fine postkort bla på turistshopen ved Nidarosdomen, de er ikke så dyre heller. :)

Endret av iingvild
Skrevet

He he, ja jeg klarte ikke å la være! Skal sende kort til usa, finnland, japan, tyskland og malaysia! Blir spennende det her! Tenkte å be om kort lillemor kunne ha glede av og, så blir det gøy for både meg og henne! :)

Skrevet

Bra jeg skal hjem på sommerferie om en mnd, for der har de så mange spesielle kort med motiver av folk fra nærområdet fra 40-50 tallet osv. Mye artige kort!

Må sjekke ut turistshopen og ja, neste gang jeg er i tr.heim!

Skrevet

Hmm..

Jeg har et stort (det føles i alle fall sånn) problem. Det gjør i alle fall at postkortene mine er mindre verd.

Problemet er at jeg den siste uken har fått 3 postkort fra Kina og 1 fra Taiwan (kjempe bra), men alle har manglet frimerke. En ser tydelig at frimerket var der da postkortene ble stemplet, men da jeg mottok de er frimerkene borte.

Jeg lurer veldig på hvem som har nytte av kinesiske frimerker.

1. Kinesiske postverket? Nop, disse har jo masser av kinesiske frimerker.

2. Norske postverket? Mer trolig.

3. Har falt av? Joa det er mulig, men det virker som det er en del lim på.

Å....

Noen andre som har opplevd dette?

Skrevet

Har fått litt dilla igjen, og har skrevet 5 postkort i dag. Men vet noen av noe sted det går an å få kjøpt postkort på nett?

Skrevet

Jeg har fått to til, men akkuratt nå sender jeg ingen så vidt jeg vet :jepp:

Så skal ut å kjøpe postkort denne uken :)

Har ikke mottat så mangen da og noen er veldig kjedelige(kun en bygning o.l) :gjeiper:

Skrevet (endret)
Har fått litt dilla igjen, og har skrevet 5 postkort i dag. Men vet noen av noe sted det går an å få kjøpt postkort på nett?

Jeg har også lett etter det. Skrevet mail til et par butikker som har bøker, men ingen resultat. Mas gjerne litt du også, så kanskje noen av dem gjør noe med saken.

Det eneste en kan gjøre på nettet er å bestille postkort selv.

--------

Det kom en ny funksjon i går. En kan endelig sende mer enn 5 postkort. En kan sende 1 mer enn 5 postkort for hvert 50. postkort en sender. Det blir supert. ;)

Endret av iingvild
  • 2 uker senere...
Gjest _Leela_
Skrevet

Sukk, har møtt på min første "vanskelige" mottaker... Dvs hun vil ha kortet i en konvolutt og det er ikke alltids like enkelt å oppdrive her i huset. Pleier dere å oppfylle sånne ønsker? Og lar dere da være å skrive på kortet, er det det man ønsker når man vil ha det i konvolutt? Legger dere ved en lapp eller lignende da?

Skrevet

Jeg pleier sende i konvolutt om det står. Men jeg har kjøpt inn litt konvolutter. Det står ofte "unused postcards" om de ikke vil at du skal skrive på dem. Ofte vil de ha frimerket og postkortet hver for seg.

Hvis det er vanskelig å få tak i konvolutt, skriv bare beklager men jeg hadde ingen konvolutter. ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Har dere fått sendt noen postkort i sommer? :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja har sendt masse kort i sommer :) men i den siste batchen jeg sendte så er det 3 av 7 kort som ikke er kommet frem og det er gått laaang tid, dvs 41 og 22 dager......

Jeg sendte PM til mottakerne av kortene men de hadde ikke mottatt noe kort fra meg.....Uff jeg blir så forarget når slikt skjer!! Ser ut som kortene er forsvunnet i posten..... :sur:

Skrevet

Det er mulig de kommer fram etterhvert! Jeg fikk et postkort fram i går, etter 58 dager! Hehe... Men har mange som er utgåtte nå, særlig til Kina og land langt borte. Det er veldig kjedelig ja!

Skrevet

Nå har eg nettopp sendt mine fem første postkort :)

Glede meg te å se om postkassen min blir fylt opp!

Kanskje dette e hobbyen for meg!! :) I am excited!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...